Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:Enniewee…..ik vind het jammer dat men altijd zo moeilijk moet doen. Wat is er mis met gewoon iets aardigs doen voor je medemens. (en dan heb ik het niet perse over aso's die maar gewoon aannemen dat ze met jou mee mogen reizen, maar over diegenen die het gewoon netjes vragen)
Kinke schreef:Petrichor schreef:Nee de gene die de korting aanbied moet een ov chipkaart hebben, dan kan je dus de korting aanbieden aan iemand die de zelfde richting als jouw uit moet. En ja dat moet je dus doen voordat die gene een kaartje koopt.
Volgens mij hebben we het niet over hetzelfde? Wij hebben vorige week per post zo'n kortingsboekje gekregen van de NS, en daar zit ook zo'n meereis kaartje bij. Ik zou dan dus iemand moeten zoeken die al een kaartje heeft volgens mij.
Kentaro schreef:![]()
Dan kunnen de mensen in het vervolg beter gewoon tegen de conducteur zeggen 'ik reis met iemand mee', er zit altijd wel 'iemand' in de trein, hoeven ze het niet eens meer te vragen...
Kinke schreef:Enniewee…..ik vind het jammer dat men altijd zo moeilijk moet doen. Wat is er mis met gewoon iets aardigs doen voor je medemens. (en dan heb ik het niet perse over aso's die maar gewoon aannemen dat ze met jou mee mogen reizen, maar over diegenen die het gewoon netjes vragen)
Magrathea schreef:maura schreef:Ik vind het hele concept van die samenreiskorting idioot. Het maakt een onrechtvaardig onderscheid tussen wie wel korting kan krijgen en wie niet en bovendien kan een kind bedenken dat mensen er op deze manier 'misbruik' van zullen maken. Alleen al daarom zou ik zelf altijd zoveel mogelijk mensen met mij mee laten reizen als ik een abonnement had, maar ik heb gelukkig een auto en een fiets en reis zo min mogelijk met de trein. In die auto neem ik dan trouwens wel weer lifters mee (voor zover die er nog zijn) en als er echt een wildvreemde bij mij in een tuinstoel van de zon zit te genieten als ik straks thuiskom, denk ik dat de kans bijzonder groot is dat ik die persoon een biertje aanbiedt.
Gezellig, waar woon je?
.
<-- En ik schilder mijn gezicht dan geel en neem pompons mee
wat een geniaal idee hahahaKoper schreef:Dan help ik 1 medemens en werk ik er een paar miljoen tegen. En mijzelf ook nog eens. Aangezien door dit soort meereisacties de treinkaartjes over de hele linie duurder worden.
Babsiej schreef:Ik zie t probleem niet denk ik .. Kleine moeite groot plezier.
Ik zou het dus prima vinden.
Zou het zelf niet zo snel vragen, maar meer uit angst voor de reactie zoals sommigen uit dit topic. Zou anderen wel mee laten reizen, ook als ik zelf voor mijn voordeelurenkaart betaal.
Bhriseis schreef:Ik doel dit helemaal niet op jou Kahawa, het schiet me nu gewoon te binnen, maar mensen die dit altijd doen, en uit zichzelf geen recht hebben op korting, zouden zich beter eens afvragen of zij alle sociale groepen die nu nog recht hebben én nood hebben op/aan de korting, of zij hun korting soms misgunnen.
Sizzle schreef:Kahawa, kun je tegenwoordig niet meer 1x per jaar je kaart vergeten/verliezen? Vroeger kon je dan het kaartje opsturen en kreeg je het terug.
Moos99 schreef:Wat een hoop bekrompen misgunners hier![]()
Je hebt er toch geen last van, van mij mag iedereen op mijn OV mee reizen. Het OV is al belachelijk duur al helemaal voor wat je er vaak voor terug krijgt. Ik zou het juist echt super stom vinden als iemand zou zeggen nee dat mag niet.
_suus19_ schreef:Moos99 schreef:Wat een hoop bekrompen misgunners hier![]()
Je hebt er toch geen last van, van mij mag iedereen op mijn OV mee reizen. Het OV is al belachelijk duur al helemaal voor wat je er vaak voor terug krijgt. Ik zou het juist echt super stom vinden als iemand zou zeggen nee dat mag niet.
Ja en dat ov wordt dus nog veel duurder als iedereen zomaar met korting mee gaat reizen.. Ze moeten toch de kosten eruit halen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand mij vroeg om mee te reizen maar zou het ook gewoon weigeren. Als student betaal je ook gewoon voor je ov, 90 euro per twee weken als ik me niet vergis. Dat dat kwijt gescholden wordt als je een diploma haalt is wel zo, maar zat mensen die geen diploma halen..