Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nojoukus schreef:Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!
die man was totaal van slag het was echt niet normaal Nojoukus schreef:Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!
chanicha schreef:Nojoukus schreef:Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!
Ik word het hier steeds meer mee eens
chanicha schreef:Nee oke maar je kan als ervaren moeder/oma wel beter inhoudelijk reageren. Ik ben uit de jaren 60 en ben streng opgevoed. Mijn eigen kinderen heb ik ook best streng opgevoed maar had wel als belangrijkste het vertrouwen. Ikmvind het belangrijk dat kinderen hun grenzen weten/geleerd worden en daar mist het tegenwoordig nog weleens aan. Er wordt 10 x nee gezegd en om van het gezeur af te zijn wordt de 11e x ja gezegd en ook willen de ouders te lief gevonden worden, natuurlijk kan je dollen met je kinderen en praten met ze maar als het nodig is moet je er ook boven kunnen staan. Het wil trouwens niet zeggen dat iedereen het fout doet en dat alle kinderen slecht opgevoed zijn, maak er nog genoeg mee die dat gelukkig wel zijn.
chanicha schreef:Letitia het is natuurlijk wel zo dat de ouders wel van hun kinderen houden en dat gevoel, kind moeder, ken je niet als je geen kinderen hebt en denk dat het daar dan spaak loopt.
later bleek inderdaad dat ze psychologisch niets mankeren en dat ze een licht benedengemiddeld IQ hebben. Dan vind ik het jammer dat die moeders zo een vertekend beeld hebben, terwijl een snotneuzige twintiger zonder kinderen die gewoon literatuur gelezen heeft over de wetenschappelijke kennis die er is over kinderen en hun opvoeding, veel objectievere en meer accurate observaties kan doen.

) 
Letitia1991 schreef:danitiapuck schreef:Echt te zot voor woorden!Net als dat je al die kindjes van 5 ofzo met een iPhone ziet lopen, ik was blij met een speelgoedpaardje ofzo
Precies, als je me een pakje kaarten gaf, was ik uren zoetnieuw Barbiepaard? Dan hoorde je me de komende dagen helemaal niet