Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:06

Ja bij ins hebben we een fietsoad met iets van 2 m breedte en ik moest opschieten. Dir oude man fietst doodleuk midden op de weg dus ik iets van 3x bellen omdat tie niet reageerde. Weet je wat hij zei: je kan ook wel remmen * met chagarijnig gezicht! Ik kon daar echt boos om worden ik fietste echt 1m breedte langs hem

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:16

Nojoukus schreef:
Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!

Dat is een kwestie van nadenken en vergelijken wat jou ouders en hun ouders doen, daar hoef je zelf geen kinderen voor op te voeden.

Het zijn ook niet 'de kinderen van tegenwoordig' als ik verhalen van 'de ouders van...' hoor. Maar je kind leren dat die respect moet hebben voor vreemden zit echt in het opvoeden, dan doe je écht iets fout als je kind dat niet heeft.

Ken er veel die dealen, drugs gebruiken, veel alcohol drinken en eigenlijk hunzelf helemaal kapot maken, maar geen van hun valt andere mensen lastig. Dat zijn de jongens waarvan ouders zeggen dat ze niet trots op hun kinderen zijn om wat ze doen. Maar als je dan kijkt naar de jongens waarvan papa en mama zegt "Die van mij zal enkel kattenkwaad uithalen" zijn vaak de jongens die doen aan straatroven, vreemde mensen mishandelen (gevalletje jongen in Limburg die in coma is na een mishandeling, ken een deel van hun. Is maar één van de voorbeelden), gewapende overvallen en ga maar door.

Het zijn de ouders met een plank (of een betonnen muur) voor hun hoofd, niet de omgeving.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:18

ik weet niet of het de jeugd van tegenwoordig is
de ouders maken ze zo
maar vlak de bejaarde niet uit die vind ik in over het algemeen ook behoorlijk asso
ik hoorde van de week een vrouw van dik in de 70 schreeuwen tegen een man in een auto
waar ze heel even op moest wachten toen hij ging inparkeren dat hij op moest tieven en op moest rotten met zijn k....rsmoel
mijn mond viel open := die man was totaal van slag het was echt niet normaal
ik ben naar haar toegelopen en heb er wat van gezegd op een vriendelijke maar zeer duidelijke toon
ze dimde meteen in
ik ben er nog verbaasd over echt niet normaal

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:19

Ik heb zelf veel vrienden met problemen maar dat komt bij eentje door zichzekf en gaat met verkeerde mensen om, andere is meer doordat die moeder niet helemaal OK is

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:54

Nojoukus schreef:
Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!

Ik word het hier steeds meer mee eens ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:18

Nojoukus schreef:

Dus je mag alleen maar ouder en ervaringsdeskundige zijn om je mening te geven over iets?
Iedereen heeft zijn eigen zienswijze op iets.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:39

chanicha schreef:
Nojoukus schreef:

Ik word het hier steeds meer mee eens ;)

Je hoeft geen 30-plusser met kinderen te zijn om een slecht opgevoed kind te herkennen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:56

Nee oke maar je kan als ervaren moeder/oma wel beter inhoudelijk reageren. Ik ben uit de jaren 60 en ben streng opgevoed. Mijn eigen kinderen heb ik ook best streng opgevoed maar had wel als belangrijkste het vertrouwen. Ikmvind het belangrijk dat kinderen hun grenzen weten/geleerd worden en daar mist het tegenwoordig nog weleens aan. Er wordt 10 x nee gezegd en om van het gezeur af te zijn wordt de 11e x ja gezegd en ook willen de ouders te lief gevonden worden, natuurlijk kan je dollen met je kinderen en praten met ze maar als het nodig is moet je er ook boven kunnen staan. Het wil trouwens niet zeggen dat iedereen het fout doet en dat alle kinderen slecht opgevoed zijn, maak er nog genoeg mee die dat gelukkig wel zijn.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:03

chanicha schreef:
Nee oke maar je kan als ervaren moeder/oma wel beter inhoudelijk reageren. Ik ben uit de jaren 60 en ben streng opgevoed. Mijn eigen kinderen heb ik ook best streng opgevoed maar had wel als belangrijkste het vertrouwen. Ikmvind het belangrijk dat kinderen hun grenzen weten/geleerd worden en daar mist het tegenwoordig nog weleens aan. Er wordt 10 x nee gezegd en om van het gezeur af te zijn wordt de 11e x ja gezegd en ook willen de ouders te lief gevonden worden, natuurlijk kan je dollen met je kinderen en praten met ze maar als het nodig is moet je er ook boven kunnen staan. Het wil trouwens niet zeggen dat iedereen het fout doet en dat alle kinderen slecht opgevoed zijn, maak er nog genoeg mee die dat gelukkig wel zijn.

Ik vind dat vrouwen die zelf kinderen hebben juist vaak minder objectief ernaar kunnen kijken. En ze accepteren het inzicht van buitenaf (vb. Een jong kinderloos iemand) niet onder het mom van "jij hebt geen kinderen dus je weet er niet van". Misschien weten die jonge kinderloze twintigers juist wél zoveel over kinderen dat ze bewust niet voor kinderen kiezen :D

Maar goed, verder zeg je exact hetzelfde als ik zeg hoor. Kinderen worden over het algemeen te los opgevoed, ouders hebben minder gezag want ze staan gelijk met hun kinderen ipv op een autoritaire plaats, en nee dit geldt niet voor alle kinderen, maar degene waarbij de ouders hebben gefaald in de opvoeding zijn wel strontvervelend.

Edit: typefout

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:04

helaas merk ik dit te vaak, van de week op school
werd ik nog uitgescholden voor k*nkerh*er omdat
ik er iets van zei toen iemand kanker als een
bijvoegelijknaam woord gebruikte, uiteindelijk
maar de opmerking gebruikt:

is je vocabulaire een weerspiegeling van je intellectuele
denkvermogen.

nouja toen werd ik eindelijk met rust gelaten, helaas
is wel mn fiets band daardoor lek gestoken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:05

Ik zie wel meer dan vroeger dat ouders met hun kinderen in discussie gaan. Komop... Je gaat toch niet in discussie met een kind van 2? Nee is nee en niet misschien wel ja :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:10

Letitia het is natuurlijk wel zo dat de ouders wel van hun kinderen houden en dat gevoel, kind moeder, ken je niet als je geen kinderen hebt en denk dat het daar dan spaak loopt.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:25

chanicha schreef:
Letitia het is natuurlijk wel zo dat de ouders wel van hun kinderen houden en dat gevoel, kind moeder, ken je niet als je geen kinderen hebt en denk dat het daar dan spaak loopt.

Maar maakt dat zoveel uit dat 'wij' dat niet weten? Als je van je kind houdt, geef je het toch júist de best mogelijke opvoeding mee? Daar hoef je toch zelf geen moeder voor te zijn om dat in te zien. Het is trouwens niet zo dat je ineens magische opvoedkrachten hebt zodra er een kind uit je doos komt gefloept :')

Ik durf zelfs te zeggen dat ik (tegen wil en dank in, het hoorde nou eenmaal bij m'n opleiding) meer weet over de ontwikkeling van een kind en hoe die zo succesvol mogelijk te laten verlopen dan veel moeders.

Ik kan er minstens 2 opnoemen die er bijvoorbeeld van overtuigd waren dat hun kind hoogbegaafd was en daarom ook wat lastiger was dan andere kinderen.
Ik kon (simpelweg door hun leeftijd te toetsen aan de ontwikkelingsstadia van Piaget en enkele simpele testjes) zo zeggen dat de betreffende kinderen juist ietsje achterlagen qua ontwikkeling en dat ze gewoon nogal verwend waren, niks gedragsprobleem := later bleek inderdaad dat ze psychologisch niets mankeren en dat ze een licht benedengemiddeld IQ hebben. Dan vind ik het jammer dat die moeders zo een vertekend beeld hebben, terwijl een snotneuzige twintiger zonder kinderen die gewoon literatuur gelezen heeft over de wetenschappelijke kennis die er is over kinderen en hun opvoeding, veel objectievere en meer accurate observaties kan doen.

Edit: typen op gsm blijkt erg moeilijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:36

Wat ik bedoel is dat er bij moeders ook het gevoel meespeelt en dat dat het juist voor sommigen moeilijker maakt. Ik kon nog wel beslissingen met mijn hoofd maken terwijl mijn hart iets anders zei. Spreek me niet van moeders die denken dat hun kind hoogbegaafd is, mijn buurmeisje is dat wel en het is echt niet altijd leuk,of het drukke gedrag afdoen met ADHD en bijbehorende pillen,kinderen mogen niet gewoon druk meer zijn.men nee je krijgt niet ineens de wijsheid in pacht als je kind uit je doos floept maar wel een soort, ik noem het dierlijke beschermingsdrift, en die wijsheid neem je mee vanuit je eigen opvoeding en van anderen waar je respect voor hebt hoe die hun kinderen opvoeden. Beetje banketstaaf zin maar ik neem aan dat je het begrijpt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:39

Herkenbaar, ik ben zelf Aziatisch. Toen ik een keer op school mijn fiets op wilde halen (na schooltijd, 3 jaar geleden. Dus ik was 10) werd ik uitgescholden door kleine kinderen van 6 of zo (die zaten nog op het plein, omdat ze kinderverblijfdinges hadden). Sorry hoor, maar iemand uitschelden is al fout, maar om zijn uiterlijk?

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:43

Ik heb nergens gezegd dat ik regelmatig een pak slaag Kreeg ofzo hoor...? :')
En die reacties van tieners en begin twintigers die reageren, kunnen die geen kinderen hebben dan?
Of kunnen die zich niet ergeren aan slecht opgevoede kinderen?
Nee nee je mag natuurlijk alleen wat zeggen als je zelf kinderen hebt...
Daar is de openingspost toch niet eens over begonnen?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:47

Oke, ik ben gister in Walibi geweest en nu snap ik de reacties :')
Jemig wat ongelovelijk aso zijn sommige mensen! veel erger dan hier in de buurt,
heel veel 'petjes met jogingsbroek en knetterhard JO! roepen, voorkruipen in de rij (eronderdoor)
en opzij duwen, zit dus verschil in gedeeltes van het land!

(Nu kom ik ook uit een rustig dorpje waar echt noooit wat gebeurt... := )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:52

Ah behalve dat "Jo" doe ik ook alles wat je beschrijft in een pretpark, maakt me nog geen aso

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:56

xSlvna schreef:
Ah behalve dat "Jo" doe ik ook alles wat je beschrijft in een pretpark, maakt me nog geen aso

Voorkruipen vind ik vrij onfatsoenlijk :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:59

Ik dus ook. Als ze dat bij mij doen pik ik dat echt niet, ik wacht netjes op mijn beurt dus waarom een ander niet.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:04

inderdaad, ik heb zo'n 1,5 uur moeten wachten op 1 attractie :(
En vergeleken bij wat hier rondhobbeld vind ik dat dus wel aso

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:09

Oh verschrikkelijk :/

Het zijn vooraal de eersteklassers. Die net op school komen. Toen ik nog eersteklasser was had ik nog respect voor 4e klassers ( of ouder ) nu lijkt het alsof ze dat helemaal niet meer hebben. Op weg naar school word je bespuugd en uitgescholden voor prutsmuts, slet en van alles en nog wat.

Laatst kwam ik een paar jonge kinderen tegen ik geloof tussen de 8 en 10 jaar oud ( slecht in leeftijd schatten ) en die liepen met een stel peuken. Een van die kinderen riep naar mij toen ik voorbij fietste 'Rook jij ook?!' echt waar... hoe komen die kinderen er aan?!

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:19

@ TS,
Om nog even op je begin post te reageren

Heel herkenbaar... Ik kom oorspronkelijk uit China. Heel veel jongens van 14-15 jaar die "gewoon" voorbij fietsen blijven roepen: Hee/Nihao tjing tjang tjong!!! Of Hee een chinees! Doe mij maar Babi Pangang!
Toen ik 12 was deden ze dit, nu ben ik bijna 21 en doen ze dit nog steeds... (Het zijn zowel autochtonen en allochtonen die dit roepen..)
Dus niet alleen de jeugd van tegenwoordig...

Pff, ik ga toch ook niet naar hen roepen: Heee Kaaskop, doe mij maar 1,5 kilo goudse kaas! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:23

Letitia1991 schreef:
danitiapuck schreef:
Echt te zot voor woorden! :x Net als dat je al die kindjes van 5 ofzo met een iPhone ziet lopen, ik was blij met een speelgoedpaardje ofzo :')

Precies, als je me een pakje kaarten gaf, was ik uren zoet :') nieuw Barbiepaard? Dan hoorde je me de komende dagen helemaal niet :Y)

Precies, maar nu loopt iedereen met een iphone[/quote]

Prettig kennis gemaakt! Ik ben Madelon, 12 jaar, een bijna brugger en heb ik geen telefoon/

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:33

Ach, ik val er tegenwoordig buiten puur omdat ik common sense heb, dus ben wel wat gewend. Helaas loop ik wat achter met mijn middelbare school en ik zit nu bij 14-15 jarigen in de klas, sommigen net 16, en die durven mij gewoon buiten de groep te gooien en me zo te beledigen terwijl ik over een half jaar 18 wordt. Ik heb veel meegemaakt en heb daardoor veel mensenkennis en verstand opgedaan, maar juist daarom val ik erbuiten. Ik ben saai en vervelend en een nerd omdat ik hard aan mijn school werk en later iets wil bereiken met m'n leven. Je moet die gezichten van m'n klasgenoten eens zien als ik zeg dat ik niet drink omdat ik dat niet nodig vind. 'maar je bent toch 18? Wij drinken ook al'. Dus??

Ik werd in groep 8 gepest met mijn blokbeugel door een joch uit groep 4 dat zelf ook met de nodige gebitscorrigerende middelen in zijn mond liep. De discussies in de klassenapp gaan ook nergens meer over. Laatst hebben ze een kwartier zitten discussiëren omdat ik reageerde op een grap die volgens een van de jongens al gemaakt was, en dus mocht ik er niet meer op reageren. Ook een keer gehad dat jochies van mijn basisschool, toen ik al lang en breed eraf was maar die mij wel hebben gekend en ook hebben gepest (kun je voorstellen dat ze jonger waren), vanaf de overkant van de straat riepen 'hé lekker ding!'. Heb teruggeroepen of ze wel in de gaten hadden wie ik was, ze verdwenen met z'n vieren tegelijk met koppen roder dan tomaten de struiken weer in. Níet normaal.

Nee, ik ben niet bepaald te spreken over de huidige generatie. Geven niks om school, zijn ontzettend brutaal tegen leraren en volwassenen, en de grapjes die ik soms hoor over de leraren die wat gezetter zijn dan "normaal" daar gaan mijn oren van klapperen. Wat mij betreft leef ik in de verkeerde generatie. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me vaak zat af waar de ouders zijn gebleven, hoor. De hoeveelheid onvoldoendes in mijn klas puur omdat ze geen klap uitvoeren is veel te hoog. Ik ben heel erg van je zelf branden en op de blaren zitten, maar het kan ook te ver gaan.

Meisjes van 12 zijn al bezig met vriendjes, terwijl toen het enige waar ik om gaf nieuwe jurkjes voor m'n barbies kopen en m'n verzameling Schleich-paardjes uitbreiden was. Ik slaap nog steeds met een berg knuffels en tot mijn veertiende stond mijn Baby Born in haar wiegje elke avond naast mijn bed, en ik schaamde me er ook niet voor.