Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:25

Een tijdje geleden had onze hond een allergische reactie, en we wisten maar niet waardoor het kwam. We zijn dus wel een keer of 5 bij de dierenarts geweest voor het echt over was. De laatste keer was vooral nog nacontrole, maar ze is toch wel een half uur met ons bezig geweest. Toen we klaar waren zei ze ; 'Jullie zijn al zo vaak hier geweest, en we wilden zelf ook weten hoe het nu met hem was, laat het betalen maar zitten!'
Echt lief!

En zelf probeer ik vooral veel complimenten te geven. Laatst nog zag ik een mevrouw van een jaar of 40 met knalblauw geverfd haar lopen in de supermarkt. Ze liep een beetje onzeker rond want sommige mensen gaapten haar nogal aan...Ik zei 'Wauw, superstoer je haar zo!', en kreeg meteen bijval van een andere klant. De mevrouw begon helemaal te stralen, zo leuk!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:44

Wat een super leuk topic :j

Ik heb zo snel niet iets wat mij is overkomen, wat ik heel lief vond maar ik probeer zelf wel altijd te helpen :j

Zo was ik laatst aan het boodschappen doen en daar was een oud mannetje, die stond te kijken bij de salades. Hij vraagt aan mij: Is dit bami? :+ Dus ik hem verteld dat het salade was en dat even terug de bami lag maar dat ik wel even met hem mee zou lopen. En dan sta je daar voor het vak, 20 soorten bami natuurlijk :+ Even uitgelegd wat er allemaal was en wat hij graag wilde hebben. Hij wilde gewoon bami, dus een pak met alleen bami, zonder saus e.d. meegegeven.
Even later kom ik bij de snijbloemen e.d. en wilde voor mezelf ook even een bosje uitzoeken. Mannetje staat er ook weer en vraagt: Zullen deze wel een weekje staan? ik wil ze graag meenemen voor mijn vrouw. Nu had hij pioenrozen oid gepakt. Dus weer uitgelegd dat hij dan beter een bosje gewone rozen kon kopen, die bleven wel wat langer goed. Kon zijn vrouw er extra lang van genieten. Nu had ik het laatste bosje roze rozen :+ Ik zag hem al kijken en zei: u wilt graag de roze? Geen probleem, neem ik toch de witte. Dus geruild.
Zegt hij ineens: U heeft me net ook al geholpen bij de bami he (meneer zag niet zo goed meer), ik herken je aan je stem. Volgens mij bent u heel lief :+: *smelt*
Later in de rij bij de kassa zei een vrouw tegen me dat ze dacht dat ik een kleinkind van de man was, maar nu ontdekte dat we elkaar niet eens kenden. Ze vond het mooi om te zien dat er ook nog gewoon mensen waren die elkaar wilden helpen en daar tijd voor maakten.

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook echt een goed gevoel aan over heb gehouden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:47

Ontzettend leuk sakkia :D :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:57

:j

Laatst liep m'n vriend naar zijn auto. Lag er een pallet voor?!? Ziet hij later een briefje achter zijn ruitenwisser. Was hij hem vergeten op de handrem te zetten en was de auto naar voren gekomen uit het parkeervak. Had een oplettende (en super attente!!) chauffeur hem weer naar achter geduwd en de pallet voor zijn banden gelegd <3

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:03

Ik ben een poosje geleden gestopt voor een dame op de snelweg die zonder benzine stond. Het dichtstbijzijnde benzinestation was voor haar een half uur lopen, dus ik heb haar meegenomen naar het benzinestation en heb haar daarna teruggereden naar haar auto. Ze was errrug blij *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:04

Kruimeltje86 schreef:
Ik ben een poosje geleden gestopt voor een dame op de snelweg die zonder benzine stond. Het dichtstbijzijnde benzinestation was voor haar een half uur lopen, dus ik heb haar meegenomen naar het benzinestation en heb haar daarna teruggereden naar haar auto. Ze was errrug blij *\o/*

En hoe banketstaaf ook, daar zou ik dus mee uitkijken!! (zelf had ik uit voorzorg dan een tankje benzine gehaald en terug gebracht...)

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:08

Kentaro schreef:
Kruimeltje86 schreef:

En hoe banketstaaf ook, daar zou ik dus mee uitkijken!! (zelf had ik uit voorzorg dan een tankje benzine gehaald en terug gebracht...)

Ik begrijp wat je bedoeld en ik kijk altijd wel echt uit. Vooraf maak ik altijd in m'n hoofd eerst een risico analyse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:21

Ik heb er een van 5 jaar geleden, maar vind het nog steeds zo'n lieve actie.

Mijn merrie was net bevallen, prachtig hengstveulen, maar hij dronk maar niet. Dierenarts er dus bij gehaald. Mijn moeder was op haar werk iets verderop, dus zij snel naar huis gereden om te helpen. Onderweg stond er een agent met een lasergun, en omdat het een weg was die mijn moeder goed kende en omdat het niet gevaarlijk was op dat moment reed ze er te hard. Dikke boete. Moeders komt thuis en loopt te klagen over haar pechdag, de DA hoorde dit dus ook. Komen wij even later bij de DA op de kliniek om af te rekenen, staat er ineens op de factuur "pechkorting". Heeft hij ons korting gegeven omdat we zo'n pech hadden gehad met het zieke veulen en alles. Zo lief. <3

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:24

Wat een leuk topic!

Een paar jaar geleden hadden wij een vrij strenge winter. Reden mijn vader en ik over de weg (onder de sneeuw) zien wij allemaal auto's over de busbaan rijden ( busbaan zit in het midden van de weg). Eenmaal dichterbij zagen wij dat er een man stond met autopech. Niemand die ook maar in zijn/haar hoofd haalde om te stoppen. En dan ook nog lopen toeteren dat ze er niet voorbij konden. Mijn vader is dan ook direct uitgestapt en wij hebben met kabels de auto aan de kant gekregen (wat nog best wel een klus was met die gladde sneeuw). Uiteindelijk heeft mijn vader samen met die man de auto weer aan de praat gekregen, zodat hij weer verder kon. De man was zo blij dat er iemand kwam helpen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:25

Laatst was ik bij de supermarkt en moest nog even bij de infobalie zijn.
De medewerkster was aan het bellen, een beetje bozig, waarom het zo lang duurde en een heel verhaal. Voor de balie stond een oude dame in tranen. Dus gevraagd wat er aan de hand was.
Bleek dat ze met de taxi was gekomen om boodschappen te doen en dat deze haar een uur later op zou halen. Maar hij bleek al dik 1,5 uur te laat te zijn.
De baliemedewerkster gaf aan dat het nog wel een uur kon duren voor de taxi er zou zijn want het was zo druk.........

Heb haar gevraagd waar ze woonde. Bleek 5 minuutjes rijden te zijn vanaf de super. Dus heb haar gezegd naar de ingang te komen van de supermarkt en dat ik mijn auto ging halen om haar thuis te brengen. Vond het zo sneu!
Toen ik mijn auto voor de ingang parkeerde om de mevrouw erin te helpen en haar boodschapjes in de auto te zetten kwam de filiaalmanager met twee bosjes bloemen naar buiten. Eentje voor de mevrouw voor het ongemak en eentje voor mij omdat ze het zo lief vond dat ik die mevrouw even naar huis wilde brengen.
Ze ging zelf nog even bellen met het taxi bedrijf om haar ongenoegen te uiten.

De mevrouw was ontzettend blij dat ik haar thuis bracht en heeft me wel 100 keer bedankt.
Heb bij de bali van het bejaardentehuis even gemeld dat ze een klacht moesten indienen bij de taxiservice omdat dit echt geen stijl was :n

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:26

Wat een blij topic.

Ik probeer altijd iedereen te helpen waar ik kan.
Al is het maar een vriendelijk woord of eens een keer een boodschap voor iemand doen.
Ik zeg altijd goed doet...goed ontmoet en daar geloof ik in.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:28

Net een oud vrouwtje aan mijn kassa(ben cassiere in supermarkt), die haar pasje vergeten was. Er vormde een lange rij en mevrouw begon in paniek te raken tot een andere lieve vrouw aanbood voor haar te betalen(ze kende elkaar dus niet!) en zei dat ze het geld wel langs mocht brengen, gaf dr kaartje mee aan die vrouw. Echt heel attent!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:30

Een paar winters geleden toen er een fiks pak sneeuw was gevallen parkeerde ik mijn 4x4 op een parkeerterrein waar niet gestrooid werd. Had net een ANWBmdw de auto van een mevrouw gestart, maar kwam zelf met zijn zware VW bus niet meer weg. Dus ik mijn auto weer gepakt en voor zijn bus gezet. Kabel ertussen en terrein afgesleept :D Hij helemaal blij, want anders had hij er nog uren gestaan.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-06-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:30

Kun je alleen fototopics aanmelden voor uitgelicht??
Anders meld ik dit topic!!
Wat word ik hier vrolijk van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:37

Kentaro schreef:
Kun je alleen fototopics aanmelden voor uitgelicht??
Anders meld ik dit topic!!
Wat word ik hier vrolijk van!

Misschien als we hier ergens een foto plaatsen. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:41

:+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:43

:') :')

ik dacht eerder aan zoiets. :+

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:43

:j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:51

Afbeelding

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:52

Heerlijk topic!

Vorige week kreeg ik te horen dat ik geslaagd was had de buurvrouw dus aan mijn moeder gevraagd wat ik lekker vond van snoep, dus mijn moeder had gezegd dat ik heel erg hou van chocola. Kreeg ik 'smiddags van de buurvrouw een heel leuk pakketje met allemaal chocola erin. En van de overbuurman een vlag met 'geslaagd' erop. Super leuk! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:56

Oja, deze vond ik ook zó super lief!
Mijn collega was vorige week op vakantie met man en dochtertje. (Kreta) Haar dochtertje spreekt heel goed Engels omdat haar man Engels is en ze 2-talig wordt opgevoed. Ze proste met iedereen. Op een gegeven moment vertelde ze tegen een echtpaar dat ze net haar communie had gedaan. Kreeg ze van die man 10 euro om iets moois van te kopen <3

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:57

In 2011 was ik aan het interrailen. Onderweg kwam ik een meisje tegen, Sloveens, die een beetje onrustig bij de deur aan het draaien was. We raakten aan de praat en het bleek dat zij het station niet wilde missen omdat ze werd opgehaald door haar vriend die ze een paar maanden niet had gezien.
Aangekomen op het station afscheid genomen en vervolgens ben ik geld gaan pinnen. Even later komt het meisje terug in een sprintje om mijn te zeggen dat ik van haar en haar vriend een lift kreeg want het was keihard aan het regenen. Scheelde mij een wandeling van een kwartier, met backpack van 15kg in een stortbui :D

Zelf heb ik een tijdje geleden een lifter een eindje meegenomen, stond ook in de regen te wachten :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:24

Wat een lieve verhalen!

Zelf is 1 ding mij altijd heel erg bijgebleven.
Ik had net een 2 jarig paardje gekocht, en ging deze ophalen met trailer (ongeveer 1.5 uur rijden afstand). Na ongeveer 15 minuten rijden had hij zich losgetrokken en was via de achterkant van de trailer de weg op gesprongen/op het asfalt gekwakt. Daar sta je dan op een onbekende 80 kilometerweg met een paard en een kapotte trailer. Waar moet je heen? Terug lopen was ook te ver weg. Een manege in de buurt had ons al weggestuurd want we konden hem toch gewoon weer vastbinden? (was niet mogelijk, trailerkettingen stuk, stangen krom, halster en touw stuk)
Toen we bij een afgesloten stalling kwamen en bij de buren aanbelde, wist zij nog wel iemand die kon helpen. Er kwam een man aangelopen, en ik mocht mijn paard bij hem thuis neerzetten. Kregen wat te drinken om rustig even bij te komen en mochten op zijn internet (hij had nog een inbel verbinding) zoeken naar een taxibedrijf. Helaas kon er geen gelijk ons op komen halen. Vervolgens mocht mijn paardje daar nog 3 dagen blijven staan, hij heeft uitgemest, met hem gewandeld etc. Hij wilde er helemaal niets voor hebben. Uiteraard heb ik een mega bos bloemen, een doos merci en een goed gevulde envelop snel op de tafel gelegd voordat we wegreden. Ik ben die man zo dankbaar! Een wildvreemd paard, mensen die je helemaal niet kent en dan zo ontzettend behulpzaam!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:36

Wat een heerlijk topic! Ik heb er ook nog wel een paar. :)

Tijd geleden reed ik op mijn fiets door een wijk die vrij slecht bekend staat (en ook nog eens een heel eind lopen is vanaf mijn huis), valt uiteraard mijn ketting eraf. Ik stond nog geen minuut te tobben, ben totaal geen technisch wonder, toen er een man op me af kwam lopen. Om het heel knullig te zeggen die qua uiterlijk volledig binnen de wijk past. :(:) Binnen 2 minuten had hij m'n ketting erop gelegd en kon ik weer verder. Faith in humanity restored. *\o/*

Paar maanden geleden moest ik eigenlijk met de trein, maar daar was iemand voorgesprongen. De extra bussen reden nog niet en daar sta je dan 's avonds laat moederziel alleen op station. Uiteindelijk aan de praat geraakt met een aantal andere mensen (ook studenten), waarvan 1 iemand al geregeld had dat iemand heb op kwam halen en naar de bestemming bracht. Tien minuutjes later zaten we bij die beste jongen in de auto naar Breda, de jongen die gebeld had voorin en ik met twee andere wildvreemden achterin. :D

Ook weleens gehad met de bus, de bus die zou moeten rijden (de laatste uiteraard) kwam niet opdagen en het sneeuwde echt flink. Toen heeft een andere buschauffeur, die eigenlijk al klaar was met werken, geregeld dat hij een bus kon pakken en een extra ritje gemaakt. Was die man ook zo dankbaar toen. <3

En wat me nog het meest is bijgebleven afgelopen jaren; ik was vorig jaar met mijn zus op vakantie in Ierland. We zaten in de trein van Dublin naar Belfast naast twee oude opaatjes. Die twee bleken broers te zijn waarvan de 1 in Engeland woonde en de ander in Ierland en die elkaar al 20 jaar niet hadden gezien. Hele treinreis ontzettend leuk gepraat, we moesten vooral niet gaan trouwen en elkaar nooit uit het oog verliezen <3 Zij hadden een heel plan van hun dag in Belfast opgesteld en wij waren van plan naar een museum te gaan. Vriendelijk afscheid genomen van de heren, tot wij op de plattegrond buiten stonden te kijken en de twee opaatjes ons ineens aantikten. De man die in Ierland woonde kende de weg wel en ze vonden ons zo lief dat je ons naar het museum wilden begeleiden. <3 Uiteindelijk zijn ze nog mee naar binnen gegaan ook, vond het zo onwijs lief.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:43

Mooi zeg Gittekit!

Ik heb 2x gehad dat ik met autopech stond op een vervelend punt (erg druk) en dat ik spontaan geholpen werd door of een medeweggebruiker (sleepte van de A44 bij DenHaag een zijweg in) of een fietser en voetganger die spontaan hielpen duwen bij een stoplicht. Super fijn!