Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:10

Wij waren tussen de 10.000 en 12.000 kwijt met ons trouwen.
Jurk heb ik van mijn ouders gehad ( 2000 euro) pak heeft mijn man van zijn ouders gehad.
Bloemen,corsages etc hebben wij ook van mijn schoonouders gehad.
Trouwauto was onze eigen auto ( Audi S8),schoonvader was onze chauffeur.
De band, was geweldig, we konden ook voor een goedkopere gaan maar de 1200 euro waren ze dubbel en dwars waard.

Al met al blijft het veel geld, maar ik zou het zo weer overdoen met mijn man :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MAFF3XF7.jpg

2 jaar na onze bruiloft zijn wij met onze trouwkleding ook te water gegaan, op dezelfde locatie waar wij ook onze trouwfoto's hebben gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AKVTDQHR.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:13

Lay_D schreef:
Wij waren tussen de 10.000 en 12.000 kwijt met ons trouwen.
Jurk heb ik van mijn ouders gehad ( 2000 euro) pak heeft mijn man van zijn ouders gehad.
Bloemen,corsages etc hebben wij ook van mijn schoonouders gehad.
Trouwauto was onze eigen auto ( Audi S8),schoonvader was onze chauffeur.
De band, was geweldig, we konden ook voor een goedkopere gaan maar de 1200 euro waren ze dubbel en dwars waard.

Al met al blijft het veel geld, maar ik zou het zo weer overdoen met mijn man :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MAFF3XF7.jpg

2 jaar na onze bruiloft zijn wij met onze trouwkleding ook te water gegaan, op dezelfde locatie waar wij ook onze trouwfoto's hebben gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AKVTDQHR.jpg

Wauw, geweldige foto die laatste!

yontheke, ik ben niet zo van de sieraden, dus zou mij echt niet zo boeien haha :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:17

Wij zijn 16 augustug 2013 getrouwd <3 en voor ons tot nu toe echt de mooiste dag ever (ja klinkt cliché, I know). Wij waren alles bij elkaar (je maakt in de maanden van voorbereiden en daarna stiekem een hoop kosten die mensen niet meetellen, of vergeten) volgens mij rond de € 14.000,- kwijt. Dit is exclusief pak en jurk want die kregen we, zó lief, van onze ouders. We hebben het in precies een jaar bij elkaar gespaard, alles hebben we vooraf betaald.

Onze locatie kostte geen drol (prachtige tent in een weiland aan de Waal) maar vanaf het moment dat we verloofd waren was voor ons wel meteen duidelijk dat we een enórm feest wilden *\o/*. We hebben met 70 daggasten geBBQed wat een behoorlijk aantal is. 's avonds hadden we 170 gasten. We hebben álles (personeel, inrichting, drank, eten, DJ, vloer, toilet- en koelwagen, bar, versiering etc) zelf geregeld. Een heleboel werk maar zó leuk. We hadden bevriende fotografen, een auto van een vriend, bloemen via vrienden, kapsel en make up door vriendinnen etc. Daar kun je een hoop op besparen :j. We zijn tot half drie 's nachts doorgegaan, wat ook erg laat is, om 22u 's avonds was er 250 liter bier op en hebben we bij moeten bestellen :D. Mensen praten nu nog over ons feest en de locatie :D.

En nog steeds iedere keer als ik de foto's en filmpjes zie, zweef ik. En de jurk, DE jurk? Die was écht iedere euro meer dan waard en ik zal mijn mama ook altijd dankbaar zijn ervoor :o.

Afbeelding

EDIT: nog een betere foto gevonden van de tent en de locatie:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/1185129_555627104474916_1580133293_n.jpg

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:31

Joolien schreef:
Wauw, geweldige foto die laatste!

yontheke, ik ben niet zo van de sieraden, dus zou mij echt niet zo boeien haha :P

Ik heb ook enkel altijd mijn trouwring aan tenzij je oorbellen meetelt :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:34

Yontheke schreef:
Onze ringen waren ook die prijsklasse :)
Is toch iets dat je voor de rest van je leven dagelijks aan hebt ( in principe toch :D )

Dat was bij ons ook de gedachte, en daarom hebben we daar geen budget op gezet. :) Het was ook de enige set die we mooi vonden, en we wilden toch een set hebben, en niet combineren uit 2 sets. Keuze was dus snel gemaakt (nadat we eerst de 1000en ringen bekeken hadden, daar ging dan weer wel veel tijd in zitten).

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:37

Neonlight schreef:
Yontheke schreef:
Onze ringen waren ook die prijsklasse :)
Is toch iets dat je voor de rest van je leven dagelijks aan hebt ( in principe toch :D )

Dat was bij ons ook de gedachte, en daarom hebben we daar geen budget op gezet. :) Het was ook de enige set die we mooi vonden, en we wilden toch een set hebben, en niet combineren uit 2 sets. Keuze was dus snel gemaakt (nadat we eerst de 1000en ringen bekeken hadden, daar ging dan weer wel veel tijd in zitten).

Bij ons was het oog meteen op deze set gevallen. Maar eigenlijk wilde we natuurlijk ook wel graag voor een kleiner budget gaan. Dus daarna toch nog andere ringen bekeken en gepast om uiteindelijk toch voor onze eerste keuze te gaan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:32

Even een tip: ik las dat je het zonde vind veel geld uit te geven voor een jurk. In Duitsland scoor je voor onder de 500 een super jurk. Bij Nina's bruidsmode overigens ook! :j

marlies85

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:33

Of je maakt een tripje naar parijs, bij Tati verkopen ze ook jurken voor een appel en een ei

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:15

Ik ben voor mijn jurk naar een hele grote outlet gegaan in Eindhoven (vanuit Drenthe :') 3x heen en weer). Ze hadden heel veel mooie jurken en de hoogste prijs was 950. Kwamen nog wel vermaak kosten overheen want die van mij moest van een maat 40 naar een 32. :') Maar ik was voor 1125,- klaar en had een prachtige jurk :D Ik ken mezelf, ik kom met de duurste jurk thuis anders. Ik moet grenzen stellen :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:19

€ 1.125 had je niet voor naar de outlet hoeven rijden hoor :D :P

Maar inderdaad je jurk is echt iedere cent waard, ik heb dat ook gedacht neeeeee niet zo'n dure jurk voor een dagje. Maar juist door die jurk voel je jezelf een princess voor een dag !

Sees, wauw die jurk staat je super !

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:21

A_nouk schreef:
€ 1.125 had je niet voor naar de outlet hoeven rijden hoor :D :P

Maar inderdaad je jurk is echt iedere cent waard, ik heb dat ook gedacht neeeeee niet zo'n dure jurk voor een dagje. Maar juist door die jurk voel je jezelf een princess voor een dag !

Sees, wauw die jurk staat je super !

Ik wel. :D Ik ken mezelf :') Als ik naar een gewone winkel ga kom ik met een jurk van 3000,- thuis. Dat konden we gewoon niet betalen als studenten/student-af.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:22

Hahaha :) ok op die manier !
Dat is iets anders, want opzich heb je voor een 1.100 al een ''merk' jurk :j

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:23

Ik win echt denk ik :-). Gewoon nette kleren die we al hadden. Ik had nog een mooie jurk uit de solden die ik nog niet had kunnen dragen. Enkel getrouwd voor de wet. Dat was iets van een 50€ hier, maar je krijgt een jumbo fles champagne terug... dan iets gaan eten met de ouders om te vieren en dat
was het haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:24

A_nouk schreef:
Hahaha :) ok op die manier !
Dat is iets anders, want opzich heb je voor een 1.100 al een ''merk' jurk :j

Klopt :) Maar ik val toch op de duurdere jurken haha, zelfbescherming.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:27

Salsa schreef:
Omg wat een bedragen. ......
Ik zal het nooit begrijpen. 100 andere dingen die ik daar voor zou doen

ik trouw 18 aug gratis, neem onze ouders en broers mee uiteten

Onze vrienden komen op een gezellige uitgebreidde bbq. Alleen onze beste vrienden die we normaal ook vaak zien.

Met onze kinderen gaan we lekker naar de efteling en samen een weekendje weg.

Zo heeft iedereen iets leuks en is verwend en dat voor ongeveer 600 eurO ;)

En ik weet voor mezelf dat we hier meer van genieten dan een opgeprikte dag waar je zo veel geld aan uitgeeft.

En mijn mooiste dagen heb ik toch al gehad. Niks topt het moment dat je je kind gezond in de armen krijgt. Cliché maar zo waar

vind je? ik vond onze bruiloft mooiers als dat moment
als zou i dat moment ook zeker niet vergeten hoor.

wij hebben iets van 3000/4000 euro uitgegeven. vrijdags getrouwd, ringen in antwerpen gekocht(die zitten niet bij de prijs inbegrepen.). jurk 1000 euro. pak van man 400 euro. bloemen niet gedaan alleen voor familie en voor mijn.dus niet voor auto of wat dan ook. met paard en wagen getrouwd. professionele fotograaf. kroeg/zaal afgehuurd incl afhuren van een dj. in de middag thuis met 30 man gegeten. geregeld door oom en tante.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:37

Stille meelezer :o Ik heb ook een offerte laten maken van onze bruiloft op een super mooi landelijk plekje, trouwen op locatie in de middag, en dan lekker lunchen, in de avond een BBQ buffet (zo zijn we gewoon, wij houden ervan :D) en in de avond een feestje, met lekkere hapjes en een bandje. Overdag wil ik alleen naaste familie en vrienden (max 30 man) en in de avond max 80 man. Deze offerte was 7000 euro, wat ik echt nog veel vind excl kosten van het trouwen op locatie, en kleding. Voordeel is wel dat mijn zus het haar kan doen, vriendin is professioneel fotograaf, en mijn vriend heeft een eigen autobedrijf, dus zulke kosten heb ik niet. Ik ga denk ik een jurk huren.

Maar we laten nog wel meer offertes maken, om te kijken of het nog goedkoper kan :) We willen trouwen in 2015, dus kan er nog even over na denken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:42

Limoen, de outlet van Ann & John? Daar komt mijn jurk ook vandaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:43

Het moment voor het eerst je gezonde kind in je armen vond ik idd het mooiste. Op nu 2 staat onze bruiloft hoor en daarna onze huwelijksreis. (Super luxe wat we nooit meer gaan overtreffen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:43

CK88 schreef:
Stille meelezer :o Ik heb ook een offerte laten maken van onze bruiloft op een super mooi landelijk plekje, trouwen op locatie in de middag, en dan lekker lunchen, in de avond een BBQ buffet (zo zijn we gewoon, wij houden ervan :D) en in de avond een feestje, met lekkere hapjes en een bandje. Overdag wil ik alleen naaste familie en vrienden (max 30 man) en in de avond max 80 man. Deze offerte was 7000 euro, wat ik echt nog veel vind excl kosten van het trouwen op locatie, en kleding. Voordeel is wel dat mijn zus het haar kan doen, vriendin is professioneel fotograaf, en mijn vriend heeft een eigen autobedrijf, dus zulke kosten heb ik niet. Ik ga denk ik een jurk huren.

Maar we laten nog wel meer offertes maken, om te kijken of het nog goedkoper kan :) We willen trouwen in 2015, dus kan er nog even over na denken.

Haha lekker bbqen Claudia, heerlijk toch!? Gaan jullie hier in de buurt trouwen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:47

Neonlight schreef:

Ja! :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:49

A_nouk, dank je wel :o .

CK88, poeh dat vind ik ook een beste prijs :o . Een tent is echter érg duur, wij hebben het geluk dat we iemand kennen dus daar veel op hebben kunnen besparen maar het loont de moeite om te onderhandelen en package deals te maken (en dingen zwart te regelen :o)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:50

Neonlight schreef:

Mijn jurk komt ook daarvan :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:51

Ik ben afgelopen zondag getrouwd en met alles erop en eraan waren we ongeveer € 21.000,- kwijt. Mijn ouders hebben een deel op zich genomen waardoor we zelf iets meer dan € 17.000,- hebben betaald.
Wij hebben een fantastische dag gehad en iedere keuze zou ik zo weer opnieuw maken!
Edit: Wij hebben een kasteel voor een dag afgehuurd en hadden duurder eten dan normaal gedaan wordt op bruiloften. Qua gasten hebben we het volgens mij klein gehouden (60 gasten, inclusief 34 die ook voor het diner bleven). We zijn met een klein gezelschap blijven slapen in het kasteel en we hadden geen feestavond.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:26

Wij gaan 15 januari trouwen
de jurk van mjj kost 750
Accessoires komen er 12 augustus bij dan wordt mijn jurk op maat gemaakt
feestlocatie 100,- zelf regelen we eten en drinken
trouwlocatie 265,-
Ringen goud 320,-
manlief heeft nog een net pak
de rest komt er nog allemaal bij

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:28

Citaat:
Haha lekker bbqen Claudia, heerlijk toch!? Gaan jullie hier in de buurt trouwen?

Zeker! Wel Rijssen/Holten. Maar ik vind het ook nog erg duur, dus nog maar even wat offertes laten maken...Als iemand nog een leuke landelijke locatie weet in Rijssen/Holten hoor ik het graag ;)