Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:49

Hier had je ze gisteren moeten horen toeteren toen Zwitserland net nog magertjes won. Dan gaan ze dus met stoeten auto's toeterend door de centrum rijden, ik woon een dikke kilometer verderop in de heuvels en hoorde het meer dan luid en duidelijk haha. En gezien het hoge aantal Spanjaarden en Portugezen idem. (alleen dit WK nog niet :') ) Dus nee het is echt niet alleen zo in Nederland. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:51

In Zweden draagt het personeel in de ICA (supermarkt) oranje shirts, omdat ICA van Albert Heijn is! :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:53

merrylegs schreef:
Hier in Leuven merk ik er niets van, behalve de occasionele vlag uit een raam (ik heb er welgeteld al twee gezien :')) en dat vind ik ook wel prima eigenlijk. Ik ben veel te nuchter om zo opgewonden te raken over zoiets onbenulligs als een WK, want België ligt er toch altijd snel uit. Maar ik supporter wel voor nederland! Heeft jullie nationale ploeg eigenlijk geen naam, of heten die gewoon 'oranje'?

Vast niet, want dan kan je niet meer "wij hebben gewonnen" zeggen :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:56

Puchje schreef:
Ladybird schreef:
Voor mij blijft de beste WK lied nog altijd die van Wolter Kroes :D die hoor je ook altijd wel weer :=

Dat is een Duits Oktoberfest nummer, ik krijg er elke keer jeuk van hoe hij dat nummer verkracht heeft :(

Bedoel je Viva Hollandia?
Als het dat is, daar gaan mijn haren van rechtop staan. Dat nummer heet Viva Kolonia en het is van de Hohner uit Duitsland (voetbalclub Keulen). Gaan we in Nederland een Duits voetballied zingen??
Laat ze zelf eens een fatsoenlijk nummer schrijven in plaats van dat makkelijke na-apen.

(en ik woon niet in Holland, dat zijn maar 2 provincies. Ik woon in Nederland :) )

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:05

Citaat:
(en ik woon niet in Holland, dat zijn maar 2 provincies. Ik woon in Nederland :) )

Haha der zijn der maar weinig die dat weten, ik noem mezelf ook een ras echte hollander en de rest noem ik nederlander :j mijn buitenlandse vrienden snappen dat ook niet helemaal soms :+

Ik vind het zelf niet kunnen als er nummers gejat worden die zullen wel gedacht hebben beter goed gejat dan slecht gemaakt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:38

Wij hebben 3 vlaggen hangen, de andere 3 volgen nog haha. Spiegelhoesjes, en morgen in tricolore naar cafe om de wedstrijd te kijken! Ik ben echt aan m'n baas gaan vragen of ik anderhalf uur vroeger mag beginnen en stoppen :+ het mag hoor haha.

BELGIEEEEEEE!! }> }> }>

Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 02:03

Lara_Silver schreef:
Hier had je ze gisteren moeten horen toeteren toen Zwitserland net nog magertjes won. Dan gaan ze dus met stoeten auto's toeterend door de centrum rijden, ik woon een dikke kilometer verderop in de heuvels en hoorde het meer dan luid en duidelijk haha. En gezien het hoge aantal Spanjaarden en Portugezen idem. (alleen dit WK nog niet :') ) Dus nee het is echt niet alleen zo in Nederland. :))

Hier ook toen Duitsland gewonnen had, alle auto's gingen de straat op, luid toeterend, met grote vlaggen uit de ramen, motorkappen in de kleuren van de Duitse vlag, mensen geschminkt en joelen maar. Ik hou er van.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 02:07

Hier in de straat is ook alles volgehangen met oranje vlaggen na de overwinning op spanje.. En de buurman die hieraan meewerkte zei ook echt: Jaa we moesten even afwachten hoe ze het tegen spanje deden, anders staan we natuurlijk voor paal. :D

En laatst was ik in limburgs belgië, daar waren in bepaalde straten ook wel het 1 en ander versierd.
Het meest mooie was wel dat heel veel natuurlijk versierd is met de belgische vlag, en toen was er 1 vrijstaand huis middenin puur in het oranje versierd en de mega grote "hup holland hup!" vlag hing daar op. :')

ilaan

Re: Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 02:19

Ik ben heel sterk voor NL en ben ook bloedfanatiek tijdens het wk. Alles versieren etc (niet mijn spiegels want dan zie ik weinig haha)

Maar ik vind het wel dom dat iedereen nu zo hysterisch doet over die 1-5. Want als je een beetje had opgelet had je geweten dat spanje de eerste wedstrijd áltijd slecht speelt en NL al jaaaaaaren geen eerste wedstrijd heeft verloren op een EK of WK. Dus bewaar het nog maar even haha

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 04:19

Hier in Canada zie je zo nu en dan auto's rondrijden met vlaggetjes van andere landen (vrij logisch aangezien Canada niet mee doet :')) en daardoor kun je vrij makkelijk zien wie er hoogstwaarschijnlijk geëmigreerd is :') maar dat is ook wel zo ongeveer het enige. En hier en daar een spiegelhoes. Miss dat ze in de grote steden hier en daar miss in wat cafés ofzo het uitzenden maar uiteraard geen grote versieringen zoals in bijv NL. Dat doen we wel wanneer de hockey weer begint ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:07

Vandaag heel wat vlaggen gezien onderweg naar mijn werk. Spannend vandaag voor de Belgjes.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:24

madeliefw schreef:
Hier in spanje (...) hebben ze de vlaggen denk ik weer binnen gehangen :o

Hahahaha :D :=

Ben zelf geen groot Oranjefan en heb ook niks versierd, doe alleen iets oranjes aan als we gaan spelen en ik ga kijken in een café of met vrienden. Wel leuk al die oranjestraten!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:02

ilaan schreef:
Ik ben heel sterk voor NL en ben ook bloedfanatiek tijdens het wk. Alles versieren etc (niet mijn spiegels want dan zie ik weinig haha)

Maar ik vind het wel dom dat iedereen nu zo hysterisch doet over die 1-5. Want als je een beetje had opgelet had je geweten dat spanje de eerste wedstrijd áltijd slecht speelt en NL al jaaaaaaren geen eerste wedstrijd heeft verloren op een EK of WK. Dus bewaar het nog maar even haha

Twee jaar geleden verloren we toch tegen Denemarken op het EK? (eerste wedstrijd)
Dus dat gaat dan niet helemaal op. Ben het wel met je eens dat we nuchter moeten blijven :))

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:06

TrIjNiE__ schreef:
Ik word gek van al die vlaggen en spiegelhoezen en reclame op tv hier in België :')
En waar ik ook niet tegen kan zijn Nederlanders die in België komen wonen maar wel alles oranje maken |o

wat maakt dit nou uit. hier in nederland zie ook andere afkomsten en ook Belgische mensen die voor hun land kiezen. prima toch.
ik snap niet dat mensen zich hier aan ergeren. ik vind het wel gezellig.

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:10

Wiehoe vanavond België, ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan doen. Juig zeker voor de Red Devils :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:13

Afbeelding

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:20

Mi_Esperanza schreef:
Wiehoe vanavond België, ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan doen. Juig zeker voor de Red Devils :D

Ik ook!! :) *\o/*

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:04

vandaag ga ik eens écht supporteren, komaan België *\%/*
(Wie heeft gisteren naar de match Iran- Nigeria gekeken, dat was echt een match van niks :'))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:20

StalNollie schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Ik word gek van al die vlaggen en spiegelhoezen en reclame op tv hier in België :')
En waar ik ook niet tegen kan zijn Nederlanders die in België komen wonen maar wel alles oranje maken |o

wat maakt dit nou uit. hier in nederland zie ook andere afkomsten en ook Belgische mensen die voor hun land kiezen. prima toch.
ik snap niet dat mensen zich hier aan ergeren. ik vind het wel gezellig.

Dit dus. Wij wonen in Duitsland en verderop in de straat wonen ook Nederlanders, die echt alles oranje maken. De Duitsers vinden dat alleen maar heel leuk.
Dat doen wij dan niet, maar we hebben wel een Duits én Nederlands vlaggetje op de auto. En als Nederland voetbalt en er wordt een goal door ze gemaakt, juichen de Duitsers nog harder dan wij, gezellig toch?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:22

Ayasha schreef:
Hoogmoed komt voor de val. Ze hebben 1match gewonnen, niet het hele WK.

Wat maakt het uit dat iedereen daar blij om is? Dat hoef je toch niet af te zwakken door dit soort opmerkingen? Laat iedereen lekker vrolijk zijn. En als ze de volgende wedstrijd verliezen, jammer dan! Dan hebben we in ieder geval met z'n allen feest gehad om de 5-1.
Ik snap oprecht niet waarom je dat af zou moeten zwakken, omdat oranje nog niet het hele wk heeft gewonnen.
Overigens vind ik het wel grappig dat je spreekt over onsportiviteit en vervolgens zelf zegt dat je hoopt dat ze "keihard op hun bek gaan" of iets in die richting.

Ik hou helemaal niet van voetbal, maar vind het wk fantastisch. Iedereen is blij, het hele land samen 1, heerlijk zo'n "wij-gevoel". Lekker met vrienden en gezellige hapjes en drankjes op de bank.
En dat sommige mensen daarin doorslaan en van het wij-gevoel een wij-tegen-zij-gevoel maken.... Tsja, dat hou je toch. Ik laat mijn plezier er niet door vergallen in ieder geval.
Vind alles vooral altijd heel gezellig en kan hard lachen om de sportieve mensen die schreeuwend voor de tv staan na een goal.
Geweldig toch?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:43

Diablo schreef:
Dit dus. Wij wonen in Duitsland en verderop in de straat wonen ook Nederlanders, die echt alles oranje maken. De Duitsers vinden dat alleen maar heel leuk.
Dat doen wij dan niet, maar we hebben wel een Duits én Nederlands vlaggetje op de auto. En als Nederland voetbalt en er wordt een goal door ze gemaakt, juichen de Duitsers nog harder dan wij, gezellig toch?

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Heb zo'n lol gehad gisteren bij de wedstrijd Duitsland-Portugal.
Hebben oranje vlaggetjes aan het tuinhek, maar een duitse voor het raam, briljant toch?
We hebben op een buurtfeest zelfs, tot grote hilariteit van onze buren, 'ruzie' gehad met onze Nederlandse buurvrouw (die al 30 jaar in Duitsland woont), dat we onze afkomst niet moeten verloochenen en gewoon alles oranje moeten kleuren! :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:48

Haha in de Achterhoek valt het nog wel mee, maar in Engeland was het bijna niks.. Mijn vriend was daar en hij vond dat er bar weinig hing :+.

Maar dat we hebben gewonnen is wel even goed voor deze economie. Na vrijdag is de WK koorts echt gestegen hier in NL

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:26

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/FIFA% ... =1.2001098

zelfs de beroemdste inwoner van Brussel moet er aan geloven. :')

Zelfs bekende strafpleiters worden er lyrisch van. :D

en hij heeft nog gelijk ook. en morgen zitten er veel met een kater waardoor die komt kunnen jullie tegen 20u vast wel zelf invullen. :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:29

Oh help! Ik woon aan een cafe!! |( dat wordt feest vanavond
Ik heb morgen 2 examens hoor. 8)7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:44

kan je dan niet de hele middag studeren zodat je tegen dat de match begint gedaan hebt?