Effectief sparen met klein inkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Effectief sparen met klein inkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 16:03

Brood van de bakker is hier nog lekkerder :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:05

Brood van de bakker is inderdaad nog lekkerder! Alleen krijg ik dat helaas niet zo snel op alleen en uit de diepvries heb je geen krokante korst meer dus dan maakt het voor mij weinig verschil met de luxe broden van de AH haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 16:08

Ik vind het brood van de AH op de een of andere manier niet zo lekker, terwijl ik echt een sucker ben voor luxe brood! Het is het altijd net niet, zeg maar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:07

Ik haal om de week of een wit of een bruin. Wit kost 0,70 en bruin 1,00. Ik moet wel toegeven als we dan eens wat extra overhebben of er is een goede aanbieding dan is vers brood ook echt een traktatie ;) Dat maakt wel dat het brood dan echt extra lekker smaakt en je het dan erg kan waarderen. Zoals ik al eerder had geplaatst zijn wij qua boodschappen zo te lezen ook best goed bezig :+ Wij betalen ongeveer tussen de 150,- en 170,- per maand aan boodschappen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:08

Spaartip! Koop bij de blokker zo'n spaarpot die niet openkan, enkel met een blikopener. Wij stoppen steeds kleingeld erin, en dat loopt aardig op! Steeds rond de 500 euro als dat ding volzit, en dat gaat redelijk ongemerkt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:13

denice schreef:
Spaartip! Koop bij de blokker zo'n spaarpot die niet openkan, enkel met een blikopener. Wij stoppen steeds kleingeld erin, en dat loopt aardig op! Steeds rond de 500 euro als dat ding volzit, en dat gaat redelijk ongemerkt!

Wij hebben ook zoiets, maar deze kan wel open. Ik gebruik wat er in zit soms namelijk voor cadeautjes voor verjaardagen. Zo hoef ik minder van de spaarrekening te halen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:02

Ha Phor! :D Bezuinigingstip voor huizen met enkel glas: er bestaat plastic folie die je voor het raam kan spannen zodat je minder warmte verliest via de ramen. Wij gebruiken het ook en het scheelt echt in warmte dus uiteindelijk ook in stookkosten. De folie kost niet zoveel en je ziet nauwelijks dat het voor je raam zit. http://www.tesa.nl/consumer/saving_ener ... ver,c.html

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 10:44

Ik zal er naar gaan kijken Imre! We moeten vanavond toch naar de Gamma :)

Vorige week heb ik voor 35 euro boodschappen kunnen doen :wow: Gisteren hadden we restjesdag (ik doe de week van vrijdag t/m donderdag), helaas waren de gehaktballetjes nu écht rot. Weer een les geleerd, sommige dingen zal ik toch echt moeten gaan invriezen in dat kleine vakje. Prioriteiten stellen dus.
De markt is onwijs handig. Zo had ik een kilo haricots verts gescoord voor 1 euro. Thuis heb ik die meteen geblancheerd en in de koeling gezet.

Deze week zal het niet gaan lukken met 40 euro, ik hoop dat ik het met 50 euro kan doen. Echt ál m'n dure spul is op. Maar dan kunnen we daarna wel weer even vooruit :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:38

Misschien doe je dat al, maar je kunt spullen voor in de vriezer beter in zakjes doen om ruimte te besparen. Ik doe vlees bijvoorbeeld in 2 boterhamzakjes en daar schrijf ik de datum van invriezen op.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:33

Hoe gaat het met het sparen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:38

Hartstikke goed :D Mijn maand is bijna voorbij. Volgende week ga ik de eindbalans op maken van deze maand :)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:44

Spannend!
Heb je nog wat dingen gevonden waar je op kon/ kan besparen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:56

Ik ben gestopt met flesjes water kopen voor tijdens het lesgeven :+ Nu was dat geen extreme kostenpost, maar het scheelt natuurlijk altijd. Verder ben ik weinig tegen gekomen waar ik echt nog op kon beknibbelen.

Deze enorme inspanning heeft zeker verschil gemaakt. Ondanks dat we niet alles konden sparen wat we opzij hebben gelegd, konden we nu wél een aantal duurdere aankopen doen voor de komst van ons kindje, waar we normaal gesproken geen geld voor zouden hebben gehad. Al met al ben ik dus aardig trots :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:02

Wat goed! :D

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:07

Heb je al veel uitzet voor de baby?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 08:43

Het meeste hebben we gratis gekregen van vrienden van mijn moeder. Op die manier hebben we een ledikant dat in drie standen kan, een commode, een box, een kledingkast en een badje, verder alles erop en eraan zoals kleedjes etc. We krijgen ook heel erg veel kleding, want mensen vinden het zo schattig om meisjeskleding te kopen :+
Het ging meer eigenlijk om verf voor ons huis, de muren waren namelijk nogal euh... kaal :+ Verder had ik een ondervloer nodig voor ons gratis verkregen laminaat en dat is ook al niet goedkoop :)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:29

Dat zijn inderdaad aankopen die erin hakken.

Maar ik merkte dat met ons zoontje alles ook duurder uitviel dan gedacht, of het nou voor nieuwe kleding was of voor een wagen!
Ik gaf wel borstvoeding en hij eet volgens rapley methode mee, dus duure potjes koop ik niet ,dat scheelt ook een hoop en het is super gezond.
Ons mannetje eet echt alles en had een super motoriek op jonge leeftijd omdat hij zelf at.
Tenminste, ik denk dat het daar door komt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 11:33

Hier is het ook de bedoeling dat de borstvoeding en Rapley gaan lukken :+ Je weet maar nooit, maar ik hoop dat het op rolletjes gaat. Kwa luiers ben ik er achter dat Kruidvat, Aldi en Lidl goede en goedkopere luiers hebben, we hebben inmiddels ook al een klein voorraadje kleinere maatjes liggen.
We hebben een tweedehands Maxi Cosy wagen gekocht voor 40 euro, die is verstelbaar vanaf kleine baby tot 2-3 jaar. Kleding zullen we allemaal tweedehands moeten doen, of uber goedkoop bij de Zeeman oid.

Het gaat niet makkelijk worden nee, maar na deze maand heb ik veel meer goede hoop dan voorheen :j

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:37

Ik koop voor mijzelf de laatste tijd alleen nog ,aar in tweedehands winkels, en niet omdat wij een klein inkomen hebben ,maar ik het gewoon veel te duur vind.

Anyway,wat ik wou zeggen,ik shop in een dorp hiermaast( rijk dorp) em daar liggen de mooiste dingen voor weinig.
Laatst een Mc gregor jurkje gescoord voor een tientje, hoppa!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:30

De IJmarkthallen is ook nog een goede bespaartip! Heule grote rommelmarkt in twee oude fabriekshallen in Amsterdam. Als ik daar heenga kom ik met een zak kleren voor €50,- thuis +:)+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:37

Mijn moeder maakte vroeger mijn kleertjes zelf!
ik weet alleen niet zeker of dit per definitie ook goedkoper is, maar het is een idee
En inderdaad rommelmarkten doorzoeken naar leuke spulletjes

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:41

Zelf vind ik de Kruidvat luiers niet prettig, ik koop daarom de Pampers in de aanbieding met de LIHL bon of via wehkamp wanneer het daar in de aanbieding is. Soms zijn de Pampers in maat 1 en 2 ook goedkoper bij de Kruidvat met een extravoordeelpas dan de eigen merk luiers, goedkoopst was 0,12 cent per luier, ook handig om bij te houden.

Babykleding is tweedehands goed te doen, ze groeien er over het algemeen snel uit (uitgezonderd mijn zoontje := ) ik koop zelf dan kledingpakketten omdat deze verhoudingsgewijs vaak veel goedkoper zijn dan losse kleertjes. De kleertjes die ik niet mooi vind geef ik weg of gaat naar Humanitas.

Boodschappen koop ik voornamelijk in de reclame, uitgezonderd een aantal producten zoals biologisch goed vlees omdat ik geen hormonen en antibiotica's in mijn vlees wil eten. Verder vries ik groenten in wanneer deze in de aanbiedingen waren en ik meer heb gekocht dan ik die week nodig heb. Shampoos ed koop ik in de aanbieding 1+1 gratis wat behoorlijk scheelt.

En inderdaad verder tweedehands winkels regelmatig binnen lopen. Zo heb ik een hele mooie serie met 14 grote boeken (hele mooie sprookjesboeken en een complete serie van oa Tom Sayer) gekocht voor een mooi bedrag. En een handige kleine koffiezetapparaat voor 2,-

Wat misschien een leuke site is; http://www.gratisaftehalen.nl

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 15:30

Bedankt voor de tips, Carola!

Ik heb de eind balans van deze maand op gemaakt en wij hebben in totaal maar liefst 400 euro gespaard :wow: En dan hebben we ook nog dure zaken als ondervloer en verf gekocht (en nog meer, ben het alweer vergeten :') ). Ik ben even heel erg trots :D

Het kan zijn dat ik elke week voor 5 euro meer boodschappen ga doen, omdat manlief nogal depressief werd van sommige maaltijden :') Zelf maakt het me geen bal uit wat ik eet, als het maar gezond is en niet naar poep smaakt, bij wijze van. Hij is een iets lastigere eter en ik vind het niet erg om voor hem afentoe iets te kopen wat een tikje duurder is. Dit alleen omdat we incl grote uitgaven zoveel hebben kunnen sparen, anders had hij mooi pech gehad hoor :))

Doel voor de komende maand is een grotere koelkast aanschaffen, eventueel linoleum voor 1 slaapkamer (weet nog niet hoe we precies met het laminaat uit gaan komen namelijk) en extra verf wat iets duurder zal zijn omdat we ook iets van kleur in de babykamer willen hebben. Hopelijk gaat het lukken *\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:48

Wat geweldig dat je zoveel hebt gespaard! Echt iets om trots op te zijn :j

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:35

Goed zeg.
Dat worden flinke bedragen!