(Jij hebt je eigen drug al, paarden
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) antje_vip schreef:Het is niet alleen bij de kinderen zo. Volwassenen kunnen er ook wat van.
Het tijdperk nu is zo, dat als men brutaal is, dat dat wordt toegeschreven aan een uit de lucht gegrepen diagnose of de verklaring"stel dat diegene een stoornis heeft" Mensen zijn niet meer verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Daarnaast mag je je kind niet meer aanpakken, je wordt direct aangezien voor mishandelaar. Ze groeien op, op een manier dat ze altijd hun zin krijgen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als groepsdruk, waarin de jeugd elkaar uitdaagt om steeds een stapje verder te gaan.
Zertab schreef:Ik ben het er niet mee eens dat dit van alle tijden is. Ik was als 13 jarige zo niet. Ik was een normaal meisje. Tegenwoordig is het stoer om met ''prutsmuts'' en ''poedersuiker'' te schelden. En de meiden lopen erbij als sletten. Zelfs op hun 12de al!

en er word nu net gedaan dat 80% van de jongeren zo is maar dat is echt niet zo, ze vallen alleen meer op en lijken daardoor de standaard.. antje_vip schreef:Het is niet alleen bij de kinderen zo. Volwassenen kunnen er ook wat van.
Het tijdperk nu is zo, dat als men brutaal is, dat dat wordt toegeschreven aan een uit de lucht gegrepen diagnose of de verklaring"stel dat diegene een stoornis heeft" Mensen zijn niet meer verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Daarnaast mag je je kind niet meer aanpakken, je wordt direct aangezien voor mishandelaar. Ze groeien op, op een manier dat ze altijd hun zin krijgen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als groepsdruk, waarin de jeugd elkaar uitdaagt om steeds een stapje verder te gaan.

Arc_En_Ciel schreef:Sorry hoor, maar ik heb echt zo'n bloedhekel aan mensen die denken dat geweld de enige manier is om een jongere te laten zien dat hij/zij het er niet mee eens is.
Waarom in vredesnaam? Je kunt het toch ook gewoon zeggen? Ik weet hoe het is om een "corrigerende tik" te krijgen, die zogenaamd verdiend was, en daar heeft de desbetreffende volwassene nu inderdaad problemen van gekregen. Wat ook meer dan logisch is.
Of een mens nou jonger is of ouder, je hoort geen macht uit te oefenen op mensen. Dat slaat gewoon nergens op. Bovendien ga ik daarvan echt niet meer respect tonen naar de desbetreffende persoon.
Ik ben spreek volwassenen overigens wel altijd aan met 'u' en meneer/mevrouw. Als mensen zeggen dat ik ze wel aan mag spreken met 'jij', verspreek ik me meestal, omdat 'u' gewoon een automatisme is geworden
Sommige jongeren gaan wel echt te ver ja. Een meisje uit mijn klas had me uitgenodigd voor haar verjaardag, en toen gingen ze brand stichten bij auto's in de buurt. Een vriendin en ik zijn gewoon een eind verderop gaan staan
. Er is IMO niet mis met een corrigerende tik (ik heb er zelf zat gehad vroeger
). En ja ik denk idd dat het een uiting van machteloosheid is maar ik ben er niet slechter van geworden, heb er niets aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk had ik ze verdiend ook
.
. Sees schreef:Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk. Er is IMO niet mis met een corrigerende tik (ik heb er zelf zat gehad vroeger
). En ja ik denk idd dat het een uiting van machteloosheid is maar ik ben er niet slechter van geworden, heb er niets aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk had ik ze verdiend ook
.
Zertab schreef:Ik ben het er niet mee eens dat dit van alle tijden is. Ik was als 13 jarige zo niet. Ik was een normaal meisje. Tegenwoordig is het stoer om met ''prutsmuts'' en ''poedersuiker'' te schelden. En de meiden lopen erbij als sletten. Zelfs op hun 12de al!
ja ik ben 12Geryon schreef:Ik had er juist een hekel aan als mensen 'chips' zeiden. oliebol, het is oliebol!!!!
Sizzle schreef:Nou Yasmijntje, ik ben ruim dubbel zo oud en op de basisschool hadden een bepaalde groep kinderen het altijd al over n**ken en aanverwante termen, al wist ik zelf toen nog niet wat dat was. Ook hingen er al in die tijd lagere schoolmeisjes met veel make-up en korte rokjes op de hoek van de straat naar jongens te gluren en visa versa.
In de brugklas was het voor sommige normaal om andere kinderen van hun fiets te trappen omdat ze de 'verkeerde' tas hadden. K't H"r en meer van dat soort krachttermen kwamen daarbij dagelijks voorbij.
Het geeft meer aan dat jij wel een braaf kind bent. De jeugd is geen klap veranderd.
Yasmijntje schreef:Geloof me, kindertjes worden echt wel steeds brutaler.. Toen ik klein was kende ik de term 'bitch' 'loser' '***' '!@#*(!(' (jullie kunnen vast wel een aantal ongepaste nare scheldwoorden verzinnen) echt niet hoor..
Ik was dan al zwáár verkeerd aan het schelden als ik 'oliebol' zei.
'Chips' was hét scheldwoord. En als iemand écht heel boos was (meestal dan een volwassene) was het zéér erge scheldwoord 'eikel' (wat ik dan overig associeerde met de vrucht aan de boom)
Ik ben trouwens wel zwaar teleurgesteld dat dit geen forum is over de groep 'de jeugd van tegenwoordig'