'Jeugd van tegenwoordig'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: 'Jeugd van tegenwoordig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:00

@ juliamandy, ja dat zal het zijn denk ik.
(Jij hebt je eigen drug al, paarden :) )

VNjulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:25

mignonne2403 schreef:
@ juliamandy, ja dat zal het zijn denk ik.
(Jij hebt je eigen drug al, paarden :) )

Precies :D en daar ga k t ook bij laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:29

antje_vip schreef:
Het is niet alleen bij de kinderen zo. Volwassenen kunnen er ook wat van.
Het tijdperk nu is zo, dat als men brutaal is, dat dat wordt toegeschreven aan een uit de lucht gegrepen diagnose of de verklaring"stel dat diegene een stoornis heeft" Mensen zijn niet meer verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Daarnaast mag je je kind niet meer aanpakken, je wordt direct aangezien voor mishandelaar. Ze groeien op, op een manier dat ze altijd hun zin krijgen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als groepsdruk, waarin de jeugd elkaar uitdaagt om steeds een stapje verder te gaan.

Ik ben nog nooit 'aangepakt' en heb nog nooit een 'corrigerende tik' gekregen, ben van de 'nieuwe generatie' en gedraag me gewoon zoals ik me hoor te gedragen hoor, niet alle jeugd is hetzelfde... -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:31

Ik ben het er niet mee eens dat dit van alle tijden is. Ik was als 13 jarige zo niet. Ik was een normaal meisje. Tegenwoordig is het stoer om met ''prutsmuts'' en ''poedersuiker'' te schelden. En de meiden lopen erbij als sletten. Zelfs op hun 12de al!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:33

Geloof me, kindertjes worden echt wel steeds brutaler.. Toen ik klein was kende ik de term 'bitch' 'loser' '***' '!@#*(!(' (jullie kunnen vast wel een aantal ongepaste nare scheldwoorden verzinnen) echt niet hoor..

Ik was dan al zwáár verkeerd aan het schelden als ik 'oliebol' zei.
'Chips' was hét scheldwoord. En als iemand écht heel boos was (meestal dan een volwassene) was het zéér erge scheldwoord 'eikel' (wat ik dan overig associeerde met de vrucht aan de boom)

Ik ben trouwens wel zwaar teleurgesteld dat dit geen forum is over de groep 'de jeugd van tegenwoordig' :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:34

De jeugd van tegenwoordig, die bestaat al millennia...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:35

Oh ja, ''chips.''
Daar ben ik ook mee opgegroeid :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:40

Zertab schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat dit van alle tijden is. Ik was als 13 jarige zo niet. Ik was een normaal meisje. Tegenwoordig is het stoer om met ''prutsmuts'' en ''poedersuiker'' te schelden. En de meiden lopen erbij als sletten. Zelfs op hun 12de al!

Dat jij niet zo was betekend niet dat het er helemaal niet was :+
Ik ben ook niet zo en ik denk het overgrote gedeelte van de jongeren op bokt niet, zie hier niet veel grofs voorbij komen namelijk ;) en er word nu net gedaan dat 80% van de jongeren zo is maar dat is echt niet zo, ze vallen alleen meer op en lijken daardoor de standaard..
Laatst bijgewerkt door melody7 op 27-05-14 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:40

Zertab schreef:
Oh ja, ''chips.''
Daar ben ik ook mee opgegroeid :P

serieus, chips? :+
wij zeiden altijd "g*dverdomme" en "verdorie"
de eerste keer dat ik het woord sh¨*t gebruikte, was in het zesde leerjaar, dat was toen 'cool' :))

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:41

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik ben ook nog maar 16 jaar oud, maar ik irriteer me mateloos aan die brutale kinderen. Ik zit in de 4e klas en toen ik pas door school liep liep ik langs een meisje uit de 3e die alleen weet hoe ik heet. Toevallig hoorde ik dat ze tegen haar vriendin zei: kijk, daar loopt Kristel, k*nker wijf. Ik negeerde het maar, maar ik vind het ongelofelijk dat ik zulke woorden naar mijn hoofd geslingerd krijg van iemand die helemaal niks van mij weet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:42

Haha ja ''chips.''
En mag nu nog niet schelden met k*t etc. (thuis dan. Dan zegt ik verdorie ofzo) :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:44

Nou Yasmijntje, ik ben ruim dubbel zo oud en op de basisschool hadden een bepaalde groep kinderen het altijd al over n**ken en aanverwante termen, al wist ik zelf toen nog niet wat dat was. Ook hingen er al in die tijd lagere schoolmeisjes met veel make-up en korte rokjes op de hoek van de straat naar jongens te gluren en visa versa.
In de brugklas was het voor sommige normaal om andere kinderen van hun fiets te trappen omdat ze de 'verkeerde' tas hadden. K't H"r en meer van dat soort krachttermen kwamen daarbij dagelijks voorbij.
Het geeft meer aan dat jij wel een braaf kind bent. De jeugd is geen klap veranderd.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:45

antje_vip schreef:
Het is niet alleen bij de kinderen zo. Volwassenen kunnen er ook wat van.
Het tijdperk nu is zo, dat als men brutaal is, dat dat wordt toegeschreven aan een uit de lucht gegrepen diagnose of de verklaring"stel dat diegene een stoornis heeft" Mensen zijn niet meer verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Daarnaast mag je je kind niet meer aanpakken, je wordt direct aangezien voor mishandelaar. Ze groeien op, op een manier dat ze altijd hun zin krijgen.
Daarnaast is er ook nog zoiets als groepsdruk, waarin de jeugd elkaar uitdaagt om steeds een stapje verder te gaan.

Sorry hoor, maar ik heb echt zo'n bloedhekel aan mensen die denken dat geweld de enige manier is om een jongere te laten zien dat hij/zij het er niet mee eens is.
Waarom in vredesnaam? Je kunt het toch ook gewoon zeggen? Ik weet hoe het is om een "corrigerende tik" te krijgen, die zogenaamd verdiend was, en daar heeft de desbetreffende volwassene nu inderdaad problemen van gekregen. Wat ook meer dan logisch is.

Of een mens nou jonger is of ouder, je hoort geen macht uit te oefenen op mensen. Dat slaat gewoon nergens op. Bovendien ga ik daarvan echt niet meer respect tonen naar de desbetreffende persoon.

Ik ben spreek volwassenen overigens wel altijd aan met 'u' en meneer/mevrouw. Als mensen zeggen dat ik ze wel aan mag spreken met 'jij', verspreek ik me meestal, omdat 'u' gewoon een automatisme is geworden :')
Sommige jongeren gaan wel echt te ver ja. Een meisje uit mijn klas had me uitgenodigd voor haar verjaardag, en toen gingen ze brand stichten bij auto's in de buurt. Een vriendin en ik zijn gewoon een eind verderop gaan staan :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:58

Jeetje Sizzle, dat is tamelijk heftig..
Zelfs nu ik op de middelbare ben doen mensen dat niet.

Hm, misschien heb je gelijk, hoe ik de kinders van mijn leeftijd toen kende, zijn nu in ieder geval erg anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:04

Misschien is de jeugd juist wel liever nu :D
Mijn broer kwam 25 jaar geleden iedere dag met blauwe plekken uit school omdat hij een beetje 'anders' was en moest toen noodgedwongen van school wisselen -O-
We hadden daarnaast 2 basisscholen naast elkaar waartussen na schooltijd altijd gevechten waren (openbaar tegen christelijk) waar je beter niet bij was. En dat in een dorpje....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:40

Bij ons thuis wat oliebol ook een scheldwoord, bij mijn man weer niet.
Elke generatie heeft zijn eigen scheldwoorden die voor die tijd absoluut niet kunnen/mogen.

Wij moeten nu bv lachen om schavuit, maar dat was heel vroeger not done om te zeggen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:41

Ik had er juist een hekel aan als mensen 'chips' zeiden. oliebol, het is oliebol!!!! :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:11

Dit stond toevallig vandaag op HLN. :D

Zowat elke generatie tieners heeft te kampen met vooroordelen die vaak beginnen met "De jeugd van tegenwoordig...". Nochtans blijkt uit een recent (monster)rapport van de Amerikaanse centra voor ziektebestrijding dat het niet zo slecht gesteld is met de huidige generatie tieners. Het 511-pagina's tellende rapport over de stand van zaken lijkt vooral één ding duidelijk te maken: tieners zijn vandaag de dag voorbeeldiger dan ooit.

Tienerzwangerschappen op recordlaagte
Het aantal tienerzwangerschappen is de laatste decennia pijlsnel naar omlaag gegaan. Aanvullend onderzoek toont aan dat dit gepaard gaat met een drastische daling van het aantal abortussen.

Meer tieners vrijen veilig
De daling in het aantal tienerzwangerschappen kan gelinkt worden aan het feit dat meer tieners tegenwoordig voorbehoedsmiddelen gebruiken. Meer dan 30 procent van de Amerikaanse tieners tussen de 15 en 19 jaar gaven aan contraceptie te gebruiken, tegenover 24 procent in 1982 (het is een kleine terugval in vergelijking met 2002).

Tieners drinken minder
De verlokkingen van verboden middelen zoals alcohol (in de VS ligt de minimumleeftijd voor alcohol op 21 jaar) lijken minder aantrekkingskracht te hebben. Volgens de cijfers van de 'centers for disease control' (CDC) drinken steeds minderen 17- tot 18-jarigen alcohol, roken ze ook minder en gebruiken ze minder drugs dan hun leeftijdsgenoten van vorige generaties. Enkel het aantal marihuanagebruikers ging lichtjes omhoog.

En... jongeren sporten meer
Het CDC meet jammer genoeg niet hoe de tieners het doen in vergelijking met de federale richtlijnen (daarin wordt aangeraden minstens drie keer per week een uur te sporten). Ze keken wel naar de categorie 18- tot 24-jarigen, die het (steeds) beter doet dan andere leeftijdscategorieën van volwassenen. Terwijl in 2000 slechts 18,9 procent van de 18- tot 24-jarigen volgens de richtlijnen voldoende aan sport deed, was dit in 2012 29,7 procent.

Wel in de VS dus iets andere cultuur dan hier. :D
Maar goed, er staat wel niks over crimineel gedrag in.
Misschien zijn ze gestopt omdat ze te hard bezig zijn met iets anders :')

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:11

De dingen van de beginpost zou ik echt niet doen...
Ik ben nogal een stille. Die zeker niet rap iets zegt tegen vreemden. :D
Maar je hebt wel inderdaad eens andere gevallen..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:43

Arc_En_Ciel schreef:
Sorry hoor, maar ik heb echt zo'n bloedhekel aan mensen die denken dat geweld de enige manier is om een jongere te laten zien dat hij/zij het er niet mee eens is.
Waarom in vredesnaam? Je kunt het toch ook gewoon zeggen? Ik weet hoe het is om een "corrigerende tik" te krijgen, die zogenaamd verdiend was, en daar heeft de desbetreffende volwassene nu inderdaad problemen van gekregen. Wat ook meer dan logisch is.

Of een mens nou jonger is of ouder, je hoort geen macht uit te oefenen op mensen. Dat slaat gewoon nergens op. Bovendien ga ik daarvan echt niet meer respect tonen naar de desbetreffende persoon.

Ik ben spreek volwassenen overigens wel altijd aan met 'u' en meneer/mevrouw. Als mensen zeggen dat ik ze wel aan mag spreken met 'jij', verspreek ik me meestal, omdat 'u' gewoon een automatisme is geworden :')
Sommige jongeren gaan wel echt te ver ja. Een meisje uit mijn klas had me uitgenodigd voor haar verjaardag, en toen gingen ze brand stichten bij auto's in de buurt. Een vriendin en ik zijn gewoon een eind verderop gaan staan :')

Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk :o. Er is IMO niet mis met een corrigerende tik (ik heb er zelf zat gehad vroeger :D ). En ja ik denk idd dat het een uiting van machteloosheid is maar ik ben er niet slechter van geworden, heb er niets aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk had ik ze verdiend ook :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:45

Furrow, een Amerikaans onderzoek is nu niet echt tekenend voor onze NL jeugd :o.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:57

Sees schreef:
Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk :o. Er is IMO niet mis met een corrigerende tik (ik heb er zelf zat gehad vroeger :D ). En ja ik denk idd dat het een uiting van machteloosheid is maar ik ben er niet slechter van geworden, heb er niets aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk had ik ze verdiend ook :D.

Dat jij er niets aan over hebt gehouden vind ik een drogreden.
Ik ken iemand die regelmatig met de riem kreeg en heeft daar ook niets aan overgehouden.
Dit wil niet zeggen dat het dan niet slecht is om te den.

Jij vindt niks mis met een corrigerende tik, ik (en meerdere met mij) wel.
Ik heb (ondanks dat ik een strenge opvoeding heb gehad) nooit 1 tik gehad van mijn moeder.
En ik had echt wel respect voor haar.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:00

Zertab schreef:

Gadver moet er niet aan denken dat ik er als slet bij loop :r ja ik ben 12
Geryon schreef:
Ik had er juist een hekel aan als mensen 'chips' zeiden. oliebol, het is oliebol!!!! :')

Waarom nou weer oliebol? :')

Sizzle schreef:
Nou Yasmijntje, ik ben ruim dubbel zo oud en op de basisschool hadden een bepaalde groep kinderen het altijd al over n**ken en aanverwante termen, al wist ik zelf toen nog niet wat dat was. Ook hingen er al in die tijd lagere schoolmeisjes met veel make-up en korte rokjes op de hoek van de straat naar jongens te gluren en visa versa.
In de brugklas was het voor sommige normaal om andere kinderen van hun fiets te trappen omdat ze de 'verkeerde' tas hadden. K't H"r en meer van dat soort krachttermen kwamen daarbij dagelijks voorbij.
Het geeft meer aan dat jij wel een braaf kind bent. De jeugd is geen klap veranderd.

Over het eerste woord met sterretjes daar hadden kinderen uit onze klas ook over toen ik in groep 8 zat. :r

Yasmijntje schreef:
Geloof me, kindertjes worden echt wel steeds brutaler.. Toen ik klein was kende ik de term 'bitch' 'loser' '***' '!@#*(!(' (jullie kunnen vast wel een aantal ongepaste nare scheldwoorden verzinnen) echt niet hoor..

Ik was dan al zwáár verkeerd aan het schelden als ik 'oliebol' zei.
'Chips' was hét scheldwoord. En als iemand écht heel boos was (meestal dan een volwassene) was het zéér erge scheldwoord 'eikel' (wat ik dan overig associeerde met de vrucht aan de boom)

Ik ben trouwens wel zwaar teleurgesteld dat dit geen forum is over de groep 'de jeugd van tegenwoordig' :P

sinds wanneer is oliebol een scheldwoord? :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:02

Oliebol is bokt censuur :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:03

Sizzle schreef:
Oliebol is bokt censuur :D

En oliebol staat voor???