Ook met één borst stralen op het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

De Monokini 2.0: een goed idee of niet?

Hier hadden ze jaren eerder mee moeten komen
131 (55%)
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken
75 (32%)
Ik vind het geen gezicht
28 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:05

xRaisin schreef:
En hoe bepaal je nou weer wanneer een ander er last van heeft? Dat kan nog per persoon verschillen.
Maar als het toch netjes afgewerkt is na de operatie zie je na een tijdje toch niet meer dan een dun, wit lijntje? (Dat had iig een vriendin van mij na wen hartoperatie)
Ik vind dat totaal niet storend of vies.

Hoeft zeker niet persé hoor. Zo hoor ik van alle kanten nu ook dat ik mazzel heb met mijn litteken en dat het snel geneest. Er zijn ook genoeg mensen waar het niet mooi geneest of fijn eruit gaat zien. En dan inderdaad; wanneer heeft een ander er last van? Sommige kunnen al amper tegen kleine streepjes..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:06

Raisin: Ik ook niet, maar niet bij iedereen wordt het zo mooi :(:)

Zie alleen al hier in het topic, reageren meerdere mensen die vertellen dat zij of een bekende er niet voor zouden kiezen omdat het er niet zo fraai uitziet.

Dat kan voor jezelf zijn dat je er dan niet mee te koop wilt lopen, maar kan ook gewoon goed fatsoen zijn dat je een ander niet "lastig wilt vallen" met iets dat er voor sommige mensen "akelig" uitziet.

Dat is toch keurig netjes als je daarvoor kiest? :)

Die personen die het er naar uit vinden zien die kunnen pech hebben en er maar aan moeten wennen, maar ik vind het super netjes als je er rekening mee houdt en ervoor kiest om een ander geen naar gevoel te bezorgen, omdat het maar een kleine moeite is om er een stukje stof overheen te houden.

Zeker in dit geval is het geen kwestie van iets bedekken dat normaal bloot is, in tegendeel zelfs...het kost meer moeite om het bloot dan bedekt te houden.

Wil je ook een minder fraai litteken aan iedereen laten zien dan is dat je goed recht, maar ik vind het erg netjes als je denkt: ik hou er wel een lapje overheen want er zijn altijd mensen die er echt van schrikken.

Maargoed, ik heb het nu vaak genoeg gezegd :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:16

chelle_dora schreef:
Hoeft zeker niet persé hoor. Zo hoor ik van alle kanten nu ook dat ik mazzel heb met mijn litteken en dat het snel geneest. Er zijn ook genoeg mensen waar het niet mooi geneest of fijn eruit gaat zien. En dan inderdaad; wanneer heeft een ander er last van? Sommige kunnen al amper tegen kleine streepjes..

Waar ben jij aan geopereerd dan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:17

anneliesdj schreef:
chelle_dora schreef:

Ik heb 4 weken geleden een open hart operatie gehad waardoor ze me helemaal hebben moeten open maken (en dichtmaken uiteraard). Soms kan het via de zijkant alleen ik ben gezegend met +/- 15 centimeter startend net onder m'n sleutelbenen en zo verder naar beneden. Heb 'pech' dat ze me zo hoog hebben open gemaakt, maar 'mazzel' dat het zo snel geneest en bij mij nu al plat wordt. Alleen zitten er nog wel korsten op en het is nog wel blauw, beurs en opgezet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:33

pmarena schreef:
Dat kan voor jezelf zijn dat je er dan niet mee te koop wilt lopen, maar kan ook gewoon goed fatsoen zijn dat je een ander niet "lastig wilt vallen" met iets dat er voor sommige mensen "akelig" uitziet.

Ik vind dat geen 'goed fatsoen' maar vooral heel treurig.

Iedereen moet z'n eigen keuzes maken, maar als je denkt dat het een fatsoensnorm is om dat soort dingen te verbergen vind ik dat we verkeerde fatsoensnormen hebben, die kwetsend zijn voor mensen.
(En ook al zeg je nog zo vaak dat dat niet is wat je zegt - toch betekent het dat wel. Overigens zijn mensen zich vaak niet bewust hoe kwetsend sommige dingen kunnen zijn, het 'ja, het mag best als het maar niet opvalt' is hoe dan ook toch een kwestie van niet volledig accepteren - ook al denk je dat je het wel accepteert.)

Als iemand iets voor zichzelf wil houden, is dat overigens volkomen prima, geheel eigen keuze. Maar mensen die een prothese dragen die ze niet fijn vinden zitten of hun littekens verbergen omdat anderen er aanstoot aan nemen (of omdat ze denken dat anderen er aanstoot aan nemen en anderen via indirecte / nonverbale signalen daarop ook hinten), dat vind ik heel treurig. Dat geeft mij het gevoel dat die mensen zich niet voldoende veilig voelen om gewoon zichzelf te zijn, en dat vind ik heel jammer. Ik doe mijn best om daar anders tegenover te staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:38

chelle_dora schreef:
anneliesdj schreef:

Ik heb 4 weken geleden een open hart operatie gehad waardoor ze me helemaal hebben moeten open maken (en dichtmaken uiteraard). Soms kan het via de zijkant alleen ik ben gezegend met +/- 15 centimeter startend net onder m'n sleutelbenen en zo verder naar beneden. Heb 'pech' dat ze me zo hoog hebben open gemaakt, maar 'mazzel' dat het zo snel geneest en bij mij nu al plat wordt. Alleen zitten er nog wel korsten op en het is nog wel blauw, beurs en opgezet.

En als het straks helemaal geheeld is, ga jij je kleding aanpassen op de zichtbaarheid van het litteken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:40

Shadow: Mag jij vinden :)

Ik vind het netjes wanneer je je best doet om anderen zo weinig mogelijk tot last te zijn, zeker als het een kleine moeite is om "enge" dingen een beetje bedekt te houden, lichaamsgeurtjes te voorkomen, niet in de weg te staan, niet teveel herrie te maken....en ga zo maar door.

Ik vind dat niet treurig maar gewoon heel sociaal naar je medemens :)

Een omgeving die accepteert dat je bent wie je bent en doet wat je doet, terwijl je zelf een beetje rekening houdt met de beleving van je omgeving... lijkt me helemaal niks mis mee als je ook een beetje aan andermans behoeftes denkt (hoe raar je die ook vindt) en niet alleen maar verwacht dat mensen zich aan jouw behoeftes aanpassen :)

CD: Poeh, heftig....een stukje mazzel is na zoiets ingrijpends ook niet verkeerd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:46

anneliesdj schreef:
chelle_dora schreef:

En als het straks helemaal geheeld is, ga jij je kleding aanpassen op de zichtbaarheid van het litteken?

Ik ga helemaal niets aanpassen. Ik weet nog niet hoe het gaat helen, maar ik ga niet met een coltrui lopen. Je blijft het altijd wel zien, met teveel zon zal het misschien verbranden en er absoluut niet smakelijk uitzien, nu ziet het er ook niet superfijn uit maar loop ik ook niet in een coltrui, simpelweg omdat het litteken dan ontzettend gaat jeuken en irriteren. Dus ik zal veelal dezelfde kleding blijven dragen als nu, en ik hou nou eenmaal van kleding met een v-nek ipv een ronde hals en dus zal je dat wel blijven zien. Dat ga ik toch niet tegen omdat het zo hoog zit, en ik hou er niet van om tot aan m'n sleutelbeen bedekt te zijn, want wat ik al zei, het zit gewoon net onder m'n sleutelbeen al het begin en dat is gewoon hoog.

Moet wel zeggen dat het ook voornamelijk eraan ligt wat voor soort mensen je treft; de gemiddelde cassière hier in de buurt kan dus alleen nog maar mijn litteken aanspreken in plaats van me fatsoenlijk aan te kijken, maar als ik dan met klanten te maken heb van mij of van m'n vriend rept niemand er een woord over ondanks dat je het toch behoorlijk kan zien. Zal ook te maken hebben denk ik met hoe iemand opgevoed/opgegroeid is en hoe iemand in het leven staat. Dat is niet bekritiserend bedoeld trouwens, dat wil ik even duidelijk erbij gezegd hebben, maar dat zijn mensen die over het algemeen in een iets andere branche werken ipv het gemiddelde kantoorbaantje en die hebben vaak (helaas) wat grotere ellende gezien.

Ik ben ontzettend blij met dit beetje mazzel dat het nu mooi lijkt te genezen, ik blijf het jammer vinden dat het zo hoog open moest, maar ik ben heel trots op m'n litteken, want dit litteken heeft wel ervoor gezorgd dat ik over 2 jaar nog steeds leef, dus die streep draag ik dan met trots :j

Grote gapende gaten dek ik wel af uiteraard als die er zouden zitten, maar dan voornamelijk vanwege infectiegevaren :+

Maar bijv. 2 weken geleden, zat er een grote korst op, maar ik kwam net van de trombose dienst af en moest dus nog m'n arm aandrukken, het was warm en ik had dus nog geen tijd om m'n jas dicht te ritsen. Vervolgens word ik midden op straat uitgelachen en uitgemaakt voor Frankenstein. Tja, je ziet het, het is er, en ik kan alleen maar bedenken, als je het zelf niet hebt, ben je heel gezegend. Ik kan het niet verstoppen, het hoort erbij. Ik vind m'n litteken minder eng dan het extreme gewichtsverlies, grauwe huid en de blauwe wallen die ik voor de operatie had :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:52

Het feit dat je niet per sé het gehele naakte lichaam of bepaalde naakte lichaamsdelen van een persoon wilt zien, maakt je toch niet meteen tot een onverdraagzaam persoon die wilt dat de rest zich maar in gewaden en hoofddoeken verstopt. Ik snap niet waar die conclusie vandaan komt?

Ik weet niet wat ik erger vind: mensen verbieden om de bikini in de openingspost te laten dragen of mensen verbieden om te denken 'goh, dat litteken vind ik nou best wel eng om te zien'.
Waarom hangen aan die gedachtes meteen zo grote waarde-oordelen vast? Waarom moet het meteen gaan over DE verloederende maatschappij?
Ik vind het altijd zo een beetje hypocriet. Iedereen oordeelt toch over het lichaam van iemand anders. Maar daarom oordeel je toch niet meteen over de persoon zelf?
Net zoals in dat topic over dat gezette paaldansende meisje, daar werd ook beetje spastisch gedaan vond ik. :o
Als iemand een witte broek aanheeft waardoor duidelijk zichtbaar is dat die persoon geen onderbroek aanheeft, dan denk je toch ook: oei, nou heb ik even te veel gezien. Dat zijn gewoon vluchtige gedachtes, zonder daar meteen een heel maatschappelijke relevantie aan te hangen. Je moet dingen ook niet altijd te zwaar willen maken. Leven en laten leven: langs beide kanten!!!

inochiyo

Re: Ook met één borst stralen op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:59

toen ik de titel las dacht ik toch ff iets anders, maar als ik het artikel las en de fotos zag wil ik het eerlijk gezegd niet mis staan. ik zou me er ook zeker niet aan storen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:06

Nou.. Als je zo'n litteken al eng vindt ben je ook wel een beetje een zacht ei. Iedereen heeft toch wel ergens een litteken.

Ik vind het een tof ding, en het lijkt me een stuk handiger dan klooien met een bikinitopje die voor geen meter blijft zitten/raar zit omdat er een borst mist.

Als iemand brandwonden in zijn gezicht heeft bijvoorbeeld hoeft die persoon toch ook niet de hele dag met een doek over zijn hoofd te lopen? Of met een geamputeerde arm ofzo, ziet er ook 'eng' uit misschien voor sommige mensen, maar die kunnen ook niet de hele dag binnen blijven. :P

Nouja, ik zit ook vol met littekens maar die ga ik echt niet verbergen, als mensen het niet fijn vinden om naar te kijken moeten ze dat ook gewoon niet doen. :P
En iemand met een missende borst hoeft dat naar mijn mening niet te verbergen hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:17

Lepeltje schreef:
Nou.. Als je zo'n litteken al eng vindt ben je ook wel een beetje een zacht ei.

Voila, net zo goed een oordeel. Dat is normaal, mensen oordelen over elkaar de hele dag en dat is vaak gewoon onschuldig.
Het is pas als je een persoon echt anders gaat behandelen (kleineren, pesten of juist negeren,...) dat er sprake is van een probleem, maar zo lang het bij vluchtige en onschuldige gedachtes blijft, ach, who cares. Dat doet echt iedereen de hele dag door hoor, zonder dat we daarom meteen oppervlakkig en onverdraagzaam zijn.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:39

Als ik iemand met een geamputeerd lichaamsdeel zie bijvoorbeeld denk ik inderdaad ws ook iets in de richting van 'goh wat zou daarmee gebeurd zijn'. :+
Idd oordelen we de hele dag door dat hoort bij de mens.

Maar vinden dat mensen alles maar moeten verbergen vind ik iets anders, sommige dingen kan je niet verbergen zonder jezelf te beperken in het dagelijks leven. Zo'n geamputeerde borst vind ik daar ook bij horen. Waarom nog moeite doen alles in een bikini te stoppen, met prothese waarschijnlijk want anders ziet het er nog 'anders' uit als er toch niks meer zit. Dat vrouwen niet net als mannen gewoon met blote borst rond kunnen lopen zonder gestaar vind ik ook altijd al gemeen :P .

Maar goed misschien ben ik wat dat betreft iets te open minded. :D

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:59

Lepeltje schreef:
Dat vrouwen niet net als mannen gewoon met blote borst rond kunnen lopen zonder gestaar vind ik ook altijd al gemeen :P .
Maar goed misschien ben ik wat dat betreft iets te open minded. :D

als alle vrouwen dat plots ook zouden gaan doen valt het gestaar vanzelf wel weg omdat gewenning optreed. kijk maar naar sommige afrikaanse stammen, daar loopt men altijd met blote borsten, geen haan die ernaar kraait

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:44

Gini schreef:
Het feit dat je niet per sé het gehele naakte lichaam of bepaalde naakte lichaamsdelen van een persoon wilt zien, maakt je toch niet meteen tot een onverdraagzaam persoon die wilt dat de rest zich maar in gewaden en hoofddoeken verstopt. Ik snap niet waar die conclusie vandaan komt?

Ik weet niet wat ik erger vind: mensen verbieden om de bikini in de openingspost te laten dragen of mensen verbieden om te denken 'goh, dat litteken vind ik nou best wel eng om te zien'.
Waarom hangen aan die gedachtes meteen zo grote waarde-oordelen vast? Waarom moet het meteen gaan over DE verloederende maatschappij?
Ik vind het altijd zo een beetje hypocriet. Iedereen oordeelt toch over het lichaam van iemand anders. Maar daarom oordeel je toch niet meteen over de persoon zelf?
Net zoals in dat topic over dat gezette paaldansende meisje, daar werd ook beetje spastisch gedaan vond ik. :o
Als iemand een witte broek aanheeft waardoor duidelijk zichtbaar is dat die persoon geen onderbroek aanheeft, dan denk je toch ook: oei, nou heb ik even te veel gezien. Dat zijn gewoon vluchtige gedachtes, zonder daar meteen een heel maatschappelijke relevantie aan te hangen. Je moet dingen ook niet altijd te zwaar willen maken. Leven en laten leven: langs beide kanten!!!

DAT dus, mooi gezegd +:)+
Hihi en dat voorbeeld van die witte broek :') _O-

Het is zo jammer dat wanneer je iets zegt, er meteen allerlei conclusies en oordelen bij verzonnen worden die uit de lucht gegrepen en veel te ver doorgedacht zijn....

Als ik zeg dat ik blauw een mooie kleur vind dan weet je alleen maar dat ik blauw een mooie kleur vind.
En is het onzin om de conclusie te trekken dat blauw mijn lievelingskleur is of dat ik alle andere kleuren lelijk vind :)*

Zo is het ook als ik zeg dat ik het netjes vindt wanneer je iets "onprettigs" een beetje voor jezelf houdt. Dat houdt nog niet in dat ik er anders last van heb, vind dat het verplicht is, dat degenen die het niet doen fout zijn of überhaupt dat ik het zelf ook wel of niet doe.... maar dat oordeel wordt er wel lekker vanuit een gezellige negatieve insteek bij bedacht -O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:56

Zo op dat plaatje in de OP vind ik het er heel mooi uitzien!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:00

pmarena schreef:
Zo is het ook als ik zeg dat ik het netjes vindt wanneer je iets "onprettigs" een beetje voor jezelf houdt. Dat houdt nog niet in dat ik er anders last van heb, vind dat het verplicht is [...]

Ehm, nee. Jij geeft wel degelijk een duidelijk oordeel, namelijk dat je het 'netjes' vindt om dergelijke zaken te verbergen. Dat is en blijft behoorlijk normatief, hoe je dat of wendt of keert. Het geeft heel duidelijk de boodschap dat je het beter vindt dat mensen delen van zichzelf verbergen om jou niet in verlegenheid te brengen. Zeggen dat het niet zo is maakt dat nog niet waar. Net als 'niet beledigend bedoeld maar...' nog steeds heel goed beledigend kan zijn.
Ik denk dat je wat dat betreft vooral niet echt kritisch wilt zijn naar wat het inhoudt wat je zegt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:01

Ik vind het niet per se supermooi, maar ook niet storen/lelijk.
Bij dat, al zou het MIJ storen, wat zou een ander zich daar van aan moeten trekken?
Ik vind het superstoer, ben benieuwd of er daadwerkelijk meer vrouwen zijn die dit durven!
Prachtig idee!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:14

Ik vind de ontwerpen (op de oranje monokini van de foto in de OP na) echt afschuwelijk lelijk. Maar dat is wel vaker bij 'mode' - in het dagelijkse leven is het niet draagbaar, laat staan praktisch :D

Op zich vind ik het idee prima. Aan de andere kant: waarom niet gewoon een badpak ontworpen waarbij de 'platte helft' ook bedekt is, desnoods in een contrasterende kleur, maar waarbij je wél een fatsoenlijk passend en draagbaar badpak of bikini hebt? Waarom moet het per se naakt? Nog afgezien van de risico van verbranden van het litteken? Ik denk dat er een veel grotere markt is voor draagbare/bruikbare asymmetrische badkleding die verder wel alles bedekt, dan zo'n mode-statement.

En afgezien van of het erg is dat 'het publiek' er door geschokt is of niet - het op deze wijze zo naakt accentueren ís bewust willen shockeren. En dat kan best zijn om - met die shock - te proberen om borstkanker beter bespreekbaar te maken, maar imo kan dat op subtielere wijze.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:34

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Zo is het ook als ik zeg dat ik het netjes vindt wanneer je iets "onprettigs" een beetje voor jezelf houdt. Dat houdt nog niet in dat ik er anders last van heb, vind dat het verplicht is [...]

Ehm, nee. Jij geeft wel degelijk een duidelijk oordeel, namelijk dat je het 'netjes' vindt om dergelijke zaken te verbergen. Dat is en blijft behoorlijk normatief, hoe je dat of wendt of keert. Het geeft heel duidelijk de boodschap dat je het beter vindt dat mensen delen van zichzelf verbergen om jou niet in verlegenheid te brengen. Zeggen dat het niet zo is maakt dat nog niet waar. Net als 'niet beledigend bedoeld maar...' nog steeds heel goed beledigend kan zijn.
Ik denk dat je wat dat betreft vooral niet echt kritisch wilt zijn naar wat het inhoudt wat je zegt.

:roll:

Je wil het echt niet snappen hè Shadow :(:)
Ik doe (ik lijk wel gek...) nog 1 poging om het uit te leggen en dan ben ik er wel klaar mee.

Citaat:
Jij geeft wel degelijk een duidelijk oordeel, namelijk dat je het 'netjes' vindt om dergelijke zaken te verbergen.

Hier snap je het nog, alhoewel het geen zwaar "oordeel" is maar gewoon een mening, maargoed :)
Ik vind het netjes en heel erg lief ja als mensen iets "verbergen" waarvan ze weten dat het voor een ander vervelend kan zijn :j

Lees nog even door wat ik hier SCHRIJF. En probeer er nu eens niet allerlei dingen bij te denken want die staan er niet...omdat die er ook niet zijn :)*

Citaat:
Het geeft heel duidelijk de boodschap dat je het beter vindt dat mensen delen van zichzelf verbergen om jou niet in verlegenheid te brengen.

Deze boodschap zit er helemaal niet in :?
Wat je hier schrijft is puur een conclusie die je zelf trekt. Die komt puur en alleen van JOU. Niet van mij :n

Dat ik het netjes vindt wanneer mensen A doen, houdt puur in wat er staat: Dat ik dat netjes vindt.

- dat houdt niet in dat ik het afkeur als mensen B doen :)*
- het houdt niet dat ik er last van heb als ze B doen :)*
- het houdt niet in dat ik zelf wel of juist niet A of B doe :)*

Je maakt er gewoon veel meer van dan er staat, door met een hele negatieve-conclusies-bril te lezen.
Zonde. En daarmee sla je de plank ook nog eens volledig mis want de conclusies die je trekt door dingen die je DENKT te lezen, staan haaks op hoe ik er over denk....wat je wèl duidelijk kan lezen als je m'n reacties eens zonder die zoeken-naar-negativiteit-modus doorleest.

Zullen we er fijn over ophouden want we hebben nu wel weer genoeg heen en weer zitten trutten zo in het topic :roll:

Laten we het er anders maar op houden dat we allebei de beste bedoelingen hebben maar elkaar gewoon niet begrijpen, goed? :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:39

Er zijn al genoeg dingen voor mensen die dingen willen bedekken, Ibbel. Dit is meer gericht op mensen die trots zijn dat ze het hebben overwonnen en wat makkelijker naar buiten treden of zelfs gewoonweg op willen vallen, met of zonder borst(en). Waarom niet. Zal een kleinere markt zijn, maar keuzes is voor iedereen fijn.

Overigens vind ik zonnen zonder top ook geen probleem, ben ik ook al een paar keer tegen gekomen in mijn leven en dan denk ik alleen maar "waarom niet"?

Ik geloof niet dat het gevaar op verbranden anders is dan bij andere delen van het lichaam. Je kunt gewoon smeren, of niet zo lang in de zon gaan en al helemaal niet op de heetste uren.
Je kunt er zelfs alleen mee bij een binnenzwembad van je hotel willen zitten, bij wijze van spreke.

Shockeren kan alleen als dingen taboe zijn, dus blijkbaar is het nog taboe, zo´n afgezette borst. Dat is toch raar? Hoe meer men vrouwen zonder borst(en) ziet, hoe normaler het wordt.

Ik verbind er zelf nul komma nul gevoel aan. Misschien legt dat aan mijn opvoeding. Ben als kind veel geconfrontered met mensen met halve ledematen bv. Een zag ik ook gewoon in een zwembroek over het gras naar het zwembad kruipen en de ander op een fiets met speciaal verhoogd stuur voor zijn halve armen. Mijn moeder heeft daar nooit speciale aandacht aan besteed, dus namen we het voor lief.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:46

Ja, biologisch gezien is je kuddegenoten confronteren met ziekte en gebrek inderdaad taboe. Daarmee geef je nl aan dat je zwak bent. En dat is niet goed voor de kudde. Dus het is evolutionair gezien heel logisch dat je als 'het kuddedier mens' wilt verbergen dat je wat mankeert. Net zoals een paard niet laat zien dat-ie kreupel is en pijn heeft.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:50

Die uit de op vind ik nog gaan, maar de rest vind ik echt vreselijk. Ik zou er niet mee gaan lopen. Nu scheelt dat ik een directe reconstructie heb gekozen. Al heb ik nu aan mijn geamputeerde kant veel meer "borst " dan mijn gezonde kant (over 2 weken herstel operatie)

Ik heb foto's van mijn hele proces, litteken etc maar ik persoonlijk vind dat best privé.

Vind heel goed dat er aandacht voor is maar zouliever iets zien waarbij niet zo nadrukkelijk de aandacht gevestigd word op het missen / litteken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:55

Jolien87 schreef:
pmarena schreef:
Maar als je echt een raar litteken over hebt gehouden ofzo, dan lijkt het me niet nodig om daar mee te gaan "showen".
Zowel voor je omgeving als voor jezelf :(:)

Iemand met een (raar) litteken op een andere plek van zijn/haar lichaam hoef dit toch ook niet te bedekken omdat het misschien schokkend is. Zou wat wezen zeg.

Idd, ik hield aan mijn beenoperatie 4 kleine en 1 groot litteken over op mijn been. Mooi dat ik me daar niet voor schaam!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:59

Ik vind dat deze vrouwen zelf moeten weten of ze zich hier fijn bij voelen. Vind het in ieder geval echt heel mooi!
Met maar 1 borst ben je nog steeds vrouwelijk. En op deze manier hoef je niet moeilijk te doen als je geen implantaat hebt.