Werkloos, wat doe jij om je dag door te komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:36

Yucca schreef:
Mooi verhaal bakkabouter!

Helemaal mee eens, echt super bakkabouter!

TS, het kan wat spannend en onwennig zijn om dingen te proberen die je nog niet kent of waarvan je denkt dat je ze niet echt leuk vindt, maar misschien maak je kennis met iets waarvan je dacht dat het niets zou worden terwijl het uiteindelijk wel bij je past! Of dat het je op nieuwe ideeën brengt over wat je graag zou willen doen!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:46

branka16 schreef:
@Thats_Me, Ik wil gewoon iets dat bij mij past.
Ik wil me niet voor anderen ik hoeken wringen waar ik niet in pas/wil passen.
Misschien kom ik daarom zo over.
Ik heb al vaker gedacht om een andere richting op te gaan maar zonder succes, er past gewoon niet zoveel bij me geloof ik.
En een eigen bedrijf wat me geweldig lijkt is (nog niet) haalbaar.

@ tassie, Een opleiding is leuk, maar daar moet geld voor zijn én je moet weten welke opleiding je dan wilt doen.
Ik ga geen opleiding volgen die wel leuk is, er moet ook wel degelijk werk in te vinden zijn.
En waar is tegenwoordig werk in te vinden(wat ook nog bij mijn persoonlijkheid past)?

Naja het word een dikke studieschuld... het is iets wat ik wel graag wil en al langer wilde doen. En of er werk in is te vinden later. Geen idee, we gaan het zien. Het is een enorme gok die ik neem. Tot nu toe is et werk in te vinden maar je weet niet hoe het er over 4 jaar uit ziet. Maar blijven doen wat ik deed was zeker geen optie voor mij!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:52

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:26

branka16 schreef:
Nooit gehoord van betaalde stages, maar waarom dan een stage en geen betaalde baan?

stages zijn makkelijker te vinden dan een baan :)

maaikiemike

Re: Werkloos, wat doe jij om je dag door te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:04

En als je nu de komende maanden veel gaat werken (dan maar iets wat minder leuk is) en daarvan je opleiding gaat betalen die je in september kan gaan starten?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:20

Ik zat zo te denken omdat je het over rijinstructeur had met paarden? Maar hoe zit dat om rij instructeur te worde in les auto's? Ik weet niet hoe dat allemaal in werking gaat maar is zo iets niks voor jou dan? Ik weet niet wat de kosten daarvan zijn.

Ook snap ik wel dat je niet heel veel geld wil uitgeven, aan iets waar je nooit zeker weet of je er ook daadwerkelijk een baan ik kan vinden. Je bouwt enorme schulden op en vervolgens kan je nog geen werk vinden. Dus in dat opzicht kan ik ts wel begrijpen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:02

Klopt dat de opleiding tot auto-rijinstructrice nogal geprijsd is, mijn schoonzus heeft hem destijds in termijnen kunnen afbetalen.

Nu jaren later heeft ze een eigen rijschool (1 auto) te meer omdat haar bedrijfsplan zo goed uitgewerkt was heeft ze bepaalde leningen af kunnen sluiten om te starten.

Ze verdient nu modaal zolang haar leningen nog niet afbetaald zijn, daarna kan ze wellicht op zoek gaan naar een franchise werknemer en de boel uitbouwen.

Het kost een hoop tijd en bergen doorzettingsvermogen maar ze komt er nu langzaamaan wel. En haar werktijden zijn flexibel.

Is het niet toch een optie om eens advies in te winnen bij iemand die hier meer van weet, TS? Ik neem aan dat als je op de taxi gereden hebt, je leuke rijervaring hebt en ook precies de 'gevaren' op de weg kunt benoemen en overbrengen.

Sorry dat ik vanmorgen zo geprikkeld reageerde, wel fijn dat dit net het schopje voor je was.

Trouwens, ook met het opzetten van een eigen bedrijf is veel hulp te krijgen mits je de juiste route bewandelt. Misschien ook iets om extra in te duiken?

Ik hoop dat deze post je toch weer aanmoedigd om op zoek te gaan naar de mogelijkheden, uit sommige posts die ik vanmorgen las leek me op te vallen dat je een beetje vast zat in de negativiteit die al deze vrije tijd en uitzichtloosheid met zich mee brengt.
Ik hoop oprecht dat je de moed weer vind om bepaalde zaken uit te zoeken en om nieuwe projecten te proberen, van thuiszitten word niemand gelukkig tenslotte.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:14

Ik vind mijn werk ook niet het einde, maar het betaald wel voor mijn deeltijd opleiding. Daar gaat het om, het is niet voor eeuwig en ik bouw geen schulden op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:22

[STW] Wie doet ook een Coursera-cursus?

Het is al 2x genoemd, maar ik zie je er totaal niet op reageren, dus misschien heb je er overheen gelezen. Het zijn goede cursussen, veel van universiteiten.

Je leert er ontzettend veel van, je kan er een certificaat van krijgen en je vergroot je kennis enorm. Het is, vrijwel, gratis studeren.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:36

Er zijn trouwens ook gratis cursussen om een nieuwe taal te leren! Geen idee of je dat een beetje leuk vindt, maar ik gebruik daar Duolingo voor :) https://www.duolingo.com/

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:25

Mizora schreef:
[STW] Wie doet ook een Coursera-cursus?

Het is al 2x genoemd, maar ik zie je er totaal niet op reageren, dus misschien heb je er overheen gelezen. Het zijn goede cursussen, veel van universiteiten.

Je leert er ontzettend veel van, je kan er een certificaat van krijgen en je vergroot je kennis enorm. Het is, vrijwel, gratis studeren.

In dit kader zijn er trouwens meer sites om mooc's te volgen. Oa edx.org heeft erg leuke cursussen van vooraanstaande universiteiten (harvard, yale etc)