Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolien87 schreef:Ze zullen TS en haar vriendin vast niks kwalijk nemen, maar het zal ze wel pijn doen als ze erachter komen dat hun zoon ze nooit in vertrouwen heeft genomen.
Maar zoals ook al een paar keer hier is genoemd: het is niet bekend wat de band tussen hem en zijn ouders is.
Jolien87 schreef:Ze zullen TS en haar vriendin vast niks kwalijk nemen, maar het zal ze wel pijn doen als ze erachter komen dat hun zoon ze nooit in vertrouwen heeft genomen.
Maar zoals ook al een paar keer hier is genoemd: het is niet bekend wat de band tussen hem en zijn ouders is.
Kayleigh_ schreef:Jolien87 schreef:Ze zullen TS en haar vriendin vast niks kwalijk nemen, maar het zal ze wel pijn doen als ze erachter komen dat hun zoon ze nooit in vertrouwen heeft genomen.
Precies. En als die band enorm slecht is, en stel dat vriend echt ziek is en komt te overlijden (worst case), dan zullen ze gekwetst zijn dat ze niet in vertrouwen zijn genomen, maar het ook wel snappen.
phormicola schreef:Zijn moeder heeft toch gereageerd op zijn gezondheid? Ik denk dat de relatie iig niet bar en boos is.
Jolien87 schreef:Zwerte: ik sluit me graag aan bij jou verhaal.
Echter, er zijn ook genoeg posters in dit topic die evengoed hun vraagtekens zetten bij de band van de jongen en zijn ouders.
Ik geloof ook niet dat TS het persé met zijn ouders wil bespreken omdat zij vindt dat zij het moeten weten, maar ze vindt het wel een verdacht gegeven dat hij niet wil dat zijn ouders er iets vanaf weten.
) En dan eens kijken hoe hij reageert. Als hij het verzonnen heeft, dan snapt hij vast de hint wel en zie je het waarschijnlijk snel genoeg aan zijn reactie. Heeft hij het niet verzonnen, dan krijg je hopelijk meer info
Zwerte schreef:Ik richtte dat stukje ook bewust niet op TS, maar op de mensen die dat juist wel roepen. In mijn ervaring zijn dat mensen die zich niet beseffen dat niet elke ouder een goede (of zelfs acceptabele...) ouder is.
Genoeg reavties hier gelezen dat er vraagtekens gezet worden bij de relatie, maar dat dat eigenlijk niet zo relevant is. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als iemand bij mijn ouders zou gaan vragen hoe het met mij gaat, zou ik serieus kwaad zijn. Ik vind vrijwel geen enkele situatie een reden om iemands ouders in te schakelen, tenzij je deze mensen goed kent en dus weet hoe de onderlinge band is.
Diablo schreef:Je zegt zelf dat je er niet vanuit kunt gaan dat iemand met longkanker niet altijd (meteen) zwaar ziek hoeft te zijn. Ga er dan ook niet zomaar vanuit dat zijn ouders het wel zullen snappen dat ze hier buiten gehouden worden.
chelle_dora schreef:Zwerte schreef:Ik richtte dat stukje ook bewust niet op TS, maar op de mensen die dat juist wel roepen. In mijn ervaring zijn dat mensen die zich niet beseffen dat niet elke ouder een goede (of zelfs acceptabele...) ouder is.
Genoeg reavties hier gelezen dat er vraagtekens gezet worden bij de relatie, maar dat dat eigenlijk niet zo relevant is. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als iemand bij mijn ouders zou gaan vragen hoe het met mij gaat, zou ik serieus kwaad zijn. Ik vind vrijwel geen enkele situatie een reden om iemands ouders in te schakelen, tenzij je deze mensen goed kent en dus weet hoe de onderlinge band is.
maar als de betreffende vriend nog bij zijn ouders thuis woont, is het toch wel heel bijzonder dat de ouders hier buiten worden gelaten door de knul zelf. Je krijgt toch post van afspraken en je ziet toch aan iemand dat ze aftakelen...
Ik vind eerlijk gezegd ook wel het recht van de ouders om te weten dat hun zoon ziek is, hij woont wel nog steeds onder hun dak..
Cayenne schreef:En dan eens kijken hoe hij reageert. Als hij het verzonnen heeft, dan snapt hij vast de hint wel en zie je het waarschijnlijk snel genoeg aan zijn reactie. Heeft hij het niet verzonnen, dan krijg je hopelijk meer info