Problemen met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:16

MeggiieTommy schreef:
Ehmmm. Moeilijk uit te leggen. Ik heb tegen blowen niks,maar dat het zo vaak moet. Ik voel niet de behoefte om elke dag met iemand te praten die geblowd heeft.

_/-\o_

Je kunt je vriend niet veranderen. Het is aan jou wat je ermee doet/wil. En dat geef je wel duidelijk aan. Dat wil je dus niet (wat me heel logisch lijkt, absoluut!).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:40

MeggiieTommy schreef:
Ehmmm. Moeilijk uit te leggen. Ik heb tegen blowen niks,maar dat het zo vaak moet. Ik voel niet de behoefte om elke dag met iemand te praten die geblowd heeft.

Zet dat maar uit je hoofd hoor. Wiet duurt 5 dagen tot 3 weken voor het uit je bloed is. Ook als hij niet blowt op de dagen dat hij bij jou is is hij alsnog onder invloed. Waarschijnlijk weet je niet eens hoe hij is als hij niet inder invloed is van wiet... het is ook al eerder gezegd: mensen die de wereld ontvluchten door naar verdovende middelen te grijpen hebben meestal heel wat meer problemen dan die middelen op zich.

Reken er dus maar niet op dat alles leuker zal worden als hij stopt, het kan ook wel eens veel minder leuk worden dan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:51

sallandval schreef:
MeggiieTommy schreef:

Zet dat maar uit je hoofd hoor. Wiet duurt 5 dagen tot 3 weken voor het uit je bloed is. Ook als hij niet blowt op de dagen dat hij bij jou is is hij alsnog onder invloed. Waarschijnlijk weet je niet eens hoe hij is als hij niet inder invloed is van wiet... het is ook al eerder gezegd: mensen die de wereld ontvluchten door naar verdovende middelen te grijpen hebben meestal heel wat meer problemen dan die middelen op zich.

Reken er dus maar niet op dat alles leuker zal worden als hij stopt, het kan ook wel eens veel minder leuk worden dan.

Het is nog lange tijd aantoonbaar, maar hij is niet meer onder invloed hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:02

MeggiieTommy schreef:
mirthheee schreef:
Misschien een wat domme vraag, maar wat vind je er zo erg aan dat hij blowt? (ik heb geen idee wat blowen allemaal met je doet of voor andere kan doen)

Hoe doet hij dan als hij geblowd heeft? En wat vind jij daar vervelend aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:33

Serendipity1 schreef:
sallandval schreef:

Het is nog lange tijd aantoonbaar, maar hij is niet meer onder invloed hoor

Frequent blowen heeft langdurig invloed op motivatie, concentratie, het vermogen om dingen te onthouden en maakt mensen passief. (http://www.cannabisondercontrole.nl/258 ... vatie.html)
En die invloed houdt niet op als je je niet meer stoned voelt. Het schadelijke effect van cannabis op het geheugen bijvoorbeeld, houdt 7 tot 28 dagen aan. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11576028

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:45

Roos_M schreef:
MeggiieTommy schreef:

_/-\o_

Je kunt je vriend niet veranderen. Het is aan jou wat je ermee doet/wil. En dat geef je wel duidelijk aan. Dat wil je dus niet (wat me heel logisch lijkt, absoluut!).

Eigenlijk nog nooit zo over nagedacht, hoe jij het nu brengt...

sallandval schreef:
MeggiieTommy schreef:

Zijn gedrag is niet heel veel anders (behalve als hij stoned is), dus dat zal ik waarschijnlijk niet echt merken.

esmeerodrigo

Re: Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:57

Ik denk niet dat dit een kwestie is dat ze haar vriend wilt veranderen...
Zelf houd ik ook totaal niet van roken en drugsgebruik en knap daar altijd op af.
Lekker zoenen met iemand die net gerookt heeft , lekker hoor.
Als ik jou was zou ik hem gewoon laten en ja als hij wil blowen doet hij dat lekker maar niet bij jou in de buurt. Vind het heel dapper dat je dat tegen hem hebt durven zeggen, tegenwoordig lijkt het zowat normaal als iemand elke week blowt. Ik weet niet , maar bij mij zou dat niet door de bbocht gaan ( bij mij in de buurt dan ) maar ik knap bij voorbaat al af. Hoe zit dat trouwens als jullie met jullie vrienden en elkaar gelijk optrekken ?

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:06

Esmeehh schreef:
Ik denk niet dat dit een kwestie is dat ze haar vriend wilt veranderen...
Zelf houd ik ook totaal niet van roken en drugsgebruik en knap daar altijd op af.
Lekker zoenen met iemand die net gerookt heeft , lekker hoor.
Als ik jou was zou ik hem gewoon laten en ja als hij wil blowen doet hij dat lekker maar niet bij jou in de buurt. Vind het heel dapper dat je dat tegen hem hebt durven zeggen, tegenwoordig lijkt het zowat normaal als iemand elke week blowt. Ik weet niet , maar bij mij zou dat niet door de bbocht gaan ( bij mij in de buurt dan ) maar ik knap bij voorbaat al af. Hoe zit dat trouwens als jullie met jullie vrienden en elkaar gelijk optrekken ?

Daar lijkt het inderdaad op, dat viel me laatst op.
Eigenlijk zou hij het dan niet doen, maar de laatste tijd ging ik heel vaak mee chillen en vond het banketstaaf om dan te zeggen dat hij het niet mocht doen, om het even zo uit te leggen. Maar later ging hij het ook doen zonder dat ik het okee vond. En toen heb ik hem er weer op aangesproken en dat gaat nu wel weer goed.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:01

Ik weet er alles van, want een kennis van vroeger heeft ook in zelfde situatie gezeten en toch haar zin doorgedrukt.......... en is met hem zelfs getrouwd (ze wil te graag trouwen en kinderen hebben ipv na te denken).

Het was vanaf dag 1 al gedoe met dat geblow dan hem en zelfs space-cake was niet gek bij hem.

En wat is het resultaat??? 2 kinderen verder en al na een paar jaartjes gescheiden, hij stopt toch niet.......

Ik heb allang gezien wat het voor iemand was en dat het nooit voor lang goed kan blijven gaan.

TS kan beter die jongen laten gaan. Hij stopt toch niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:02

"zelfs spacecake"? Spacecake is hetzelfde als blowen alleen dan eet je het. :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:17

MeggiieTommy schreef:
Zijn gedrag is niet heel veel anders (behalve als hij stoned is), dus dat zal ik waarschijnlijk niet echt merken.

Ik bedoel meer dat je hem waarschijnlijk nog nooit echt helemaal wiet-vrij hebt meegemaakt. Hij gedraagt zich misschien anders als hij echt high is maar ook als hij niet high is is hij niet dezelfde als iemand die niets gebruikt. Dat kan elke ex-wietgebruiker die langere tijd achter elkaar gebruikt heeft je vertellen. De echte 'ik' van je vriend ken je dus helemaal niet.

Ooit heb ik een vriendje gehad die een hele tijd gestopt was met blowen en toen een hele zomer en een half schooljaar geblowd heeft, soms elke dag, soms om de paar dagen. Hij werd slomer, minder geinteresseerd in alles(ook in zijn eigen problemen, daarom deed hij het) en ik had zelfs het idee dat hij er echt dommer van werd. Hij haalde daarna ook ineens zijn tentamens niet terwijl hij nooit blowde in de tentamenweken. Later snapte hij zelf ook wel dat het blowen hem echt niet verder hielp en is hij gestopt, zo ver is weet tot de dag van vandaag.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:39

Ragdollcat schreef:
Ik weet er alles van, want een kennis van vroeger heeft ook in zelfde situatie gezeten en toch haar zin doorgedrukt.........en is met hem zelfs getrouwd (ze wil te graag trouwen en kinderen hebben ipv na te denken).

Het was vanaf dag 1 al gedoe met dat geblow dan hem en zelfs space-cake was niet gek bij hem.

En wat is het resultaat??? 2 kinderen verder en al na een paar jaartjes gescheiden, hij stopt toch niet.......

Ik heb allang gezien wat het voor iemand was en dat het nooit voor lang goed kan blijven gaan.

TS kan beter die jongen laten gaan. Hij stopt toch niet.

Niet dat ik al nadenk over trouwen of kinderen, maar dat is wel iets om rekening mee te houden natuurlijk. Even er van uit gaan dat ik nog lang bij hem blijf, ik wil niet dat mijn eventuele kinderen hier mee te maken zouden krijgen.

sallandval schreef:
MeggiieTommy schreef:

Ik bedoel meer dat je hem waarschijnlijk nog nooit echt helemaal wiet-vrij hebt meegemaakt. Hij gedraagt zich misschien anders als hij echt high is maar ook als hij niet high is is hij niet dezelfde als iemand die niets gebruikt. Dat kan elke ex-wietgebruiker die langere tijd achter elkaar gebruikt heeft je vertellen. De echte 'ik' van je vriend ken je dus helemaal niet.

Ooit heb ik een vriendje gehad die een hele tijd gestopt was met blowen en toen een hele zomer en een half schooljaar geblowd heeft, soms elke dag, soms om de paar dagen. Hij werd slomer, minder geinteresseerd in alles(ook in zijn eigen problemen, daarom deed hij het) en ik had zelfs het idee dat hij er echt dommer van werd. Hij haalde daarna ook ineens zijn tentamens niet terwijl hij nooit blowde in de tentamenweken. Later snapte hij zelf ook wel dat het blowen hem echt niet verder hielp en is hij gestopt, zo ver is weet tot de dag van vandaag.

Zoals je het nu zegt, kan hij toch alleen maar leuker worden? Actiever en meer geïnteresseerd in dingen. Of ligt dat aan mij? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:41

Dat ligt aan jou. Ze kunnen ook agressiever worden, sneller opgefokt. :) Het hangt er maar net vanaf hoe ze er voor waren. :)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:44

Ayasha schreef:
Dat ligt aan jou. Ze kunnen ook agressiever worden, sneller opgefokt. :) Het hangt er maar net vanaf hoe ze er voor waren. :)

Ah, zo! Hmmm, dat is wel wat minder... Ook iets om over na te denken dan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:44

MeggiieTommy schreef:
Even er van uit gaan dat ik nog lang bij hem blijf, ik wil niet dat mijn eventuele kinderen hier mee te maken zouden krijgen.

Weet je waar je van uit mag gaan? Dat als je niet ophoud met zeuren, bespreken, er op aanspreken, regeltjes maken, hem op het matje roepen etc etc etc na die 3 maandjes al, dat meneer je binnenkort al spuugzat is en je verwijderd uit z'n leven. Wat een gedoe en gezeur al na die 3 maandjes... ongelofelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:45

MeggiieTommy schreef:
Ayasha schreef:

Ah, zo! Hmmm, dat is wel wat minder... Ook iets om over na te denken dan.

Dat hoeft niet perse zo te zijn, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ken er wel een aantal (redelijk veel) die juist begonnen met blowen om wat te kalmeren en die zonder, zeker de eerste tijd, behoorlijk eh.. Pittig... Zijn. :')

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:49

GamblersCup schreef:
MeggiieTommy schreef:
Even er van uit gaan dat ik nog lang bij hem blijf, ik wil niet dat mijn eventuele kinderen hier mee te maken zouden krijgen.

Weet je waar je van uit mag gaan? Dat als je niet ophoud met zeuren, bespreken, er op aanspreken, regeltjes maken, hem op het matje roepen etc etc etc na die 3 maandjes al, dat meneer je binnenkort al spuugzat is en je verwijderd uit z'n leven. Wat een gedoe en gezeur al na die 3 maandjes... ongelofelijk.

Wat aardiger mag ook wel hoor... ik heb toch al uitgelegd dat het mij vooral om het principe ging. Ik geef aan dat ik het vervelend vind, we hadden het samen zo besproken en vervolgens houdt hij zich er niet aan, maar verwacht dat wel van mij.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:53

Hoe moet ik zoiets vervelends nou aardiger brengen dan gewoon de feiten? Je schijnt niet in te zien dat je loopt te zeuren. Het mag je dan "om het principe" gaan, dat maakt voor een gozer niet uit. Meiden vinden dat "bespreken" altijd zo belangrijk en "normaal", maar wat jij bespreken vindt, was voor hem waarschijnlijk gewoon even toezeggen om de rust te bewaren. Om van het gezeur af te zijn. Mark my words, die gozer gaat het een keer spuugzat zijn.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:00

GamblersCup schreef:
Hoe moet ik zoiets vervelends nou aardiger brengvoan gewoon de feiten? Je schijnt niet in te zien dat je loopt te zeuren. Het mag je dan "om het principe" gaan, dat maakt voor een gozer niet uit. Meiden vinden dat "bespreken" altijd zo belangrijk engormaal", maar wat jij bespreken vindt, was voor hem waarschijnlijk gewoon even toezeggen om de rust te bewaren. Om van het gezeur af te zijn. Mark my words, die gozer gaat het een keer spuugzat zijn.

Want? Omdat ik precies het zelfde doe als hij, maar ik er wel moeite voor wil doen? Ik denk toch echt dat het eerder andersom is. Bovendien heb ik al gezegd dat hij maar moet gaan blowen wanneer hij wil, zolang het maar niet gebeurd als ik er bij ben of hem nog zie die dag.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:05

Nee, niet om die reden. Omdat je ongelofelijk "het meisje" uithangt (wat logisch is omdat je er eentje bent) en de ervaring van een héleboel dames verteld dat jongens daar op een gegeven moment geen zin meer in hebben en ermee kappen. Het is maar een waarschuwing.

Edit: en hem vertellen wanneer ie wel en niet "mag" blowen, of het nou om jouw aanwezigheid gaat of niet, is wéér zeuren, hem dingen opleggen alsof je z'n moeder bent. Dat kan je gewoon niet doen na zo'n korte tijd, zonder risico dat ie snel weer van je af wil.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 19-05-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:07

heehee,

ik ken ts en dr vriend erg goed, en ik weet dus dat hij had gezegd dat hij liever niet wil dat ts die ene jongen ziet, en dat zij dus liever niet had dat hij doordeweeks blowde, en in het weekend kon wel gewoon, tenzij ts met hem had afgesproken. ze had met hem afgesproken dat als hij had geblowd, en ze elkaar toch onverwachts zouden zien, hij wel zou melden dat hij had geblowd, dit deed hij vaak niet eens.

ik begrijp dus heel goed dat ts het vervelend vindt als ze denkt leuk haar vriend weer te zien, en hij is weer stoned zonder dat ze dat van te voren wist.

veel mensen hier denken volgens mij dat ts veel verbied ofso, maar dit is eigenlijk helemaal niet zo, maar het gaat er dus om dat het zo'n probleem is dat als hij het doet, wat natuurlijk niet erg is, hij dit vaak niet eens zei, terwijl ze samen hadden besloten dit wel allemaal te overleggen.

het is allemaal niet 'afspraken en dingen verbieden' vanuit ts, maar alles samen besloten.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:09

GamblersCup schreef:
Nee, niet om die reden. Omdat je ongelofelijk "het meisje" uithangt (wat logisch is omdat je er eentje bent) en de ervaring van een héleboel dames verteld dat jongens daar op een gegeven moment geen zin meer in hebben en ermee kappen. Het is maar een waarschuwing.

Edit: en hem vertellen wanneer ie wel en niet "mag" blowen, of het nou om jouw aanwezigheid gaat of niet, is wéér zeuren, hem dingen opleggen alsof je z'n moeder bent. Dat kan je gewoon niet doen na zo'n korte tijd, zonder risico dat ie snel weer van je af wil.

maar dat doet ze juist omdat zij van hem niet die andere jongen mocht zien, waarom moet zij zich wel aand de afspraak houden en hij niet? dan hangt hij toch juis 'het meisje uit' omdat hij per se die afspraak wilde maken over die jongen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:10

MeggiieTommy schreef:
Zoals je het nu zegt, kan hij toch alleen maar leuker worden? Actiever en meer geïnteresseerd in dingen. Of ligt dat aan mij? :+

Dat kán maar slimmer en meer geïnteresseerd in dingen hoeft niet altijd een verbetering te zijn, vooral niet als er een achterliggende reden is die de reden was van het blowen (=verdoven) en die reden is er helaas meestal.

Dan kan actiever en meer geïnteresseerd ook betekenen: meer piekeren, angstiger, opgefokter, agressiever, noem maar op. En wie niet meer blowt ontkomt er minder makkelijk aan om aan zijn problemen te werken (want die worden niet meer verdoofd en komen dus 3x zo hard weer boven) wat ook weer gepaard kan gaan met de nodige buien en stemmingswisselingen en frustratie.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:10

Mijn vriend blowt ook. Vanaf het begin af aan heb ik de instelling (van beide kanten) dat je niet alles hoeft leuk te vinden wat de ander doet.

Dus ik zou zeggen tegen jou accepteer dat hij af en toe blowd maar.... liegen erover is echt notdone.

Ik verbied mijn vriend niet om te blowen maar hij weet dat ik niet leuk vind. Maar hij zal er nooit over liegen dat vind ik toch wel heel belangrijk. Hij moet alles tegen mij kunnen zeggen ookal vind ik iets niet leuk. en andersom werkt dit ook zo. Ik doe ook weleens die dingen die hij niet leuk vind maar ik vertel het wel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:12

RoosTaffy schreef:
veel mensen hier denken volgens mij dat ts veel verbied ofso, maar dit is eigenlijk helemaal niet zo, maar het gaat er dus om dat het zo'n probleem is dat als hij het doet, wat natuurlijk niet erg is, hij dit vaak niet eens zei, terwijl ze samen hadden besloten dit wel allemaal te overleggen.

De vraag is in hoeverre het niet erg is; een wietverslaving komt zelden alleen. Die wiet op zich is misschien geen groot probleem, maar wat zit er achter? En als hij over zijn druggebruik niet eerlijk is; wat houdt hij dan nog meer achter?