Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:23

Ik meld me ook! Mijn vriend werkt voor een internationaal sloopbedrijf als kraanmachinist en is wisselend van huis. Maar meestal is hij 2 weken weg en dan het weekend thuis en vertrek hij op maandag weer of soms op zondag.
Gelukkig is er op de meeste plaatsen waar hij tot nu toe heeft gewerkt internet dus kunnen we 's avonds facetimen _/-\o_

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:40

Ik meld me ook
Woon in midden Duitsland ,mijn man werkt voor een Nederlands bedrijf als buitendienst medewerker en zit nu al een half jaar in Beieren .

Komt meestal het weekend thuis vrijdagavond laat en gaat vaak op zondagmiddag al weer terug.
Vroeger hadden we een eigen bedrijf en was hij ook veel weg.
Ik heb 3 nu grote kinderen en ben er aan gewend dat hij veel weg is.
Voordeel is de 2 oudste(tweeling) hun rijbewijs gehaald, dus kunnen zelf overal heen rijden.
Dat kan ik ook wel eens een paar dagen met mijn man mee.

Die zit op moment in een vakantiewoning omdat hij al lang daar zit en de hele tijd in een hotel word je ook niet vrolijk van.
Als het slecht weer is en hij moet ver rijden blijft hij meestal het weekend daar.

Ik vermaak me prima,en verveel me nooit.
Alleen vakantie plannen maken is moeilijk vanwege de projecten die hij doet.
We zouden nu eigenlijk 2 weken weg zijn,want het project had een pauze maar het loopt toch weer anders dus de vakantie is geschrapt.
Voordeel is de kinderen gaan niet meer mee dus we kunnen als er wel tijd is stel op sprong weg.

We skypen bijna iedere dag,dus de belangrijke dingen worden goed besproken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:24

@youknowme: Vorig jaar heb ik de feestdagen alleen doorgebracht, hij zat toen in Australië. Had ik gewild ik kon zo aanschuiven bij mijn moeder en anders bij mijn schoonouders, die hadden met veel plezier een bord bij gezet. Het scheelt dat ik zo geen type ben om alleen op familiefeestjes te gaan zitten én ik had direct na de kerstvakantie examenperiode. Dus geprofiteerd om schoolwerk te doen. Hij zat toen met een project aan land per uitzondering dus er was wel bijna elke avond skype om de verveling te verdrijven :)

Makkelijk is het niet, dat ga ik je niet wijsmaken. Het hoort er wel bij. Zo hebben we pas dit jaar voor het eerst mijn verjaardag samen gevierd in 2,5 jaar relatie. Samen op reis is altijd weer afwachten, toch voor langere periodes zoals deze zomer.

Sentido

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:38

Vandaag vriendlief uitgezwaaid voor een mannenweekend met zn voetbalclub. Gek genoeg heb ik daar meer moeite mee dan als hij doordeweeks weg is. Weekend was toch altijd ons-tijd haha. Maar goed, zelf heb ik ook genoeg te doen dus vervelen hoeft niet. Het is alleen zo koud en eenzaam in bed :')

Blij voor je dat het goed gegaan is ts! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:09

Sentido schreef:
Vandaag vriendlief uitgezwaaid voor een mannenweekend met zn voetbalclub. Gek genoeg heb ik daar meer moeite mee dan als hij doordeweeks weg is. Weekend was toch altijd ons-tijd haha. Maar goed, zelf heb ik ook genoeg te doen dus vervelen hoeft niet. Het is alleen zo koud en eenzaam in bed :')

Blij voor je dat het goed gegaan is ts! :)

Oh dit herken ik ook hoor! Dat hij een weekend weg is en ik denk: nouhou ^)
Dit weekend is ook weer zo'n weekend. Ik
Kom om 17.45 uit thuis, sta aan het aanrecht te eten want ik moest om 18.05 weer weg. Hij komt binnen, even snel kletsen en ik ga. Ik was om 20.20 weer thuis en hij ligt op de bank te slapen en ligt nu op bed.

Morgen moet ik snel boodschappen doen en dan oud papier halen. Hij gaat naar de technische contactdagen. S middags moet ik huishouden en tegen de tijd dat hij weer thuiskomt moet ik weg (als hij al thuis is als ik weg ga) en kom pas tegen midden nacht weer.

Soms vragen mensen weleens: hoe hou je het vol? Jullie communiceren via de telefoon :+
Tja ik ben niet anders gewend.
En dan denk ik: ach komende week is het hemelvaart en zijn we twee dagen extra samen vrij. Hebben we dan wel tijd voor elkaar en gaan we wel iets leuks doen.

We vinden het heerlijk zo. En juist dat zorgt er ook voor dat we niet zeker zijn of we wel kinderen willen :o

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:17

Haha Sakkia herkenbaar! Ik vraag wel eens terug hoe zij het dan volhouden, altijd maar bij elkaar op de lip zitten? :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:43

Moet er niet aan denken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:20

Als kerel hier knorrig loopt zeg ik wel eens "wordt tijd dat je terug op je boot gaat zitten schat" :))

Het heeft ook voordelen: geen vent die zeurt dat je veel tijd met je vriendinnen verkletst en geen vriendinnen die zeuren dat je nooit de deur uit komt. Lekker handig wanneer hij weg is als ik net examentijd heb, en net zo handig als hij dan thuis is want dan doet hij het huishouden voor ons beiden. We gunnen elkaars hobby en gaan niet zeuren of zagen dat er tijd in kruipt omdat we beiden beseffen hoe belangrijk die me-time gewoon is.

Ik waardeer dat hij enorm hard werkt en goed centjes verdient voor later en hij waardeert dat ik het huis netjes hou wanneer hij weg is.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 21:39

Sakkia, wij zouden idd ook zn weekend hebben nu.. Maar nu hebben we morgen wat kunnen plannen dat we toch nog even wat leuks met zn drieen kunnen doen.

Jillsill, dus jij ziet je vriend maar 1 weekend per 2 weken? Dat lijkt me eigenlijk 'erger' als 5 op 5 af..

Ijspeert, wat leuk dat je af en toe met je man mee gaat!

Sentido denk dat ik dat ook zou hebben hoor! Maar alleen als ik zelf niks te doen heb.. Dit weekend ben ik zelf ook heel erg druk dus vind ik het eigenlijk niet echt vervelend dat we elkaar weinig zien. Terwijl ik had gedacht dat als ie terug zou zijn ik juist alleen maar tijd met hem zou willen door brengen.

Nu al herkenbaar varekaj, vriend was gister beetje prikkelbaar dus de vraag of ie niet langer weg had kunnen blijven heeft hij al naar zn hoofd gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:28

Wij kunnen er wel om lachen, ook anderen uit onze omgeving maken die opmerking wel eens. Als hij loopt te zeuren over iets zegt zijn moeder wel eens "vriend, zwijgen of ge moogt weer bootje varen" :')
Wanneer ik nukkig loop omdat we een woordenwisseling hebben gehad zeggen vrienden ook wel eens "wordt tijd dat ie weer vertrekt zeker?"

Niet slecht bedoeld uiteraard, je moet er wel mee om kunnen en je moet van elkaar weten dat zoiets geen verwijt is, dat mag het ook niet worden.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:35

Jeetje wat zijn er veel mannen weg,

Mijn leven krijgt ook een hele grote verandering,
M,n vriend gaat ook offshore werken binnenkort, nadat hij als z,n
Trainingen heeft gehad.
Waarschijnlijk word dat twee weken op/twee weken af.
We mogen in z'n oma's appartement gaan wonen, want dat staat nu leeg.
Ik vind het wel super en sta er ook 100% achter! maar vind het ook wel een beetje
Spannend, voor het eerst op m,n zelf en dan ook nog m,n vriendje missen, maar aan
De ander kant word ik er groot en sterk van:D.
En ik kan lekker m,n eigen ding doen, heb zelf een paard en ik werk vier dagen, maar dan komt
Het huishouden er natuurlijk ook nog bij, dus nu nog even genieten van het thuiswonen en "vertroeteld"
Worden door mams .

Dus ik lees mee :D

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:52

Ja 1 weekend per 2 weken zie ik hem. Maar soms zit hij in een ander land en dan is hij bijvoorbeeld ieder weekend thuis. Ook een periode meegemaakt dat hij iedere avond wel thuis was maar dan heel laat en doodmoe.

Soms vind ik het echt erg en baal ik onwijs als hij weggaat maar je went eraan en als hij dan thuis is is het extra genieten. Maar er zit een verschil in als hij weggaat als ik aan het werk ben of als hij mij "achter laat" als ik thuis ben. Dan ben ik een meer van slag.

Maar als je vriend/man een half jaar ofzo weg is lijkt mij ook echt verschrikkelijk. Ik weet niet of ik zo lang zou kunnen volhouden. Gelukkig is er facetime, Skype etc.
Ik hoorde laatst een verhaal van een vrouw die sprak haar man vroeger 1x per week 5 minuten sprak en die was dan 4 weken weg. Zij wist dan dat hij op vrijdagavond 18 uur belde en had dan een briefje bij de telefoon met de vragen die zij wilde stellen. Dan hebben we het nu beter voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:05

Het is 6 weken weg en 6 weken thuis, maar dat maakt wel 6/12 maanden weg van huis. Wanneer hij eens op land zit is het 8 maanden weg en 4 maanden thuis, want die regeling is 8 weken werk voor 4 weken vakantie. In het weekend werken ze dan niet ter plekke zie je. Op het schip wel, dat is 7/7 12u/dag met zowel dag- als nachtdienst. Moet geen tekening bij dat hij dan vaak gewoon doodop is als hij terugkomt.
Ook de tijd om ter plekke te gaan en terug te komen valt onder "vakantie". Moet hij naar Australië dan is dat 27u vliegen, en die 27u zijn allemaal vakantie. Dat komt neer op 2,5 dag die hij eigenlijk verliest om op zijn werk te geraken.

Elke job heeft zijn voor- en nadelen. Ja, dit is zwaar. Maar je went eraan, bedenk ook dat dit vaak niet levenslang is, je weet tenminste dat je relatie echt sterk is als je erin gelooft en het ook volhoudt, je gaat vaak minder zeuren om pietluttigheden en gaat de kleine momenten des te meer waarderen en hoe je het ook draait of keert, het brengt aardig geld in het laatje. Toch ook niet onbelangrijk als je ooit kinderen wil of voor je oude dag.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:08

Hier heeft vriendlief ook een vriendenweekend naar Engeland gepland maar gister hebben de 2 mannen die veel van huis zijn besloten dat ze lekker hun meisje meenemen. Inderdaad hij heeft er dus veel moeite mee om in het weekend dan weg te gaan. Ik heb nog wat tegengestribbeld maar nu gaan 2 meiden (niet te veel girly girly meiden) mee op vriendenweekend.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:13

Wat lief Friesam! :))

Mooi opgeschreven Varekaj. Ik merk dat wij ook veel sterker worden door dit alles en daarnaast ik zelf als persoon ook. :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:15

Sentido schreef:
Wat lief Friesam! :))

Mooi opgeschreven Varekaj. Ik merk dat wij ook veel sterker worden door dit alles en daarnaast ik zelf als persoon ook. :j

<3

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:41

Ik vond het vanochtend ook zo fijn toen vriendlief half slaperig zei dat hij zo heerlijk had geslapen weer lekker naast z'n eigen meisje <3

Merk wel steeds meer dat je de kleine dingen echt gaat waarderen

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:19

Mijn vriend zit voor de 2e keer dat ik met hem loop in de kost. Van maandag tot en met donderdag zit hij elders in het land om daar z'n tegeltjes te plakken! Nu sinds 3 weken dus voor de 2e keer in de kost en zolang ik 's avonds wat te doen heb is het zooo weer donderdag! Het enige wat vervelend is dat we vaak de weekenden zo vol hebben zitten dat we soms echt bewust moeten zeggen: nee we gaan niet naar dat feestje maar wat samen doen.

Verder zijn we ook samen een huis aan het bouwen. we wonen beide nog thuis en zoals het er nu naar uitziet kunnen we er oktober/november in. Alleen zit vriendlief tot zeker december in de kost. Ik ga ook voor het eerst op mezelf dus ik vind het ook best een beetje spannend hihi.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:34

Spannend inderdaad Jolien! Wel leuk dat jullie een eigen huis aan het bouwen zijn :)

Dat van feestjes in de weekend klinkt heel bekend! Vriend zegt dan ook soms als excuus, alle mensen moet ik in die paar uurtjes zien want meer tijd heb ik niet. En daar heeft hij natuurlijk weer gelijk in. Dus dan gaan we maar weer gezellig op pad ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 07:48

Spannend manderino mn vriend heeft net zn trainingen achter de rug.
lief zeg dat jullie in het huisje van oma mogen wonen!

Jou vriend is echt lang weg varekaj weet niet of ik dat zou trekken. Maar je hebt dan wel als voordeel dat ie 6 weken thuis is.

Dat is lief friesam!

Gaaf zeg een eigen huis bouwen jolien!

Hier hadden we aardig wat spanning van mn kant. Vanaf dat ie terug thuis is hebben er 1 dag samen met zn drieën doorgebracht. Verder komt ie thuis van werk gaat achter de computer,komt eten en gaat weer achter de computer. Heb gister aangegeven dat ik het ook fijn vind om even wat met zn tweeën te doen ( film kijken, spelletje spelen ). Hij vind dat niet nodig we hebben tenslotte al anderhalf jaar lang samen dingen gedaan..
het hoeft voor mij absoluut niet dagelijks maar na het weg zijn verwacht in eigenlijk wel ons tijd.

Het ziet er nu naar uit dat ie nu al in functie stijgt. Juni word hij operator en moet ie wss naar Denemarken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:43

Oh dus omdat je anderhalf jaar samen dingen doet hoeft dat erna niet meer? Vreemde redenering, ga je dan de rest van je leven dat je samen doorbrengt lekker elk je eigen weg? Net in dit soort relaties waarbij een partner zo'n job heeft is dat belangrijk om wel nog regelmatig tijd voor elkaar te maken! Al is dat pakweg 1 dag op 3. Dan heeft hij nog 2 dagen over voor zichzelf.
Wij zijn 2,5 jaar een koppel, wonen sinds oktober samen en ondanks (erg) drukke schema's doen we ons best om minstens 1 avond/week gezellig op de bank te zitten of wat leuks te gaan doen. Dat kan ook een avondje stappen zijn met vrienden maar hey, we zijn er wel beide.

Dat hij steeds zo lang weg is went wel hoor. Leuk is het niet maar je weet dan wel, mocht het ooit misgaan dat je wel volledig op je eigen benen kan staan om te overleven.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 19:32

Dat vind ik dus ook.. Wat dat betreft is t een aparte, hij is erg op zich zelf en heeft er erg aan moeten wennen dat ik ook wel eens wat samen wilde doen. Ik ben dan ook z'n langste relatie. De moeder van z'n zoon heeft ie nooit een relatie mee gehad, wel samen gewoond ivm zoon maar zodra hij thuis kwam in t weekend was zij gevlogen en z'n vorige relatie heeft ie van de 9 maanden 6 maanden in Afghanistan gezeten. ( en als hij thus was hadden ze idd ruzie want hij wilde naar vrienden en zij wilde hem ).

Dus hoop dat ik dat er nog wel een beetje inkrijg voor hij internationaal gaat, maar dat komt wel goed, hij moet leren om iets minder vaak in ik te denken " ik heb er geen behoefte aan dus het hoeft niet " naar " ik heb er geen behoefte aan maar zij wel "

Er zitten ook vast wel voordelen aan varekaj, je posts geven me iig positieve energie!
Een eigen leven vind ik zeker ook belangrijk, wil niet afhankelijk van hem zijn/worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:22

Dat die kerels best op zichzelf zijn moet ook wel, hoe houden ze anders zo'n job vol? Idem voor jou als partner, je moet je mannetje kunnen staan in de periodes dat je alleen thuis zit. Dat geeft 2 zelfstandige mensen bij elkaar die hun eigen wereldje kunnen laten draaien. Dat samenleggen als de ander weer thuis is, is uiteraard niet altijd evident ;)

Ik vloek ook wel eens dat ie mijn vrijheid weer inperkt. Bij mooi weer zit ik erg graag buiten. Op een terrasje, bij de paarden op stal, op mijn stuk weiland, bij vrienden... Wanneer hij weg is van huis maakt het ook niet uit wanneer ik naar huis ga. Is hij er wel, dan zit ik aan een uur gebonden en moet ik vaak vertrekken wanneer het net gezellig wordt :+

Om dat soort dingen te vermijden, want dat gaf wel eens discussie, hebben we bepaalde afspraken gemaakt. Tijdens mijn examenperiode (die er nu aan komt) ga ik niet mee uit. Hij mag met vrienden op stap zoveel hij wil, dan kan ik lekker rustig studeren thuis. Ook geen vriendenavondjes hier in huis, ik heb echt rust en stilte nodig.
Op maandag heb ik paardrijden en hij basket. Op donderdag heb ik alweer paardrijden en gaat hij fietsen met vrienden. Zaterdag voormiddag heb ik ook paardrijden + wat rondlummelen op stal, hij slaapt dan vaak uit. Zondagochtend gaat hij fietsen met vrienden en heb ik dus ook tijd voor mezelf.

Het is prima mogelijk om beide je eigen ding te blijven doen en toch ook regelmatig samen wat te ondernemen, je moet alleen even zoeken naar een goed evenwicht :j

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:34

Weet je..het is mischien niet altijd even leuk, maar het salaris wat ze mee naar huis nemen elke mnd in de offshore of in welke int beroep dan ook, dat word onshore niet verdiend. Het is het 1 of het ander..
Leef je eigen leven de weken dat ie van huis is en als ie thuis is geniet dan juist van elkaar.
Ga bv juist wat vaker op vakantie of wknd weg EN GENIET!
Juist doordat ie veel weg is kan je doen en laten wat je wil...lekker kang bij je paard, lekker lang uren kletsen met vriendinnen, uitslapen...noem maar op of wat denk je v wknd met vriendinnen naar Barcelona.., heeeerlijk toch en je hoeft je niet schuldig te hoeven dat je vriendje alleen thuis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:52

Dat is niet altijd zo evident hoor. Er is nog een huishouden wat draaiende moet blijven, de was en de plas moet nog steeds gebeuren en yep, helaas ben ik voltijds student dus overdag zit ik op de schoolbanken en dan 's avonds nog een hoop schoolwerk. Voor de partners die werken of zelfs fulltime thuis zijn is zo'n weekendje weg best doenbaar: even verlof vragen aan je baas en dar ga je. Dat kan ik niet maar goed, da's dan weer mijn keuze geweest om terug te gaan studeren natuurlijk.

Het loon is een feit. Dat kan je amper verdienen als je nationaal werkt of je moet al echt erg hoog staan binnen een bedrijf. Maar hij heeft dat toploon al met een "gewone basisfunctie" om maar te zeggen. De reacties die je erop krijgt als mensen dat gaan beseffen zijn ook niet altijd even makkelijk om mee om te gaan, ook niet als partner. Daar wordt je als koppel toch wel mee geconfronteerd en daar moet je samen sterk in staan. Komt vooral voort uit jaloezie vermoed ik.

Ik heb nu 2 paarden en 2 shetjes volpension staan, de shetjes delen 1 stal. Dat stalgeld + 3 à 4x/week les kost me een aardig bedrag. Heel vaak zure opmerkingen gehad "ja met zo'n vent kan ik het ook hoor". Gelukkig is dat nu al een pak minder sinds we er erg duidelijk in zijn geweest dat ik AL die kosten gewoon zelf betaal, van mijn eigen inkomen. Krijg wel eens een cadeaubon van een ruitershop voor m'n verjaardag ofzo, dat wel. Maar het is MIJN hobby, MIJN paarden dus ook MIJN geld wat daarheen gaat.