Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AlexVB schreef:hier ook een ex-militair en veteraan. Leuk om jullie thuisfront verhalen te lezen en te lezen hoe jullie het zien en voelen als je iets met een militair hebt. Maar ook voor ons is het niet altijd makkelijk. Ik ben in 1994 begonnen als dipli en na mijn eerste uitzending in Bosnië (Srebrenica) gekozen om een BOT contract aan te gaan. Tijdens mijn opleiding op de KMS mijn huidige vrouw weer ontmoet. We kenden elkaar van school en zo in een relatie gerold. Zij had het er best moeilijk mee net als de meesten hier. Maar.. Zij was niet de enige. Ook ik had regelmatig moeite met die onverwachte oefeningen tijdens de opleiding. Als men iets gepland had voor het weekend kon mijn vriendin bijv. onze vrienden weer eens afbellen met de mededeling dat ik op oefening was..
Na mijn opleiding terecht gekomen in ´t Harde bij toen 154BTVA als wmr. Op zich een gouden tijd gehad met mijn bediening, maar ook hier alleen de weekenden thuis. Het kwam zelfs voor dat ik een maand niet thuis was omdat we van de ene oefening naar de andere gingen. Zo zijn we eens van Bergen-Belsen meteen naar Hohenfels kunnen gaan in het kader van VN training.
Wij militairen komen dan wel over als bikkels, maar ook wij hebben het regelmatig moeilijk.
Vanwege dat ook ik het moeilijk had met het meer niet dan wel thuis zijn gekozen voor ontslag om thuis te zijn bij mijn vriendin. Af en toe mis ik die kamaraadschap nog wel eens met mijn oude dienstmaten, maar ben blij dat ik deze beslissing genomen heb. Het resultaat is een huwelijk van nu 16 jaar en een geweldige dochter van 14 en 2 super paarden.. Had ik dat ook gehad als ik nog bij de KL was gebleven?