Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kana schreef:Ik snap nu 4 pagina's verder het probleem van het topic nog steeds niet.
Jij lijkt niet op Zalando modellen dus kunt je zelf er niet mee vergelijken. Oke, vervelend voor je.
Maar dus?
En ook na je uitleg over 'erwtjes op een plankje' is het nog banketstaaf en een rot uitspraak.
Kana schreef:Bijna elk merk gebruikt slanke modellen, niet alleen Zalando. Die Zalando vrouwen verschillen niet veel meer dan een H&M model of eentje van forever21.
Modellen zijn veredelde klerenhangers, meer niet. En als jij niet zo slank bent dan zit een kledingstuk op jou inderdaad anders dan op die slanke dames.
Dit is toch heel erg logisch?
Of je het eens bent met de industrie is heel wat anders.

Kana schreef:Haha, is dat omdat ik vind dat 2 erwtjes op een plank niet oké is om te zeggen?
En nee, ik vind niet dat er wat mis is met vrouwen die als model geld willen verdienen. Sterker nog ooit heb ik geprobeerd het zelf te doen als werk!
Neemt niet weg dat de baan die ze hebben het showen van kleding is. Niet meer, niet minder. Ik onderschat hun baan niet, er komt veel training en dieëten bij kijken en ook het wereldje is niet leuk.![]()
Janine1990 schreef:Nou, niet in alle gevallen is los de mode hoor...![]()
Als jij een bandeaujurkje koopt (dus strapless) dan is deze wel gemaakt voor een redelijke voorgevel. Dan lijkt het voor geen meter als dit wordt gedragen door een model zonder voorgevel, waarbij het lijkt dat het jurkje bij een kleine beweging naar beneden zakt...
Plus dat het heel erg lelijk lijkt als er geen taille in het jurkje zit, waardoor het een recht jurkje is, terwijl dit helemaal niet zo bedoeld is.
liedje89 schreef:Maar waarschijnlijk is welk model ze in welke jurk heisen meer afhankelijk van wat er tegelijk binnenkomt ed? Tenminste je ziet toch vaak dezelfde modellen op dergelijke sites, ik heb altijd het idee dat ze bij het binnenkrijgen van nieuwe collecties gewoon maar enkele modellen inhuren en er dan zsm heel veel kleren doorjassen, ik denk niet dat er zoveel overweging inzit met zulke grote collecties als bij zalando.
Wat iemand trouwens per figuur vind passen kan ook nog verschillen. Ik denk bijv niet dat strapless/bandeau jurkjes nu echt voor de grotere voorgevel bedoeld zijn. Vaak mist een grotere voorgevel gauw steun met een strapless jurk en vaak worden bandeau modellen helemaal niet breed(/hoog) genoeg gemaakt voor een echte voorgevel. Ik zou dus al een heel ander model kiezen als jij voor zoiets.
Janine1990 schreef:Fred_Kroket schreef:Ja!! Eensch!! Ook Bij Zara word ik altijd depri als ik naar die zielige meisjes kijk... Die kijken alsof ze hoognodig een stripje anti depressivia nodig hebben en een bordje lekker eten! En ze zijn zoooo dun! Ik heb bij de Zara maar 34/36 maar bij die meiden zit alles slobberig en kun je mog niet zien of iets nou wijd of atrak valt! Ik heb al een keer naar ze gemaild kreeg een achtelijk vertaald Google translate verhaal terug en dat hun modellen bij een internationaal bedrijf vandaan komen...
Misschien heb je me verkeerd begrepen hoor...
Ik vind ze namelijk niet zielig of extreem dun. Ik vind gewoon dat ze de kleding niets goeds doen.
Zoals je bijvoorbeeld ook tussen de berichten van Winged in dit topic kan lezen, is het ook niet altijd leuk om zo dun te zijn, terwijl je echt niet zielig of hongerig bent.
RoseK schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ben al een tijdje opzoek naar een echt leren jas, maar bij Zalando zien die er toch wel zo raar uit op de modellen. Dan koop ik geen jasje hoor:
http://www.zalando.nl/muubaa-yarra-lere ... n-q00.html
http://www.zalando.nl/cigno-nero-stefan ... 2-802.html
http://www.zalando.nl/milestone-antonia ... 0-c00.html
http://www.zalando.nl/ventcouvert-miami ... 1-q11.html
Lijkt trouwens wel of ze je gehoord hebben. Een paar dagen geleden vond ik er veel meer, en nu staan ze opeens in een wat charmantere houding of de modellen het jasje vast. Gaat mij verder niet om de maat van de modellen, maar het ziet er zo lomp uit.
Fred_Kroket schreef:Ja ze doen de kleding ook niets goed, daar waar decoletes normaal aansluiten slobberen ze bij de moddelen, ze staan voorover gebogen, met een bolle rug of lopen heel raar waardoor je geen idee hebt of die broek nou zo omhoog kruipt...
Ik ben zelf ook dun en vind het ook niet leuk om te horen of je wel gezond bent of als je iets afslaat je dus geen eetstoornis hebt
liedje89 schreef:Die jasjes zijn inderdaad wel heel erg slecht afgebeeld, ik had bij de jurken gekeken dat valt nog wel mee maar op die manier kunnen ze er beter alleen "paspop" foto's bij zetten??
Jij kan je er misschien dan niet mee vergelijken, maar anders zijn er weer andere mensen die zichzelf er niet mee kunnen vergelijken.
Maar waarom je dat als klant zou willen? Alleen om jezelf ermee te kunnen vergelijken (hoe de kleding past) lijkt mij. Tja er is geen enkel model waar iedereen zichzelf mee kan vergelijken, sommigen hebben gewoon pech. (zoals ik vaak
) Geryon schreef:Ben het ermee eens dat ze beter wat beter passende kleding kunnen nemen. Maar waarom moeten de modellen veel/'genoeg' voorgevel en curves hebben?Jij kan je er misschien dan niet mee vergelijken, maar anders zijn er weer andere mensen die zichzelf er niet mee kunnen vergelijken.
Als winkel zelf zou ik wel zulke modellen nemen, gewoon omdat de kleding dan mooier lijkt en dus beter verkoopt.Maar waarom je dat als klant zou willen? Alleen om jezelf ermee te kunnen vergelijken (hoe de kleding past) lijkt mij. Tja er is geen enkel model waar iedereen zichzelf mee kan vergelijken, sommigen hebben gewoon pech. (zoals ik vaak
)
Maar dan koop je dat product en blijkt het in real veel slordiger te zitten
Saar4 schreef:Ik vind het juist heel fijn dat Zalando de kleding neutraal afbeeldt. Als iets als een vodje om een model heen hangt kan ik prima inschatten hoe dat mij zou staan. Ik heb meer heup en minder taille dan het gemiddelde model dus 'vormloze vodjes' staan mij vaak juist heel mooi bijvoorbeeld.
Of als ik een model zie met smalle schoudertjes en een jasje dat haar perfect zit, dan weet ik dat het mij waarschijnlijk te strak in de schouders gaat zitten. Je kent je eigen lijf toch?
Zodra je kleding gaat manipuleren om het beter uit te laten komen kan ik als klant niet meer inschatten hoe het mij zou staan. Ik heb bij HM regelmatig gehad dat iets heel anders van pasvorm was dan op de foto. Dus nee, hier geen klachten over Zalando modellen.