wat te doen tegen bekende stalker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:51

Spiegel folie vind ik wel een goede, misschien schrikt hij zich wel rot als ie zijn harses steeds ziet. Ik sponsor wel een lapje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:51

inowa schreef:
Oja,had 1 advies gekregen van de politie.

negeren.....

In zekere zin doe je dat tot nu toe ook. En ik begrijp het advies van de politie ook, voor een normale stalker zijn dit natuurlijk hele onschuldige dingen. Je wordt niet bedreigd op wat voor manier dan ook, zoals je op TV in 'Gestalkt' wel zag. Ik denk echter dat deze man niet een normale stalker is, maar wat pniekepnak zegt...
Maar dat advies helpt niets tegen wat er zich nu in jouw hoofd afspeelt. Jij weet dat deze man beschadigd is door zijn drugsgebruik, je weet dat hij auto's heeft vernielt, en hebt geen idee hoever hij zou kunnen gaan. Dat maakt je bang. Dat kan ik me ook heel erg goed voorstellen.

Denk daarom ook dat er te weinig communicatie is tussen politie en andere zorginstellingen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:52

Roosje_ schreef:
Dus jij zou hem aanvallen met een deodorant bus? :')

Pepperspray of deo zit niet veel verschil in hoor. (Misschien even proberen? :+ ) Alleen bij de laatste kun je ruiken wie de dader was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:53

LukieBradley schreef:
Spiegel folie vind ik wel een goede, misschien schrikt hij zich wel rot als ie zijn harses steeds ziet. Ik sponsor wel een lapje

Spiegelfolie helpt alleen op een afstandje he? :P Van dichtbij kan je er gewoon doorheen kijken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:54

inowa schreef:
Oja,had 1 advies gekregen van de politie.

negeren.....

Dat vind ik echt heel gek. Het protocol bij stalken is toch echt anders. Zo voel je je ook niet bepaald gesteund denk ik.

Veel succes en wijsheid. Hopelijk kun je iets met de tips uit het topic.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:59

Jennyj01 schreef:
Roosje_ schreef:
Dus jij zou hem aanvallen met een deodorant bus? :')

Pepperspray of deo zit niet veel verschil in hoor. (Misschien even proberen? :+ ) Alleen bij de laatste kun je ruiken wie de dader was.

Het lijkt me helemaal niet verstandig om hem met wat dan ook aan te vallen.
Proberen? Nee die eer geef ik jou. Wat een rare opmerking

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:03

http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-a-Stalker

Misschien staan hier nuttige tips in...?

Ik zou in elk geval zorgen dat ik goede sloten had en zorgen voor veel verlichting in de achtertuin (zo'n -felle- lamp die aanknipt bij beweging bijvoorbeeld).

Hij heeft natuurlijk wel eens een glimp van je opgevangen door het kiertje van de gordijnen, je kunt er van uit gaan dat dat is wat hij wilde en dat het gedrag daardoor sterker is geworden. Hij hoopt natuurlijk dat dat nog eens gebeurt.

Je kunt dan ook van dat folie op je ramen plakken waardoor en wel licht door komt maar waardoor je alles wazig ziet... dat hoeft hij zich geen illusies meer te maken over een kansje dat hij toch een glimp van je opvangt door een kiertje van de gordijnen. Dat hadden wij ook toen we begane gronds woonden.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:05

is het een idee om een waakhond te nemen? zo voel je je zelf ook veiliger, heb je gezeldschap en misschien maak je hem bang.
verder zou ik idd cameras ophangen, misschien een stroomdraadje spannen. en de politie blijven bellen.
en misschien kun je de buurman bellen wanneer je denkt dat hij weer in je tuin is. dan kan hij het misschien zien of gaan kijken.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:06

Nee, negeren heb je wat aan. What the F...

mzara, als je de posts van TS even leest zie je dat dat geen optie is.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:10

xIirtJj schreef:
Nee, negeren heb je wat aan. What the F...

mzara, als je de posts van TS even leest zie je dat dat geen optie is.

oh sorry had niet alles gelezen. ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:16

Ik denk dat pniekepnak best een punt zou kunnen hebben, drugs maken natuurlijk pap van de herseninhoud, maar juist dat zorgt ook weer voor die onvoorspelbaarheid van die man en ik zou dus absoluut niet aanraden om persoonlijk te gaan praten met zo'n kerel :n.

Zoals ik al zei, zorgen voor een goede omheining (hoge schutting), schrikdraad erlangs spannen, camera ophangen en een licht wat aanspringt. En dus bordje ophangen met verboden toegang voor onbevoegden, dan is ie namelijk meteen in overtreding. Dat spiegelfolie of die wazige folie is ook nog wel een idee, doordat ie een wel meer dan een glimp van je heeft opgevangen zal ie wel meer willen. Daarmee saboteer je dat in ieder geval.

Wel degelijk zorgen dat je ook iets in huis hebt waarmee je jezelf kunt verdedigen, een bus deodorant is absoluut effectief als je het in zijn ogen spuit (wel minder dan pepperspray, maar dat is weer illegaal). Je moet er toch niet aan denken dat ie wel ineens doordouwt en hij in huis staat. In elke ruimte iets voorhanden leggen voor het geval dat. Zodra hij ook weer in je tuin staat, meteen bellen voor huisvredebreuk of inbraak :j.

pniekepnak

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:20

Ik zeg ook absoluut niet dat TS dat alleen zou moeten doen. Neem een wijkagent mee of zoek uit of de man een ambulant netwerk heeft en neem daar iemand van mee. Ga zéker niet alleen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:23

Jeetje wat een rotsituatie! Ik denk dat de politie weinig kan en mag, aangezien hij weinig strafbaars doet.
Het briefje is inderdaad eng om te krijgen, maar in feite staan er geen bedreigingen o.i.d. in en ook het feit dat hij voor je raam staat is op zich niet strafbaar.
Al kan ik me erg goed voorstellen dat hij zo de stuipen op het lijf jaagt.

Verder zou ik een soort dossier aanmaken. Zet hierin de data, tijden en exact hetgeen dat hij deed. Mooiste zou zijn dat je aan beeldmateriaal komt, maar ik begrijp dat dat gewoon erg eng is een foto te maken van zo iemand.
Mocht hij later, wat ik absoluut niet hoop, toch iets doen wat strafbaar is dan heb je dit ook achter de hand waardoor je iets sterker zal staan.

Ik zou toch proberen een afspraak te maken bij de politie en dit eens voor te leggen. Dat ze weinig kunnen en mogen doen is op zich begrijpelijk. Maar aangezien jij weet wie het is hadden ze ook de moeite kunnen nemen eens een gesprek met die man (of eventueel begeleider als die er is) te hebben. Ook zou ik eens vragen wat de reden is dat ze niet met spoed kwamen toen jij aangaf dat hij bij je binnen wilde breken!?

Een andere optie zou zijn een paar volwassen kerels bij je te laten overnachten die de man aanspreken mocht hij dit weer doen. Hem vragen wat hij bij jou doet en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent en hij weg moet blijven.

inowa schreef:
ik had inmiddels 2 zware pallets voor de opening van mijn tuintje gezet totdat ik een poortje had.
op een morgen stond diezelfde man weer op het raam te rammen,erger nog..hij probeerde door de achterdeur naar binnen te komen.
pallets had hij gewoon omgeduwd om binnen te komen.

Wat bedoel je hier precies mee? De achterdeur van je woning? Heeft hij echt met geweld geprobeerd deze te forceren? Zijn daar nog zichtbare sporen van? Zo ja, dan zou ik er foto's van maken en onder het mom van poging tot inbraak aangifte doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:28

Nee hij stond alleen aan de deur te trekken.

Ik heb een deur met slot naar de berging en in de berging is weer de deur naar de tuin.
deze zitten allebei altijd op slot!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:44

Wat een vreselijke en beangstigende situatie, TS! :(:) Ongelooflijk dat de politie pas zo laat aan komt zetten, terwijl de man in kwestie zich al op jouw terrein bevind.. ik snap dat ze met een brief niet meteen iets kunnen doen, maar dit is wel erg belachelijk!

Er zijn al een hoop goede tips gegeven, zoals schrikdraad boven de poort spannen. Dat spiegelfolie voor de ramen is misschien ook wel een fijn idee! Ik zou ook zeker de wijkagent bellen om daar mee een afspraak te maken. Als hij jou niet belt, dan bel je hem toch? :D

In iedergeval heel veel sterkte met deze nare situatie. Hopelijk houdt deze vent snel op met dit ziekelijke gedrag.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:49

Inderdaad de wijkagent stalken, maar ook aangifte doen en dossier opbouwen, juridisch gezien kun je alleen maar wat als je gegevens hebt, heeeel veeel gegevens. Dus foto's maken, registreren etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:52

Kan de wijkagent wel bellen maar heb geen idee wie het is en politie vertelt het me ook niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:53

Laatst bijgewerkt door Amaris op 06-05-14 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:54

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:55

inowa schreef:
Kan de wijkagent wel bellen maar heb geen idee wie het is en politie vertelt het me ook niet.

Tjonge, WIL je er ook iets voor doen?
Kom op zeg, je schijt zeven kleuren bagger, maar weet niet hoe je een wijkagent op kan zoeken?

Ik zal je vertellen, het is Nicole Claessens of Nico Oudenhoven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:56

haha ^^ dat dus

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:57

Tja ik herken het helemaal zit in dezelfde sitautie.

Ik blijf melding maken bij de politie iedere dag weer. Een wijkagent schijn we te hebben maar al 5 jaar is die erg lui en doet hij niets.

Ze is nu erg ver gegaan en wraak zal eruit volgens links of rechts om ik ga haar slopen....

Nogmaals ik kan niets maar als ze voor mijn auto staat geef ik erg veel gas......

btw je kan alleen maar wat als meerdere mensen er last van hebben?. Huurt hij ook een huis van dezelfde woningbouw?. Dan moet je daar klachten indienen en BLIJVEN doen. Ze zijnd an verplicht je te helpen.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 06-05-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:57

Janine1990 schreef:
inowa schreef:

Tjonge, WIL je er ook iets voor doen?
Kom op zeg, je schijt zeven kleuren bagger, maar weet niet hoe je een wijkagent op kan zoeken?

Ik zal je vertellen, het is Nicole Claessens of Nico Oudenhoven.

Pardon? Dit mag wel een toontje lager.
Dat TS het niet weet, betekent niet dat ze het niet wíl weten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:02

Nou ja, Janine heeft wel een klein puntje... TS weet vast wel hoe google werkt ;)

Als je wilt dat er iets verandert zul je actie moeten ondernemen TS, en dat begint bij het inschakelen van je wijkagent. ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:02

Jeetje wat een verhaal, het is toch van de zotten dat de politie je gewoon niet helpt!? Als ik jou was ging ik nogmaals naar de politie en misschien wel samen met je buurman zodat jullie beide even heel goed duidelijk kunnen maken dat de situatie gevaarlijk word!

Verder zou ik die kerel in kwestie even goed bang maken, inderdaad eventueel stroom op de deurklink. Verder weet ik dat dat soort mannetjes niet erg gek zijn op honden, probeer misschien een keer een waakhond van iemand te lenen en deze achter de man aan te laten gaan. Hij komt gegarandeerd nooit weer.