Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:56

Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Ik zou echt gek worden denk ik. Ja ik ben SUPER jaloers, maar ja zo is mijn vriend ook. De enigste mannen die ik op fb heb zijn familie leden. En andersom ook. Dus als hij dat van mij verwacht dan moet dat andersom ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:58

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik wil het volgende zeggen.. Ik denk dat je verhaal eigenlijk te complex is om hier op bokt om meningen te vragen. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat je misschien jaloers aangelegd bent, of dat je vriend losslaat na een ruzie. Er speelt ongetwijfeld veel meer mee.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik proberen niet te argwanend te zijn (dat schrikt jongens meestal alleen maar af) en ik zou hem open en eerlijk er naar vragen, zodat ook hij de ruimte krijgt om gewoon zijn verhaal te doen. Belangrijkste is om mét elkaar te communiceren, niet over elkaar.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:59

ilayda schreef:
Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Ik zou echt gek worden denk ik. Ja ik ben SUPER jaloers, maar ja zo is mijn vriend ook. De enigste mannen die ik op fb heb zijn familie leden. En andersom ook. Dus als hij dat van mij verwacht dan moet dat andersom ook kunnen.

Dat vind ik dan nog wel eerlijk :=

Meestal komt dat van één kant. Zoals een vriendin van me die geen facebook en instagram mocht van haar vriend. Vanzelfsprekend ook niet alleen uit etc. Maar hij mocht dat allemaal wel :')

Maar ik ben echt totaal niet zo. Leuk om een relatie te hebben, maar ieder zijn eigen leven.
Wordt al benauwd als ik eraan denk zo verweven met iemand te zijn :+
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 29-04-14 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:00

Dit zou ik niet meer accepteren. Gebeurtenissen in het verleden hebben mij doen beseffen dat niets is wat het lijkt. Dit soort dingen wijzen echt wel op de inzichten en normen/waarden van een persoon. Als je voor iemand gaat, dan ga je niet alleen uit, serveersters toevoegen die je alleen bedienen. Of vraagt iedereen hier wel de naam van die ene leuke ober oid?

Betrek het op jezelf. Als je echt gek bent op iemand dan doe je dit niet. En dat zou voor mij al een reden zijn. Af en toe apart uit? Doen! Mensen op facebook toevoegen? Ook geen probleem als het een beetje in je inner circle is. Maar al dat vage geneuzel zou er bij mij niet meer inkomen. En dat heeft bij mij niks met jaloezie te maken hoor, maar wel met de verantwoordelijkheden die je naar je vriend/vriendin hoort te hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:01

ilayda schreef:

>;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:02

NeverGiveUp schreef:
ilayda schreef:

Dat vind ik dan nog wel eerlijk :=

Meestal komt dat van één kant. Zoals een vriendin van me die geen facebook en instagram mocht van haar vriend. Vanzelfsprekend ook niet alleen uit etc. Maar hij mocht dat allemaal wel :')

Haha dat zou ik niet kunnen accepteren. Ben wel blij dat mijn vriend ook jaloers is want denk dat het anders behoorlijk zou botsen

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:03

_sharonnn schreef:
ilayda schreef:

>;)

???

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:04

ilayda schreef:
Haha dat zou ik niet kunnen accepteren. Ben wel blij dat mijn vriend ook jaloers is want denk dat het anders behoorlijk zou botsen

Dat denk ik ook ja.. Maar het lijkt me wel vermoeiend hoor, zo onzeker constant te zijn? :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:04

Nee, er naar vragen niet, maar als je gewoon een leuk gesprek gehad hebt en het blijkt dat die persoon wel aangenaam is, waarom zou je hem of haar dan niet toevoegen? Je trouwt er toch niet mee?
Dat zou betekenen dat als je een relatie hebt, je geen nieuwe mensen meer mag leren kennen? Ja doehoei. :)
Als ik op wedstrijd of in de winkel of op een terrasje met iemand aan de praat geraak en ik kan er leuk mee praten dan voeg ik die toe. Dat maakt me niet minder gek op mijn man. Als mijn man niemand mocht toevoegen waarmee ie aan de praat geraakt zou dat ook nogal funest zijn voor zijn inkomen als zelfstandige vrees ik. :')

Als ze je willen bedriegen, doen ze dat toch wel, of je ze controleert of niet. Ooit een man gesproken die absoluut een van de trouwste mannen is die ik ken en die eens heel gefrustreerd na het zoveelste voorval zei "ze is zo jaloers dat ik verdorie zin krijg om haar gelijk te geven."
Het is maar wat je in de hand wil werken. :D

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:08

:7
NeverGiveUp schreef:
ilayda schreef:

Dat denk ik ook ja.. Maar het lijkt me wel vermoeiend hoor, zo onzeker constant te zijn? :(

Dat lijkt mij ook heel vermoeiend. Gelukkig heb ik eigenlijk nooit een reden om jaloers te zijn. We hebben gewoon een soort van "regels" (dat klinkt echt slecht haha) wat hij niet leuk vind en andersom. We zijn nu 12 jaar verder en dat gaat nog steeds super

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:11

Ayasha, snap je punt. Maar iemand toevoegen nav uitgaan heeft meer een lading dan als je iemand 'door de weeks' ontmoet. Zeker als zij er niet bij mag zijn. Heb je eerdere berichten ook gelezen en ik zou ook niet snel meer iemand kunnen vertrouwen. En daarom hoef ik geen vriend meer, probleem opgelost :D
Ik zou ook niet blij zijn als iemand mij controleert zonder aanleiding, inderdaad eerst erover praten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:12

Ik heb niet alle reacties gelezen,
Maar het is maar een vriendschapsverzoek.
Lekker boeiend, zonder vertrouwen is een relatie super zwak en makkelijk te breken.
Hij bedoeld er vast niks mee, als ik mijn vriend zo zou controleren zou hij gek worden.
Als hij mensen leert kennen via het uit gaan vind ik het prima.
Natuurlijk dat hij er over gelogen heeft is niet fair.
Maar hij was zich denk ik er van bewust dat jij er een probleem van ging maken.

Ik denk dat jullie gewoon duidelijk naar elkaar moeten zijn. Dit mag wel en dit niet, dit is oke en dat niet.
En zo komen jullie tot een duidelijke conclusie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:23

ilayda schreef:

Wow..
Ik ben dan niet zo jaloers aangelegd, maar dit is wel extreem..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:25

Danique_G schreef:
Ayasha, snap je punt. Maar iemand toevoegen nav uitgaan heeft meer een lading dan als je iemand 'door de weeks' ontmoet. Zeker als zij er niet bij mag zijn. Heb je eerdere berichten ook gelezen en ik zou ook niet snel meer iemand kunnen vertrouwen. En daarom hoef ik geen vriend meer, probleem opgelost :D
Ik zou ook niet blij zijn als iemand mij controleert zonder aanleiding, inderdaad eerst erover praten.

Voor ik mijn man leerde kennen had ik besloten gewoon vrijgezel te blijven. _O- En toen leerde ik mijn huidige man kennen.. :) En daarmee ging het "als vanzelf". :)
Dat ze niet mee "mag" vind ik sowieso vreemd idd. Alleen uit gaan moet kunnen maar nooit mee MOGEN is weer het andere uiterste. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:26

God, het is maar een vriendschapsverzoek. :')
Ik vind het ook echt not-done om mensen, opzettelijk, achter je rug om te gaan controleren. Nee, ik heb niets te verbergen, voor niemand niet en iedereen mag mijn telefoon lezen. Maar prettig vind ik het niet. Soms neem je andere in vertrouwen, of zij jou, om een bepaalde reden. Dat je dus niet iemand anders in vertrouwen neemt heeft een reden.

Meid, ik zal eens beginnen met aan je onzekerheid werken. Snap je niet dat je vriend helemaal gek wordt van jou jaloersheid? Ik zou er ook echt ontzettend moe van worden om elk gesprek die je met een jongen hebt te moeten uitleggen. (Nu is dat bij mij niet het geval, maar je snapt het waarschijnlijk wel.)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:26

Nja als de een de ander controleert, dan moet dat andersom ook kunnen. Maar niemand heeft wat te zeggen over wie ik op mijn facebook heb.

Waar ik mij meer zorgen over maak is dit topic in combinatie met het vorige topic, niet mee mogen én vervolgens zo'n actie erachteraan :=
Laatst bijgewerkt door Winged op 29-04-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:27

Ayasha schreef:
De dag dat mijn man de nood voelt om me te controleren moet er eens heel goed gepraat worden. Want dan ga ik ernstig twijfelen over of het nog wel goed zit in onze relatie. De dag dat ik hem betrap, dat ie áchter mijn rug me gecontroleerd. (dus mijn gsm lezen als ik naar toilet ben of whatever) dan wordt er niet meer gepraat. Dan is het klaar.

Bedonderd zijn door anderen is geen reden om mij daar mee op te zadelen. Daar kan ik niets aan doen, heb je geen vertrouwen in me, had je nog aan jezelf moeten werken of verder moeten zoeken naar iemand die je wel kan vertrouwen. Ik ben ook vaak bedonderd geweest, ben pas een relatie aan gegaan met iemand die ik ten volle kon vertrouwen.

Ik vind het belachelijk dat jouw vriend geen vrouwen mag toevoegen. Kom op zeg. Vind je het gek dat die jongen dingen gaat verzwijgen als je zo reageert?

En vind je het dan niet belachelijk dat zij niet mee MAG als hij uitgaat? Want dat vind ik een veel belangrijker punt..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:28

Niikiit schreef:
Als hij het gedaan had terwijl het gewoon goed ging in onze relatie, had ik het minder erg gevonden. Maar we hadden die avond nog ruzie voordat hij uitging. En het baart mij gewoon zorgen dat hij erover liegt...
Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet bepaald fijn vind dat hij meidencontact op zoekt zeg maar. Nou vind ik een vriendschapsverzoek nog tot daar aan toe, maar als er dan berichten komen en contact via de telefoon enzo dan ben ik het daar niet mee eens. Vooral niet als hij mij al nooit mee wilt nemen met uitgaan.

Dan zeg je toch gewoon doeiiiiiiiiii tegen hem.

Dan is er duidelijk iets niet goed tussen jullie of je ziet er meer in dan hij in jullie relatie.

Dan is hij niet echt verliefd op jou, want als je verliefd bent en van elkaar houden......... wil je niks liever dan elkaar elke dag zien.

Je bent op het moment gewoon iets/iemand bij gebrek aan beter (in zijn ogen dan he).
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-04-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:29

fargo schreef:
En vind je het dan niet belachelijk dat zij niet mee MAG als hij uitgaat? Want dat vind ik een veel belangrijker punt..

Ayasha schreef:
Voor ik mijn man leerde kennen had ik besloten gewoon vrijgezel te blijven. _O- En toen leerde ik mijn huidige man kennen.. :) En daarmee ging het "als vanzelf". :)
Dat ze niet mee "mag" vind ik sowieso vreemd idd. Alleen uit gaan moet kunnen maar nooit mee MOGEN is weer het andere uiterste. :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:31

ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van je vriend TS! Is ie boos??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:15

Ik zou het wel raar vinden als mijn vriend 'gewoon een serveester' op Facebook toe zou voegen. Wat is daar dan het doel van? Dat je weet dat je vrienden wilt worden met een meisje dat je kent omdat ze drie drankjes voor je heeft gehaald?

Collega's, vriendinnen van vrienden, klasgenoten, meiden die op dezelfde vereniging zit etc, dikke prima. Maar dit vind ik wel wat anders eerlijk gezegd..

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:18

Ess_Ramona schreef:
ilayda schreef:

Wow..

Wat vind je hier dan extreem aan? Misschien heeft het ook wel wat met de cultuur te maken. Want zo gek is dat bij ons niet hoor

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:25

Mijn ex deed dat ook. Ik heb het uitgemaakt.. Er zijn meer vissen in de zee hoor :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:47

ilayda schreef:

Ess_Ramona schreef:
Wow..

ilayda schreef:
Wat vind je hier dan extreem aan? Misschien heeft het ook wel wat met de cultuur te maken. Want zo gek is dat bij ons niet hoor

Dus dan zou ik, wanneer ik een relatie met mijn vriend kreeg, alle mannen uit mijn facebook moeten gaan verwijderen? Ook vrienden die ik al jaren heb? 8)7 Iedereen z'n eigen keuze in z'n relatie. Maar ik dacht toch niet dat ik alles wat ik voor het begin van de relatie heb meegemaakt, ga weggooien, omdat mijn vriend dat wil? Ik ben zelf ook nog een persoon hoor, met een eigen leven, eigen vrienden enz.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:00

Amandavd schreef:
Mijn vriend heeft ook wat vrouwen op FB, van vroeger of van werk, dat boeit mij niet. Maar als hij nu ineens vriendschapsverzoeken naar random mensen gaat sturen dan zet ik daar ook mijn vraagtekens bij neer.

TS ik heb destijds je andere topic gelezen en vraag mij serieus af waarom je nog met die gast samen bent.

De enige reden voor mij om een vriendschapsverzoek naar een serveerster te sturen is om te kijken of ik haar later eens kan pakken.
Ik ken mezelf.
Iemand die je een keer heel vluchtig ontmoet hebt, en waar je dan opeens zo'n diepe indruk van hebt dat je vrienden wilt worden?
Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Mannen lopen vaker achter hun jongeheer aan dan je denkt, soms zelfs vaker dan dat de mannen het zelf weten.
Self-Test: "zou ik ook een vriendschapsverzoek sturen als het een lelijke vent was?"

Als ik FB had dan.
En een serveerster.

-edit:- Dan gaat het om nieuwe contacten, toch een verschil.
Bij al bestaande contacten ben je toch allang in de friend-zone beland.
Laatst bijgewerkt door Nutter op 29-04-14 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt