"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:37

Ppg en cayenne verwoorden precies mijn gedachten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:38

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:38

benangelique schreef:
Ppg en cayenne verwoorden precies mijn gedachten

Maar imo zijn dat soort opmerkingen ook echt wel grote redenen waarom mensen met een maatje meer zich ongemakkelijk voelen bij anderen omdat ze bang zijn veroordeeld te worden. En daarom hebben mensen met een maatje meer ook vaak een laag zelfbeeld. Heeft deze meid het goed voor elkaar (chapeau! *\o/* ) is het weer niet goed en moet ze zich schamen -O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:39

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:40

Ik vind wel dat iedereen zijn eigen gedachten mag hebben.
Dun zijn, dik zijn en ergens in het midden, je vindt wel altijd iemand met commentaar.
En dat mag ook :j
Zolang dat het natuurlijk met respect wordt overgebracht.

benangelique

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:42

Dus als je respectvol zegt dat je iemand te dik vindt is het niet erg?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:43

Nouja hoe kan je nu met respect brengen dat sporten niet gedaan zou moeten worden door mensen die te zwaar of te mager zijn?

beweging=goed!

en soms kunnen mensen gewoon beter niks zeggen als de persoon in kwestie er niks aan heeft

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:43

Ik als stevig persoon kan alleen maar zeggen: chapeau!!

Qua kleding ben ik het niet met haar eens, maar mijn man heeft even meegekeken en zou het wel hot vinden als ik dit zou doen haha!

*edit: ik heb zelf 160kg gewogen, heb nu maatje 46 aan de billen, 42 aan de bovenkant, dus vind mezelf best al meer dan oké, heb nog 10 kilo te gaan, maar no way dat ik zo soepel ben als de dame in het filmpje :)

Deze vrouw is soepel en sportief, dat kan ik alleen maar aanmoedigen :)
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 21-04-14 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:44

Ik zie liever haar aan die paal hangen dan iemand die als een zeekoe maar het perfecte lichaam ervoor naar beneden donderen. Wat een beheersing en kracht heeft die vrouw. Respect!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:47

Helemaal mee eens "Cayenne". Ik ben alles behalve te zwaar, maar ik kan me echt heel erg ergere aan mensen die altijd maar naar het uiterlijk kijken. Ik zie hier iemand die geniet en dat vind ik zeker kunnen. Als je het zelf niet mooi vind of wat dan ook. Kijk dan niet, maar oordeel eens een keer niet op uiterlijk, maar op inhoud. Kijk hoe iemand er van geniet en wat hij kan. Ik houd ook niet van bodybuilders, maar daarmee vind ik nog wel kunnen wat ze doen en zelfs knap hoe ze het doen. Mogen ze best trots op zijn. Lekker hun zelf zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:48

vienna1987 schreef:
Helemaal mee eens "Cayenne". Ik ben alles behalve te zwaar, maar ik kan me echt heel erg ergere aan mensen die altijd maar naar het uiterlijk kijken. Ik zie hier iemand die geniet en dat vind ik zeker kunnen. Als je het zelf niet mooi vind of wat dan ook. Kijk dan niet, maar oordeel eens een keer niet op uiterlijk, maar op inhoud. Kijk hoe iemand er van geniet en wat hij kan. Ik houd ook niet van bodybuilders, maar daarmee vind ik nog wel kunnen wat ze doen en zelfs knap hoe ze het doen. Mogen ze best trots op zijn. Lekker hun zelf zijn.

_/-\o_

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:49

benangelique schreef:
Dus als je respectvol zegt dat je iemand te dik vindt is het niet erg?

Zo bedoel ik het dus niet, maar als je echt vindt dat alleen een maatje 36 op de paal mag hangen.
Wie ben ik om die mening te ontnemen?

Ik heb 130 kg gewogen, ik weet maar al te goed hoeveel beter je wordt behandeld als je dun bent. :)

Cayenne

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:50

Furrow, ik herken het zelf ook. Woog bijna 160 kilo en kan me dus heel goed voorstellen hoe iemand zich moet voelen wanneer er zo geoordeeld word. Vaak durven die mensen het nieteens in het gezicht te zeggen. Doe dat dan, ipv veilig vanaf een afstandje en achter iemands rug :)
Of kijk eens naar: Say Yes to the Dress: Big Bliss. Mogen die mensen dan ook geen sexy trouwjurk aan?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:51

Suzanne F. schreef:
Sorry maar een echte no go.
Er zijn sporten-beroepen waar je gewoon slank voor moet zijn. Zoals turnen, dansen, ballet en ook paaldansen. En eigenlijk ook paardrijden vind ik, al zit daar ietsje meer marge op.

En voor een post op een forum moet je slim zijn dus.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:52

Ik ben ook heel veel afgevallen merk het ook goed(ik heb nu een standaard maat)en als je sommige opmerkingen leest,zou je bijna niet meer durven sporten. Al lijkt paaldansen mij persoonlijk niks voor mezelf.

Big bliss,die versie kende ik nog niet! Ga ik zeker eens kijken

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:53

Wat kan die meid dansen zeg. Hier moet je heel wat kracht voor hebben. Ik vind het erg jammer dat het hier en daar als 'vies' wordt omschreven. Kennelijk leven we in een maatschappij waar slank/dun zijn tot de norm verheven is. Er moet dan maar een lijst opgesteld worden door het kabinet, welke activiteiten wel acceptabel zijn en welke niet bij overgewicht...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:55

Snoevie schreef:
Big bliss,die versie kende ik nog niet! Ga ik zeker eens kijken

Ze staan bijna allemaal op Youtube. Ik vind het de beste versie van SYTTD.
Jammer genoeg zend TLC Nederland ze niet uit.
Je ziet daarbij vaak zulke mooie, wat zwaardere dames voorbij komen, die al zo vaak veroordeeld zijn voor hun gewicht.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-04-14 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:57

Wow Suzanne, zullen we al die te dikke mensen dan maar op worstelen en kogelslingeren doen? In de sportschool mogen ze dan ook niet meer komen, geen gezicht zo'n olifant op de loopband. En ehm, ze moeten ook maar de auto nemen, want die uitpuilende billen over een zadel is ook geen gezicht.

Zie je wat je zelf zegt? Je zegt eigenlijk lekkerlijk, ze zijn toch al te dik, dus moeten ze het er maar gewoon bij laten. Fijn gevoel geeft je dat -O-

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:59

Ik het probleem niet zo. Ze is niet de slankste nee, maar daarom mag ze nog wel iets doen waar ze zichzelf goed bij voelt toch? Ik doe het haar absoluut niet na, en vind het dan ook knap dat zij zoiets kan :j

En je bent toch niet verplicht om te kijken...als het je niet aan staat kijk jij maar de andere kant op.

Suzanne F. schreef:
Er zijn sporten-beroepen waar je gewoon slank voor moet zijn. Zoals turnen, dansen, ballet en ook paaldansen. En eigenlijk ook paardrijden vind ik, al zit daar ietsje meer marge op.

Dus 'dikke' mensen mogen alleen hun kaakspieren trainen bij de macdonalds ofzo, want sport is alleen voor slanke mensen....Deze post is een no-go als je het mij vraagt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:00

Ik vind het goed dat Suzanne haar mening heeft gegeven, ondanks dat het niet zo lekker valt hier en daar. Realiseer je mensen dat dit namelijk heel vaak wordt gedacht maar weinig wordt uitgesproken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:01

Big bliss is inderdaad een super serie.
In mijn tijd waren de winkels voor een maatje meer nog niet zo uitgebreid, en dan stonden er standaard zakdoekdozen in de paskamers. -O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:02

Waarom is het goed beb_bok? Ik kan namelijk niet begrijpen wat de reden van die opmerking is,sporten is toch altijd juist goed voor iedereen?

En je kan vanalles denken,doe ik ook. Alleen soms is het wellicht slimmer om gewoon je mond te houden
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 21-04-14 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:03

Suzanne F. schreef:

Ben ik even blij dat ik nooit bij jouw in de ring heb gereden!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:04

Snoevie schreef:
Waarom is het goed beb_bok? Ik kan namelijk niet begrijpen wat de reden van die opmerking is,sporten is toch altijd juist goed voor iedereen?

En juist ook om naast conditie op de bouwen ook wat af te vallen. Dus als alleen slanke mensen mogen sporten, dan gaat het toch z'n doel voorbij? :?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:04

Dus als je het gewoonweg niet zo mooi vind, moet je ook je mond houden?