Ik ben mijn kleding kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 01:26

Ofwel heb ik hier overheen gelezen maar hoe oud is jouw zusje?
Ik zou gewoon vragen aan jouw moeder om te laten weten wanneer jullie was klaar is
en JIJ voorrang krijgt om jouw was uit te zoeken! Dan kan je dat zelf naar boven nemen en heb je geen last van jouw zusje?
Maar dan moet jouw moeder ook een beetje meewerken om jou eerste op de hoogte te stellen :)

troi

Re: Ik ben mijn kleding kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 01:30

Maar kom op je bent geen 16 meer! Het is toch logisch dat je moeder geen pilitieagentje meer gaat spelen? Stop met jammeren en verzin een oplossing...
Doe je eigen was of wees wild en pak het van je zus haar kamer. Ga je vast overleven denk ik zo!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 11:01

Mijn zusje is 21.

Ben het met je eens hoor, troi. Daarom wil ik het ook op een ludieke manier oplossen. Vind het alleen wel teleurstellend dat m'n zusje totaal geen respect heeft voor mijn spullen. Het interesseert haar echt niet dat mijn kleding bij haar in het stof ligt.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:13

Ohw ik verwachtte 16 ofzo, nou niet dus :')
Geen simpele situatie dan ...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:37

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:44

Precies dit doet mij zusje ook, maar ze draagt ook gewoon mijn ondergoed. :r
dus ik ga gewoon wekelijks op strooptocht naar de jungle. (Haar kamer)

Maar alles wat ze tegen komt is sowieos van haar (geld, sieraden, eten, make-up etc).
Ze heeft echt schijt aan iedereen en alles. :P

Ze leent ook wel eens mijn kleren uit aan haar vriendinnen, zo ben ik mijn zomerjas op mysterieuze wijze kwijt en ook een bloesje van mij is spoorloos.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:45

Al je kleding merken, liefst eigenlijk met je naam. Als je dan een kledingstuk uit de stapel op haar kamer trekt, dan kan je daar naar wijzen. Opgelost.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:55

Waarom kan je niet zelf de was doen? Je bent 23 en er zal heus wel ander wasgoed in de wasmand liggen om de trommel mee te vullen. Zelf doen of niet mokken, je zusje veranderen is niet jouw taak.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:05

Twee wasmanden een met haar kleding er in en een met de jouwe. Het zelfde met de schone was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 13:22

LynnDenise schreef:
Waarom kan je niet zelf de was doen? Je bent 23 en er zal heus wel ander wasgoed in de wasmand liggen om de trommel mee te vullen. Zelf doen of niet mokken, je zusje veranderen is niet jouw taak.

Iemand anders verwoorde het prachtig. Ieder huisje heeft z'n kruisje. Mijn moeder zal het waarschijnlijk onzin vinden. Dan is het idee van Koper toch veel praktischer??

Iedereen gelukkig, behalve een aantal mensen in dit topic vermoed ik.

Heb volgens mij ook al meerdere keren duidelijk aangegeven dat ik zeker niet op zoek ben naar een andere persoon, zusje of moeder, om mijn verantwoordelijkheid bij neer te leggen??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 13:23

kohtje schreef:
Twee wasmanden een met haar kleding er in en een met de jouwe. Het zelfde met de schone was.

Dat zou betekenen dat mijn moeder de was na het wassen zou moeten scheiden, het idee is nu dat ik dat ga doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:53

Als jij gewoon puur alleen je eigen was wast en droogt? Wasmand op je kamer en zelf je was doen! En dan afspreken dat je zusje daar gewoon vanaf blijft! Of je komt niet serieus genoeg op haar over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 14:19

loez schreef:
Als jij gewoon puur alleen je eigen was wast en droogt? Wasmand op je kamer en zelf je was doen! En dan afspreken dat je zusje daar gewoon vanaf blijft! Of je komt niet serieus genoeg op haar over.

Dat laatste sowieso niet :')
Ik denk dan ook altijd, als je weet dat je onbewust iets meeneemt. Dan kijk je gewoon wat beter...

De vangst was vandaag vier shirts. Waaronder eentje die onder de glitters van haar kerststukje uit de salon zit... Echt bah... En vergeet het stof niet. Het ligt ook nog tussen haar vieze uitgaanskleding, stinkend naar rook :r

Maargoed, ik ga nu dus alle schone was uitzoeken en naar boven brengen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:36

Gewoon de kamer van je zus binnen lopen met een wasmand en alle kleren die van jou zijn gewoon terug meenemen.
Desnoods alle bonnen van je kleding bijhouden zodat je kan aantonen dat het jouw kleding is en zij daar niks mee te zoeken heeft!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:48

Janine1990 schreef:
Maargoed, ik ga nu dus alle schone was uitzoeken en naar boven brengen.

+:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:04

Ik kan me ook wel voorstellen dat jullie moeder op deze manier bezig is, het lijkt alsof ze twee pubers van 14 in huis heeft ipv 21 en 23. Kom op zeg, zet een wasmand op je kamer en draai je eigen was, op de meeste wasautomaten zit een stand voor halve wasjes. Als je zus niet thuis is ga je door haar kast en haal je alles er uit wat van jou is. De rest prop je weer terug, opgelost, klaar.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:14

Nou mijn moeder is echt niet blij als wij alle 3 individueel gaan wassen. Staat dat ding dag en nacht aan. Vind reacties hier echt wat respectloos. Dat jullie het zelf moeten doen prima, maar daarmee hoeven jullie degene die dag niet hoeven verwend te noemen. Is heel iets anders. Ik waardeer mijn moeder, zet ook vaak genoeg de was aan of hang hem op. Maar haar strijkijzer is verboden terrein. Ik ben ook 23 en wil niets liever als het huis uit. Kan nu nog flink sparen, mijn ouders vinden het prima. Geluk is dat mijn zusje xs of s heeft en ik m of l.
En mijn zusje wat respect kan opbrengen om het te vragen.

Oplossing van zelf je was uitzoeken klinkt mij als het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:16

Jolandaa_ schreef:
Nou mijn moeder is echt niet blij als wij alle 3 individueel gaan wassen. Staat dat ding dag en nacht aan. Vind reacties hier echt wat respectloos. Dat jullie het zelf moeten doen prima, maar daarmee hoeven jullie degene die dag niet hoeven verwend te noemen. Is heel iets anders. Ik waardeer mijn moeder, zet ook vaak genoeg de was aan of hang hem op. Maar haar strijkijzer is verboden terrein. Ik ben ook 23 en wil niets liever als het huis uit. Kan nu nog flink sparen, mijn ouders vinden het prima. Geluk is dat mijn zusje xs of s heeft en ik m of l.
En mijn zusje wat respect kan opbrengen om het te vragen.

Oplossing van zelf je was uitzoeken klinkt mij als het beste.

Ja maar wat moet ze dan, alles wat genoemd wordt is niet goed of kan niet (behalve dat van Koper dan, dat gaat ze nu proberen geloof ik). Wachten op de wasjesfee die alles terugbrengt?
Als je niet van je k*nt afkomt gebeurt het niet!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 17:23

Heb het net met m'n moeder besproken, die vind dat ik het met m'n zusje moet bespreken. Dat zie ik nog niet zitten, dus ik overweeg om voorlopig maar gewoon te doen en er niet met haar over te praten. Aangezien er niet echt met haar te praten valt als het hier op aan komt.

Ik zie overigens niet in wat er lui is aan proactief te werk gaan en zelf de was te verdelen en ook nog bij haar te bezorgen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:34

Raar dat zoveel mensen niet lezen :\

TS mag helemaal niet bij haar zus op de kamer komen en blijkbaar doet de moeder dat ook niet en vind het het ook niet erg dat zuslief er een paasei van maakt op haar kamer.
Als het mijn dochter was had ze rap leren opruimen want ik doe geen moeite om kleding te wassen om die vervolgens op de grond te zien belanden.

TS ik hoop dat je moeder een beetje meewerkt en jou de was naar boven laat brengen en uitzoeken zodat die ellende een keertje over is.

En wat dat gezeur over eigen wassen betreft >;)
Daar zou ik ook niet aan beginnen als moeder zijnde, wordt een duur grapje als ieder zijn eigen wasjes gaat draaien tenzij ze kostgeld betalen natuurlijk.
De wasmachine draait toch dus hup iedereen zijn eigen kleding even is de wasmand gooien en wassen maar.
Ik was ook nog eens s'avonds en in het weekend vanwege nachttarief, mooi niet dat kinderen te pas en onpas hun wasjes gaan draaien.

Ik sorteer wel de was uit per kind, ieder zijn eigen wasmand en verder mogen ze het zelf in de kasten ruimen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:36

Als jij de was ook voor je ouders plooit TS, dan vindt iedereen het goed toch, dat jij de was naar boven brengt? Dan is je moeder ook van een klusje gespaard :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 17:38

Spatter, die hoop heeft m'n moeder al opgegeven, haha. Zo netjes ben ik ook niet. Maar de schone was ligt wel in de kast. Ik betaal idd geen kostgeld. Dat wil ik wel, maar m'n ouders niet, die hebben liever dat ik dat spaar voor mijn eigen plekje.

edit: m'n moeder zegt nu ook dat ik er niets over moet zeggen, maar gewoon doen. Dus ik ga er vanuit dat mijn probleempje nu is opgelost.:D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:55

Hoe is het nu TS? Ik snap dat je moeder zegt van niet bespreken maar doen. Alleen dacht ik dat je zus eerder thuis was en dat zij daarom de was meenam?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:56

Inderdaad hoe is het?

Mijn kleding die ik kwijt was (nieuwe zomerjas + lievelingsblouse) heb ik ook weer terug! Mijn zusje had ze bij een vriendin liggen. waarschijnlijk uitgeleend. %)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 18:03

Koper schreef:
Hoe is het nu TS? Ik snap dat je moeder zegt van niet bespreken maar doen. Alleen dacht ik dat je zus eerder thuis was en dat zij daarom de was meenam?

Oh nee hoor, zo was het niet. Het is gewoon de vraag of je zin en ruimte hebt om je was mee te nemen. Als het aan het eind van de dag, of wanneer er bezoek is eerder, maar van de trap af is. En meestal ben ik de eerste, maar een enkele keer ben ik op dat moment weg en besloot zij het uit te sorteren.

Ik weet niet of m'n zusje door heeft wat er gebeurt hoor. Alleen was m'n vader zondag wel behoorlijk boos. Ze slaapt meteen bovenaan de trap, naast de kast waar m'n ouders de motorkleding bewaren. M'n vader bracht zondagmiddag de motorkleding weg en is haar kamer in gelopen. En zag daar, echt waar, gatver de gatver, zooo ranzig... DRIE rotte appels op haar nachtkastje liggen. Echt té goor voor woorden!! En er is niets aan gelogen. Het waren geen verrimpelde appels, ze waren echt bruin toen ik later zag wat m'n vader bedoelde. Dus hij heeft gezegd dat ze haar kamer moet opruimen, omdat anders haar salon op slot gaat. (ze heeft een grote unit achter huis gekregen van m'n ouders waar ze haar schoonheidssalon in is begonnen)
Dus vanmiddag heeft ze opgeruimd.

En m'n moeder heeft maandag besloten dat ik ALLE normale sokken op mijn kamer krijg, zodat ze eens gaat zoeken om de sokken die in haar kamer liggen. Nouja, daar hoeft ze nu vast niet meer zo nodig naar zoeken. Die zullen nu wel in de was liggen :P

Maar so far, so good! Ik ben tevreden.

MarlindeRooz schreef:
Inderdaad hoe is het?

Mijn kleding die ik kwijt was (nieuwe zomerjas + lievelingsblouse) heb ik ook weer terug! Mijn zusje had ze bij een vriendin liggen. waarschijnlijk uitgeleend. %)

Aaaaargh, vreselijk!! Hoe kan ze jouw kleding uitlenen zeg... Slaat werkelijk nergens op! Wat zeggen je ouders daar van?