ruiterinrust schreef:Zoals ik al veelvuldig heb aangegeven ben ik een van hen die het niet eens is met deze enigzins primaire benadering. Het recht moet ook nu gewoon zijn loop hebben! We zijn met zijn allen dingen overeengekomen dat we die universele verklaring opgesteld hebben om hem na te leven. Wat je nu veel ziet, nu het er op aankomt dat veel mensen gaan draaien. Nu geldt het maar even niet want het komt ons in dit geval toch niet heel goed uit om de regels te volgen. Regels hebben dan geen enkele waarde, als je ze opstelt en laat gelden op de momenten dat jij ze van toepassing vindt. Het is juist de bedoeling dat IEDEREEN, dus ook Saddam er op terug kan vallen. Als je gaat marchanderen dan maak je een stapje richting eigen rechter spelen en reik je tevens de hand aan criminelen om ook de regels maar aan hun laars te lappen. Mensen die achter het democratisch bestel staan, kunnen ook in deze situatie niet anders dan de internationale rechtsorde zijn loop te laten gaan. Zijn straf zal die onherroepelijk krijgen!
Daar ben ik het deels mee eens, maar niet als je het hebt over iemand als Saddam. Het is geen kwestie van eigen rechter spelen. Deze "man" is op tv te zien, en daar is niets op tegen vind ik. Maar nogmaals dat is mijn mening.
Dat hij zijn straf zal krijgen? Absoluut, maar wees blij dat hij niet naar het Nederlandse rechtsysteem berecht zal worden, dan zal ie waarschijnlijk binnen 3 weken op straat staan en 40 uur taakstraf krijgen
Ik denk dat ze hem alsnog de doodstraf geven. En terecht! Ik kan niet anders zeggen dan
TOP!
ZO'n persoon zal never ooit veranderen.