Morgen banken dicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:26

Jannepauli schreef:
Doe je zelf geen betalingen via Internet? Als deze persoon jou op woensdag of donderdag betaald heeft via IB, dan staat het nu op je rekening en kun je dat via je computerscherm controleren. Het is echt niet meer zo dat betalingen via IB dagen onderweg zijn. Meestal heb je het al dezelfde dag binnen, of een dag later.

De bank is vandaag dicht omdat het een feestdag is en er is geen betalingsverkeer mogelijk :+

Overigens, mocht de arme meneer vanavond voor een verkeerd piepje staan bij de deur vind ik dat heel sneu voor meneer, hij kan dan contact met mij opnemen en geef ik hem de centjes terug als hij betaald heeft. :+

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:28

Jeetje, ik hoop dat het nog goed komt! Misschien heb je je geld wel gewoon dinsdag, maar vervelend is de situatie natuurlijk wel.
Ik heb een tip voor de volgende keer (ook al heb je daar nu natuurlijk niks meer aan), je kaartje verkopen op http://www.ticketswap.nl. Daar kun je je e-ticket op uploaden (wordt gecontroleerd door de site) en aanbieden voor een bepaald bedrag en dan kan iemand jouw ticket daar kopen. Als je ticket verkocht is, krijg je daar bericht van en de koper moet na afloop een evaluatie sturen (geen bericht is goed bericht). Als er dan gefraudeerd wordt, word je gelijk van de site geblokkeerd. En je moet inloggen met je facebookaccount als je een ticket wil verkopen, zodat de koper kan inschatten of je betrouwbaar bent of niet. Mijn ervaring is dat dit heel goed werkt en heb er zelf al meerdere malen tickets kunnen kopen voor uitverkochte feesten! Het is nu voor jou een beetje laat, maar misschien als je ooit weer een ticket wil verkopen, kun je hier aan denken.
Ik hoop dat het allemaal toch nog goed komt!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:32

Tja, veel aanames hé...
Het kan best natuurlijk, het is een 'verdacht' verhaal. Maar evengoed is er niks aan de hand.
En ben jij nu degene die de boel aan het bedotten is. (Want dan heb je een ongeldig ticket voor grof geld verkocht. Kunnen ze je ook van marktplaats gooien... :+ )
Ach ja, lastig verhaal. Wel netjes dat je het in dat geval zou terug storten.

En in hoeverre iemand bereikbaar is, is nogal persoonlijk afhankelijk hé.
Als ik werk, dan beantwoord ik ook alleen maar mails en sms'en s'avonds. En die blijven soms nog wel eens een dag extra liggen bij gebrek aan tijd. Heb mijn telefoon trouwens overdag niet eens bij me. En als ik aan het werken ben, ook niet.
Dus ik kan me zelf daar wel iets bij voorstellen. ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:37

Luckystory schreef:
Tja, veel aanames hé...
Het kan best natuurlijk, het is een 'verdacht' verhaal. Maar evengoed is er niks aan de hand.
En ben jij nu degene die de boel aan het bedotten is. (Want dan heb je een ongeldig ticket voor grof geld verkocht. Kunnen ze je ook van marktplaats gooien... :+ )
Ach ja, lastig verhaal. Wel netjes dat je het in dat geval zou terug storten.

En in hoeverre iemand bereikbaar is, is nogal persoonlijk afhankelijk hé.
Als ik werk, dan beantwoord ik ook alleen maar mails en sms'en s'avonds. En die blijven soms nog wel eens een dag extra liggen bij gebrek aan tijd. Heb mijn telefoon trouwens overdag niet eens bij me. En als ik aan het werken ben, ook niet.
Dus ik kan me zelf daar wel iets bij voorstellen. ;)

April fooled.. ja dat snap ik :+

Als je een dure kaart gekocht hebt waar je met smart op zit te wachten kijk je wel wat vaker naar je e-mail denk ik. Marktplaats gooit je er niet zomaar af.

Zo zou ik het ook doen hoor ts. Het geld is zo teruggestort als hij het overgemaakt zou hebben..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:39

Joolien schreef:
De bank is vandaag dicht omdat het een feestdag is en er is geen betalingsverkeer mogelijk :+

Ja, vandaag.. dan duurt het wel even voordat je je geld ziet. Maar als hij het woensdag of donderdag betaald heeft, staat het nu wel op je rekening. Ik neem aan dat je niet op de ouderwetse manier met overschrijvingsformuliertjes werkt; je kunt je rekening zo naar voren halen. Bovendien: als je naar een geldautomaat gaat kun je ook je saldo ophalen en zien wat er op staat ( niet de individuele betalingen) maar wel het totaal en daruit concluderen of het bijgeschreven is, of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:42

Jannepauli schreef:
Joolien schreef:

Ja, vandaag.. dan duurt het wel even voordat je je geld ziet. Maar als hij het woensdag of donderdag betaald heeft, staat het nu wel op je rekening. Ik neem aan dat je niet op de ouderwetse manier met overschrijvingsformuliertjes werkt; je kunt je rekening zo naar voren halen. Bovendien: als je naar een geldautomaat gaat kun je ook je saldo ophalen en zien wat er op staat ( niet de individuele betalingen) maar wel het totaal en daruit concluderen of het bijgeschreven is, of niet.

Hij heeft het gister om 18.00 uur verstuurd, op de site staat dat betalen op donderag na 13.00 uur pas op dinsdag erop staan :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:42

Hij had het geld gisteren al gestort en toen was bankverkeer nog gewoon mogelijk.. Vandaag t/m maandag niet. Dus als hij het gisteren heeft overgemaakt had er eigenlijk al op kunnen staan. Tenzij hij een oud postbanknr heeft. Die doet er langer over naar gewone rekeningen. Tenzij ts ook een oud postbanknr heeft. Ook dan staat het er dezelfde dag op.

Alleen in de weekenden niet en met feestdagen dus niet.

Ik begrijp de achterdocht zeer zeker wel.

Edit: dat laatste is mij onbekend dan dat geld na 13.00 overgemaakt pas dinsdag wordt verwerkt.

kappiegirl

Re: Morgen banken dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:46

Heel vervelend voor TS
Sorry ik haak even in wat betreft banken...
Maar even vraagje... Is salaris ook inbegrepen bij geen bank verkeer? Dat zou dan dus inhouden dat ik dus eventueel dinsdag pas mijn salaris op mijn bank bij zou krijgen? Dat zou dus echt heel vervelend zijn...
Weet iemand of dit dus ook voor salaris geld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:47

kappiegirl schreef:
Heel vervelend voor TS
Sorry ik haak even in wat betreft banken...
Maar even vraagje... Is salaris ook inbegrepen bij geen bank verkeer? Dat zou dan dus inhouden dat ik dus eventueel dinsdag pas mijn salaris op mijn bank bij zou krijgen? Dat zou dus echt heel vervelend zijn...
Weet iemand of dit dus ook voor salaris geld?

Ja geldt voor alles, kijk maar even op de website van je bank, daar staat het wel aangegeven.

DuploJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:48

Geld voor al het verkeer tussen verschillende banken
Als jij bij dezelfde bank zit als je werkgever dan is er volgens mij geen probleem

Hoop dat je het geregeld krijgt met het kaartje, maar wat een rotsituatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:50

Er is geen enkel transactieverkeer mogelijk. Dus ook geen salaris of spoedboekingen of generlei.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:50

Ja voor alles. De huurtoeslag zou maandag uitbetaald worden maar ik denk dat dit dinsdag of woensdag wordt.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:53

Oke jeetje dat is even heel vervelend heb dit nog nooit mee gemaakt.
Nou ja komt ook wel weer goed maar hoef ik er dus niet op te wachten denk niet dat het van de zelfde bank af komt zal zo even kijken.

TS wat een toestand met dat kaartje wel balen zeg.

DuploJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:54

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:55

Tabaluga12 schreef:
Als je een dure kaart gekocht hebt waar je met smart op zit te wachten kijk je wel wat vaker naar je e-mail denk ik. Marktplaats gooit je er niet zomaar af.

De koper heeft de tickets reeds ontvangen hé.
Dus in het geval dat hij wel te goeder trouw is, kan hij evengoed in de veronderstelling zijn dat de transactie is afgerond.
Dus waarom zou hij dan elk uur z'n mail gaan checken?

En ik vraag mij ook een beetje af wat TS er nog gaat uithalen als ze die kaarten saboteert.
Het concert is vanavond? Een andere koper ga je toch niet meer vinden. (Want die kan ook geen geld overschrijven. :+ )
En dan zijn de tickets sowieso verloren. Je beste kans om er wel nog iets van te recupereren lijkt mij gewoon de huidige koper zijn betaling af te wachten. En hopen dat die wel eerlijk was...
Anders is het ook weer zo jammer voor jou dat je én je tickets ongeldig laat maken en niet verkocht hebt, én achteraf dat geld moet terug storten. :+

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:56

Duplo schreef:
Volgens Rabobank geld dit toch echt niet voor verkeer binnen de eigen bank:

http://www.rabobank.nl/bedrijven/servic ... pos=actie1

Citaat:
Betalingen naar een begunstigde met een rekening bij de Rabobank worden altijd 24/7 direct verwerkt.

Maar het was Rabo - ING in TS' situatie

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:57

Ja even gekeken is de zelfde bank dus dan maar hopen dat het toch word gestort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:57

Luckystory schreef:
Tabaluga12 schreef:

De koper heeft de tickets reeds ontvangen hé.
Dus in het geval dat hij wel te goeder trouw is, kan hij evengoed in de veronderstelling zijn dat de transactie is afgerond.
Dus waarom zou hij dan elk uur z'n mail gaan checken?

En ik vraag mij ook een beetje af wat TS er nog gaat uithalen als ze die kaarten saboteert.
Het concert is vanavond? Een andere koper ga je toch niet meer vinden. (Want die kan ook geen geld overschrijven. :+ )
En dan zijn de tickets sowieso verloren. Je beste kans om er wel nog iets van te recupereren lijkt mij gewoon de huidige koper zijn betaling af te wachten. En hopen dat die wel eerlijk was...
Anders is het ook weer zo jammer voor jou dat je én je tickets ongeldig laat maken en niet verkocht hebt, én achteraf dat geld moet terug storten. :+

Ik heb zojuist contact gehad met mp en hun hebben sterke vermoedens van oplichting. Dus waarom zou ik MP en mijn gevoel negeren? Ik kan overigens zelf gewoon heen gaan ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:59

Joolien; Ik ben al twee keer concertkaartjes kwijt geraakt. Ik heb ze toen via ticketmaster kunnen blokkeren en zij hebben voor mij nieuwe uitgeprint. Waarschijnlijk is het al genoemd in dit topic, maar daar zou ik dus echt mijn best voor doen!
Het enige is dat ik toen wel naar de kassa van het concert moest (Philips stadion en Amstterdam Arena) om de kaartjes op te halen. Toen kwam ik er echter pas een uur van te voren achter, dus wie weet dat het ook nog via de e-mail kan. :)

En de kaartjes niet meer kunnen verkopen is onzin. Via Facebook worden er bij mij nog genoeg verhandeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:00

Wauw, ik heb een nieuw kaartje toegestuurd gekregen jeuj :D :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:03

Als marktplaats ook oplichting vermoedt, heb ik er al meer begrip voor.

Maar fijn dat je wel zelf kan gaan! Een fijne avond gewenst.

En nu ben ik wel heel benieuwd naar dinsdag hoor. ;)

kappiegirl

Super! nu dan zelf een fijne avond vanavond?

Simbaa

Yes yes yes!! En mocht nu inderdaad het geld wel gestort zijn, dan stort je het gewoon terug :D
Ga je nu zelf?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:04

Ik heb zelf rabo en gisteravond wat overgemaakt naar iemand met ing. Heb even gekeken maar zie dat het wel gewoon verwerkt is. (Waardoor ik dus denk/bang ben dat hij inderdaad bij jou gewoon geen geld heeft over gemaakt)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:04

Je kan er wel zelf heen? Ik dacht dat je zei dat je juist niet kon. Dat is wel beter, dan is dat met een nieuw kaartje wel opgelost.

Kan je toevallig nog contact opnemen op een andere manier? Kan je hem in ieder geval netjes op de hoogte stellen dat het kaartje geblokkeerd is. Als hij namelijk "slim" is verkoopt hij het kaartje aan meerdere mensen die allemaal bij de deur geweigerd worden. Hij kan dan wel al het geld binnen harken.

Misschien dat hij dan ook niet veel andere mensen oplicht.