Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus t had geen effect. Moet vanuit jezelf komen, want stiekem kan veel (en ouders merken echt niet dat je, als zij een weekend weg zijn, stiekem een peukje rookt)xSlvna schreef:Omkopen is inderdaad wat overdreven, daar heb je gelijk in. Maar toch "het (roken) mag wel, maar dan.." dan mag het dus eigenlijk niet. Tenzij je het leuk vindt om je rijbewijs zelf te betalen natuurlijk. Het risico dat ze het stiekem gaan doen zou mij toch te groot zijn.Om kopen met rijbewijs vind ik wat overdreven, het is gewoon een beloning als je je netjes gedraagt.
Zelf mag ik alles maar ondanks veel drugs-gebruikende vrienden heb ik zelf niet veel uitgeprobeerd, ook niet echt behoefte aan. Zeker een keertje, en als het bevalt nog een tweede keertje maar daar blijft het dan ook bij. Heb zelf overigens ook een hekel aan mensen die dingen voor hun ouders stiekem doen, kijk stiekem afkijken vind ik oké, maar niet schijnheilig doen bij papa en mama, dat vind ik echt verschrikkelijk.
. iirrssjjee schreef:Hahaha geloof me, als je rookt en je ouder hebben het niet dor, heb je ouders die niet een van de slimste zijn (niet banketstaaf*ig bedoelt hoor, maar zoiet merk je gewoon).
Als je je kind goed genoeg kent, heb je dat gewoon door (kleding stinkt, haar stinkt, mond stinkt, pakje sigaretten in tas/jas, etc.)
En ik vind het wel goed van mijn ouders geweest. Is toch een soort stimulans voor mij geweest om toch maar niet te roken, al mijn vrienden rookten wel namelijk.
(denk maar eens aan bv een kamp; als ouder heb je daar geen zicht op) Nies_ schreef:xSlvna schreef:Omkopen is inderdaad wat overdreven, daar heb je gelijk in. Maar toch "het (roken) mag wel, maar dan.." dan mag het dus eigenlijk niet. Tenzij je het leuk vindt om je rijbewijs zelf te betalen natuurlijk. Het risico dat ze het stiekem gaan doen zou mij toch te groot zijn.Om kopen met rijbewijs vind ik wat overdreven, het is gewoon een beloning als je je netjes gedraagt.
Zelf mag ik alles maar ondanks veel drugs-gebruikende vrienden heb ik zelf niet veel uitgeprobeerd, ook niet echt behoefte aan. Zeker een keertje, en als het bevalt nog een tweede keertje maar daar blijft het dan ook bij. Heb zelf overigens ook een hekel aan mensen die dingen voor hun ouders stiekem doen, kijk stiekem afkijken vind ik oké, maar niet schijnheilig doen bij papa en mama, dat vind ik echt verschrikkelijk.
Stiekem afkijken vind ik al niks, maar kan iemand als slechte eigenschap hebben. Stiekem voor de ouders doen heb ik eigenlijk geen woorden voor.
vuurneon schreef:iirrssjjee schreef:Hahaha geloof me, als je rookt en je ouder hebben het niet dor, heb je ouders die niet een van de slimste zijn (niet banketstaaf*ig bedoelt hoor, maar zoiet merk je gewoon).
Als je je kind goed genoeg kent, heb je dat gewoon door (kleding stinkt, haar stinkt, mond stinkt, pakje sigaretten in tas/jas, etc.)
En ik vind het wel goed van mijn ouders geweest. Is toch een soort stimulans voor mij geweest om toch maar niet te roken, al mijn vrienden rookten wel namelijk.
Als je als ouder 3 week op vakantie bent, zul je écht niet merken dat je kind 1 sigaret heeft gerookt in week 2. Of iemand moet kind verklikken. Ken aardig wat jeugd die heel gehaaid was destijds(denk maar eens aan bv een kamp; als ouder heb je daar geen zicht op)
vuurneon schreef:iirrssjjee schreef:Hahaha geloof me, als je rookt en je ouder hebben het niet dor, heb je ouders die niet een van de slimste zijn (niet banketstaaf*ig bedoelt hoor, maar zoiet merk je gewoon).
Als je als ouder 3 week op vakantie bent, zul je écht niet merken dat je kind 1 sigaret heeft gerookt in week 2. Of iemand moet kind verklikken. Ken aardig wat jeugd die heel gehaaid was destijds(denk maar eens aan bv een kamp; als ouder heb je daar geen zicht op)

. En als je directe buurman de hele avond rookt, ruiken jouw kleren er ook naar
)
) en andere 'gevaarlijke' dingen. hannah41 schreef:Nies_ schreef:Omkopen is inderdaad wat overdreven, daar heb je gelijk in. Maar toch "het (roken) mag wel, maar dan.." dan mag het dus eigenlijk niet. Tenzij je het leuk vindt om je rijbewijs zelf te betalen natuurlijk. Het risico dat ze het stiekem gaan doen zou mij toch te groot zijn.
Stiekem afkijken vind ik al niks, maar kan iemand als slechte eigenschap hebben. Stiekem voor de ouders doen heb ik eigenlijk geen woorden voor.
En hoe denk jij erover als de ouders van je vriendin bijvoorbeeld erg streng zijn? Dan bedoel ik niet wat regels, maar echt niets mogen. Heb je dan gelijk een hekel aan diegene omdat hij/zij wel eens wat stiekem doet?![]()
Even voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn absoluut niet streng. Gewoon als vraag.

Nies_ schreef:hannah41 schreef:
En hoe denk jij erover als de ouders van je vriendin bijvoorbeeld erg streng zijn? Dan bedoel ik niet wat regels, maar echt niets mogen. Heb je dan gelijk een hekel aan diegene omdat hij/zij wel eens wat stiekem doet?![]()
Even voor de duidelijkheid, mijn ouders zijn absoluut niet streng. Gewoon als vraag.
Zo'n vriendin heb ik inderdaad gehad, zij deed dingen dus inderdaad ook wel stiekem, maar meer in de vorm van gewoon doen en niks zeggen. Ze verzon er geen hele leugens bij (wel eens wat kleintjes) en als ze betrapt werd gaf zij dat altijd toe (en kreeg dan ook slaag). Imo spoorden die ouders gewoon van geen kanten en daar kan zo iemand ook niet veel aan veranderen. Ligt er dus ook wel aan op welke manier het gebeurt. Verder ging ik eigenlijk nooit om met mensen met strenge ouders, de opvoeding bepaalt toch ook deels hoe je zelf bent denk ik.
Heb vroeger wel aardig wat gedronken en gerookt, maar nu af en toe een blowtje voor de rust/gezelligheid is t toch meer voor mij, en mn ouders zien hier ook geen problemen in gelukkig. 

...oh gezellig !! ga je eerst rijden en daarna naar de stad ?!
Leren kostte me weinig moeite en dat was de enige vereiste, niet dat ik ooit huiswerk gemaakt heb maar ik had altijd goede cijfers.