Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:30

L0veMyHorse schreef:
Roos_M schreef:
Echt het allerslechtste wat er is.!!

uhm zo heel heftig is het nou ook weer niet, ooit gehoord van drugs? :')

Dit :') ik ken een meisje dat blowt, dat is toch wel even wat erger dan een paar blikjes energy per week hoor :')

DezeNaam

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:33

NoeskaMoos schreef:
Urielle schreef:
Ik heb gegoogled maar kom tot dusver niks tegen dan voorstellen en geen concrete wetten. Is het niet gewoon een supermarktbeleid?

Kan best, dan is het ook kinderkamp-beleid waarschijnlijk. Ik dacht altijd dat het gewoon een wet was dan, maar kan er inderdaad ook niets over vinden op Google. Belgen hier die het weten? ;)
Noorwegen vond ik trouwens wel tussen de zoekresultaten, die hebben blijkbaar al wel een verbod ingevoerd.

Ik en mijn vriendin krijgen Red Bull gewoon mee in de supermarkt en Panos etc. Dus voor zover ik weet vragen ze niet achter je leeftijd. :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:36

Verschilt ook per merk hoeveel / wat er in zit.

Degene met de meeste suikers en cafeïne van de bekende merken is Monster.
:) dus wil je gezond ga voor een ander, hard core is monster dan 'aan te raden' I guess

Energy is for mij alleen een uitgaans mix drankje. Energie en een mix middel, ideaal. (soort van) :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:58

Marley schreef:
Ik drink het niet en zou het mijn kind ook niet voorschotelen. Overigens vind ik het 'grappig' om te lezen dat AA drink wel mag, daar zit meer suiker in dan in redbull.
Ook blijf ik mij verbazen dat fristi, chocomelk en appelsap kinderdrankjes zijn die als gezond gezien worden, dat zijn ook regelrechte suikerbommen.

Ik heb als moeder niet zoveel problemen met suiker, wel met zoetstoffen, caffeine en dat soort troep.
Nu zal je me nooit horen zeggen dat het gezond is, en eerlijk is eerlijk, hier drinken ze voornamelijk water, of aangelengde limonade met een druppel of wat siroop. Fristi en chocomelk alleen voor de oudste, de rest heeft een lichte lactose intollerantie, dus die krijgen dat niet, en als de oudste het 1 keer per maand krijgt is het al veel, vooral als we bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, dan krijgt hij dat.

Koolzuurhoudende dranken worden hier niet gedronken, behalve door mijn man, en de kinderen vragen daar ook echt niet naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:20

prugelpiet schreef:
Mijn moeder koopt het voor ons, waardoor we het niet stiekem kopen en het dus niet spannend is. Daardoor staan blikjes hier soms lange tijd in de kast voor we er is eentje pakken, en dan nog ben ik na een half blikje al zat.
Ik ben van mening, dat als je het als ouder zijnde verbied, kinderen het sneller doen. Meestal voelen ze zich dan stoer, iets mag niet maar je doet het lekker toch.
En dat is de reden dat het voor mij niet verboden word.

Ik (ben tiener) en als mijn ouders het verbieden dan gaat het echt wel eens door mijn hoofd (als ik voor de keuze sta om iets verboden te doen of niet) of ik het wel zou moeten doen of niet. Ik weet dan dat mijn ouders het niet fijn vinden als ik iets verboden doe, en doe ik het ook niet. Maar ach ja, niet iedere tiener is zo :P
Ik vind zelf, wat jouw ouders doen ook best wel slim :)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:31

Ik ben 16, maar drink die rommel, zoals wij het thuis noemen, absoluut niet! Ik vind het zo enorm smerig, en alleen al bij het ruiken van die geur begin ik te kokhalzen. Heb 1x zo'n slok gehad, omdat ik half uit de tijd ging en onmiddelijk een suikerboost nodig had. Heb daarna ook boven de gootsteen staan overgeven, en dat was niet alleen omdat ik niet goed werd, maar ook deels van die troep. Ik vind zo nu en dan een AA of extran (ong. Zelfde) wel eens lekker trouwens. Na het paardrijden in de zomer ofzo. :-)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:36

hier is al 1 school waar de energie VERBODEN is :)
hopelijk gaan ze dat op alle scholen doen

ik drink het zelf dagelijks omdat ik het lekker vind, maar mijn kindjes (bijna 2 en bijna 6) krijgen het nu zeker nog NIET!
en ik ga ook zeker wel proberen dat zo lang mogelijk vol te houden

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:46

bliver schreef:
mag van mij zelfs 18 + worden.

Oh nee alsjeblieft niet :oo Vind het erg fijn om een blikje te drinken na een lange werkdag van 08:00/09:00-18:00, zodat ik niet gelijk in slaap val thuis en mijn ritme compleet in de war raakt. :=

Ik zou het overigens zelf niet aan mijn kinderen geven. Nergens voor nodig als ze nog naar school gaan, dan heb je al die extra suikers en energie niet nodig :n Maar zouden ze een jaar of 16/17 zijn en werken, zou ik er geen problemen mee hebben. Mits er geen liters per week weggezopen worden.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:51

Energy drankjes was bij ons eigenlijk een beetje een 'fase' van de middelbare school. Het eerste jaar namen wij het vaak (ik mocht het trouwens toen nog niet van mn ouders) , eens in de week. Tweede jaar heel soms nog, maar halverwege vervaagde dat eigenlijk.
Sommige zeggen dat kinderen er heel druk van worden, dat heb ik zelf nooit gemerkt (iedereen kan hier anders op reageren), maar eigenlijk van al mijn vrienden merkte ik het niet.
Vorig jaar, toen ik naar de derde klas ging, zei mn moeder dat ze het niet zo erg meer vond als ik dat af en toe wou.. maarja nu ben ik het zeg maar al zat en is het niet meer echt iets bijzonders. Nu haal ik zoals ik toen af en toe energy haalde af en toe koffie :) (niet voor de energieboost, maar gewoon voor de lekker ;p)

Edit: besef me net dat et al bijna twee jaar terug is dat ik naar de derde klas ging :+
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 17-04-14 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:59

Als ze een energieboost willen dan kunnen ze een bakkie zwarte koffie krijgen. Dan nog maar eens zien hoe lekker ze zo'n energieboost vinden :+

Xannee100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:06

Een paar weken terug, zat ik even bij de EHBO op een evenement... ik trok een blikje Redbull open ( ik was al aan het werk vanaf 06:45u ) en hun vertelden mij dat als je meer dan 2 blikjes Redbull ( energy ) op een dag drinkt dat dat niet alleen voor je tanden etc. slecht is.. maar ze zeiden dat <stel ik breek nu een been en heb 2 blikjes redbull op.. ik mag dan 24 uur niet geopereerd worden. Energy werkt heel erg bloedverdunnend. Hoe erg het ook is, je moet wachten! Daar schrok ik zo erg van dat ik het nu veel minder drink...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:08

Ik drink het al sinds mijn tienerjaren omdat het lekker is. Mensen doen zo dom over energy drank.
Stel je niet zo aan mensen. Ja, als je 10 blikjes per dag drinkt moet je niet de vinger wijzen naar het drankje he, er staat ook op de blikjes niet meer dan 2 per dag. Ik drink er een of 2 per zoveel dagen. Er zijn wel meer dingen die slecht zijn. Ouders die hun kinderen iedere dag naar de mac brengen zijn ook niet bepaald goed bezig.
Mijn ouders vinden het niet erg en vonden het nooit erg dat ik het dronk, ik dronk het sowieso met mate.
Mijn broertje van 17 drinkt het net zo vaak als mij trouwens. Mijn ouders kopen de blikjes gewoon zelf voor ons. En toch blijven de blikjes vaak best lang staan. Dus ik vind het echt wat overdreven allemaal.
Ik vind de geur zelfs al geweldig haha :+ Ik ben trouwens 24. Altijd netjes met mate, nooit meer dan een blikje per dag zelfs. Dus ik erger me behoorlijk aan mensen die preken dat het net zo slecht als drugs is omdat ze dan voorbeelden noemen van mensen die het dus te veel drinken. Ja, er was dus ook eens iemand die blind werd van cola. Die dronk wel even 10 liter ofzo op een dag. Dat is dan toch geen redenatie dat cola slecht is? Bedoel maar.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:09

Ik drink het heel af en toe een keer maar zou het mijn kinderen nooit geven.
Een vriend van mn stiefbroer moet ritalin (?) nemen en slikt dat weg met energy, juist ja :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:09

Een aantal jaar geleden, toen ik zelf nog puber was, dronk ik het ook wel eens.
Maar, naar mijn idee was er toen nog veel minder sprake van dat het zo ongezond is.
Overigens krijg ik na een korte enorme energie boost ook een gigantische dip.
Door die dip en het ongezonde drink ik het nooit. Ook bijna geen cola. Maar denk dat ik dan wel weer vaker alcoholische drankjes drink dan cola.
Om het nou alleen voor 18+ers te maken vind ik ook weer niks, dat betekent da het gelijk zou staan aan alcohol, roken en autorijden.. Zo heftig vind ik het niet.

Wat ik dan wel weer heel erg vind zijn de Hello Kitty blikjes en de Monster blikken waar meer dan een halve liter zooi in zit..

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:15

ik ben hier zelf het kind, maar bij ons is er nooit een probleem over.
Het is zo ontzettend vies... zoet, chemische prutzooi, bah!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 06:15

Héél af en toe koop ik eens een blikje voor de kinderen, buiten de oudste vinden ze het heerlijk en als het af en toe is, heb ik er geen problemen mee.
Zelf heb ik het dagelijks gedronken, vind het ook erg lekker, maar ik ben er mee op gehouden, omdat ze naar mijn mening toch niet echt gezond zijn.
Hier in Duitsland mogen ze het overigens niet verkopen onder de veertien. Het gebeurt echter wel, mijn dochter van elf was met een aantal klasgenoten in een tussenuur naar de supermarkt gegaan en ze kregen het probleemloos mee, vertelde ze me later.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:07

Zelf drink ik ook regelmatig energiedrank (waar mijn moeder zo'n hekel aan heeft).
Maar vind het zelf ook niet kunnen als ik er kinderen mee rond zie lopen.
Bij mij op school hebben ze een winkelcentrum en daar staat een hele stapel hiervan voor de kassa, en dat is natuurlijk zéér aantrekkelijk voor studenten, wantja, die zooi kost maar 35 cent :+

(Deze dingen)
Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:10

phormicola schreef:
Als ze een energieboost willen dan kunnen ze een bakkie zwarte koffie krijgen. Dan nog maar eens zien hoe lekker ze zo'n energieboost vinden :+

Mijn zoon van 14 drinkt gewoon koffie; maar hier in het buitengebied drinken veel kinderen koffie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:15

Ik zou het niet geven, ik vind dat een gewone adolescent onder de 18 jaar energie genoeg moet hebben.
Nachtwerk of hoge school examens kan ik begrijpen.
Maar zou ook geen koffie met cafeïne geven onder de 16, cafeïne is echt niet goed voor de ontwikkeling.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:19

Hier ook een fervent drinker. Vooral in de tentamenperiode (nu dus) gaan er zeker 2 blikjes per dag doorheen. Ook als ik last heb van verstoppingen gooi ik er twee achterover en kan ik weer heerlijk poepen :D

Verders niet vaker.

Ik lees hier dat mensen het gevaarlijk spul vinden. Maar het leven is gevaarlijk...

Zelf heb ik geen kinderen. Als ik kinderen zou hebben, zou ik een regelmatig leven hebben, niet meer uitgaan, gezonder eten en geen tentamens hebben. Dus die dingen zou ik waarschijnlijk ook niet meer drinken. Stel dat ik kinderen zou hebben, mogen ze van mij absoluut dat spul niet drinken. (Discussiepuntje: Wat is een kind? 5 jaar? 12 jaar? 16 jaar?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:21

Komt hier niet in huis :n

Die rommel hoef ik echt niet, maar ik drink ook geen koffie en hooguit 2 koppen zwarte thee dus heel ruig :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:23

_Nadia_ schreef:
[***] schreef:
Ik drink het niet en zou het mijn kind ook niet voorschotelen. Overigens vind ik het 'grappig' om te lezen dat AA drink wel mag, daar zit meer suiker in dan in redbull.
Ook blijf ik mij verbazen dat fristi, chocomelk en appelsap kinderdrankjes zijn die als gezond gezien worden, dat zijn ook regelrechte suikerbommen.

Ik heb als moeder niet zoveel problemen met suiker, wel met zoetstoffen, caffeine en dat soort troep.
Nu zal je me nooit horen zeggen dat het gezond is, en eerlijk is eerlijk, hier drinken ze voornamelijk water, of aangelengde limonade met een druppel of wat siroop. Fristi en chocomelk alleen voor de oudste, de rest heeft een lichte lactose intollerantie, dus die krijgen dat niet, en als de oudste het 1 keer per maand krijgt is het al veel, vooral als we bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, dan krijgt hij dat.

Koolzuurhoudende dranken worden hier niet gedronken, behalve door mijn man, en de kinderen vragen daar ook echt niet naar.

Ik gaf eronder aan dat met mate ook niet zo'n kwaad kan. Dat geldt natuurlijk voor alles; MacDonalds, pizza, energydrank, suikerdrankjes.
Light producten komen mijn huis niet eens in :n als ik Light wil doen, drink ik wel water ;)

Bij ons thuis kun je koffie, thee, water of aanmaaklimonade krijgen :))
Als ik weet dat er visite komt, haal ik wel altijd wat in huis.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:29

Hier komt het niet in huis. Vindt het zo verschrikkelijk stinken. Gewoon gezond eten en drinken dan heb je als puber zijnde genoeg energie en heb je die ongezonde zooi niet nodig.
(ik heb nog wel makkelijk praten twee kindjes van 3 en 4 jaar :D )

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:30

Ik heb het nog nooit op en het ook niet van plan ooit te nemen.
Laat mij maar lekker aan het water. :Y)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:31

Mijn kinderen drinken het ook niet....zijn ook nog te jong het zelf te kopen.
Al zouden ze wel graag een slokje van papa willen pikken hahaha