L0veMyHorse schreef:Roos_M schreef:Echt het allerslechtste wat er is.!!
uhm zo heel heftig is het nou ook weer niet, ooit gehoord van drugs?
Dit
ik ken een meisje dat blowt, dat is toch wel even wat erger dan een paar blikjes energy per week hoor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NoeskaMoos schreef:Urielle schreef:Ik heb gegoogled maar kom tot dusver niks tegen dan voorstellen en geen concrete wetten. Is het niet gewoon een supermarktbeleid?
Kan best, dan is het ook kinderkamp-beleid waarschijnlijk. Ik dacht altijd dat het gewoon een wet was dan, maar kan er inderdaad ook niets over vinden op Google. Belgen hier die het weten?![]()
Noorwegen vond ik trouwens wel tussen de zoekresultaten, die hebben blijkbaar al wel een verbod ingevoerd.
dus wil je gezond ga voor een ander, hard core is monster dan 'aan te raden' I guess
Marley schreef:Ik drink het niet en zou het mijn kind ook niet voorschotelen. Overigens vind ik het 'grappig' om te lezen dat AA drink wel mag, daar zit meer suiker in dan in redbull.
Ook blijf ik mij verbazen dat fristi, chocomelk en appelsap kinderdrankjes zijn die als gezond gezien worden, dat zijn ook regelrechte suikerbommen.
prugelpiet schreef:Mijn moeder koopt het voor ons, waardoor we het niet stiekem kopen en het dus niet spannend is. Daardoor staan blikjes hier soms lange tijd in de kast voor we er is eentje pakken, en dan nog ben ik na een half blikje al zat.
Ik ben van mening, dat als je het als ouder zijnde verbied, kinderen het sneller doen. Meestal voelen ze zich dan stoer, iets mag niet maar je doet het lekker toch.
En dat is de reden dat het voor mij niet verboden word.

bliver schreef:mag van mij zelfs 18 + worden.
Vind het erg fijn om een blikje te drinken na een lange werkdag van 08:00/09:00-18:00, zodat ik niet gelijk in slaap val thuis en mijn ritme compleet in de war raakt. 
Maar zouden ze een jaar of 16/17 zijn en werken, zou ik er geen problemen mee hebben. Mits er geen liters per week weggezopen worden.
(niet voor de energieboost, maar gewoon voor de lekker ;p)
Ik ben trouwens 24. Altijd netjes met mate, nooit meer dan een blikje per dag zelfs. Dus ik erger me behoorlijk aan mensen die preken dat het net zo slecht als drugs is omdat ze dan voorbeelden noemen van mensen die het dus te veel drinken. Ja, er was dus ook eens iemand die blind werd van cola. Die dronk wel even 10 liter ofzo op een dag. Dat is dan toch geen redenatie dat cola slecht is? Bedoel maar. 

_Nadia_ schreef:[***] schreef:Ik drink het niet en zou het mijn kind ook niet voorschotelen. Overigens vind ik het 'grappig' om te lezen dat AA drink wel mag, daar zit meer suiker in dan in redbull.
Ook blijf ik mij verbazen dat fristi, chocomelk en appelsap kinderdrankjes zijn die als gezond gezien worden, dat zijn ook regelrechte suikerbommen.
Ik heb als moeder niet zoveel problemen met suiker, wel met zoetstoffen, caffeine en dat soort troep.
Nu zal je me nooit horen zeggen dat het gezond is, en eerlijk is eerlijk, hier drinken ze voornamelijk water, of aangelengde limonade met een druppel of wat siroop. Fristi en chocomelk alleen voor de oudste, de rest heeft een lichte lactose intollerantie, dus die krijgen dat niet, en als de oudste het 1 keer per maand krijgt is het al veel, vooral als we bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, dan krijgt hij dat.
Koolzuurhoudende dranken worden hier niet gedronken, behalve door mijn man, en de kinderen vragen daar ook echt niet naar.
als ik Light wil doen, drink ik wel water 

)