Britta31 schreef:Het gaat eigenlijk niet over de koffie,maar gewoon dat ze moeten leren ook eens iets voor een ander te doen en niet altijd ik,ik,ik.Mijn oudste van 13 gaat choco maken in de keuken en brengt niets voor ons mee.Vraagt het ook niet.En dan ook het koekblik op schoot.Wij hebben zelf voor kinderen gekozen en ik doe alles voor ze.Maar ze mogen ook wel eens iets voor ons doen al hebben ze daar geen zin in.Ik zeg wel eens,geen zin dan maak je maar zin.Maar dat zal ook wel weer opvoedkundig verkeerd zijn.
TS, ze is 13 (!!) Die kinderen zijn wel vaker egoïstisch zonder dat ze dat in de gaten hebben, daar bedoelen ze niks mee. Ik had verwacht dat je kinderen had van 18 & 16 of iets in die richting... vind ik het alleen nog maar erger. Als ze ouder worden gaat dat vanzelf over en komen die manieren wel.
Je hebt zelf voor die kinderen gekozen, en kinderen zijn duur, al helemaal als ze paarden hebben. Straks met de studie dan? Moeten ze maar zoveel mogelijk lenen en zich in de schulden werken zeker?
Waardering ga je niet krijgen, zeker niet op deze manier. Kinderen zien nu eenmaal niet wat het huishouden doen inhoudt en al helemaal niet wat voor last ze zijn als ze vragen of je ze even kunt taxiën. Waardering krijg je pas als ze uit huis zijn. En zelfs dan nog niet altijd, mijn moeder heeft aangeboden om eens of 2x per week ons huis te poetsen als ze toch op de hond past. Krijgt ze niks voor, doet ze uit liefde. Daarbij doet ze altijd onze strijkwas, én heeft ze aangeboden om als we kinderen hebben daarop te passen zo vaak als nodig.
En nee mijn moeder is niet een van doe luie melkkoeien die de hele dag op haar rest thuis zitten en niet hoeven te werken. Mijn moeder is verplicht thuis, ze heeft namelijk sinds kort armbraces, fibromalgy (of hoe je dat schrijft), botontkalking in de rug en aan een hand het tunnelsyndroom. En toch doet ze het maar weer voor ons en ze vind het heerlijk. En als het eens weken slechter gaat? Geen probleem, dan kan ze lekker hier op de bank ploffen met eigengemaakte koffie en de honden.