Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:14

@Kosseh Nee, dat valt reuze mee! Wij doen ieder jaar een aantal klussen waarmee we geld verdienen (hippisch evenement, helpen bij een marathon etc) en daardoor kunnen we voor vrij weinig lekker 8 a 10 dagen naar het buitenland. Voor ons was de eigen inbreng vorig jaar 140 euro, hartstikke weinig dus voor 9 dagen incl. vliegen :). Hoe groot is jullie groep dan?

@Speedfiets_2 Eiffel in Duitsland?
Laatst bijgewerkt door Polly op 01-02-19 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam van evenement verwijderd op verzoek

kosseh

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:35

Onze groep is nu 9 mensen. Komen volgend naar nog 2 of 3 bij
Wij helpen ook bin verschillende dingen.
Circuit run, Koningsdag, Zandvoort culinair en klm open golf toernooi.
Bij koningsdag nu maar 60 euro opgehaald. Konden niet allemaal.
Maarja als we nu sparen alvast voor volgend jaar moet het te doen zijn.

Speedfiets. Er is zo een site waar veel hiks op staan. Weet alleen even niet welke site. Misschien kan die je helpen

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:44

in de eiffel duitsland inderdaad. ik heb nu een groep van 10 man sterk.
Bij ons valt de inbreng ook reuze mee. dit is mede dankzij onze vet actie(ook misschien een idee voor jullie?) hierbij halen wij oud frituur vet op en leveren deze tegen betaling in. De mensen leveren hun vet in bij de daarvoor bestemde container en wij halen deze op om daarna het vet door te verkopen. een simpele actie die toch wel wat centjes opleverd

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:26

Hier gaan we met de RS een keer in de 4 jaar naar het buitenland, de andere jaren blijven we in Nederland en sparen we voor het buitenland-kamp. Zo gaan alle RS 1 keer in hun 'carrière' naar het buitenland. Prima regeling! Al ben ik met mijn oude groep wel vaker in het buitenland geweest (Luxemburg Duitsland, Tsjechië).

We zitten op dit moment volop in de voorbereidingen voor ons zomerkamp dit jaar, buitenlandjaar dus we gaan naar Brexbachtal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:26

Wij zaten qua kampgeld altijd rond de 130 euro voor een weekje buitenland. Acties die we deden waren oa helpen bij de open dag van de plaatselijke buitensportzaak (klimwand bouwen, pannenkoekjes bakken), folders bezorgen, parkeerwacht bij grote evenementen in de buurt en helpen bij het bloemencorso een paar plaatsen verderop met o.a. de kaartverkoop.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:00

Buitenland doen we niet met de bevers helaas :Y) maar binnenkort is het familie weekend!

De groepen bij ons in de omgeving helpen altijd met Deventer op Stelten en Dickens festijn in Deventer. Met koningsdag heb ik en een groepje reclame gemaakt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:31

Gaan de bevers wel op kamp bij jullie? Bij ons komen alleen de oudste een nachtje slapen. De jongste mogen ook maar komen bijna nooit.

Net terug van opkomst. Ben weer lekker uitgerookt. Ze zijn nu nog bezig maar was zo moe dat ik alvast naar huis ging.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:00

Hier gaan de bevers op kamp, ook gewoon primitief kamperen :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 11:47

Hier weet ik niet hoe ze het doen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:18

In het noorden is het sowieso vrij gebruikelijk dat de kinderen al vanaf het begin echt gaan kamperen (dus niet overnachten in een clubhuis van een ander bv := )

Wij moesten als leiding ook kampgeld betalen en dat vond ik echt belachelijk (en als het nog om een reis naar het buitenland gaat met jeugd die zich ook zelf kan redden, prima) '. Vele met mij overigens...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:33

Hier gaan de bevers een nachtje op kamp, naar een blokhut in de buurt of gewoon de eigen blokhut. Langzaam aan bouwen we gewoon op dat je steeds iets meer gekke dingen doet, zoals in een tent slapen, onder een zeiltje en uiteindelijk gewoon onder de sterren bijvoorbeeld :).
Als leiding kampgeld betalen? Dat vind ik ook raar, je bent al een (halve) week met de kids op stap en dan moet je daarvoor betalen? Heel apart.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:53

Yep, hard werken (kinderen die dooohooood gingen door de heimwee, kinderen die 's nachts eruit moesten worden gehaald om te plassen pfff) en nog betalen ook. Vond het wel leuk hoor, zo'n kamp. Maar met 60 kinderen een week vrij primitief op kamp is het echt even stevig doorwerken en dan inderdaad nog betalen ook; daarnaast moest je ook nog je rekening voor drinken betalen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:08

Precies, er gebeuren vooral met de jongere kinderen altijd wel ongelukjes, ik vind het erg raar dat je dan moet betalen, helemaal voor een week primitief kamp! Wij gaan gewoon met 2 speltakken op kamp (jongens en meisjes van 9 en 10) en de leiding betaalt niets, kinderen betalen 40 euro en we gaan van woensdag tot zondag. Kan makkelijk uit!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:08

speedfiets_2 schreef:
in de eiffel duitsland inderdaad. ik heb nu een groep van 10 man sterk.
Bij ons valt de inbreng ook reuze mee. dit is mede dankzij onze vet actie(ook misschien een idee voor jullie?) hierbij halen wij oud frituur vet op en leveren deze tegen betaling in. De mensen leveren hun vet in bij de daarvoor bestemde container en wij halen deze op om daarna het vet door te verkopen. een simpele actie die toch wel wat centjes opleverd

Ah in Eiffel wordt de midwintersurvival georganiseerd, misschien kan je de organisatie mailen of ze nog een oude tocht hebben liggen die je kan gebruiken? :)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:51

Met de HIT worden ook twee HIT's georganiseerd in de Eifel. Ik ben er geweest. Zo mooi en een goede afwisseling in het landschap. Met de HIT ging je vier dagen backpacken door de Eifel. Misschien kun je contact opnemen met de organisatie van die HIT voor een mooie route en overnachtingsplaatsen?

Wij gaan dit jaar met de explorers naar België. Wij zijn in onze groep niet zo van elke dag wandelen met bepakking. Wij zijn meer van afwisseling en een beetje luxe. Twee kunnen het niet aan met de enkels, één niet vanwege alle gewichten en één heeft diabetes type 1 (aangeboren) dus het is ook gewoon niet mogelijk. Wij maken duo's die dan ieder één dag organiseren met een budget van maximaal 25 euro per persoon. Meestal gaan we één dag hiken, een stad bezoeken, naar een pretpark en andere leuke dingen zoals mountainbiken of kanoën. Net zoals vorig jaar, gaan we dit jaar ook met een gehuurd busje. Ik heb er zin in!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:16

Poeff vanochtend opkomst gehad, ben na die tijd altijd heel erg moe, heb de rest van de dag maar wat op bed liggen lezen en huiswerk gemaakt :P Maar de drie bevers die gingen overvliegen vonden het geweldig :D Een meisje had dagen van te voren zitten af tellen :P

Ik heb nu (waarschijnlijk) een oude welpen blouse verkocht, kan ik een paar badges voor kopen voor op mijn bever blouse. Ik moet nu alleen een 'figuur' kiezen, maar het figuur wat écht bij mij past is al gekozen helaas. Dan maar Bas Bos, die komt in de buurt :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:22

Wat jamer dat jou figuur al gekozen is.

Ik had gister avond opkomst. Van 8-3. Daarna maar naar huis gegaan wekker ging al om 7 uur. En vanmiddag ook nog op scouting gehad. Schoonmaak dag... maar clubhuis ziet er nu helemaal top uit

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:18

We hebben vandaag met de bevers samen gedraaid met de zeeverkenners. Alleen door het slechte weer kwam het er op neer dat de verkenners aan het zeilen waren en wij met de bevers op de motorboot (half overdekt) zaten. De kinderen vonden het wel helemaal geweldig toen ze zelf een stukje mochten sturen.

Gaan hier trouwens mensen naar Zuwaka?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:09

Zuwaka is toch een zeilkamp? Of heb ik het nu helemaal mis. Ga er niet heen denk ik :P

Ik had een vraagje.
Hoeveel geld halen jullie binnen met acties en vrijwilligers werk om naar het buitenland te kunne
Ik heb het namelijk vrijdag voorgesteld om naar Schotland of ierland te gaan. Maar kreeg van 2 mensen veel commentaar dat het niet haal baar is omdat te betalen met de acties en 120 euro kamp geld.
Ook kreeg ik dat het veel geregel is. Maar het is toch alleen de reis die wat langer is en veder gewoon het zelfde als een kamp in Nederland.
Iemand zei dat ze gewoon aanbelde en dan in een tuin sliepen. Dit stelde ik ook voor en kreeg toen dat dat heel gevaarlijk was wat we hebben geen leiding mee op kamp en misschien kwamen we wel bij een gek. (Zijn als we gaan 20-22 jaar) wat is jullie ervaring er mee?
En dan het laaste punt als commentaar. We hebben iemand in de groep die niet lang kan lopen en in een rolstoel zit. Ze dachten dat het daarmee niet haalbaar is. Zijn er in Schotland en Ierland routes door de natuur die ook met een rolstoel grotendeels te doen zijn?
Als we gaan gaan we in 2016. Volgend jaar is jambo namelijk.
5 vinden het een leuk idee, 2 denken dat het niet haalbaar is. En nog een paar hebben geen antwoord gegeven.

Voor de gene die al naar het buitenland zijn geweest hoe deden julie het met het regelen en het geld.

Sorry voor het lange verhaal maar wil echt heel graag. En vind het jammer als het niet door gaat door een klein deel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 19:12

Van geld verdienen en kamp geld heb ik geen verstand, sorry!

Ik ben vanmiddag geinstalleerd en hebben met de bevers kikkervisjes staan vangen, in totaal ééntje, maar wel allemaal andere kleine beestjes :P Daarna nog door naar een promotie activiteit, ontzettend gelachen daar!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 04:34

Is al weer tijdje stil hier :(

Ik ga zo dauwtrappen, traditie bij onze groep.Om kwart voor 5 veverzamelen en een tocht Door de duinen lopen. En daarna wat drinken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 11:23

Brrrrrr waar je maar zin in hebt :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:32

Haha ja he, als me wekker er voor gaat vraag ik me altijd af waarom ik het ook al weer doe.
Maar als je eenmaal loopt is het heel gezellig.En om 7 uur appeltaart met warne chocomel te drinken heedt ook wel wat.
Heb het alleen afgeslagen om aan het eind om rond 9 uur bij het café aan de bier te gaan.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:33

Oh leuk leuk.
Zelf ook aantal jaar actief geweest bij scouting. Bij de explorers gezeten en leiding gegeven aan de bevers. Jammer genoeg storte de groep in na het afbranden van ons clubgebouw. Toen ik leiding was was er nog hotsjitonia. Met lange doener lappezal Frederik Scheurema. Vind de nieuwe verhaallijn wat minder leuk bij de bevers.

De greppeltochten en droppingen de kampen in de winter op de vrijenberg in Loenen. Super leuke tijd gehad!

Het leuke aan dit alles is toch wel dat ik mijn vriend er heb leren kennen. Op de gezamenlijke beverdoedag met alle groepen uit de regio. Zijn nu al bijna 10 jaar samen en hebben een hele lieve zoon. Waar scouting al wel niet goed voor is. Kleine man gaat er ook zeker op. Heb er nu nog vrienden aan overgehouden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 17:17

Themba schreef:
Oh leuk leuk.
Zelf ook aantal jaar actief geweest bij scouting. Bij de explorers gezeten en leiding gegeven aan de bevers. Jammer genoeg storte de groep in na het afbranden van ons clubgebouw. Toen ik leiding was was er nog hotsjitonia. Met lange doener lappezal Frederik Scheurema. Vind de nieuwe verhaallijn wat minder leuk bij de bevers.
De greppeltochten en droppingen de kampen in de winter op de vrijenberg in Loenen. Super leuke tijd gehad!

Het leuke aan dit alles is toch wel dat ik mijn vriend er heb leren kennen. Op de gezamenlijke beverdoedag met alle groepen uit de regio. Zijn nu al bijna 10 jaar samen en hebben een hele lieve zoon. Waar scouting al wel niet goed voor is. Kleine man gaat er ook zeker op. Heb er nu nog vrienden aan overgehouden.

''Ons'' clubhuis is 14 jaar geleden ook afgebrand, tijdje maar 20 leden en nu, na 14 jaar is er een heel nieuw clubhuis en de groep is uit de kluiten aan het groeien :oo

Ik kan me dat oude verhaal nog herrineren van toen ikzelf bij de bevers zat, mijn moeder was toen leiding. We hebben nu nog steeds als die oude badges liggen, spliks splinternieuw.