Netje schreef:Ik lees overal handdoeken op 60 of 90 graden, maar hoe vies zijn ze nou? Je gebruikt ze als je onder de douche of uit bad komt, dus in principe schoon en dan wissel je ze regelmatig toch? Nergens voor nodig om ze zo heet te wassen. Dát is pas belastend voor het milieu !
Mee eens. Zelf gebruik ik handdoeken maar 1 maal en keuken hangen 1 dag aan het haakje. Dus ik was ook vrijwel alles op 30 of 40 graden. Eens in de maand een hete was. Maar dit is eigenlijk meer om geen vetluis (veroorzaakt grijze spikkels/strepen op je was) te krijgen . Soms vloeibaar soms poeder. Ik ben niet zo trouw in wat wasmiddel betreft. Zo ver ik weet is mijn wasmachine met trommel en onderdelen van roestvrij staal.
Ik schrik toch wel als mensen soda in hun wasmachine stoppen. Soda tast aluminium aan, dus als je wasmachine aluminium onderdelen bevat, ben je bezig je wasmachine te mollen. Mijn wasmachines zijn gemiddeld zo'n 12 jaar meegegaan elke keer, want ik ben bezig met nr 3. Een hele dure zoals Miele koop ik niet, want ik verhuis ook nog wel eens en verhuizen is ook niet zo goed voor je spullen. Dat je trommel van vloeibaar met koud water kapot gaat ben ik ondanks de foto niet overtuigd. Dat komt door mijn eigen ervaring. Ik vind 12 jaar voor een wasmachine een acceptabele leeftijd.

Zal ze wel en enorme weerstand hebben
90 graden ontkom ik dus niet aan
en ik vind het niet erg, blijft mn wasmachine goed van. En ik dus gezond 

) en 1 keer paar maand een lege trommel met een halve fles schoonmaakazijn op 90 graden. Ik gebruik vloeibaar (Neutral) wasmiddel en ik mik dat gelijk in een wasbolletje in de trommel. 
Laat staan als je er ook in 'sport'.