Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:28

Sammie schreef:
Je bent niet verplicht een telefoon op te nemen. :)

Als dat nr. van die enquêtes altijd dezelfde is (en zichtbaar) dan is het misschien een idee om ze te laten blokkeren bij je provider. Ben je er gelijk vanaf.

Fijn als iemand belt die ik wel graag wil spreken en dat ik dan niet op pak omdat zo'n suf callcenter geen "geen interesse" kan begrijpen.

Doubtless

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:53

Je bent niet verplicht om je telefoon op te nemen?
Dat is in mijn ogen echt omgedraaide wereld... Zij zoeken ongewenst contact met jou op (en dat weten ze dondersgoed) en zijn zo hardnekkig als de pest. Zij zijn niet verplicht om jou te bellen en hadden er ook voor kunnen kiezen om werk te doen waar je mensen blij mee maakt. Als je bij een callcenter gaat werken weet je dat je 90% van de mensen lastig valt & je niet hartelijk ontvangen wordt. Als je daar niet tegen kunt neem je zo'n baan toch niet aan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:02

Doubtless schreef:
Zij zijn niet verplicht om jou te bellen en hadden er ook voor kunnen kiezen om werk te doen waar je mensen blij mee maakt.

Volgens mij maak je hier twee grote fouten. De eerste dat mensen niet verplicht zijn om te bellen. Heb je enige idee hoe er gebeld wordt? Of denk je dat die mensen zelf een telefoonboek open slaan en dan handmatig een nummer in toetsen? En in de huidige crisis denk ik dat mensen überhaupt blij zijn dat ze een baan hebben!

Nee, je bent niet verplicht om op te nemen. Als je wel tijd hebt om een telefoon op te nemen als het je opa is en daar mee te babbelen, dan kun je ook de moeite nemen om nee geen interesse te zeggen. Er is nochtans geen enkele excuus om jezelf fatsoenlijk te gedragen als iemand opbelt. Nergens voor nodig om de hoorn er naast te leggen of keihard muziek te draaien. Onder normale omstandigheden en ad random. Tig gebeld worden door hetzelfde bedrijf begrijp ik de frustratie maar kun je nog steeds fatsoenlijk blijven, want diegene die belt wordt vaak gewoon door een computer gekoppeld en kan als ie pech heeft niet altijd zien dat er op tijd x,y en z al is gebeld.

En nee geen interesse is geen interesse hoe hardnekkig de andere kant dan ook soms wordt. Want als ze dan alsnog doorgaan met zielige kindertjes, geld besparen, u heeft echt wel interesse is het bij mij ook gewoon duidelijk en zonder twijfel "geen interesse en een fijne dag verder." *ophangen*

Maar keihard muziek draaien of andere flauwekul zonder enige aanleiding.. Hoe oud ben je nou?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:02

Probleem is vooral dat sommige geen nee of geen intresse acepteren en een paar dagen of uren later toch nog terugbellen terwijl ik ook al in het Bel me niet programma sta (ja ik noteer namen, dan kan ik precies zeggen dat ik pietje, jantje, katrien al aan de telefoon heb gehad en ook al medere malen heb verzocht mij te noteren als "wil niet meer gebeld worden"). Ik word gewoon enorm simpel en moe van mensen die geen nee begrijpen. En als calcenter medewerker weet je ook dat je sago mensen aan de telefoon kan krijgen. En dat ik dan "flauwe" grapjes uit haal is het risico van mij bellen. :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:08

Ik zal in eerste instantie ook eerst de vriendelijke manier proberen al tref ik tot nu toe de hardnekkige lastpakken die blijven drammen. Ja sorry...daar heb ik géén tijd voor, en dan wordt ik onvriendelijk of ik hang op. Maar alleen bij de drammers.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:26

Daar doelde ik ook op friendly :j

Sammie: Als je er niet vanaf komt kun je 2 dingen doen imo: Ophangen omdat je het beu bent of flauwekul introduceren om er tóch vanaf te komen. Kei hard muziek draaien zou ik ook niet doen, een banketstaaf ophangen wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:28

Ik geloof dat sommige mensen hier toch moeite hebben met lezen..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:37

Ik zeg doorgaans wel dat ik geen interesse heb...de laatste waren erg hardnekkig...stelletje oplichters -:(- Dan krijg je iemand aan de telefoon dat ze gemerkt hebben dat je problemen hebt met je pc (jawel...ze zijn van Microsoft,kun je voor veel geld een programma kopen om dat "op te lossen").

Na het 4e telefoontje besloot ik om het over een andere boeg te gooien en vertelde ze dat mijn pc niet op Windows draaide....o en heeft u een leptop?Ja maar die draait ook niet op Windows...
Tsja...en toen wisten ze niet meer wat ze moesten zeggen en hingen op :P O:)

Ik sta al een tijd in het bel-mij-niet register en "afkloppen"het is rustig maar heeft een hele lange tijd geduurd.

Je moet ook uitkijken met wat je op internet invult of met enquêtes langs de weg...op deze manier kun je soms ook weer toestemming geven om weer gebeld te worden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:51

Sammie schreef:
Die mensen doen ook gewoon d'r werk en als jij 2 x aangeeft geen interesse te gebben behoren ze het op te geven. Heavy metal draaien, geintjes met overleden dit en er naast leggen dat. Wat een kul. Gewoon duidelijk nee zeggen en dan ophangen. Ben je er ook klaar mee.
Nou ik heb tegen Hi al tig maal duidelijk NEE gezegd en die BLIJVEN bellen voor abonnementsverlenging.

Afgelopen week ook weer. Mevrouw heeft u even tijd om het over uw abonnement te hebben. Nee, ik heb geen interesse. En dan gewoon nog 2-3 keer bellen. Dan neem ik ook op en leg ik 'm bij de radio hoor. Dikke doei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:02

Ik word inmiddels al 3 weken élke dag 2 keer gebeld. Een keer door essent en een keer door MKBpagina voor bedrijven. Bij beiden heb ik al meermaals aangegeven écht geen interesse te hebben. Inmiddels begint het meer op stalken te lijken := gelukkig bellen ze met een nummer en neem ik inmiddels gewoon niet meer op..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:06

Mkbpagina moet je mee oppassen, is dat niet exquisitiefraude?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:07

Jup :j die komen aan je gegevens via de KVK.. die heb ik heel duidelijk gemaakt dat ze mijn gegevens van de pagina moeten halen omdat ik niet bereid ben er 100-en euros voor te betalen :=

Ik zal ze vandaag weer eens opnemen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:22

Bij MKB wel oppassen met ja zeggen := En je hebt kans dat je alsnog een rekening krijgt en daarna een aanmaning en een incassobureau (welke ook van hen is :+ ) in de hoop dat je dan alsnog betaald. Gladjakkers..
Kiwipitje schreef:
Nou ik heb tegen Hi al tig maal duidelijk NEE gezegd en die BLIJVEN bellen voor abonnementsverlenging.
Afgelopen week ook weer. Mevrouw heeft u even tijd om het over uw abonnement te hebben. Nee, ik heb geen interesse. En dan gewoon nog 2-3 keer bellen. Dan neem ik ook op en leg ik 'm bij de radio hoor. Dikke doei.
Zeer vervelend, maar je beseft hopelijk toch wel dat een COMPUTER AD RANDOM belt en dat diegene die je aan de lijn krijgt dus niet zelf denkt goh.. laat ik die nogmaals eens keertje bellen... Die hoort alleen maar niks, muziek of wat voor dom geintje er weer eens wordt uitgehaald… Die weet nergens van en die snapt er ook niks van.. Anders dan heb je weer zo’n rare hork..

Je kan dan beter nee zeggen (of stuur een e-mail naar ze, want na 3x nee behoren ze ook echt niet meer te bellen), want juist door dit soort fratsen geven ze aan geen gehoor en dan wordt je dus… juist NOGMAALS… gebeld… door een computer die je koppelt met een telefoniste (ook niet zelfde als de vorige keer)..

Als jullie dit soort dingen normaal vinden dan vinden jullie het vast ook heel normaal als je bij de kassa staat zonder pinpas met je briefje van 50 euro voor een item van 2,40 euro en dat je huid vol gescholden wordt omdat je al de zoveelste trut bent die deze week met een briefje van 50 wil afrekenen. Of nog beter.. De caissière stapt op en zegt verder niks. Moet je maar fatsoenlijk kleingeld bij je hebben toch? Als je dat nou nog niet snapt..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:39

Ik word eigenlijk nooit gebeld, wel steeds verkopers aan de deur.
Mijn man word wel steeds gebeld, laatst 1 die wilde mijn man gratis bamboo sokken aan smeren.. :?
Ik had opgenomen dus aan gegeven dat we daar niet in geïntereseerd zijn, en dat ik dat gratis niet zo geloofde.
Hij gaf aan dat het wel echt gratis was, dus ik heb m gevraagd of hij daar dan ook vrijwillig zat te bellen, aangezien het anders niet uit kon als het gratis en eenmalig was, daar wist hij dan geen antwoord op.

Ook was hij er van overtuigd dat hij (die mijn man nog nooit had gesproken) mijn man beter kende dan ik (bijna 7 jaar samen en bijna een jaar getrouwd) en dat mijn man, ondanks dat ik dacht van niet, wel degelijk geïntereseerd was in bamboo sokken. Hij wist het zeker!! :wow:

Ik maak er altijd een sport van om hen over de zeik te krijgen ipv andersom, En aangezien ik ongeveer het zelfde werk doe, alleen dan niet verkoop, weet ik wel hoe ik dat voor elkaar kan krijgen
Deze bewuste meneer heeft uiteindelijk ook, al scheldend, de verbinding verbroken.

}:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:43

Ik heb het woord ja in ieder geval nog niet in de mond genomen bij MKB :D en anders dan heb ik een prima rechtsbijstandverzekering :j

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:45

Jans schreef:
Ik heb het woord ja in ieder geval nog niet in de mond genomen bij MKB :D en anders dan heb ik een prima rechtsbijstandverzekering :j

misschien moet je de volgende keer gewoon een liedje kei vals zingen! :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:50

AngeliqueB schreef:
Wij worden gebeld door Engelssprekende medewerkers, dat mijn Microsoft niet veilig is, mijn computer loopt gevaar en heeft een virus! Meestal zeg ik alleen maar hallo, hallo, hallo en blijf in het nederlands door kletsen dat is ze niet versta... Als ik slechte zin of geen tijd heb klik ik ze weg. Maar 1x heb ik zogenaamd alles ingetypt wat ze vroegen, ondertussen bleef ik maar roepen hoe blij ik met hun belletje was, want mijn arme laptopje was op sterven na dood.... Daar waren ze ook niet blij mee!

Deze had ik ook een keer aan de lijn, gelukkig wist ik dat het zo'n nigeriaanse oplichtersbende is. Bijna had ik mezelf verraden want ik wilde automatisch in het Engels terug praten maar kon me nog net op tijd inhouden. Deze meneer begon dus een verhaaltje in het Engels, waarop ik antwoordde: 'sorry, ik begrijp u niet'. Hij: 'English please?'. Ik: ik versta u niet, wat zegt u? Hij: 'do you speak English?' Ik: ik heb geen idee wat u bedoelt'. Hij; 'ok….doei(?????) Ik:' doei! :D Tot nu toe nog niet weer zo'n telefoontje gehad. (ik had ook geen zin om te verraden dat ik helemaal geen windhoos computer heb maar een appeltje)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:34

Sjonge Sammie wat reageer jij overtrokken zeg. :')

Ik heb al nee gezegd. Al zo'n 6-7 keer. Dat helpt dus niet. Heel jammer voor diegene aan de telefoon die er niks aan kan doen als die alleen maar muziek hoort omdat ik weiger ze nog te woord te staan. Mogen ze mij best een rare hork vinden. Prima :Y)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:37

Bel me niet register werkt niet eens, word nog steeds 6x per dag gebeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:53

Kiwipitje schreef:
Sjonge Sammie wat reageer jij overtrokken zeg. :')
Jij mag het overtrokken vinden hoor :(:) Ik geef gewoon aan wat ik er van vind. Ik vind het echt gewoon dom en zelfs onbeschoft gedrag. Je komt niet alleen mogelijk over als een hork, je blijft ook nog eens gebeld worden. Dus uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee.

Het bel me niet register heeft iets van 6 weken nodig eer je effect van hebt ivm doorvoeringen in het systeem. Als het trouwens je mobiele nr is waar je opgebeld wordt misschien eens wat minder ingaan op ipad trekkingen, gratis probeersels en soortgelijke internetaanbiedingen. Als je die nl. invult staat er 9 vd 10 dat je benaderd kan en zal worden door geaffilieerde partners. En dat gaat dus buiten het bel me niet register om. Je hebt nl. aangegeven akkoord te gaan met het bellen :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:01

Bel me niet register werkt ook alleen bij bedrijven waar je niet ingeschreven staat.
Stel je hebt een abonnement of simkaart bij kpn. Dan word je niet meer gebeld door bijv loterij e.d. (zou moeten dan vanuit het BMN register) Maar nog wel door KPN.. Je bent immers klant, en dan mogen ze je benaderen..
Heel vervelend maar niet te voorkomen helaas.
En inderdaad wat sammie zegt, als je mee doet met acties of 1 x iets telefonisch besteld, dan kun je weer opnieuw beginnen

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:11

ik werd laatst ook raar genoeg gebelt, voor de eh... 6x vroegen ze naar mijn moeder?
mijn antwoord erop, SERIEUS! dit is de 6x dat je belt in een uur! ben je nou een ezel of wat!?

hun : Oh sorry mevrouw wist niet dat u boos zou worden ons excuses
Ik : ik hoef jullie excuses niet. nu ben ik al chagrijnig en als je nog een keer belt en vraagt om wie dan ook ga ik echt uit me dak.
hun : Ons excuses. -opgehangen-

Ze hebben me niet meer terug gebelt..
Best raar.. :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:27

6x in een uur vind ik ook wel idioot veel.

Ik ben vandaag nog niet gebeld door eneco en mkb. Zouden ze eindelijk door hebben dat mijn 'ik zou graag uit het systeem gehaald willen worden, anders wil ik graag je manager spreken' echt heel serieus was.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:27

Zelfs als je klant bent geweest (en dus niet meer bent) mogen ze je gewoon bellen...

Ik heb zelf een jaar in een callcenter gewerkt (en nee, daar zit ik niet voor mn lol, daar zit je omdat je het geld nodig hebt en geen ander werk kunt vinden) en werd op mijn beurt helemaal grijs van al die mensen die begonnen te brullen zonder te weten hoe de dingen werkten.
Begonnen ze te schelden want ze stonden in BMN. Maar als ik dan vroeg of ze recent klant waren geweest van bedrijf X en dat we dan gewoon mochten bellen trokken sommigen pas écht alle registers open. Man man, wat een ellende was dat. Terwijl alle voorwaarden etc gewoon terug te vinden zijn en we dus legaal belden. Ik probeerde vaak aan die mensen uit te leggen waarom we dus mochten bellen en ik begon die uitleg zelfs met dat ik ze sowieso uit de lijst van DAT bedrijf zou halen, maar dan nog werd me vaak de huid vol gescholden -O-
Vroeg ook wel eens of mensen mee hadden gedaan aan online enquetes. Ja, dat hadden ze. Maar het dan nog raar vinden dat ze gebeld werden en boos worden op mij....

Ik ben oprecht wel eens huilend naar huis gegaan... T is echt geen leuk baantje en er zijn maar bar weinig mensen die het werk voor de lol doen. Ik vond het echt verschrikkelijk hoe veel lompe mensen ik vaak aan de tel had. Ik deed altijd echt mn best om die mensen uit te leggen hoe de vork in de steel zat met oa BMN maar gewoon niet bereid om te luisteren.

Ben het er overigens mee eens dat er drammers bij zitten (bij sommige bedrijven moet je wel....), daar houd ik ook niet van. Waar ik werkte mocht dat ook echt niet.

Maar jeetje... Een beetje respect voor de mensen die gewoon (netjes!) hun werk doen mag af en toe ook wel. Als ze gaan lopen drammen kun je altijd nog boos worden :+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:35

Gelukkig is niet elk callcenter werk zoals jij beschrijft amyz,
Ik doe het nu 4 jaar, verdient prima, en je hebt ook hele leuke gesprekken. Ik ben er wel mee eens dat je er geschikt voor moet zijn.
Niet iedereen heeft zijn huid dik genoeg ;)