AngeliqueB schreef:Wij worden gebeld door Engelssprekende medewerkers, dat mijn Microsoft niet veilig is, mijn computer loopt gevaar en heeft een virus! Meestal zeg ik alleen maar hallo, hallo, hallo en blijf in het nederlands door kletsen dat is ze niet versta... Als ik slechte zin of geen tijd heb klik ik ze weg. Maar 1x heb ik zogenaamd alles ingetypt wat ze vroegen, ondertussen bleef ik maar roepen hoe blij ik met hun belletje was, want mijn arme laptopje was op sterven na dood.... Daar waren ze ook niet blij mee!
Deze had ik ook een keer aan de lijn, gelukkig wist ik dat het zo'n nigeriaanse oplichtersbende is. Bijna had ik mezelf verraden want ik wilde automatisch in het Engels terug praten maar kon me nog net op tijd inhouden. Deze meneer begon dus een verhaaltje in het Engels, waarop ik antwoordde: 'sorry, ik begrijp u niet'. Hij: 'English please?'. Ik: ik versta u niet, wat zegt u? Hij: 'do you speak English?' Ik: ik heb geen idee wat u bedoelt'. Hij; 'ok….doei(?????) Ik:' doei!
Tot nu toe nog niet weer zo'n telefoontje gehad. (ik had ook geen zin om te verraden dat ik helemaal geen windhoos computer heb maar een appeltje)