In zo'n situatie kan ik me best heel goed voorstellen dat de ouders zeggen: Joh, prima dat jij je geld wil verbrassen, maar dan wel nádat je eerst redelijk hebt meebetaald voor de vaste lasten want WIJ moeten ook opletten wat we met ons geld doet en het is niet meer dan eerlijk als jij dat ook moet zolang je hier woont. Ik kan me dan ook zo voorstellen dat die ouders dat geld misschien niet eens nodig hebben en wellicht stiekem in een spaarpotje voor de TS stoppen voor als ze later wel uit huis gaat. Dat hoeft niet zo te zijn, maar het zou best kunnen.
Ik vind het hele verhaal een beetje vaag 'inkomen van minder dan 500 euro', maar waarvan dan, want je werkt niet en je studeert niet? Je bent op zoek naar werk of naar wat voor opleiding je wil gaan doen, tja, als je gezond bent kan je toch gewoon gaan werken en ondertussen nadenken over wat je met de start van het nieuwe schoolseizoen gaat doen? Voor nu zal je toch niet meer kunnen instromen.
Als jij met 24 niet werkt of studeert, blijkbaar totaal nog niet van plan bent om het huis te verlaten, dan vind ik het helemaal niet zo gek dat je flink meehelpt in het huishouden. En een bedrag van 250 euro schrik ik dan ook niet van eerlijk gezegd.
TS: Welke dingen moet je allemaal zelf betalen en welke dingen betalen je ouders nog voor jou? Je zegt dat je al gewend bent om een heleboel zelf te betalen maar ik kan dat niet zo goed terughalen uit je verhaal
, zit op mijn telefoon dus zou best kunnen dat ik wat verkeerd heb gedaan.