Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:11

Jezus man wat bestaan er toch k*t mensen. Dat ze zo jong al zo rot van binnen zijn bah.
Wat erg voor je TS! :(:) Jouw schuld zal het echt niet zijn en ik had hem ook een mep gegeven hoor.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:11

Dat is fijn om te horen :)
Behalve dat van je hoofdpijn -O-

Sterkte verder +:)+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:14

Heb het hele verhaal gelezen. Ik ben zelf ook gepest en heb ook autisme. Sterkte :(:) Het komt allemaal wel weer goed

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:30

ach meis..
weet niet zo goed wat k hier nou op moet zeggen :(
ik ben zelf ook heel erg gepest vroeger en heb nu gelukkig hele fijne vriendinnen gevonden :)

weet dat mijn PB-box altijd openstaat voor je!!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 21:06

#UPDATE
Vannochtend van vriendin M gehoord dat er weer een whatsapp groep aangemaakt is, maar dit keer zonder haar zodat er niet weer ''gesnitched'' word.
Blerg, ben benieuwd wat hier van gaat komen..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:10

xBerber schreef:
#UPDATE
Vannochtend van vriendin M gehoord dat er weer een whatsapp groep aangemaakt is, maar dit keer zonder haar zodat er niet weer ''gesnitched'' word.
Blerg, ben benieuwd wat hier van gaat komen..

He nee, wat een paasei kinderen..

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:21

Beste TS,
Wat naar zeg voor je! Vreselijk, dat deze mensen iemand zó iets aan kunnen doen.
Ik vind wel dat mensen hier erg agressief praten zeg. Dat je hem een keer een klap hebt gegeven, dat snap ik. (Zal trouwens heel goed gevoeld hebben denk ik). Maar om hem nou in een hoekje te drijven op de manege om het zó op te lossen, nee dat zou ik echt niet doen.
Ik ben ook wel gepest op de basisschool, maar sinds ik op de middelbare zit, merk ik dat het mij sterker heeft gemaakt. Ik weet waarom mensen bepaalde opmerkingen maken, en de meeste zijn zelf eigenlijk heel zielig en willen erbij horen of zijn bang dat ze omlaag zakken in de rangorde. Helaas is dat vaak onbewust, en kunnen ze geen betere 'oplossingen' verzinnen.

Ik vind je hartstikke dapper, houd vol.
Wat betreft de school, jeetje wat doen die weinig. Ik hoop dat ze snel gaan inzien dat dit niet zomaar wegtrekt, dat ze in actie moeten komen. Blijf, zoals al eerder is gezegd, bewijsmateriaal opslaan. Wat misschien zorgt dat je je iets veiliger voelt is altijd je telefoon bijhouden.

TS, weet alsjeblieft waarom ze dit doen (niet dat die reden heel sterk is ;) ) en dat het echt niet aan jou ligt. Denk aan de dingen en mensen die van jou houden, of waar jij van houdt. En jouw veilige, fijne plekje op de manege mag hij jou niet afnemen! Het is 'jouw terrein', daar hoeft hij het niet ook te verpesten. Veel succes!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:42

TS: ik vind je heel sterk en dapper om dit zo uit te kunnen spreken.
En ik vind het stiekem goed dat je die B een mep gegeven hebt.
Wel balen dat ze nu dus weer een whatsappgroep hebben (weet je vriendin dit zeker of is dit ook maar geroddel?).
Meestal zegt pesten meer over de pesters dan over de gepeste. Dus het beste wat je denk ik kan doen is je er niet te veel van aantrekken (hoewel dit makkelijker gezegd is dan gedaan).
Ik ben vroeger ook gepest, mijn pb box staat open voor je mocht je daar behoefte aan hebben.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:22

hoe is het nu TS ? :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 17:53

Tja, het gaat wel denk ik.
B doet weer zoals hij eerst tegen me deed: Af en toe beledigend overkomen maar hij praat wel tegen me en dat soort dingen, maar alleen als ik met vriendin M of zijn vriendin M (Verschillende personen) praat.
Dan mixt hij zich er even tussen.

Gister had M alleen wel het idee dat mijn broer, K, doorgelult had wat ik allemaal savonds besprook aan J. Hun zaten samen op de basisschool en hadden af en toe nog contact, daardoor kwam J af en toe hier.
Tot mijn verbazing zei mijn broer gister (Toen ik het vroeg) ''Nee dat heb ik niet gedaan, ik heb zelf ook de appjes gelezen en nu mag hij van mij ook de boom in''
Of nouja, in die zin.

Wel erg lief van je dat je het zo vaak vraagt :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:58

Update;
B is weer teruggevallen in zijn oude gedrag. Stress loopt bij mij hierdoor ook weer erg op, hele etge hoofdpijn, duizelingen, licht in mijn hoofd etc. ben vandaag ook niet naar school geweest daarom
B heeft afgelope vrijdag op school niet alleen mij uitgescholden, maar hij begon ook erover dat mijn moeder lelijk en dik is etc. savonds op de manege had hij niks in de gang tr zoeken, toch kwam hij een paar keer langs lopen om me uittelachen, maar ik stond nu ook alleem vooraan terwijl de rest achterin bezig is met de ponys.
Hij gaat blijkbaar ook mee naar de carrousel wedstrrijd over twee weken, deels om mij alles zuur te maken.
Ben gister gelijk naar zijn mentor geweest, en die zou het bij de vergadering vanmiddag opleggen, maar of dat ook echt gebeurd..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:01

Ah balen TS. Mijn pb staat altijd voor je ope n :(:)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

Balen zeg ts ! :(:)

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:32

Wat erg voor je!!!! Ik word hier ook echt niet goed van. Vooral omdat de school hier zo laks op reageerd, hebben ze zelf bang ofzo?? Dit mag en kan echt niet!
Pesten zal inderdaad nooit verdwijnen, maar de proportie die het aanneemt is totaal niet meer aanvaardbaar en daar moet iets aan gedaan worden.
Wanneer je nog eens doodsbedreigingen of iets gelijkaardigs doorgestuurd krijgt, stap hier alsjeblieft direct mee naar de politie. Hopelijk nemen zij dan contact op met de school en hopelijk reageren ze dan eindelijk eens wat beter.

Ook enorm triest dat hij in je manege rondloopt, moest je dichter bij mij wonen mocht je gerust gewoon naar mijn paarden komen :). Maar weglopen heeft ook geen zin, dat mag je ook niet vind ik, dan laat je hem nog meer winnen.

Ik denk dat hij nu vooral in zijn oude gedrag terugvalt, omdat hij wel denkt dat de aandacht er nu voor over is en dat hij er weer ongestraft mee weg kan komen, dat mag dus absoluut niet deze keer.

Je mag mij altijd een PB sturen als je eens wilt praten en een luisterend oor nodig hebt!

Veel sterkte, je bent een prachtmeid en niemand moet je iets anders laten denken!!!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:36

ik had hetzelfde gedaan! ik leef met je mee!
je kan me altijd pb'en als je ergens mee zit!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:34

Bedankt voor de lieve reacties. :)

@Maurice_z: Tja.. Ik zou sowieso niet weg willen daar hoor. Ik loop daar minimaal 4x per week rond en dat 8 jaar lang, dus nee, ben best wel gehecht aan die plek.
Gelukkig weten de meesten uit mijn team wel hoe het tussen ons is, iets van 4 mensen wat beter die ook achter mij staan.

Grappige is, de gene die op Vrijdag bardienst draait, mag hem na 2x met hem praten sowieso al niet. B had ''stoer'' gedaan in de klas over Be (zo noemen we hem even :') ) blablabla. Heb ik het met Be erover gehad hoe B tegenover mij staat etc. Directe quote van Be: ''Ik kan best wel goed met probleem kinderen opschieten, maar hem mocht ik van het eerste moment al niet''
Vond dat dus best wel.. Grappig. :=

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:13

Wat vreselijk naar dat dit nog steeds aan de orde is, terwijl volwassenen en leiding hier vanaf weet.

Zit allerlei dingen te denken wat zou kunnen helpen, maar volgens mij spoort die gozer echt niet en moet ie gewoon eens goed aangepakt worden. Niet door jou, maar gewoon ff goed op z'n plek worden gezet. En dan niet van die halfbakken oplossingen zoals nu is gebeurd.
Heel veel mensen walgen van dit soort praktijken door pesters, maar in werkelijkheid doet net niemand wat. GRRRRRRR wordt er helemaal boos van.

Meid, als er wat is, vertel het ons hier! Iedereen helpt je graag.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 22:31

Nikeyy schreef:
Wat vreselijk naar dat dit nog steeds aan de orde is, terwijl volwassenen en leiding hier vanaf weet.

Zit allerlei dingen te denken wat zou kunnen helpen, maar volgens mij spoort die gozer echt niet en moet ie gewoon eens goed aangepakt worden. Niet door jou, maar gewoon ff goed op z'n plek worden gezet. En dan niet van die halfbakken oplossingen zoals nu is gebeurd.
Heel veel mensen walgen van dit soort praktijken door pesters, maar in werkelijkheid doet net niemand wat. GRRRRRRR wordt er helemaal boos van.

Meid, als er wat is, vertel het ons hier! Iedereen helpt je graag.

Halfbakken oplossingen.. Beschrijving van twee woorden, klopt precies.
Er zou ook 1x per week een gesprekje komen over hoe hij tegen mij doet etc met mijn ambulant begeleider omdat ik zelf eigenlijk niet zo snel aan de bel trek. Wat ik gister tegen B zijn mentor zei, had ik gelijk vrijdags al moeten doen. Maar daar is ook niks van gekomen..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:39

Meid toch....
Ben in staat om dat joch flink te ranselen voor je, maar daar schiet je niks mee op.

Zit net naar project P te kijken, word er echt beroerd van, te erg gewoon.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:41

Kun je niet met je ouders met de eigenaar van de manege praten? Hij heeft daar in principe niets te zoeken dus misschien krijg je de eigenaar zover dat hij er niet meer mag komen. De eigenaar weet nu waarschijnlijk van niets. Laat hem alle whatsappjes lezen en je ouders hem uitleggen dat dit jouw enige moment van ontspanning is en hij dit nu ook aan het verpesten is. Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaar hier niets mee doet!

Succes ermee. Erboven staan is denk ik de enige oplossing. Ik vind je een prachtige meid en ik hoop dat het snel beter met je gaat :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:01

Ik ken het gevoel. Ben mijn hele basisschool gepest samen met nog een meisje. Dat meisje heeft in groep 7 haar vader voor de klas meegenomen. Dat hielp bij haar( hellaas bij mij niet, heb het ook geprobeerd). Maar.. Het meisje werd dus niet meer gepest. Dus ging ze mij pesten. Heb haar aangesproken. Ontkent ze alles.
Maar goed. Groep 8 niet gedaan. Moest van school af. (Dus lettterlijk van school gepest). En nog komt het soms boven.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:10

Ik hoop dat het beter afloopt met jou als met mij , Heb ook autisme , ben ook altijd gepest , en zit dus nu sinds begin schooljaar thuis , En renn 4 ( de organisatie van speciaal onderwijs ) wijs het allemaal aan elkaar door , dus er is nog amper wat gebeurd , goed geregeld hoor in nederland , als je 'normaal' bent.... -O- |o

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:56

@tones: Naar project P en over de streep durf ik niet eens te kijken.. Het eindigt bij mij altijd in janken omdat ik mezelf heel erg in veel dingen herken. Heb alleen de aflevering van ODS gekeken gister omdat er een stuk of 5 bekenden van mij in zaten.

@hazel: Probleem is, hij heeft daar wel wat te zoeken. Zijn ''vriendinnetje'' (Die hij in mijn ogen, en die van
nog een paar, gewoon gebruikt) rijdt bij mij in de carrousel groep. Op school zijn zij, M, en ik niet echt vrienden. Zolang B op de manege er niet is kunnen we vrij goed met elkaar opschieten. En het probleem is.. ondanks dat hij me uitlacht etc heeft hij daar nog niks geflikt. Alhoewel, ik moest echt even mijn kwaadheid inslikken. Ik had echt zin om hem weer aan te vliegen.

@Doezel2: da's ook lastig inderdaad.. Mijn vader was ook heel erg boos hoor, en ik denk als hetzelfde weer gebeurd dat hij ook wel mee komt.

@Gordy18: Naar dat je al zolang thuis zit.. Ik moet er niet aan denken. Ik zou me dan echt dood vervelen. En is inderdaad goed geregeld.. ahum.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:29

Pesten is niet leuk. Maar vaak betekent het wel. De pesters zijn zelf bang om gepest te worden.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:41

Ik heb een beetje globaal gelezen. Ik heb vroeger ook vaker gepest, en ik vind dat jij het erg goed doet! Het feit dat je daadwerkelijk geslagen hebt maakt jouw al een held in mijn ogen. Zo veel mensen die niets terug durven te doen!

Als ik jou was zou ik aangifte gaan doen. Jij bent namelijk mishandelt door deze jongen! Het feit dat jij de eerste mep hebt uitgedeeld maakt niet eens zo heel veel uit in deze, omdat hij jouw al veel langer uitdaagt, en daar heb je bewijs van. Ik één keer aangifte gedaan tegen een klasgenoot. Dit was bij mij nog op de basisschool maar werd toen wel serieus genomen.

Ik heb echt veel bewondering voor jou, knap dat je blijft vechten! :(:)

Ik denk trouwens dat de school hier niet veel aan kán doen. Een school kan geen toezicht houden op whatsapp en dergelijke. En vaak neemt de meelopers het wel weer op voor de pesters, bang omdat ze anders zelf gepest worden.

Ken je niet toevallig mensen die er wat gevaarlijk uitzien? Al is het maar om angst aan te jagen. Jij moet de rollen namelijk gaan omdraaien, zij moeten juist bang van jou gaan worden. Even grof gezegd natuurlijk.