Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:08

Altijd aan de eettafel! Of er moet pizza op het menu staan.
Vind het een belangrijk gedeelte van de dag.
Iedereen is naar school of werk geweest en wil graag met iedereen de dag door spreken.
In het weekend eten we ook tussen de middag aan tafel.
Ontbijten doen we wel met bordje op schoot.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:09

Prrrr schreef:
Ibbel schreef:
Eettafel in de keuken als we warm eten. Bij een snelle (koude) hap is het aan het bureau achter de computer. Eten aan de salontafel of op schoot op de bank is geen optie - dan verdwijnt het in 3 hondenmaagjes voordat je één keer met je ogen hebt geknipperd :D

Er is er maar één bij ons die heel geïnteresseerd komt ruiken wat je nu weer op je bord hebt liggen. Maar die reageert op "Nee, míjn eten!" :D

Hier 1, soms 2 die eens snuffelen maar weten dat ze een enorme kledder krijgen als ze ook maar een kruimeltje jatten. :Y)
Katlief reageert al op een uhuh, evt icm met een heel lichte aanraking maar de logeerhond moet je af en toe wat steviger aanpakken.

Ik eet meestal op de bank of op bed, een enkele keer wanneer ik eters heb en/of ga fonduen oid eet ik aan tafel.

Farjen

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:45

Ontbijt op de bank met tv :+
Alle andere maaltijden aan de tafel in de keuken of er moet bezoek zijn, dan eet ik aan de grote tafel in de woonkamer

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:47

Ontbijt en avondeten nagenoeg altijd met het hele gezin aan de eettafel. Met de lunch ben ik of vaak op stal, of alleen thuis, en dan gaat het nog weleens tussendoor, bordje bij het werk aan de pc of gewoon een broodje en een bak koffie tijdens het kletsen met staleigenaar. Eten tijdens het paard poetsen is nu even geen optie, dan eet ik meer haar dan brood :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:49

Toen mijn man en ik nog samen waren aten we op de bank met het bord op schoot (en de tv aan, heel fout := ) sinds we ouders zijn eten we netjes aan tafel, en staat er geen tv meer aan tijdens het eten. Ontbijt en lunch ben ik meestal samen met onze dochter, dan eten we ook samen aan tafel.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:50

Wij eten bijna altijd aan de eettafel. Zondag soms niet, omdat we dan laat eten en mijn pa dan voetbal mist.

Het is trouwens bewezen dat je aan de eettafel minder eet dan voor de tv. Omdat als je bij de tv eet, je minder let op wat je eet doordat je afgeleid bent door de tv.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:09

Bij mijn schoonouders eten ze ook 9 van de 10 keer met bord op schoot voor de TV. Vind het écht verschrikkelijk -O- Vind aan tafel eten ten eerste praktischer maar ook veel gezelliger. Er vindt dan ten minste conversatie plaats.

Bij mijn ouders thuis aten we wel altijd aan de eettafel, tenzij we frietjes hadden gehaald.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:11

Onze eettafel is elke dag prop en propvol met rotzooi.
Je moet dan eerst halfuur opruimen voor je kan eten :+
Nee, wij zijn dan wel heel slecht. Ik eet gewoon terwijl ik op me laptop zit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:13

Kan je laptop ertegen als je erop gaat zitten? :+

Onze tafel sneakt ook vol, maar plek om te eten is er altijd, gewoon omdat we daar elke dag weer plek voor maken.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:15

Ontbijt aan de bartafel in de keuken, en avondeten eigenlijk altijd wel aan de grote eettafel. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:32

Marije_jiplover schreef:
Kan je laptop ertegen als je erop gaat zitten? :+

:j
Is een laptop en kussentje in één, ideaal

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:45

Ik woon in een studentenkamer van 15m2 met alleen een bureautje en bedbank.
Eet dus altijd op mijn bed :D Mijn vriend ergert zich er altijd aan als hij er is, hij kan dus niet zonder tafel eten en dan gooit ie alles op de grond :')

Thuis aten we ook altijd voor de tv aan de salontafel. Dat vind ik wel jammer want dan is het juist gezellig om te kletsen :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:58

Bij mijn ouders altijd aan tafel gegeten en nu samen met vriend en dochterlief ook altijd aan tafel. S avonds dan. Ontbijt en smiddags meestal aan dochter haar tafeltje. :+
een zeldzame keer dat we op de bank eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:03

vrijwel altijd aan de eettafel, héél soms als er iets bekeken moet worden voor de TV, of als we iets bestellen, maar eigenlijk altijd aan tafel gewoon. vind het ongezellig en onhandig om op de bank te eten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:13

Wij eten meestal aan de salontafel! Tenzij een van ons bijv uitgebreid gekookt heeft, dan eten we samen aan de eettafel! En ligt er aan wie er mee eet, welk bezoek het is!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:53

ik vind op de bank met de tv aan eten echt vreselijk als je niet alleen zit :=

het is zo ongezellig, er word bijna geen woord gesproken want er moet naar de tv gekeken worden en je proeft je eten niet eens :n

Ook een telefoon aan tafel vind ik echt vreselijk. hoef ik bij mn ouders niet te proberen!

mn vriend at altijd op de bank maar het is op een gegeven moment gewoon echt niet leuk meer.
heb ik mn best gedaan met koken( ik probeer er altijd wat bijzonders van te maken) word het naar binnen geschoven en is het op.

aan tafel heb je meer oog voor elkaar en voor het eten, zo eet je ook rustiger.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:58

Wij eten echt altijd aan tafel, met een druk gezin is het fijn om een momentje rust te hebben, waar iedereen elkaar spreekt.

Een enkele keer dat het niet gebeurd is wanneer we maar met zn 2en of alleen zijn..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:02

Op kamers eten vriendlief en ik altijd gezellig op de bank; terwijl we naar een serie kijken :o Ik moet er wel bij vertellen dat we sowieso heel de dag door bij elkaar zijn; we volgen dezelfde studierichting, zitten samen op kamers, zijn in het weekend tesamen, en gaan samen naar de paarden toe.

In het weekend hangt het er van af, als ik mijn best heb gedaan met koken, moeten we van mij aan de eettafel eten, zoals Echte Mensen :')

Later, als ik groot ben, zou ik denk ik wel aan een eettafel willen zitten, dan kan je ook wat bijkletsen over je werkdag. Maar momenteel is het wel gezellig, in pyjama tegen elkaar hangend met een bord op de schoot.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:03

Wij eten over het algemeen aan tafel, soms een keertje op de bank. Ontbijten doen we altijd aan tafel, lunchen vaak op de uni en 's avonds heel soms een keer voor de tv (als we met vrienden Wie is de Mol oid gaan kijken en er is haast omdat er mensen ook nog ergens anders naartoe moeten).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:41

Mensen die voor de tv eten, proeven jullie wel wat jullie eten?
Spreek je elkaar dan wel als altijd die tv aanstaat?

Wij kletsen altijd aan tafel. Natafelen kan ook wel even duren.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:43

Wij eten eigenlijk altijd aan tafel. Eerste moment van de dag dat we weer compleet zijn en de dag wordt altijd uitgebreid doorgenomen. Soms als ik 's avonds ga paardrijden of sporten, eet ik apart, omdat ik liever niet met een volle maag ga paardrijden/sporten.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:44

Wij eten vaak gewoon voor de TV aan de salontafel.
Dit komt ook omdat wij vaak niet samen eten.. Dan eet ik rond een uur of 6, mijn moeder om kwart voor 7 (of wanneer ze zin heeft :+ ) en de vriend van mijn moeder wanneer hij thuis is.

Ik ben vaak ook rond etenstijd op stal, dus samen eten is lastig.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:45

Mn eigen huis eet ik op mijn bed zittend tv te kijken. (Geen eettafel/bureau/stoelen)

Als ik bij mijn moeder thuis ben zitten mijn moeder en zusje op de bank, ik aan de eettafel.
Ik vind bord op schoot toch heel onhandig eten en eet het liefst aan tafel

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:47

Bijna altijd op de bank en dus aan salontafel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:48

Hier eten wij altijd met ze alle aan de eettafel. Ook omdat ik vind dat mijn zoontje van 2 dit moet leren plaats van voor de tv,en dan t eten koud word en laat staan. Ook sinds mijn vader overleden is eten wij met mijn moeder,broer,zoontje en ik elke avond samen. Altijd aan tafel,ook het middag eten.