Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:11

Jeetje wat een gekke situatie :/ Weten ze waar je vriend woont?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:11

Wauw.. heb even geen woorden. Jouw moeder heeft écht een probleem. Sorry, maar ze spoort echt niet. Zodanig je kind proberen te 'beheersen' op 20-jarige leeftijd is echt niet normaal. Ik zou gewoon op werk vragen of je iets eerder weg kunt, zonder dat je ouders het weten en dan naar de bank gaan.

En ga daar alsjeblieft heel gauw weg..

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:13

Muntdrop dat weten ze niet ja de stad maar niet het adres en dat gaat lekker zo blijven:) Overigens hebben ze geen flauw idee waar ik heen zou gaan aangezien ik ook weleens gedreigt heb bij een vriendinnetje te gaan wonen waarvan ze ook niet weten waar ze woont :)

MyHorseGirl jup ga morgen op het werk even met de bank bellen en dan vragen wat er mogelijk is. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:16

Ooh gelukkig :D je hebt ook geen facebook of iets neem ik aan? Ik denk dat het het beste is als je gewoon helemaal 'verdwijnt' dus geen manier waarop ze je zouden kunnen bereiken. Misschien even een berichtje achterlaten dat ze je ook niet hoeven te zoeken. Straks geven ze je op als vermist en dan heb je ook weer gedoe.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:24

Jawel dat heb ik wel maar afgeschermd en hen ervan afgegooid :) Helemaal verdwijnen kan niet, ze weten waar ik werk, dus ze kunnen me daar sowieso opzoeken. Prima overigens als het te vervelend wordt kan ik ze altijd nog aangeven voor stalking. En als ze me meenemen is het ontvoering en gok dat ze dan ook echt wel een probleem hebben.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:28

Ahh, hopen dat ze het snel 'opgeven' dan maar. Denk dat je moeder het niet zomaar pikt zonder nog wat van haar te laten horen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:36

ik snap niet dat iedereen accepteert dat ze gebeld worden door jouw ouders om te controleren of je daar bent. Als werkgever zou ik daar heel snel klaar mee zijn.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:48

Ze bellen de werk telefoon die ik het grootste gedeelte van de tijd dat ik daar ben bij me heb.. maar opgepakt kan worden wanneer ik er niet ben. Staleigenaren bellen ze als ik niet opneem over het mom van "is ze niet gevallen? " overigens weten zij ervan dus die zeggen altijd dat ik er gewoon ben, ben dan aan het rijden ofzo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:04

dat is dan wel heel aardig van de staleigenaren. Ik zou me kunnen voorstellen dat mensen er op een gegeven moment klaar mee zijn. Dat zou wel eens goed zijn voor je ouders, tegengas van 'onbekenden'.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 19:07

Nou daar ben ik allang blij mee anders gaan ze iedere keer mee naar stal ter controle.. |o _-:(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:18

Waarom heb je het zo ver laten komen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:20

Jeeetje wat een rare ouders, was je een moeilijke puber dan? Of wáárom doen ze zo? Ik zou zeggen ga zo snel mogelijk op jezelf pfff.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 19:35

Gamblerscup wat bedoel je daar mee?

MarlindeRooz, nee totaal niet, mijn leven stond in het teken van mijn paard, zelfs toen ik heel ernstig ziek werd. Het is met name mijn moeder, mijn vader weet dat ik gelijk heb, dat heeft hij ook gezegd, maar durft niet openlijk voor mij te kiezen omdat hij dan gezeik met mijn moeder krijgt. Dus speelt hij het spelletje in mijn nadeel mee. Wat mij dan wel weer woedend maakt.. Maar ach nog ff uitzingen tot alles geregelt is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:39

Nou, precies zoals het er staat... je bent 20, je laat dit toe... ?!?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:50

ik heb in (bijna) exact dezelfde situatie gezeten. Ik heb in de afgelopen twee jaar 6 "thuizen" gehad en zit nu zo'n 5 maandjes op mezelf. Heerlijk!
Sterkte, vooral in het begin. Je kunt me PB-en :)

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 19:56

GamblersCup schreef:

Simpel zat als je tot nu toe nooit genoeg geld gehad hebt om uit huis te kunnen en een paard te onderhouden kan je geen kant op. Ja ik had kunnen gaan en mijn paard bij de slager af laten leveren want dat hadden ze zonder twijfel gedaan. Dan is de keuze snel gemaakt hoor ;) Tot dusver is hij de enige geweest die jarenlang mijn maatje geweest is, er altijd heeft gestaan, en als ik dat niet had gehad, had ik niet geweten wat ik dan had gedaan... Waarschijnlijk was ik dan opgenomen in een of andere kliniek voor psychisch geruïneerde mensen... :(

Met alles waar ik het niet mee eens ben is het "dan ga je toch weg". Ik kan me of aan de huisregels houden of vertrekken. Als de mogelijkheid er niet is om te vertrekken dan houdt het op. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:00

Kun je je paard niet (tijdelijk) gratis bij een vriendin zetten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:03

GamblersCup schreef:

Ik denk een gevalletje van: Je geeft ze een vinger...

Als het er langzaam insluipt en je weet niet anders dan laat je erg veel toe, want het is wel je familie en ergens houd je van ze.
(En ik spreek uit ervaring...)

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 20:24

Brainless schreef:
Kun je je paard niet (tijdelijk) gratis bij een vriendin zetten?

Zou niemand weten, overigens woon ik in rotterdam.. Daar is al niet veel mogelijk voor mijn pony (ivm medische geschiedenis) laat staan dat ik vrienden heb in deze omgeving die ruimte hebben voor een paard helaas.. ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:27

Waar woont je vriend dan en ga je inderdaad bij hem wonen? Misschien daar in de buurt iets zoeken?
Of denk je dat je paard op de huidige stal wel veilig is als je iedereen inlicht?

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 20:30

MarlindeRooz schreef:
GamblersCup schreef:

Ik denk een gevalletje van: Je geeft ze een vinger...

Als het er langzaam insluipt en je weet niet anders dan laat je erg veel toe, want het is wel je familie en ergens houd je van ze.
(En ik spreek uit ervaring...)

Ja zoiets, plus dat je pas weet hoe het hoort als je het van anderen hoort. Dus dat is zo ongeveer rond je 14/15/16e. Aangezien ik in diezelfde periode heel ziek ben geweest heb ik vrij laat meegekregen dat er iets niet klopte.. Alles gebeurt d.m.v. chantage. "als je dat niet doet gaat je pony naar de slacht" "je mag een auto kopen, maar als je een pinpas wil voor je benzine moet het een gedeelde rekening" kortom je hebt zo weinig keus ;)

Mijn broertje daarentegen kwam er vrij vlot tegen in, maar die heeft mijn situatie meegekregen, plus dat hij vreselijk lang/breed en sterk (langste en sterkste thuis) en als het hem niet zint deelt ie gewoon een klap uit als het moet. Dus daar passen ze wel voor op. :+

pmarena hij woont een flink stuk bij mijn vandaan, dat is wel de uiteindelijke bedoeling maar vind het zelf nogal eng. Dus misschien dat ik eerst bij een vriendin in trek. :) Overigens ben ik bij beiden partijen welkom :D Mijn paard moet sowieso weg, beide locaties zijn te ver van mijn huidige stal vandaan, betaal me dan scheel aan benzine :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:34

Kun je wellicht een tipje van de sluier oplichten waar beide wonen? Misschien kunnen we dan meedenken voor een fijne en betaalbare stal :)

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 20:38

pmarena schreef:
Kun je wellicht een tipje van de sluier oplichten waar beide wonen? Misschien kunnen we dan meedenken voor een fijne en betaalbare stal :)

Ik stuur je een pb ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:41

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Wat erg dat je ouders je zo controleren.
Houden van is loslaten.
Je krijgt goede tips om weg te gaan en alles te regelen.
Zet hem op.

Als kind weet je niet beter dan je eigen thuissituatie.
Pas later als je bij anderen komt merk je dat je eigen thuissituatie toch wel vreemd is.

*kruipt terug*

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:16

luuntje schreef:
*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Wat erg dat je ouders je zo controleren.
Houden van is loslaten.
Je krijgt goede tips om weg te gaan en alles te regelen.
Zet hem op.

Als kind weet je niet beter dan je eigen thuissituatie.
Pas later als je bij anderen komt merk je dat je eigen thuissituatie toch wel vreemd is.

*kruipt terug*

Precies, eerst vond ik nog de situatie bij anderen raar zelfs... :+ Zo normaal vond ik het thuis.

Iedereen overigens onwijs bedankt voor de lieve berichtjes! *\o/*

Ik ben er hard mee bezig alles te regelen en ik hou jullie op de hoogte :) !