Help! Advies Gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 20:31

Sassol schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door je berichten ook erg twijfel aan je huidige relatie. Een jongen via tinder, een andere jongen die ook wel klikte, maar dat deed je niet 'want je hebt een vriend'.
Jouw vriend zou het enige moeten zijn waar je nu aan denkt, niet uit loyaliteit maar vanuit gevoel.

En wat ik niet helder heb: je vindt je vriend niet mooi, maar ben je fysiek wel aangetrokken tot hem?

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd over die eerste jongen waar het ook mee klikte.
Ik heb toen bewust voor Bart gekozen. We hadden niks officieels dus niet 'omdat ik al een vriend had' maar omdat ik voor Bart wilde gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:40

je weet wat je hebt. je weet niet wat je krijgt bij een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:41

Ach, ik heb mij destijds voor de grap aangemeld op een datingsite, hoorde van vrienden dat het wel grappig was (kwam toen echt op zeg maar) omdat je random met iemand sprak. Ja, ik had een relatie, maar ik was eerlijk en heb het gelijk verteld dat ik mij had aangemeld. Hij vond het een beetje apart, maar geen probleem verder. Voor mij was de lol er vlot af, freaky mensen lopen er rond :')

Toen ik twijfelde aan onze relatie en heel romantisch zat met een andere jongen (niet echt gebeurt verder, maar gevoelens waren er zeker), heb ik dat ook verteld. Natuurlijk was hij verdrietig, maar omdat ik heel eerlijk was bleef het vertrouwen in elkaar er wel. Door die avond met die andere jongen wist ik wel zeker dat ik mij echt thuis voelde bij mijn eigen lief. Daarna ook echt niet meer de behoefte gevoeld aan iets anders eigenlijk... Was net of ik die bevestiging even nodig had. De twijfels waren weg (en natuurlijk zijn er altijd momenten dat ik ook denk van; pfffffff is dit alles??)

Gewoon eerlijk zijn :) communicatie is de basis van de relatie. Dus blijf ook praten. Het niet groter maken dan het is :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-02-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:49

RoyceMack schreef:

Dit vind ik wel echt een dooddoener, hiermee doe je een partner toch echt te kort. Je blijft toch niet bij iemand omdat je niet weet of je het bij die ander beter hebt of leuker vind.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 18:23

bigone schreef:
RoyceMack schreef:

Dit vind ik wel echt een dooddoener, hiermee doe je een partner toch echt te kort. Je blijft toch niet bij iemand omdat je niet weet of je het bij die ander beter hebt of leuker vind.

Nee maar ik weet hoe goed ik het met hem heb dus om hem te dumpen voor niks, dat riscio wil ik niet eens nemen.

Bovendien ben ik heel onzeker en is Bart een van de weinige jongens waar ik me niet zo onzeker bij voel en compleet vertrouw.

Jolien87

Re: Help! Advies Gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:30

Maar misschien moet je niet alleen aan jezelf denken en aan wat goed voor jou is. Je moet hem dit hoe dan ook vertellen, eerlijkheid duurt het langst. Afhankelijk van hoe hij daarop gaat reageren kun je verdere keuzes maken.
Maar ga geen beslissingen nemen terwijl je niet eens eerlijk kunt zijn tegen je vriend. Als ik je berichtjes over hem lees is het een schat die dit absoluut niet verdient.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:33

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb tegen tinderjongen verteld dat ik een vriend heb. Ik heb alleen nog niet gekeken of hij al gereageerd heeft.

Verder ben ik denk ik niet van plan om het tegen mijn vriend te vertellen. Ikzelf vind dat onnodige problemen geven. Ik heb niks met tinderjongen gedaan, zelfs geen flirtberichtjes gestuurd. Ik heb gekozen voor mijn vriend en wil tinderjongen achter me laten.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:38

Davinia_ schreef:
Je ging zelf 'liken' op Tinder, je ging zelf een gesprek aan met die jongen en je wisselde zelf telefoonnummers uit. Daar kan je dus absoluut niet je vriendin de schuld van geven.

Daarbij, als je na een paar berichtjes al gaat twijfelen aan je relatie, zonder dat je die Tinderjongen ooit gesproken heb, zit je relatie niet helemaal goed in mijn ogen. Anders heb je geen behoefte aan nummers uitwisselen met andere jongens en vertel je gelijk eerlijk dat je een vriend heb :)

Helemaal mee eens.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:43

Kuggur schreef:
Superhaf schreef:
Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ga op de grond liggen en wacht op hulp....

:')

Ik houd wel van een flirt en dat moet ook kunnen. Maar je hebt een vriend dus er is een grens. Wees er eerlijk over.
Je mag/kunt heus wel een leuk gesprek hebben met een andere jongen.
Houd het daar echter ook bij.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:54

sorry hoor je hebt een relatie! je gaat op een datingsite:O en je geeft je vriendin de schuld je bent er zelf opgegaan niet je vriendin! als mij vriend dit zou doen en ik zie het of ik merk het dump ik hem gelijk!

mijn advies! ga niet meer op tinder en verwijder die app je heb een lieve vriend zeg je daar heb je toch genoeg aan lijkt mij?

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:56

Persoonlijk vindt ik het echt niet kunnen, zelfs een beetje goedkoop.. (Maargoed dat is mijn mening) Je hebt een vriend en als die relatie goed zou zitten dan zou je niet zoveel interesse hebben in een ander. Ik zou goed nadenken of het echt wel zo diep zit met je vriend. En als dat niet zo is dan heb je als het uit is alle tijd om je op een ander te focussen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:57

Goed dat je het tinderjongen hebt verteld.
Echter, ik vind dat je aan je vriend verplicht bent om eerlijk te zijn.
Je bent oud genoeg om je bewust te zijn geweest van waar je mee bezig was, dus ook van het risico dat je nam. Onnodige problemen kan je voorkomen door je vriend de berichtjes te laten lezen. Kiest je vriend er dan alsnog voor om er een probleem van te maken dan houden jullie er blijkbaar verschillende principes op na. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar praat er in ieder geval samen over. Jullie staan nog aan het begin van jullie relatie en moeten wellicht nog een deel van elkaars grenzen en principes ontdekken.
Succes.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:00

Pion schreef:
:')

Ik houd wel van een flirt en dat moet ook kunnen. Maar je hebt een vriend dus er is een grens. Wees er eerlijk over.
Je mag/kunt heus wel een leuk gesprek hebben met een andere jongen.
Houd het daar echter ook bij.

Daar is het ook bij gebleven. Tinderjongen wilde meer toen heb ik hem verteld van mijn vriend.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:03

ariannexrich schreef:
sorry hoor je hebt een relatie! je gaat op een datingsite:O en je geeft je vriendin de schuld je bent er zelf opgegaan niet je vriendin! als mij vriend dit zou doen en ik zie het of ik merk het dump ik hem gelijk!

mijn advies! ga niet meer op tinder en verwijder die app je heb een lieve vriend zeg je daar heb je toch genoeg aan lijkt mij?

Sorry maar ik heb al 5 keer uitgelegd waarom ik die vriendin in mijn verhaal benoem.
Verder heb ik tinder al verwijderd. :)

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:07

Jolien87 schreef:
Goed dat je het tinderjongen hebt verteld.
Echter, ik vind dat je aan je vriend verplicht bent om eerlijk te zijn.
Je bent oud genoeg om je bewust te zijn geweest van waar je mee bezig was, dus ook van het risico dat je nam. Onnodige problemen kan je voorkomen door je vriend de berichtjes te laten lezen. Kiest je vriend er dan alsnog voor om er een probleem van te maken dan houden jullie er blijkbaar verschillende principes op na. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar praat er in ieder geval samen over. Jullie staan nog aan het begin van jullie relatie en moeten wellicht nog een deel van elkaars grenzen en principes ontdekken.
Succes.

Mijn vriend is redelijk snel jaloers. Ik wil het hem best vertellen en de berichtjes laten lezen, daar staat namelijk niks verkeerds in. Maar ik weet dat als ik het vertel, hij er dingen achter gaat zoeken omdat ik het vertel dus 'zal het wel fout zijn'. Anders zou het niet nodig zijn geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:08

Wat me opvalt is dat je constant zegt hoeveel je voor je vriend voelt en wat je aan hem hebt, maar denk je überhaupt na over wat jij voor hem betekent? En dan bedoel ik niet het plaatje zoals jij nu op hem overkomt want dat komt niet overeen met hoe je duidelijk bent. Immers, je bent van plan dit voor hem te verzwijgen voor je eigenbelang. Je bent namelijk bang voor 'onnodige' problemen. Als die problemen er daadwerkelijk komen dan is je relatie blijkbaar toch niet zo stevig als je nu hoopt. Maar wees dan blij dat je daar nu achterkomt aan het begin van je relatie.
Hoe dan, ik heb nog geen enkel bericht van je gelezen over de gevoelens van je vriend. Alleen wat het met JOUW relatie doet en hoe jammer JIJ het zal vinden als het uitraakt.
Ik vind dit erg egoïstisch van je en als je vriend daadwerkelijk zo lief is als je zelf zegt dan vind ik niet dat hij jou verdient als vriendin.
Niet zozeer omdat je met een ander berichtjes hebt zitten sturen, maar nog meer omdat je er niet eerlijk of wil zijn uit eigenbelang.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:10

Als ik Bart was, was ik echt niet blij. Ten eerste weet ik niet wat ik ervan moet denken dat je het uberhaupt hebt gedaan. Ten tweede hou je iets achter, wat jou in ieder geval dwars zit want je vraagt hier advies.

Nu ben ik zelf een erg jaloers type en zou ik echt niet blij zijn als mijn partner een andere meid zoekt via een datingapp en daar vrolijk mee gaat praten. Maar dat ben ik.. Dat is per persoon natuurlijk verschillend hoe erover gedacht wordt. Ik vind dat er dan iets niet goed zit in de relatie. Een praatje is leuk, maar zoals ik het allemaal lees is het wel meer als een praatje. Ook van jou kant, anders had je het al eerder afgekapt, toch? Nee ik vind wat jij doet not done in een relatie. Vooral over een wat langere tijd.

Ik zou het in ieder geval eerlijk vertellen aan Bart. Die arme Bart :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:18

Ten eerste, bekijk het alsjeblieft even vanuit je eigen perspectief. Ik vind je namelijk ontzettend egoïstisch overkomen in je berichten. Je wilt het hem niet vertellen omdat je bang bent dat hij er iets achter gaat zoeken? Vind je het gek? Welke trouwe vriendin die gek is op haar vriend gaat zich nou weer aanmelden voor een dating app. En alsof dat het rare nog niet is geef je ook nog eens je nummer aan deze jongen en ga je met hem praten. Je geeft zelf aan dat je hem ergens van kent, wat nou als je hem weer op een feestje tegenkomt, en je vriend is daarbij en komt er op die manier achter? Hoe ongelofelijk klóte zal dat voor hem zijn? Hoe zou jij het vinden als hij lekker ging appen met andere meiden die op een romantische manier achter hem aan zitten?

Ten tweede is het alleen maar eerlijk om dit aan hem te vertellen, zodat hij zelf kan bepalen wat hij ermee wilt. Mijn vriend zou me dumpen als ik dit soort dingen zou flikken, net zo hard als dat ik hem zou dumpen als hij zoiets bij mij zou doen. Zo ontzettend vernederend. Bedenk je alleen al eens hoe moeilijk het voor hem gaat zijn als hij hier pas over een paar maanden achter komt, jullie gelukkig samen zijn en je het niet aan hem hebt verteld? Ik krijg heel erg het idee dat jij hem een beetje als een charity case ziet, alsof je hem een beetje voor lief neemt. Want ja hij is lief voor je maar hij is je type niet qua uiterlijk. En andere jongens zijn wel je type qua uiterlijk. Maak het dan alsjeblieft uit met de lieve jongen en laat hem een meid zoeken die hem wel waardeert. Kan jij lekker Tinderen.

Excuses voor mijn ongezouten mening.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:18

Je weet dat hij jaloers is aangelegd, je weet dus ook dat je ergens mee bezig was waarmee je hem zou kwetsen. Het feit dat je er toch mee bezig bent geweest getuigt mijns inziens van een gebrek aan respect voor je vriend.
En het excuus dat het door je vriendin komt vind ik slap. Je bent immers zelf gaan liken en berichtjes gaan sturen. En vervolgens ben je zelf gaan 'fokken' om even in je eigen woorden te spreken. En tot slot ben je zelf gaan appen met die knul.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar toen ik 2 maanden een relatie had met mijn vriend, kwam het nieteens in mij op om iets dergelijks te doen.
Houd de eer aan jezelf en wees eerlijk. Je zult altijd dit geheim bij je dragen en het is niet ondenkbaar dat je vriend er ooit gaat achter komen. Had hij niet veel liever gehad dat jij het hem direct eerlijk had verteld?

Edit: eens met Emma dus.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:40

Jolien87 schreef:
Wat me opvalt is dat je constant zegt hoeveel je voor je vriend voelt en wat je aan hem hebt, maar denk je überhaupt na over wat jij voor hem betekent? En dan bedoel ik niet het plaatje zoals jij nu op hem overkomt want dat komt niet overeen met hoe je duidelijk bent. Immers, je bent van plan dit voor hem te verzwijgen voor je eigenbelang. Je bent namelijk bang voor 'onnodige' problemen. Als die problemen er daadwerkelijk komen dan is je relatie blijkbaar toch niet zo stevig als je nu hoopt. Maar wees dan blij dat je daar nu achterkomt aan het begin van je relatie.
Hoe dan, ik heb nog geen enkel bericht van je gelezen over de gevoelens van je vriend. Alleen wat het met JOUW relatie doet en hoe jammer JIJ het zal vinden als het uitraakt.
Ik vind dit erg egoïstisch van je en als je vriend daadwerkelijk zo lief is als je zelf zegt dan vind ik niet dat hij jou verdient als vriendin.
Niet zozeer omdat je met een ander berichtjes hebt zitten sturen, maar nog meer omdat je er niet eerlijk of wil zijn uit eigenbelang.

Ik weet wat ik voor hem beteken. Ik snap alleen niet zo goed wat je precies wilt horen? Ik kan toch niet voor mijn vriend invullen wat hij er van vindt dus kan ik dat hier ook niet echt neerzetten...
Als ik tinderjongen had leren kennen via school, had ik ook niet hoeven vertellen dat ik met hem app omdat de berichtjes die we stuurden gewoon normaal waren.
Het enige wat ik hem dan vertel is dat ik een jongen van tinder mijn nummer heb gegeven maar dat hij inmiddels wel weet dat ik een vriend heb...

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:49

Emmaa_ schreef:
Ten eerste, bekijk het alsjeblieft even vanuit je eigen perspectief. Ik vind je namelijk ontzettend egoïstisch overkomen in je berichten. Je wilt het hem niet vertellen omdat je bang bent dat hij er iets achter gaat zoeken? Vind je het gek? Welke trouwe vriendin die gek is op haar vriend gaat zich nou weer aanmelden voor een dating app. En alsof dat het rare nog niet is geef je ook nog eens je nummer aan deze jongen en ga je met hem praten. Je geeft zelf aan dat je hem ergens van kent, wat nou als je hem weer op een feestje tegenkomt, en je vriend is daarbij en komt er op die manier achter? Hoe ongelofelijk klóte zal dat voor hem zijn? Hoe zou jij het vinden als hij lekker ging appen met andere meiden die op een romantische manier achter hem aan zitten?

Ten tweede is het alleen maar eerlijk om dit aan hem te vertellen, zodat hij zelf kan bepalen wat hij ermee wilt. Mijn vriend zou me dumpen als ik dit soort dingen zou flikken, net zo hard als dat ik hem zou dumpen als hij zoiets bij mij zou doen. Zo ontzettend vernederend. Bedenk je alleen al eens hoe moeilijk het voor hem gaat zijn als hij hier pas over een paar maanden achter komt, jullie gelukkig samen zijn en je het niet aan hem hebt verteld? Ik krijg heel erg het idee dat jij hem een beetje als een charity case ziet, alsof je hem een beetje voor lief neemt. Want ja hij is lief voor je maar hij is je type niet qua uiterlijk. En andere jongens zijn wel je type qua uiterlijk. Maak het dan alsjeblieft uit met de lieve jongen en laat hem een meid zoeken die hem wel waardeert. Kan jij lekker Tinderen.

Excuses voor mijn ongezouten mening.

Dan komt hij erachter dat ik mijn nummer heb gegeven... Dan leg ik de situatie uit.
Zoals ik al heb uitgelegd zie ik hem absoluut niet als 'beste optie voor nu'. Lees een paar berichten terug en daar staat het uitgelegd. Ik waardeer hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:54

Als je hem waardeert vertel je hem de waarheid...

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:56

Jolien87 schreef:
Je weet dat hij jaloers is aangelegd, je weet dus ook dat je ergens mee bezig was waarmee je hem zou kwetsen. Het feit dat je er toch mee bezig bent geweest getuigt mijns inziens van een gebrek aan respect voor je vriend.
En het excuus dat het door je vriendin komt vind ik slap. Je bent immers zelf gaan liken en berichtjes gaan sturen. En vervolgens ben je zelf gaan 'fokken' om even in je eigen woorden te spreken. En tot slot ben je zelf gaan appen met die knul.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar toen ik 2 maanden een relatie had met mijn vriend, kwam het nieteens in mij op om iets dergelijks te doen.
Houd de eer aan jezelf en wees eerlijk. Je zult altijd dit geheim bij je dragen en het is niet ondenkbaar dat je vriend er ooit gaat achter komen. Had hij niet veel liever gehad dat jij het hem direct eerlijk had verteld?

Edit: eens met Emma dus.

Ik geen mijn vriendin hier niet de schuld van, ik wilde duidelijk hebben dat ik niet uit mezelf tinder op mijn telefoon heb gezet. Ik ben inderdaad zelf gaan liken en berichtjes sturen. Dat 'fokken' was alleen als mensen met domme openingszinnen komen en het zelf ook niet serieus nemen.
Ik zie het niet zo zeer als een geheim. Verder ben ik ook altijd eerlijk tegen hem geweest over jongens.

Superhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:59

Emmaa_ schreef:
Als je hem waardeert vertel je hem de waarheid...

Ik waardeer hem maar ik zie het nut er niet van in dat hij dit weet. Hij heeft hier toch geen boodschap meer aan. Ik ben niet vreemdgegaan. Als hij er toevallig nu achter komt, mag hij alle berichtjes lezen omdat het gewoon normale berichten waren.
Dan moet ik hem dus vertellen dat ik een jongen van Tinder mijn nummer heb gegeven maar dat hij wel weet dat ik een vriend heb. Wat heeft hij aan deze informatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:00

Je vraagt hier om advies toch? Nou, here you go. Niet aangevallen reageren als mensen dan hun mening aan je geven. Natuurlijk heeft hij er wel een boodschap aan, namelijk dat jij al de behoefte had om je nummer aan iemand anders te geven en te wachten met diegene vertellen dat je een relatie hebt.