Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:39

Ja dat is het bijzondere.. Ik heb eigenlijk helemaal geen last van mijn nek nu! Ook niet terwijl ik de hele dag achter de laptop zit voor mijn afstuderen. De laatste week voordat het uitging trouwens ook niet.

En als je het over de duivel hebt. toch weer zomaar een appje. ik leg zo mooi weer mijn telefoon weg

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 07:42

En niet geantwoord. :)

beste is toch blokkeren als je hem nog op FB heb laat je hem daar staan, geef melding dat je hem gaat blokkeren om je lost te laten komen van hem over paar weken zeg je de blokkade op

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 09:58

Ik heb eerst heel kortaf gereageerd. Hij opende een gesprek maar had eigenlijk niks te melden, zei 1 woord, hooguit 2, geen interesse terug ofzo. En toen werd ik een beetje pissig, dat ie het lef had om weer in m'n hoofd te komen zitten gewoon omdat ie 'hoi, ik ben thuis' wilde zeggen terwijl hij weet dat ik de neiging heb om te gaan lopen trekken als hij kortaf doet.

Dus heb ik hem gevraagd wat nou de bedoeling was, dat ik dacht dat we niet meer zouden appen tenzij er iets te vertellen was en dat dit nogal irritant was omdat hij en niks te vertellen had en ook niets vroeg.

Kreeg excuses terug en de vraag hoe mijn dag was geweest. Teruggestuurd dat hij mocht kiezen: Of je appt een berichtje met een begin en een eind, of je opent een gesprek en gaat het gesprek dan aan of je houd gewoon je waffel dicht.

Weer excuses en voor het eerst sinds het uit was stonden de berichtjes in mijn scherm overwegend links :) Ik voelde me best stoer dat ik pissig op hem was haha. Voelde me na dat gesprek ook niet slechter, alleen maar beter. Nu ben ik het niet die op moet letten wat ik zeg, maar hij en dat voelt fijn.

Verder de hele nacht met school bezig geweest en ik ben nu onwijs hyper en vrolijk haha

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:55

Stille meelezer! Leuk om eens te lezen dat je hyper en vrolijk bent vandaag TS :)!!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:13

Hihi, ik vind het een beetje eng eigenlijk, bang dat ik straks heel hard in elkaar donder. Maar voor nu geniet ik maar gewoon even van de blijheid!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:22

Heb het hele topic maar in één ruk helemaal doorgelezen :o heb echt alle berichten gelezen :j Super om te horen dat het beter met je gaat zo!Doe zo voort! :D en heb maar niet te veel schrik om te hard in elkaar te donderen, want dat kan je misschien weerhouden van vrolijk en blij te zijn :) Wat niet betekent dat je niet mag opletten natuurlijk.
Als ik het zo lees ga je elke dag met kleine stapjes of zelfs grotere stapjes vooruit en het verwerken lijkt goed te gaan zo :D natuurlijk is het nog niet voorbij en er zullen nog wel dagen komen dat je een beetje hervalt of terug achteruitgaat, maar neem alles bij de dag en geniet waar genieten te valt ;)

Echte Tips vanuit ervaring of ervaringen zelf heb ik niet de delen of te geven :') want zoals je ziet ben ik daar nog te jong voor. Maar ik volg graag en ik vind het super ook dat je zelf nu ook je grenzen legt tegenover je vriend ( de appjes ) en geen contact is inderdaad een grote stap in de goede richting :) Even tijd om met aan jezelf te denken en lekker dingen met je vrienden, vriendinnen doen en veel gaan paardrijden en studeren en werken voor school natuurlijk. Je bezighouden is de beste therapie.

Ik wil ook even zeggen nog dat ik het echt super vind hoe je weet wat er waar is misgelopen waar het aan ligt en zo realistisch ( of hoe moet ik het verwoorden?) er staat zodat je het zelf ziet en eraan kan gaan werken.

* Ook nog een ( vrolijke *D ) knuf hier van mij! *

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 18:47

Wauw, wat een ontzettend lief berichtje! Zit met een grote lach achter mijn laptop haha!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:55

Goed bezig meis! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:13

Inderdaad, goed bezig :)
Dipjes kunnen altijd nog komen, maar geniet extra goed van de momenten dat je je goed voelt :)
Lkkr concentreren op afstuderen,vrienden enzo :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:38

En hoe gaat het er vandaag mee? :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 11:38

Iets minder, weer maar kort geslapen dus nu knallende koppijn. En ik kon het gister weer eens niet laten om hem te appen omdat dat de dag ervoor gewoon wel fijn was, maar uiteraard weer korte reacties :) terwijl ik enorm aan het ratelen was. vanmiddag lekker een buitenritje maken met Tones!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:12

waarom wis je zijn nummer en gesprek niet gewoon? dan kan je hem ook niet appen
en als hij appt en je ziet zijn nummer.. zeggen dat je geen contact meer wil en verwijderd het gesprek weer

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:38

Het buitenritje was erg geslaagd.
Gaan we vaker doen. :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 17:28

Limanade schreef:
en als hij appt en je ziet zijn nummer.. zeggen dat je geen contact meer wil en verwijderd het gesprek weer

Omdat ik helemaal niet geen contact meer wil :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:13

Paloedie schreef:
Limanade schreef:

Omdat ik helemaal niet geen contact meer wil :)

oke maar je hoeft zijn nummer toch niet weg te gooien? desnoods schrijf je die ergens op
maar als je elke keer de verleiding niet kan weerstaan.. schiet het ook niet echt op he?
beste om over iemand heen te komen is gewoon (voorlopig) totaal geen contact
en dan kan je het beste ervoor zorgen dat je jezelf die mogelijkheid ook niet geeft

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 21:18

Haha geen contact is echt niet mijn stijl :) alleen ik moet stoppen met hem alles willen vertellen wat goed gaat enzo. Gesprek verwijderen is opzich wel goed, alleen ben ik nogal van het teruglezen haha.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:22

Ja het opdit moment natuurlijk nog moeilijk. Wees je er wel bewust dat dit na een tijdje is wat je toch een beetje achter je gaat moeten laten. Contact houden gaat wel, maar op dit moment lijkt me beide moeilijk? Geen contact wil je ook weer niet..Maar contact is dan weer moeilijk omdat je hem zo gewend bent en kent en vertrouwd enzoverder, en je dus sneller dingen verteld zeg maar.
Soms kan contact helaas je weerhouden om verder te gaan, maar dat hangt echt van persoon tot persoon ook af natuurlijk.
Moest die tijd komen dat je echt geen behoeft meer hebt aan contact, dan voel je dat zelf ook wel aan denk ik :)
ik zou je contact echt proberen tot het minimum te houden; Hij (of jullie, of hoe je het ook wilt zeggen) heeft/hebben namelijk besloten dat de ander niet als 'hoofdpersoon' in de anders leven gaat spelen. En dat houd meestal ook in geen/ bijna geen contact.(ik vind het moeilijk uit te leggen sorry :') hoop dat het toch een beetje duidelijk is wat ik bedoel :P )

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:33

Als je contact wilt houden moet je dat vooral gewoon doen. Het duurt misschien langer voordat je het dan echt los kunt laten maar als het je elke dag helpt om weer je bed uit te komen en te beginnen aan de dag dan is dat het waard.

Ik ben 4 maanden geleden 'gedumpt' (is niet echt het goede woord maar bij gebrek aan beter) door mijn ex en ik herken veel van je posts. Ik kreeg paniekaanvallen, huilbuien, ik at niets meer en ik was echt een hoop ellende. Iedereen in mijn omgeving zei dat ik het contact moest verbreken want ik zou het anders nooit los kunnen laten. Ik ben eigenwijs geweest en wilde met hem blijven praten. Dat bleek een goede beslissing te zijn, want op dit moment voel ik me veel beter maar heb ik wel een goede vriend gevonden in mijn ex :)
Het grootste verdriet en pijn was bij mij na ongeveer 3 weken gezakt, daarna kon ik weer wat dingen eten en ging ik weer studeren. Tot die tijd was het een enorme hel, ik voelde me ook ontzettend kinderachtig want ik ben ook "al" 21 en vond dat ik me beter moest kunnen gedragen. Niet dus :P

Wat ik eigenlijk wil zeggen: *knuffel*, je gaat hier doorheen komen en uiteindelijk wordt elke dag weer iets makkelijker, welke beslissingen je ook neemt over contact of geen contact.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 00:40

Ik snap wat je bedoelt hoor! Ik vind het contact opzich niet moeilijk, als ie gewoon normaal doet juist fijn. Word er dan ook niet verdrietig van dat het in een andere rol is ofzo. Alleen als ie contact zoekt en dan zelf rot gaat lopen doen vind ik het rot. Hij wil zelf ook graag contact houden, dus dan moet ie ook maar helpen zorgen dat het contact wat er is ook goed is :)

En het zal vanzelf wel minder worden (of meer :p) maar de tijd zal uitwijzen hoe we verder gaan :) moet trouwens zeggen dat ik met nog 2 exen gewoon nog contact heb, ook diepgaande gesprekken soms. Dat je geen relatie meer hebt betekent voor mij absoluut niet dat je dan ook niet meer om elkaar kunt geven. En juist dat je elkaar van heel dichtbij hebt gezien kan dan ook toegevoegde waarde hebben. Maargoed, dat is hoe ik erin sta, voor ex is het nieuw. Hij had ook altijd de instelling dat je van een ex cold turkey af moest. Grote woorden, maar 't lijkt erop dat ie daar toch maar vanaf is gestapt haha

De paniekaanvallen zijn weg gelukkig, en ik begin ook weer een beetje honger te krijgen. Mag ook tijd worden, want begin er een beetje eng uit te zien haha. Nu nog aan meer dan 4 a 5 uur slaap zien te komen. Mijn vader is vannacht niet thuis, ik zit eraan te denken om bij mijn moeder in bed te kruipen haha. Ik slaap vaak beter als ik niet alleen ben.
Laatst bijgewerkt door Paloedie op 09-03-14 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 00:41

En Tones, ik vond het ook leuk! En supergeluk gehad met het weer! Sandora was op weg naar huis wel errrrg druk, alsof ze net van drie weken stalrust kwam. Muts

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:54

haha leuk dat jullie je zo hebben geamuseerd! :D
en ja, zorg maar dat je weeer een slekker lang en goed slaapt! :) Dan kan zo echt je hele dag bepalen soms hee, hoe je slaapt ;)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 01:05

x_Kaat_x schreef:
haha leuk dat jullie je zo hebben geamuseerd! :D
en ja, zorg maar dat je weeer een slekker lang en goed slaapt! :) Dan kan zo echt je hele dag bepalen soms hee, hoe je slaapt ;)

Valt mee, ik ben gewoon wakker en vrolijk enzo, alleen de dagen duren zoooo lang

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:36

Vannacht helaas weer gewoon kort geslapen haha. Vandaag lekker met een vriend op een terrasje geweest en 4,5 hem gewandeld. Daarna bij mijn ex geweest en nu zit ik met een heel dubbel gevoel weer thuis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:32

Wat heb je bij je ex gedaan?
Was heerlijk weer om heerlijk buiten te zijn inderdaad :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 11:15

Ik had hem zaterdagavond gevraagd of ik ff wat spullen van hem langs moest brengen, waarvan ik weet dat hij ze mist. Hij wist niet of ie dan thuis was, dus dat we anders zondag wel even konden meeten.. hij liet verder open hoe of wat, dus heb ik gevraagd of we een stukje konden gaan wandelen.

Ik ging er volledig zonder verwachtingen in, had me erop voorbereid dat hij zich weer af zou sluiten en dan zou ik hem zijn spullen hebben gegeven en naar huis zijn gegaan. Maar dat was niet zo. Hij heeft het er duidelijk moeilijk mee en ziet er slecht uit. Eerst een poos over koetjes en kalfjes gepraat, elkaar een knuffel gegeven. Heenweg met wandelen een tijdje op een talud gezeten. Hij keek steeds heel lang naar me, of keek me lang aan en dan moeilijk weg. Dikke ogen. Gaf complimentjes over dingen die hij eerder niet zo snel zag.
Terugweg ook over ons gepraat, op zijn initiatief. Hij heeft me vooral laten vertellen, maar sloeg niet dicht, dat was fijn. Hij is blij dat ik onze breuk aangrijp om zo naar mezelf te kijken en is het er ook wel mee eens dat als ik niet zo in de knoop was geraakt met mezelf er geen reden was waarom we hier hadden gestaan. Maar ik moet nu aan mezelf werken en het lijkt hem goed als ik een tijdje alleen ben. Dat hij voor zichzelf wel steeds meer de bevestiging krijgt dat het nu beter is zo (en dat is voor mij hetzelfde, ik moet dit alleen oplossen voordat ik met iemand kan delen).

Ik heb hem thuis nog wel de brief gegeven die ik had geschreven voor het geval hij (of ik) niet wilde praten of het moment niet daar was. Geen idee of hij hem leest, maar er staat niets in wat ik niet heb besproken geloof ik.

Ik ben blij dat het me gelukt is om gister positief te blijven, er vrij laconiek in te staan en hem niet te smeken me terug te nemen of het nog eens te proberen. Ik weet dat dat niet zou werken. Maar ik vind het héél moeilijk om te zien dat hij het zoveel moeilijker heeft dan hij liet merken. Dat zijn gevoel niet weg is, maar het zich zo klote voelen toch beter is dan bij mij te zijn. Terwijl ik dus ook weet dat het voor nu wel beter is zo. Wilde hem de hele tijd knuffelen gister en dat heb ik misschien ook wel iets teveel gedaan. Toch knuffelde hij me voordat ik wegging zelf en voelde het goed dat ie dat contact opzocht.

Verstand en gevoel liggen dus niet echt op een lijn nu haha.