MarlindeRooz schreef:Mochten mensen denken dat het gaat gebeuren, beeld je dan even in dat dat technisch gezien veeeeeel gaat kosten.
Technisch gezien? Dat klopt niet hoor, technisch is dat echt een makkie!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Heeft iemand dat jou serieus wijs gemaakt?Mochten mensen denken dat het gaat gebeuren, beeld je dan even in dat dat technisch gezien veeeeeel gaat kosten.
Shadow0 schreef:MarlindeRooz schreef:Mochten mensen denken dat het gaat gebeuren, beeld je dan even in dat dat technisch gezien veeeeeel gaat kosten.
Technisch gezien? Dat klopt niet hoor, technisch is dat echt een makkie!
MarlindeRooz schreef:Daarbij wat maakt het uit dat het gefilterd wordt voor reclame?
Citaat:Problemen mee? Dan verwijder je facebook en whatsapp gewoon?!
Citaat:Het is gewoon dat facebook er eerlijk over is wat er met jou informatie gebeurd...
MarlindeRooz schreef:Dat neem ik dan maar van jullie aan, maar ik zie niet waarom facebook dat zou doen.
Daarbij wat maakt het uit dat het gefilterd wordt voor reclame? Problemen mee? Dan verwijder je facebook en whatsapp gewoon?!
Het is gewoon dat facebook er eerlijk over is wat er met jou informatie gebeurd... Wie weet gebeurd het nu ook al wel en weten we dat gewoon niet.
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Ik denk dus niet dat we het zijn vergeten, maar het echt niet weten. Of het niet zo hebben beleefd. Wat logisch is als je zo jong bent in die tijd...
Misschien heb je daar wel een punt. En heeft het toen zo'n indruk op mij gemaakt, niet omdat de feiten zo waren, maar vooral omdat mensen zich er toen echt zorgen over maakten, en dat oversloeg op mij als kind.Citaat:En gezondheid is in Westerse landen al behoorlijk een issue, dus in hoeverre kunnen wij niet voor onszelf bepalen wat gezond en ongezond is, in een maatschappij waarin nieuwsberichten over gezondheid en gezonde producten eigenlijk de orde van de dag zijn?
Nou, juist die toegang tot informatie wordt wel steeds meer beperkt als er steeds minder onafhankelijke communicatie is. Ik vind het juist zo risicovol dat we op een bepaald moment niet meer genoeg informatie hebben om werkelijk te kunnen kiezen.
(En als we dan naar de tabaksindustrie kijken: zo is de informatie dat nicotine kankerverwekkend lange tijd verborgen gehouden. Als je enerzijds door de overheid juist aangemoedigd wordt om te roken (het is ooit verplicht geweest in dienst!) en je anderzijds niet kunt weten dat iets kankerverwekkend is, hoe kun je dan een goede keuze maken?
Bij Google treedt dat gevaar ook al op: niet iedereen krijgt dezelfde resultaten op dezelfde zoektermen bv, dus niet iedereen heeft toegang tot dezelfde informatie. Als ook de uitwisseling steeds moeilijker wordt dan kunnen mensen op een bepaald moment niet meer kiezen, en zich ook niet meer verenigen om actie te ondernemen.
Lumea schreef:Elize als je dat allemaal via sms zou moeten doen zouden er alleen belangrijke dingen besproken worden en niet al die onzin erbij. Die onzin wordt dan wel verteld als je elkaar in het echt ziet of evt via skype oid.
Als je per berichtje moet betalen ga je echt niet zoveel spammen hoor
Ben ik ook helemaal met je eens.Janine1990 schreef:Ik begrijp wederom waar je naar toe wilt. Maar het heeft natuurlijk ook een keerzijde, klokkenluiders hebben meer kanalen om hun verhaal te doen en kunnen beter beschermd hun verhaal doen. Waardoor onafhankelijke partijen onderzoek kunnen doen.
Citaat:Die laatste alinea begrijp ik niet helemaal. Op welk niveau zijn de er verschillen in zoekresultaten? Want geografisch gezien is dat goed verklaarbaar.