Muur bekleden met takken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:37

Arrabel schreef:
anneliesdj schreef:
Takken gaan rotten en zitten vol ongedierte.
Ik denk dat je beter naar de bouwmarkt kunt gaan en kijken watvoor erfafscheiding ze hebben.
Matten van wilgentakken, boomschors, bamboe enz. keuze zat en is schoon materiaal, kost ook niet zoveel.

Nu ga ik misschien heel zweverig worden maar ik vind het juist een mooi idee dat ik de takken zelf uit heb gekozen en dat ze echt in de wilde natuur hebben gestaan.
Niet bewust gekweekte takken die al voor uitgezocht zijn door andere mensen.

Ik denk dat je daar wel op terug komt als je de nadelen ziet :P
Ik snap volledig je gedachte, zo ben ik ook, maar ik woon in het bos :+

Anoniem

Re: Muur bekleden met takken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:53

Even hierop inhakend...zijn er ook manieren dan om takken echt te behandelen, tegen rot en vieze kruiperds?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:54

Opstoken :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:55

Geintje natuurlijk, maar op droge takken huizen weinig beestjes, eventueel inspuiten met verdelgingsmiddel (ben ik geen voorstander van -O-) en daarna met blanke lak ...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:56

Eerst goed drogen en dan een tijd vacuum bewaren denk ik, of misschien invriezen om alles dood te krijgen.
Geen idee.

Edit; dat is niet waar hoor Shirley, droge takken vinden ze ook echt wel leuk om in te zitten.
Dan moet je echt verse takken nemen die je zelf droogt en dat duurt echt wel even.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:00

Zou het wat zijn om ze met een stoomreiniger te 'behandelen??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:03

Ik pak altijd verse takken van onze wilgenbomen, daarvan zijn de basten dan heel en kun je eventuele spinnetjes e.d. zo afvegen.
Oude natte takken met halfvergane schors bieden meer onderdak aan pissebedden en duizendpootjes enzo, echt van die nattige insekten ook -O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:09

Leen even wat katten... die maken wel korte metten met eventuele spinnen en kevertjes die in het hout zitten...

Ik kan je wel uit ervaring vertellen dat het een akelig geluid is als een spinnenpoot uit zijn lijf getrokken wordt (krakkk) enne... mijn katten deden niks met slakken in huis... (behalve een beetje special er naar kijken pootjes uitsteken om ze weer terug te trekken voordat ze met de slijmerige monsters in aanraking kwamen) dus slakjes moet je zelf even opruimen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:11

Op het reptielen forum werd mij aangeraden om het hout paar dagen in de vriezer te doen of in de oven.

Maar heel veel doen ook alleen afspoelen. Beestjes moeten ook wel wat weerstand hebben.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:23

heel leuk idee, en van die beestjes heb je maar een paar dagen last, dan zijn ze eruit.
takken gaan binnen niet rotten, de drogen en kunnen dan afbreken als je erlangs gaat, maar of dat erg is ?
zelf heb ik takken voor het raam gehangen met van alles erin, een soort bewaartak. 1e dag een paar spinnetjes, maar met de stofzuiger is dat ook zo opgelost.

rond deze tijd zijn ze bijna overal aan het snoeien, niet teveel gaan bellen en slapende honden wakker maken, even met die lui die aan het snoeien zijn overleggen en de takken meenemen.

voor leuke dingetjes kun je ook heel goed (en goedkoop) naar de action

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:25

Cayenne schreef:
Arrabel schreef:
Haha, jij maakt er een soort horror film van!
Dan kom ik smorgens beneden en dan krioelt het van de beesten die me ook nog gaan aanvallen en omdat ze van de pokon hebben gegeten zijn ze zo groot als Labradors en dan kom ik op het journaal : Dame door reusachtige insecten opgegeten omdat ze een "bosmuur" had gemaakt, hoe kon ze ook zo stom zijn!! :')

Ooit was er bij dat programma van Martijn Krabbe waarbij ze complete huiskamers verbouwden etc ook iemand die een bosmuur wilde. Bij hem hadden ze allemaal stukjes boomstam en takken op de muur geplakt, maar alles onbewerkt.
Toen ze een paar weken later opnieuw gingen filmen om te vragen of alles nog beviel, waren de takken etc alweer van de muur af. Het zag er best heel leuk uit, maar 's avonds kwam er een heel leger aan spinnen, torren en vliegjes tevoorschijn. Vreselijk!

Haha, heerlijk! Mooi programma was dat. Mij staat nog bij dat ze een slaapkamer hadden gemaakt waarbij de vloer onder water stond, en dan met een vlonder naar het bed wat ook op een vlonder stond. :') _O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:26

Ik zal nooit vergeten dat ze een doorzichtige rioolpijn door de keuken hadden gemaakt.
Die kwam van de toilet van boven, als iemand boven dat doortrok kon je door de doorzichtige buis in de keuken zien wat voor boodschap er gedaan was....

Of een aquarium tegen de muur en het plafond gekit, maar ze hadden er nooit over nagedacht om ergens nog een opening te houden dus het water kon er nooit meer uit en ze konden de vissen ook geen voer geven.

Ik heb ook wel is gehoord dat het allemaal prutswerk was wat ze deden, het moest allemaal snel, snel, snel... ik 2 dagen volgens mij.
Als ze dan weg waren kwam het wel is voor dat het stuc of behangwerk zo weer van de muren af kwam zetten of dat kitranden spontaan loslieten enz.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 20-02-14 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:27

Die rioolpijp ken ik ook nog wel :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:28

Oeh, ik ga even volgen :) Ben benieuwd naar het resultaat (met takken en beestjes).

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:26

Idem :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:27

Nog steeds geen beessie gezien ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:02

Misschien heb je wel per ongeluk wandelende takken meegenomen, die hebben geen last van beestjes............ :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 09:50

Dan zijn het wel reuze wandelende takken! hahaha
En dan liepen ze... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:01

Leuk idee! Ik hoop voor je dat het meevalt met het ongedierte..

Over de steenmarters, ze zijn heel mooi en zien er schattig uit maar schijn bedriegt :=

http://youtu.be/HhS9rFkCkuA

(Beestje loopt nu weer lekker vrij rond in het bos)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:06

noviceh schreef:
Wordt het dan niet enorm stoffig?? :wow:

:= gelukkig, ik dacht dat ik de enige muts was die dit direct dacht.
Die muur met groen is geweldig mooi trouwens.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:40

Wat een leuk topic; er komen echt prachtige ideeen voorbij. Als ik alleen zou wonen wist ik het wel. :j Maar ik denk niet dat manlief er enthousiast voor te krijgen is.

Wat de beestjes betreft zou ik ook proberen uit te roken. En daarna nog een tijdje goed luchten want die rookgeur ben je zo snel niet kwijt. Of insecticide als het dan echt moet. Helemaal onbehandeld zou ik o.w.v. houtworm ook niet riskeren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:57

En, hoever ben je nu?? :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 11:13

Nog niet veel verder.. hahaha :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:26

:= Dat komt natuurlijk doordat het topic een beetje op de achtergrond verdween }>

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:38

Zal wel meevallen met die beestjes, met de kerst zetten de meeste mensen toch ook een echte boom binnen, en dan heb je toch ook geen probleem. Liggen de takken te rotten op de grond, dan wordt het wat anders, maar dat zijn waarschijnlijk toch niet de takken die je zoekt.