Wanneer houd het op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:40

Schaduw13 schreef:
De punt is gezet..
Het was echt heel zwaar, maar het is me gelukt!
Alleen ben ik bang dat ik er nog niet helemaal vanaf ben aangezien hij mij nog niet kwijt wilde..
En stiekem heeft hij nog spullen van mij achtergehouden en moet ik daarvoor nog terug (gelukkig heeft dit geen haast omdat het niet erg kostbare spullen zijn :) )

Dank je wel! :D

Wauw TS, echt knap van je!
Ik hoop dat het nu allemaal wat beter wordt voor jou!

lady62

Re: Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:51

Zo en nu is het afgelopen jij gaat je schouders er onder zetten recht op en kijk de wereld aan.
Deze vriend heb je helemaal niets aan en als je er aan blijft hangen dan word dit waarschijnlijk je ondergang stoppen ermee.
Geef jezelf een schop onder je kont en ga ervoor er is een hele wereld te ontdekken kijk alleen maar vooruit en niet achterom
Jij bent sterker dan je denkt en dat betekent ook keuzes maken.
Je bent nog zo jong en je kunt nog zo veel meisje vergooi je toekomst niet ga ervoor.
Met goede hulp en drie stappen vooruit en een stap achteruit ga je er heus komen leer van jezelf houden want dan pas is er plaats voor een maatje.
Geef het tijd.
Heel veel sterkte

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 17:16

Dank jullie wel! Ik vind de steun echt heel fijn! Ik denk ook niet dat ik anders deze stappen had durven zetten :o

Verder heb ik alles ook besproken met mijn schoolhulp vandaag en ze was ook heel trots op me dat ik morgen naar de HA ga! :)
Maar ik moet wel zeggen dat ik erg zenuwachtig ben voor morgen zeker omdat ik echt geen idee heb wat me te wachten staat.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:40

Het kan enkel beter beginnen gaan TS! Niet twijfelen en jezelf goed inpeperen dat je echt de allerbeste keuzes maakt, je bent keigoed bezig! Want dit vereist allemaal heel wat moed. Je bent een echt een supersterke meid, waar velen enkel een voorbeeld aan kunnen nemen!

En over een jaar blik je hier op met trots terug :j

(edit: typo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:50

Bedenk dat jij altijd bepaald wat je zegt of doet, alleen stel je open voor de hulp.
En je hoeft tegen je ha alleen maar je globale problemen te vertellen, waar je tegenaan loopt en dat je hulp wilt maar je kunt ook gewoon zeggen dat je het gewoon moeilijk vind om hulp te zoeken en/of dat je t moeilijk vind om je open te stellen. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:10

Wauw goed van je zeg! Ik kom hier even binnenvallen maar ik heb alle reacties meegelezen.
Ik weet zeker dat je na een paar week denkt: 'wauw, ik verdien echt veel meer dan hem!''

Als je vriendin zegt; Je mag hier altijd komen, dan meent ze dat vast en zeker :) Ga ook lekker veel naar je paard toe! Dat is je steun en toeverlaat. Lekker uren lang buitenritten maken, dat zal je vast goed doen!

Heel veel sterkte met alles! <3

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:19

Dank jullie wel! :D

Ik ben sws al heel trots dat ik de stap naar meer hulp heb durven te zetten! :)

Wat betreft mijn vriendin ik weet ook wel dat ik er altijd welkom ben, maar als ik er een week moet 'wonen' heb ik toch meer het gevoel dat ik van last zou zijn..

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:38

Je kan ook gewoon enkele dagen daar logeren, en dan weer eventjes thuis. Je hoeft niet meteen een week te gaan :)

Goed gedaan meisje, er zullen nog veel momenten zijn dat je het moeilijk krijgt, zeker als je alleen bent en je er weer even onderdoor zit, maar onthou dat die momenten ook voorbij gaan en je uiteindelijk na verloop van tijd alleen maar blij en trots zal zijn dat je die keuze toch hebt gemaakt.

Ook weet ik dat het eng is om hulp te zoeken en aanvaarden, maar het is écht waar dat ook dat ondanks dat het enorm eng is, je uiteindelijk zal helpen en je zal hierdoor komen.

Wat mij altijd helpt is weten dat alles voorbij gaat.
Soms helaas de goede dingen, maar dat geldt dus ook voor de negatieve dingen.

Het komt goed!

Pb box staat open voor als je even in een dip zit en je niemand "tot last wil zijn"

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:32

Hoi meis,
Val morgen bij de HA met de deur in huis: dat jij denkt, dat een psychologe aan de orde is. (Je hersenen zijn niet ziek, dus een psychiater is niet nodig. )
En vertel dan kort over je problemen, waaronder hoe griezelig jij het uitmaken vond.
Een beetje HA is het roerend met je eens en schrijft dan een verwijzing uit.
Sucses!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:33

Inderdaad geef gewoon aan dat je hulp nodig hebt. Vaak begrijpen HA dit wel :) Succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:42

Print anders je openingspost uit voor de huisarts als je het morgen dan even niet meer weet /dichtklapt als je bij de huisarts
zit kan je dit laten lezen.

Sterkte ermee!

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 23:44

Dank jullie wel voor de steun! :)

Ik ben ook meer bang omdat ik alles moet vertellen aan een 'vreemde' man.. Ik had er al moeite mee om alles te vertellen aan iemand die ik vertrouwde.
En mijn moeder gaat ook mee als het goed is! :)

Dat is ook een erg goede tip! Ik zal het zeker onthouden en ik denk ook dat ik het uit ga printen :)

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:45

Ik ben een stille mee lezer geweest. Ik kan maar 1 ding zeggen. Wow!! Je bent echt op de goede weg meid!! Het is in het begin erg moeilijk om alles te dealen en te vertellen, mar je komt er alleen maar sterker uit. Mocht je willen praten, mijn pb staat open. Ik heb zelf ook een "moeilijk" verleden. Maar op m'n 32e kan ik zeggen dat ik wel sterker en geworden. Trouwens je kunt ook om een vrouw vragen hè, heb ik toen ook gedaan.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:50

Schaduw13 schreef:
Wat betreft mijn vriendin ik weet ook wel dat ik er altijd welkom ben, maar als ik er een week moet 'wonen' heb ik toch meer het gevoel dat ik van last zou zijn..

Ik had precies hetzelfde nadat het uit was met mijn ex, maar dan met mijn ouders (ik woon niet meer thuis). Uiteindelijk ben ik er 1 of 2 keer per week een of twee nachtjes gaan logeren en dat hielp al heel veel. Als ik een paar goede dagen had gehad met gezelligheid dan kon ik er zelf ook weer een paar dagen tegenaan. Probeer niet teveel alleen te zijn, maar probeer toch vooral elke keer weer het even allemaal weer zelf te doen. In mijn ervaring werkt het toch beste om een balans tussen 'je laten verzorgen & goed voor jezelf zorgen' te hebben. :)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 11:05

Dank jullie!

Ik ben net terug van de HA het is goed gegaan en ik heb een verwijzing gekregen :)
We moeten alleen nog een afspraak maken bij de psycholoog, maar dat is geen enorme stap dus dat is zo gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:05

Schaduw13 schreef:
Dank jullie!

Ik ben net terug van de HA het is goed gegaan en ik heb een verwijzing gekregen :)
We moeten alleen nog een afspraak maken bij de psycholoog, maar dat is geen enorme stap dus dat is zo gedaan!

Goed bezig! *\o/*

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:09

Top hoor, zet door jij bent goud waard.

Ga ervoor

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:34

Schaduw13 schreef:
Dank jullie!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Heel erg fijn!!! Gauw bellen en "kijken"
(....aan de telefoon is dta vooral: luisteren....)
of het klikt, of jij echt bij haar je ei kwijt kan.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:04

Dank jullie wel :o

Ik voel me ook al een stuk beter dan een week geleden moet ik zeggen! Ik ben trots dat ik zulke stappen heb durven te zetten en blij dat er nu eindelijk verandering in komt :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:48

Ik heb niet heel topic doorgelezen.

Maar wat ik lees is super.
Vind het super dat je weg bent bij je vriend. Dit klonk niet goed. Je moet gewoon met respect behandeld worden.
En ook goed dat je hulp hebt gezocht. Zet deze lijn voort en houd je sterk.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:42

Even een kleine update.

Ik ben net terug van de eerste afspraak bij de psycholoog! Alles is helemaal goed gegaan, al vond ik het wel erg moeilijk om over alles te vertellen, vooral omdat ze soms erg diep ging en ik dat niet had verwacht.
Maar ik heb er totaal geen spijt van dat ik het ingang heb gezet, beter nog ik voel me de laatste week alweer een stukje beter! :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:12

+:)+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:12

Schaduw13 schreef:
Even een kleine update.

Ik ben net terug van de eerste afspraak bij de psycholoog! Alles is helemaal goed gegaan, al vond ik het wel erg moeilijk om over alles te vertellen, vooral omdat ze soms erg diep ging en ik dat niet had verwacht.
Maar ik heb er totaal geen spijt van dat ik het ingang heb gezet, beter nog ik voel me de laatste week alweer een stukje beter! :D

Hartstikke fijn!!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:12

*\o/*

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:58

Weer even een kleine update!

Het gaat de laatste weken weer helemaal super!
Ik ben wel weer even terug geweest bij mijn ex omdat ik dacht dat ik hem toch nog miste, maar hier ben ik al van genezen hij heeft een enorme rot streek uitgehaald en ben er helemaal klaar mee!
Maar ondanks dat hij zo enorm gemeen is geweest (en ik zo stom :o ) heb ik er wel vreden mee, ik heb er geen moment moeilijk mee gehad dat het definitief over is..
En ergens vind ik het ergens zelfs wel goed dat ik nog een keer terug ben gegaan ben bij hem nu zie ik ook eindelijk pas in hoe slecht hij nou al die tijd voor me is geweest!

Ik heb ook alles goed besproken met school en mag ik dat nu op een laag pitje zetten en dit jaar over doen zodat ik niet hoef te stressen of ik dit jaar wel haal en of ik wel of niet van school moet :)

En verder bij de psychiater gaat ook alles top op dit moment! Binnen kort heb ik een dubble afspraak om te kijken of ik over de angst van de misbruik heen kan komen :)

Ik vind het ook echt heerlijk om dit te typen, de laatste weken heb ik ook echt weer even genoten van het leven <3