Boete!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:50

Ja maar daarom ook die boete. Dat is toch straf genoeg dan er ook nog eens lacherig over gaan doen?

@VeraPopeye; het zijn m.i. allebei situaties waar iemand een probleem heeft, het vervelend vindt en waar de beroepskracht even wat van zijn geduld op moet brengen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:52

Maar Wemkelover, ik vind persoonlijk een aanhanger op de stoep wel iets anders dan zonder licht rijden. Je wilt niet weten hoe veel ongelukken er gebeuren door fietsers zonder licht.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:52

Doanique schreef:
Nirvana; maar als TS bij IEDERE keer dat zij haar lampje vergeet/kapot is (want wie weet heeft ze er gewoon schïjt aan en doet ze het net zo hard de volgende keer, want die agenten doen toch niks!) dan snap je toch ook wel dat het een beetje te gek wordt. Ze staan er niet voor niks...

Politie kan niet ruiken of het TS's eerste keer is of de honderdste. Het was tegen de regels, klaar. Had ze maar voor een lampje moeten zorgen, zo simpel is het hoe hard het ook klinkt.

Politie kan dat niet ruiken nee, maar door naar lichaamstaal en omstandigheden te kijken kom je er vaak wel achter of er word gelogen of waarheid word gesproken.
Zo fietste ik met mijn broertje naar school in de stromende regen. Hij had nog een oude fiets met dynamo en ik 1 met ingebouwde dynamo. Omdat het zo hard regende kreeg die dynamo amper grip en had hij weinig tot geen licht maar door het weer was zelfs met die van mij weinig te zien. We fietste een politie fiets fuik in en hij kreeg een boete omdat hij "geen licht had". Hij fietste al aan de binnenkant van mij en had wel achterlicht. Ik vond dat zoo ontzentend flauw van die agent. Wij nog rustig uitleggen maar daar had hij geen oren naar en stond daar maar een beetje "leuk" te doen om deze "kindertjes" een boete uit te schrijven. Dit geval was puur mierenn**ken. Ik vroeg me echt af of hij ook zo "stoer" was geweest zonder zijn uniform.

Happie

Re: Boete!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:54

@miss_lizje wat is daar flauw aan? Juist in de regen moet je goed zichtbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:55

Tja... Dan nog, zonder licht is zonder licht. Misschien om een banketstaaf reden maar dan nog. Als er volgens TS zo veel mensen langsfietsten hebben zij echt niet de tijd om ook nog even uit te zoeken of je wel echt loog.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:55

De politie kan dat inderdaad niet ruiken. maar dat is nog geen reden om respectloos te doen? ga niet zeggen dat ik een gebrek aan inlevings vermogen heb, want je kent me niet. en ik kan je wel vertellen dat ik wel de laatste ben die zich niet kan inleven.

Wat die agenten precies hebben gezegd weet ik niet meer, want dat is al meer dan 6 maanden geleden. Het gaat ook om de hele houden. maar jullie waren er immers niet bij he.

fijn dat Nirvana dus wel snapt wat ik bedoel, alleen ook de uitleg van haar word door jullie ook weer verkeerd begrepen en jullie blijven toch maar hetzelfde herhalen. ja, het is gevaarlijk zonder licht, en ja de boete is terecht. klaar?

je hebt pannekoeken zitten bij de politie, en hele leuke lieve mensen. okal delen die ook wel eens boete's uit.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:56

Wat maakt de reden van geen licht hebben nou uit? Doodgereden heb je er niks aan dat je licht het niet deed door het weer oid

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:00

@Femo dat stond verder niet in je openingspost dat de politie respectloos is geweest. Wat is nu het probleem dat ze je een bekeuring hadden kunnen geven voor je licht of dat ze respectloos waren?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:04

@ Happie: De weersomstandigheden waren gewoon extreem. Mijn licht (interne dynamo in wiel) was door de regen al veel minder zichtbaar terwijl dat echt een goed ding is. Had ik dan met een bouwlamp op mijn stuur moeten fietsen? Zelfs zo'n klein goedkoop lampje van de wibra/xenos etc. had echt niks uit gemaakt. Mijn broertje fietste al aan mijn binnenkant en ik was nog het beste zichtbaar. De politie agent had totaal geen begrip voor de weersomstandigheden of het besef dat je dus ook een soort aquaplaning tussen wiel en dynamo kan krijgen. Vloeistofdynamica had hij in iedergeval nog nooit van gehoord. Iedereen met een externe dynamo was dus gewoon de sjaak terwijl ze toch licht probeerde te voeren.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:06

VeraPopeye schreef:
Wat maakt de reden van geen licht hebben nou uit? Doodgereden heb je er niks aan dat je licht het niet deed door het weer oid

De reden maakt ook niet uit. ze hadden me ook aardig kunnen behandelen. ook als ze die boete uitdeelden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:09

Doanique schreef:
Maar Wemkelover, ik vind persoonlijk een aanhanger op de stoep wel iets anders dan zonder licht rijden. Je wilt niet weten hoe veel ongelukken er gebeuren door fietsers zonder licht.

Ben ik helemaal mee eens! Dat heb je ook kunnen lezen in mijn eerdere berichten hoe ik er over denk.
Ben zelf ook automoblist.

Ik bedoel er mee te zeggen, dat het heel wat uit maakt hoe jezelf opstelt tegen een agent.
Je kan de boete in ontvangst nemen en gewoon accepteren.
Heb ook gezegd: dat er wel rotte appels tussen zitten maar die heb je in elk beroep.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:16

femo schreef:
VeraPopeye schreef:

De reden maakt ook niet uit. ze hadden me ook aardig kunnen behandelen. ook als ze die boete uitdeelden.

Jij had ook gewoon kunnen praten, ook als hun jou niet als gelijke behandelen (tenminste dat vind jij want volgens mij valt de reuze mee ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:26

Desnoods ga je in hoger beroep.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:27

Volgens jou? nogmaals, je was er niet bij. en in de eerste instantie praatte ik normaal, maar later inderdaad niet meer. ik weet niet of jij iemand bent die altijd perfect en aardig blijft. ookal word je als stront behandeld?

Als iemand jou niet aardig behandeld en jij blijft aardig, prima. maar ik ben zo niet, en dat is vrij normaal.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 05:10

Ts zegt toch nergens dat ALLE politie agenten zo zijn?
Ik vind dat als je dat beroep doet gewoon respectvol moet blijven.
Kan je daar niet al tegen zo'n smoesje. Zoek dan lekker een andere baan.

Er zitten ook goede tussen, en ze doen ook maar hun werk, dus de boete accepteer je al gewoon.
Maar dan nog moet er respect blijven, ongeacht wat dan ook..

Ik heb ook serieus nagedacht om aangifte te doen tégen een agent.
Die man misbruikt zo erg zijn macht, valt me nu nog steeds lastig met onzin.
Terwijl de aanhouding tussen hem en mij al een half jaar geleden is zowat.

Leuk dat er veel zijn met goede ervaringen. Maar ook agenten kunnen zo achterlijk zijn als wat.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:40

Dat zei ts niet maar iemand anders in dit topic en daar was mijn reactie voor bedoeld.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:33

Angeliquee18 schreef:
Ts zegt toch nergens dat ALLE politie agenten zo zijn?
Ik vind dat als je dat beroep doet gewoon respectvol moet blijven.
Kan je daar niet al tegen zo'n smoesje. Zoek dan lekker een andere baan.

Er zitten ook goede tussen, en ze doen ook maar hun werk, dus de boete accepteer je al gewoon.
Maar dan nog moet er respect blijven, ongeacht wat dan ook..

Ik heb ook serieus nagedacht om aangifte te doen tégen een agent.
Die man misbruikt zo erg zijn macht, valt me nu nog steeds lastig met onzin.
Terwijl de aanhouding tussen hem en mij al een half jaar geleden is zowat.

Leuk dat er veel zijn met goede ervaringen. Maar ook agenten kunnen zo achterlijk zijn als wat.

;) :j