Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:56

Kirsha schreef:
Ceriadwen schreef:
Elke dag wakker worden en de dingen gaan doen die de dag nodig acht.

Dit ja, bovendien gebeuren de meeste ongelukken nog altijd binnenshuis :D

Maar de meeste mensen gaan dood in bed. :+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:59

- Hartstilstand
- Auto ongeluk waarin ik op de snelweg van de rechter naar de linkerrijbaan ben getold.

Verder niet gelukkig :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:01

Broccoli schreef:
- Auto ongeluk waarin ik op de snelweg van de rechter naar de linkerrijbaan ben getold.

Ja,...heb ik ook is gedaan...(niet in Duitsland)

Maar dat was niet een bewuste actie.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:04

kehdra schreef:
chantalboes schreef:
Mijn blindedarm was open gescheurd. Na 2 dagen ernstige buikpijn naar de dokterspost. Daar dachten ze aan blindedarmontsteking. Kijkoperatie in het ziekenhuis werd een serieuze operatie waar de blindedarm eruit is gehaald, en al de verkleefde inhoud weg gezogen werd. Uiteindelijk heb ik er een stel hele lelijke littekens aan over gehouden..

Precies hetzelfde hier! Jij ook zo'n streep in het midden van boven naar beneden met stipjes?

ik heb 5 littekens, in mn navel rechts onder op me buik, echt een flinke dikke streep daarboven een kleintje en onderaan mn buik een lelijke streep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:07

Ik ben ooit is door een gravel(dat spul op de tennisbaan)opslag gedonderd op mijn schouders, omdat mijn enkel bleef hangen aan een metalen pin...

En ik ben is gaan duiken (met flessen) waar we door een grotje moesten. Een of andere achterlijke vent schoot ineens voor mij waardoor ik vast hing met een koraalduivel vlak achter me, een flipper van die vent in mijn gezicht en drie koraalduivels op een halve meter naast mij. Als ik op mijn knieën was gaan zitten had ik in een zeëegel gezeten. Mijn vader zat achter me en die heeft me bij mijn vinnen vastgegrepen zodat ik niet van diepte kon veranderen en zo dus veilig die grot door kon.

Ben ook is door een fout van de gids een uur tegen de stroming in gaan duiken terwijl alle boten die je oppikten de andere kant op gingen. Was totaal buitenadem. Achteraf heel stom geweest van mij om bij haar te blijven maar anders had die boot mij nooit kunnen vinden, gezien de gids een opblaasbare boei heeft voor de boten (Zodat ze je zien).

Andere boten van een andere organisatie zijn toen onze boot gaan zoeken om ons op te halen. Sindsdien heb ik altijd zelf zo'n ding bij me.

Oh en volgens mij hebben mijn ouders toen ik een baby was ook wel eens de auto van een dijk af moeten rijden om niet op een andere auto te botsen... Ik zat (volgens verhalen) lachend achterin. :Y)

Iris82

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:11

Ik heb ooit een keer in een vlaag van verstandsverbijstering een ruk aan het stuur gegeven om zo een noodstop te maken op een stuk gras, maar dat was precies naast een diepe sloot. Levensgevaarlijk. :n
En ik ben totaal echt totaal niet iemand die impulsief handelt. Nu weet ik ook weer waarom.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:12

Uhm ik heb heel lang moeten denken voor ik me iéts kon bedenken haha..
Op vakantie in USA gingen we wel eens met vrienden met hun boot weg.
Nu natuurlijk superheet weer daar en we hingen zo'n band met een koord achter de boot. Ja, de boot ging dan kei snel en ik zat met een jongetje (10 j) in die band. Leuk leuk :D
Paar keer gedaan en dan pakte ze opeens met de boot een redelijk scherpe bocht aan een serieuze hoge snelheid.. nou ik dacht dit komt al niet meer goen. In de bocht gingen we echt op en neer op het water tot dat de band helemaal omklapte.. ik was er even niet goed van, nog nooit zo'n klap gekregen, je moet er maar eens bewusteloos van zijn en geen vestje aan hebben en verdrinken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:13

Dat stukje gras naast de weg heeft wel mijn leven gered, en gezien mijn snelheid en ik in een grote landrover zat, denk ik dat het ook wat andere leven heeft gered

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:15

Toen ik een jaar of 15 was ben ik onder een vlonder door gezwommen. Er zat een ruimte tussen het vlonder en het water. Toen ik adem wilde halen en naar boven kwam toen bleef mijn neus onder water. Ik raakte in paniek en ben heel hard terug gezwommen.

Achteraf bedacht ik me dat ik ook op mijn rug had kunnen liggen met mijn hoofd boven water, zo had ik wel adem kunnen halen. Maar dat kwam toen niet in me op.

Ik ben terug gezwommen en was zo blij dat ik het had gehaald, was me kapot geschrokken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:16

In mijn leven bij verstand niets vreemds gedaan eigenlijk, wel eens bijna door een ander met noodweer plat gereden.

Alleen met ziekte een paar niet zo beste dingen meegemaakt. Geboren worden met navelstreng om mijn nek en blauw. 2 keer hersenvlies ontsteking overleefd en geelzucht.

Een actie die ik wel heb genomen maar er dus niets meer van weet is op mijn derde in het buitenzwembad met mijn moeder en oudere zus. Ik mocht uiteraard alleen in het pierebadje, maar op de een of andere manier ben ik weggeglipt naar het diepe bad. Daar ben ik door een bezoeker van de bodem geplukt waar ik uitermate rustig schijn te hebben gezeten. 8)7 en op de vraag wat ik gedaan had blijk ik gezegd te hebben dat ik wilde slapen op de bodem. Zelf weet ik er niets vanaf, ook is onbekend hoe lang ik daar heb gezeten. Edit daarna ben ik meteen op zwemles gestuurd en op mijn 4 e had ik diploma a.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-02-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:17

jup een (tamme) hyena een kus op de snuit geven

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:26

Door rood fietsen.

Tijdens een wedstrijdje wie maakt de hoogste menselijke toren,
Op iemands schouders gaan staan. En tegenover mij ook iemand.
Die verloor haar evenwicht en trok mij mee naar beneden,
Gevolg knie in mijn nek waardoor mijn nek zwaar is gekneusd en flinke blauwe plekken :\

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:27

Is het heel erg dat er nu belachelijk veel situaties in mijn hoofd opkomen? := Een paar highlights:

Zonder zekering grot klimmen. Ter illustratie: Afbeelding
Tot hier helemaal uit, tot bovenop de rand. Maarja, ik moest ook maar achter m'n baas aan (vrijwilligerswerk uitje in de IJslandse middle of nowhere).. Ze nemen het daar met veiligheid niet zo nauw.
Afbeelding

Hitchhiken in IJsland en midden in de nacht met Poolse (dronken?) bouwarbeiders in de laadruimte van hun busje mee. In my defence: we hadden geen andere optie dan dit of 180 km. 's nachts in de regen lopen.
Sowieso, liftend reizen in het algemeen.. misschien niet al te veilig.

Snowboarden buiten de piste met hoog lawinegevaar (wel met beeper, sonde, schep etc. hoor).

's nachts door een niet al te beste buurt (kwamen we later achter) in Ljubljana naar huis lopen.

Verder heb ik een hartconditie waardoor ik zonder waarschuwing bewusteloos word, dus op een muurtje zitten of de weg oversteken is in principe levensgevaarlijk voor mij. Maarja, door m'n kamer lopen ook, want ik kan ook met m'n hoofd op een tafelpunt terecht komen. It's a dangerous life! :D

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:36

Een gebouw wat op instorten stond binnengaan :o

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:53

Een snelweg over rennen. :o
we waren jong en dom. :+ en een ander meisje deed het ook dus ik en een vriendinnetje gingen toen ook. Ander meisje ging op de uitkijk en er kwam niks zei ze. Wij rennen over komt er een vrachtwagen. Man man man wat waren wij bang. := achteraf ook voor de vrachtwagenchauffeur een schrik geweest. Heb nooit meer domme dingen gedaan zonder erover na te denken. := we hebben het er nog wel eens over als we elkaar zien. Wat waren we toen dom ..

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:17

met me paard op de les met springen me paardje bleef in de trippel hangen met een been waardoor de emt de landing niet op0 tijd haar benen kon neer zetten. Paard en ik volg een schruiver van 2 meter gemaakt. ik was out, volgens de ambulance broeder hadden zowel paard en ik theoretisch de nek gebroken moeten hebben omdat we echt vol op ons gezicht door schoven, mijn lichaam raakte pas de grond toen ik uitgeschoven was.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:28

Ja maar het was niet echt bewust want ik was er niet helemaal bij. Ik stak over terwijl er keihard een auto kwam aanrijden. Het is dat vriendinnen me terugtrokken anders had ik sowieso een botsing gehad, scheelde echt letterlijk een haartje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:33

Nee eigenlijk niet. Ben weleens goed weg gekomen in de auto maar ik denk niet dat ik ooit al zo erg had kunnen zijn dat het fataal had kunnen zijn. Verder ben ik niet zo'n waaghals om het zo maar te noemen. Dus nooit even snel de spoorweg oversteken of de weg oversteken.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:46

Woow wat een verhalen zeg, ik heb er ook vast wel genoeg met even snel oversteken!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:28

Vaak zat met een fiets voor een auto oversteken, een keer zelfs dat ik de auto niet zag aankomen (aantal vrachtwagens die geparkeerd stonden) die auto moest op de noodrem en het scheelde een haartje.
Voor de trein langs want ik was al laat voor school :P, dichte mist toch echt even over dat ene smalle weggetje over de dijk naar huis waar auto's langs reden, die je dan echt te laat zagen.
Weggelopen van huis en van alles meer. Urenlang in het park verslijten met de hond (die trouwens wel beschermend was, een keer wou die absoluut een pad niet in, ging zelfs voor me staan en ik mocht daar niet heen, dag later lag er allemaal bloed op dat pad en weer later bleek er iemand die dag vermoord te zijn, de dag dat de hond niet dat pad op wou).
Tijdens stormweer langs bomen, waar dan net weer grote stukken op milimeter werk naast me vielen, zelfde als bliksem die net naast me insloeg, apart mee te maken eigenlijk.
Diverse (net niet) ongelukken met paard en al. En als je bevallingen mee mag rekenen :P dan mag ik geluk hebben dat ik tijdens mijn twee bevallingen in het ziekenhuis was, zonder had ik het niet gered.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 03:10

Ik heb de Gibbon Experience gedaan in Laos. Je gaat dan ziplinen van berg naar berg, 150m boven de grond. We waren wel gezekerd, maar ze legde 1x uit hoe je jezelf vast moest maken en daarna keken ze niet eens of het wel goed vast zat. Heb me nooit onveilig gevoelt, maar achteraf bedacht ik me wel hoe gevaarlijk het eigenlijk was.

Ter illustratie (kijken vanaf 1 minuut): http://www.youtube.com/watch?v=jgUZqqfrEyY

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:15

Als klein kind ooit met de aansteker lopen spelen van mama die op het nachtkastje lag en mama die lag te slapen.. Mijn haren vlogen toen bijna in brand, weet dat zij net op tijd wakker werd toen := Vergeet ik nooit meer.. Had heel verkeerd af kunnen lopen.

En in 2011 veel te veel gedronken en in het ziekenhuis beland (was niet zo slim nee), erg veel geluk gehad toen.

Verder heb ik niet echt iets ergs meegemaakt dat fataal had kunnen zijn.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:28

Op vakantie op Java een vulkaan bezoeken. Op aanraden van onze lokale gids geen toeristische vulkaan gekozen. Achteraf bleek deze vulkaan zeer actief en had op bepaalde plekken een bodem korst van slechts een paar meter dikte. Verklaarde meteen waar door de bodem zo heet was

op vakantie in nieuw zeeland foto's maken van mn man en vrienden die aan het surfen waren. Beetje om de rotsen heen klimmen om vervolgens oog in oog te staan met een mannelijke zeeleeuw. Zat anderhalve meter tussen en meneer was niet blij dat ik hem kwam storen.....

Had heel fout af kunnen lopen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:40

de weg kwijt zijn , en linksaf moeten slaan maar kwam maar niet tussen de rij auto's ineens een gaatje dus ik piep daartussen , vervolgens gingen er ineens slagbomen voor mijn neus dicht ..stond ik midden op het spoor met de auto :oo en de trein zag ik al aankomen ben toen heel hard in de achteruit slingerend door de bomen weer terug gekomen maar dat was echt ontzettend eng zelfs nog nachtmerrie's over gehad...brrr

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:52

Ik heb een tijdje met een tapir gewerkt en heb hem te lang onderschat. Tot hij me ineens ging volgen en zijn tanden liet zien en zich klaarmaakte voor een aanval en ik niet weg kon := Gelukkig heeft iemand anders hem weg gehaald.
Te lang in een heet bad gezeten waardoor mijn lichaam begon te zwellen en ik werd te flauw om er zelfstandig uit te kunnen dus ik was langzaam aan het wegzakken, mijn moeder heeft me uit het bad moeten helpen.
Ook een tijd uitval gehad aan mijn rechter arm en been, die vielen zonder aankondiging gewoon uit, maar ik bleef alles doen wat ik altijd deed. Eén keer van bovenaan een trap naar beneden gevallen omdat mijn been uitviel. Toen naar de dokter gegaan en opgenomen in het ziekenhuis. Daarvoor had ik dus gewoon op de fiets gezeten, over treinsporen gelopen, etc.