En toen stond de trein stil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: En toen stond de trein stil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:31

Ik geloof je best dat je dat verteld is, maar ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt. Als er een aanrijding met persoon is roepen ze ook gewoon omdat die en die trein niet rijdt ivm een aanrijding met persoon.

Ga het morgen eens navragen op mijn werk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:07

Ik ken het ook niet hoor. Speciale code woorden voor springers. Voor zover ik weet wordt er inderdaad gewoon omgeroepen dat er een aanrijding met een persoon is, even los van de toedracht springer/ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:25

Sorry hoor maar moet er echt elke keer een discussie overal ontstaan voor wie er gelijk heeft hier op bokt? T gaat over mensen die zelfmoord plegen en vervolgens zie ik alleen maar discussies ontstaan over wat er omgeroepen word of wat niet en weet ik t wat allemaal.. Kan dat ook een keer achterwege blijven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:26

Annett1990 schreef:
Sorry hoor maar moet er echt elke keer een discussie overal ontstaan voor wie er gelijk heeft hier op bokt? T gaat over mensen die zelfmoord plegen en vervolgens zie ik alleen maar discussies ontstaan over wat er omgeroepen word of wat niet en weet ik t wat allemaal.. Kan dat ook een keer achterwege blijven?

Nou nou, beetje overdreven felle reactie. Het heeft er toch ook indirect mee te maken? Ik vind het wel een interessant onderwerp zo.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:27

Toen ik 13 jaar geleden bij NS kwam werken werd het inderdaad niet omgeroepen. Waarom dat was en wat ze ook al weer wel omriepen weet ik niet :o . Een paar maanden later werd het wel omgeroepen. Dat zorgt ook, meestal, voor meer begrip bij de reizigers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:39

Cayenne schreef:
Annett1990 schreef:

Nou nou, beetje overdreven felle reactie. Het heeft er toch ook indirect mee te maken? Ik vind het wel een interessant onderwerp zo.

Wat noem jij nou weer een felle reactie dan?
Dit is een hele normale nette reactie en een feit.
Noem jij een bericht wat begint met Sorry hoor maar ... fel?
Ik vind het nogal vervelend aangezien ik het regelmatig op bokt tegen kom dat er een hele discussie komt omdat iedereen gelijk wil hebben, daar bedoel ik niks negatiefs/raars/boos of wat je ook denkt mee :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:45

Nanne schreef:
Ik geloof je best dat je dat verteld is, maar ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt. Als er een aanrijding met persoon is roepen ze ook gewoon omdat die en die trein niet rijdt ivm een aanrijding met persoon.

Ga het morgen eens navragen op mijn werk. :j

Ze roepen ook wel eens om 'op last van de politie' toch? Of in elk geval de vrouwenstem die door het station galmt. De mensen die met zo'n omroepsetje staan zeggen volgens mij gewoon aanrijding met een persoon.

Dat was in elk geval gisteren op Deventer zo :+.

Hier drie weken terug een meisje van de school waar ik lesgeef voor de trein gesprongen. Blijft een lastig iets.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:46

Weet je wat ik erg vind? Dat er hier een foto rond gaat van diegene die voor de trein is gesprongen tussen almelo-deventer (wat er van over was dan) Jeetje, wat onrespectvol om zoiets te verspreiden!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:48

Lynaro schreef:
Weet je wat ik erg vind? Dat er hier een foto rond gaat van diegene die voor de trein is gesprongen tussen almelo-deventer (wat er van over was dan) Jeetje, wat onrespectvol om zoiets te verspreiden!

:oo :oo :oo

Meen je dit echt? Zoiets doe je toch niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:49

@Annett: dit gaat hier voor mij echt niet om gelijk halen. Maar er wordt zoveel onzin uitgekraamd zodra het over treinen gaat dat ik me als ns'er wel geroepen voel om bokkers de andere kant van het werk te laten zien ipv het eenzijdige beeld van reizigers waarvan de meesten alleen maar kunnen klagen.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:50

Ja, helaas meen ik het. Kan er zelf ook niet bij met m'n hoofd..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:50

Annett1990 schreef:

Ik weet niet waar jij een discussie ziet? :?

Volgens mij is die er namelijk niet. Iemand benoemt iets, er word aangegeven dat een ander dat niet weet en gaat navragen. Nergens een discussie te bekennen hoor.

Op last van de politie gebeurt inderdaad ook. Dan is er bijvoorbeeld iemand gesignaleerd langs het spoor en dan gaat de politie kijken of daar inderdaad iemand is en wat diegene daar doet. Dan kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er stapvoets gereden moet worden of dat er helemaal geen treinverkeer mogelijk is.

Vorig jaar had ik dat bijvoorbeeld bij Krommenie Assendelft. Mochten er geen treinen rijden omdat er een brand was geweest naast het spoor waar asbest bij vrijgekomen was. Apart was toen wel dat er op zo'n 5 á 6 meter van mij af mannen in witte pakjes liepen en ik daar mijn broodje stond te eten. :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:00

Over die foto; ja ik heb er ook eens 1 op twitter gezien. Nogal ziekelijk.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:01

Foto's maken is ook vreselijk.

Als ik mensen dat eventueel zie doen, stap ik er op af en laat ik ze de foto's wissen. Respectloos vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:04

Nanne schreef:
Annett1990 schreef:

Ik weet niet waar jij een discussie ziet? :?

Volgens mij is die er namelijk niet. Iemand benoemt iets, er word aangegeven dat een ander dat niet weet en gaat navragen. Nergens een discussie te bekennen hoor.

Op last van de politie gebeurt inderdaad ook. Dan is er bijvoorbeeld iemand gesignaleerd langs het spoor en dan gaat de politie kijken of daar inderdaad iemand is en wat diegene daar doet. Dan kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er stapvoets gereden moet worden of dat er helemaal geen treinverkeer mogelijk is.

Vorig jaar had ik dat bijvoorbeeld bij Krommenie Assendelft. Mochten er geen treinen rijden omdat er een brand was geweest naast het spoor waar asbest bij vrijgekomen was. Apart was toen wel dat er op zo'n 5 á 6 meter van mij af mannen in witte pakjes liepen en ik daar mijn broodje stond te eten. :+

Dan hebben jij en ik waarschijnlijk een andere definitie van een discussie :)

Maar goed nu brand er nog een discussie los omdat jullie t niet met mij eens zijn, kan t ff gezellig blijven? Ik vind dit namelijk wel een "interessant" onderwerp/topic.

Gloa schreef:
@Annett: dit gaat hier voor mij echt niet om gelijk halen. Maar er wordt zoveel onzin uitgekraamd zodra het over treinen gaat dat ik me als ns'er wel geroepen voel om bokkers de andere kant van het werk te laten zien ipv het eenzijdige beeld van reizigers waarvan de meesten alleen maar kunnen klagen.

Snap ik , maar daarom zeg ik ook discussie omdat k nog iemand las die bij de ns werkt o.i.d en dat gaat dan tegen elkaar, hoe iedereen het ook wil noemen, omdat t bij de een zus gaat en bij de ander zo :)

Maar goed vergeet allemaal maar wat ik heb gezegd, t is namelijk niet mijn bedoeling om hier onrust te gaan veroorzaken ofzo.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:10

Ik ben nog steeds gezellig hoor! :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:12

Zo dat is schrikken zeg! :(:)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:22

toen ik vorig jaar naar school fietste gebeurde ook iets in die richting alleen niet iemand die er voor wou springen.. Mijn vriendin en ik fietste naar school waar we altijd over een treinspoor moeten. toen we daar waren ging die net dicht, nou niets aan de hand, trein erlangs, spoor open, lichten 'gedoofd', maar na 2 a 3 seconden de lichten gedoofd te zijn begonnen de bellen te rinkelen en het spoor ging weer dicht, nou was net op het moment dat het spoor daarvoor open was gegaan een vrachtwagen begonnen met rijden, motor weigerde een paar keer maar daarna wou hij het spoor oversteken, toen de slagbomen dichtgingen stond de vrachtwagen met 2 van die grote cabines, dus nog een soort aanhanger, op het spoor waar de slagboom precies tussen de 2 aanhangers kwam. Chauffeur had aan zijn gezicht te zien grote stress. heel erg begrijpbaar, toen heeft ie geprobeerd door te rijden wat was gelukt en de slagboom was afgebroken, die kwam nou precies terecht op het deel waar de trein zou gaan aankomen, iedereen dus meters naar achteren.. gelukkig heeft de machinist het op tijd zien aankomen en heeft een noodrem gemaakt.. wil niet weten wat er anders wel gebeurd zou kunnen zijn.

lang verhaal geworden, was niet de bedoeling maar wou het toch even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:01

Kunnen mensen even ophouden met mij aan te vallen terwijl ik zo netjes dingen post als ik kan en mij dan niet nog eens gaan pb-en en met mij wel een discussie uit gaan lokken?

Ik wil het ook graag gezellig houden, maar mag wel mijn mening geven op iets wat ik in mijn opzicht zie denk ik :)

ElsRoosje ooh bah dat lijkt me ook flink creapy denk dat ik dan met ingehouden adem zou staan te kijken :oo

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:04

Annett1990 schreef:
ElsRoosje ooh bah dat lijkt me ook flink creapy denk dat ik dan met ingehouden adem zou staan te kijken :oo

Ja dat had ik ook al, ik had ook al tegen mijn vriendin gezegd dat we maar even grote afstand zouden moeten houden voor het geval dat, aanrijding met vrachtwagen of ontsporing door die slagboom..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:12

Bah! ik krijg er altijd kippenvel van als ik erover lees. Ik heb zelf jaren geleden in een trein gezeten die bij Castricum een aanrijding had,en inderdaad een suicide. Het sneeuwde precies die dag en je zag dus overal bloed en troep op de spierwitte sneeuw. Dat zal ik nooit meer vergeten. We hebben trouwens urenlang stilgestaan met die trein maar ik kan me nog goed herinneren dat de sfeer heel gelaten maar wel goed was. iedereen was er geloof ik erg van onder de indruk, niemand haalde het in zijn hoofd om te mopperen over de vertraging.
2 jaar geleden was mijn vader helaas ook getuige van een zelfmoord. Hij stond vooraan met zijn auto bij de slagbomen niets vermoedend te wachten en ineens ziet hij voor zich op een paar meter afstand een vrouw staan die hem aankeek en zich toen omdraaide en toen greep de trein haar. Mijn vader was hier zodanig door aangeslagen dat hij ook echt hulp heeft moeten zoeken. Hij heeft zich zo machteloos gevoeld, hij heeft nog geprobeerd uit zijn auto te komen om haar van het spoor te trekken maar het was echt binnen een paar secondes gebeurt.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:46

Ja dat kan ik me voorstellen... dat gezicht zul je waarschijnlijk nooit meer vergeten, he getsie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:49

Annett1990 schreef:
Kunnen mensen even ophouden met mij aan te vallen terwijl ik zo netjes dingen post als ik kan en mij dan niet nog eens gaan pb-en en met mij wel een discussie uit gaan lokken?

Ik wil het ook graag gezellig houden, maar mag wel mijn mening geven op iets wat ik in mijn opzicht zie denk ik :)

Ik heb je niet gepbt maar de manier waarop je dingen brengt en zelf de discussie naar het negatieve inbuigt zal wel een reden zijn waarom mensen zo op je reageren. Probeer ook eens objectief naar je eigen posts te kijken. Het leest soms wat vervelend :)

Elsroosje, dat is idd erg eng. Gelukkig niets ernstigs gebeurd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:19

Wat moet dat erg zijn voor een machinist, wetende dat je gaat botsen ( in het geval van het filmpje op de vorige pagina met de auto ). En als je iemand in een flits van een seconde recht in het gezicht kijkt voor je deze persoon aanrijdt... Wat een verschrikking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:19

Cayenne schreef:
Annett1990 schreef:

Ik heb je niet gepbt maar de manier waarop je dingen brengt en zelf de discussie naar het negatieve inbuigt zal wel een reden zijn waarom mensen zo op je reageren. Probeer ook eens objectief naar je eigen posts te kijken. Het leest soms wat vervelend :)

Elsroosje, dat is idd erg eng. Gelukkig niets ernstigs gebeurd.

PRECIES, je zegt het zelf al. Het leeest wat vervelend. Als ik 3 keer zeg t is juist niet fel of raar bedoeld alleen als mijn mening en ik word er ZO op afgebrand terwijl k uit probeer te leggen wat ik er mee bedoel moet je misschien zelf eens bij jezelf na gaan hoe je iets leest, want in mijn ogen lees je t dan compleet verkeerd. Maar dat is t mooie aan internet je ziet niet hoe iemand t brengt en hoe iemand t bedoeld.
Maar goed als je lekker een discussie aan wil gaan nu met mij over een post die ik niet zo bedoel mag van mij hoor maar dan blijf ik ook niet langer aardig als iedereen mij toch maar als een mens ziet die alleen maar discussies uitlokt/zeurt/negatieve berichten plaatst op bokt (zei iemand anders overigens ;) ) dan hoef ik ja ook niet langer mijn best te doen om dingen wel netjes proberen te brengen ja?

Je kan ook als k dan uitleg dat t juist gewoon normaal bedoeld is omdat ik het hier leuk probeer te houden zeggen ooh nou dan komt het waarschijnlijk anders over op mij hoe je het typte maar er dan niet zo'n heisa om maken als ik 3 keer netjes uit probeer te leggen dat t helemaal niet zo bedoeld is. Dan kan je je er zelf ook bij neer leggen met oke dan begrijp ik t misschien verkeerd zoals t er staat ipv mij te blijven aanvallen, geldt voor meerdere ook via pb.

Maar k trek me wel weer terug uit dit topic aangezien mijn reacties toch steeds verkeerd begrepen worden is er voor mij al geen lol meer aan :)

edit; ik heb volgens mij jou naam ook niet genoemd in het stukje over pb ;) Je bent niet de enige in dit topic hoor