Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cassidy schreef:Op het moment dat er maar een beperkt aantal mensen in een straat komt om te parkeren kan dit soort zelfregulering heel goed werken. Op het moment zoals in het geval van de ts, dat er massaal buitenstaanders komen parkeren helaas niet meer.
Shadow0 schreef:Russel, nee want die 35 euro heb ik niet. Maar volgens mij heb ik al aangegeven wat alternatieven zouden kunnen zijn. Ik zou zoeken naar een parkeerplek die misschien wat verder weg is maar minder overlast veroorzaakt voor directe bewoners (vaak zijn die mogelijkheden er namelijk wel), of kijken of ik op een andere plek kan parkeren in de buurt van een busverbinding. Maar de kosten van het buskaartje, of het stukje verder lopen zou ik dus zeker wel willen dragen.
(Maar dat mensen het zo moeilijk vinden voor te stellen vinden dat je soms wat ongemak voor lief neemt omdat je andere overwegingen hebt zegt eigenlijk wel heel veel over onze maatschappij.)
russel schreef:Elke avond van 18.00 tot 21.00 uur? Of ga jij uitwijken naar een andere wijk met je auto?
Het is misschien ontzettend moeilijk voor te stellen dat mensen zo in elkaar zitten, maar ik meen het van harte. russel schreef:Ik denk dat je pas echt kan oordelen als je er zelf elke dag weer mee te maken krijgt...
russel schreef:Jij hebt het over P+R, dan denk jij vast aan een uurtje of 2 stadten...

Shadow0 schreef:Een alternatief is, en dat heb ik nu inmiddels al twee keer gezegd, vermoedelijk dat je op zoek gaat naar een parkeerplek waar de overlast iets minder groot is, en dan verder met de bus. Dat kost een klein beetje extra geld en een klein beetje extra tijd. Dat heb jij er niet voor over denk ik, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Cassidy schreef:Sorry, moet Russel zichzelf in allerlei bochten wringen omdat verkeerdplanners (met opzet zo neergezet) geld ruiken? Moet ze er nog een keertje extra op toeleggen omdat gemeentes geld willen zien en anderen daarvoor niet willen betalen?

Shadow0 schreef:En nee, ik ben het niet zomaar eens met het parkeerbeleid overal, maar dat vind ik toch nog niet meteen een reden om uit onvrede het probleem neer te gooien bij bewoners die er werkelijk niets mee te maken hebben. En nogmaals: ik zou dat dus niet doen. Ik zou verder kijken naar alternatieven, en Utrecht kennende zijn er zat mogelijkheden te vinden.
Cassidy schreef:Natuurlijk hebben bewoners er niets mee te maken, maar dit is een gevalletje actie-reactie. Het siert je dat jij jezelf in bochten gaat wringen om een ander niet tot overlast te zijn, dat kun en mag je echter van een ander niet verwachten.
, maar in de polder. En dan heb ik het niet eens over de noodzaak voor het werk. M.a.w. je auto wegdoen of dat er vaak alternatieven zijn, dat is leuk als je 1 x per week je auto gebruikt, maar niet als je hem dagelijks nodig hebt. dravergekkie schreef:Hier is het al jaren betaald parkeren.
Mede dankzij de kantoren die hierachter liggen.
Die hebben een parkeergarage maar daar moet voor betaald worden.
Daar was iedereen te beroerd voor en parkeerden de auto's in de woonwijk.
Bij ons is het alleen van 9 tot 2.
Ik weet ongeveer welke kant je op woont.
Vrees dat je niet gaat ontkomen aan het betaald parkeren als meerderen mensen gaan klagen over de overlast.