Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:22

Tessebes schreef:
Wat betreft de trainingsmethode, ik ga er vanuit dat die paarden niet continu zo gereden worden

Zo worden ze niet altijd getraind, dat heeft Danielle in haar eerste stukje video met Idool zelf laten zien.

SuperPepeijn

Kendra schreef:
Ik verdenk hem er ook sterk van dat hij Da en Opa adviseerde om daar met die shet in de rimboe te gaan staan.
theater heet dat Haha! and the people love it.

Tyrza

Kayla schreef:
Ach de rechter heeft zich ook aan allerlei wetten en jurisprudentie te houden, hij mag niet zelf wat verzinnen Haha!

Dat maakt het er niet makkelijker op...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:23

Ja........hey mensen, ik heb het gehad voor vandaag, morgen om kwart over 6 op....! Goodnight enne........mocht er nieuws zijn...ik bhoor het graag! daaaaaaaag!

796285

SuperPepeijn schreef:
je zou je kunnen afvragen welk oordeel dan meer waarde voor je heeft, die van je vertrouwde trainer of die van een onbekende arts.

Kregen we eens te horen van een verkoopster toen ik met een vriendin was kijken bij een paardje waar ze interesse in had. Of we d'r niet vertrouwden als zij (de verkoopster) zei dat het paard echt goed was en nooit wat had. Ze wilde het dier zelfs niet meer aan die vriendin verkopen maar verkocht het aan anderen - naar eigen zeggen omdat "die haar wel gewoon geloofden toen ze zei dat het paard gezond was, en niet zeurden over keuringen enzo"

Achteraf goed geweest ook hoor, maar wel bizar.

Naar mijn eer en geweten is Rowan helemaal 100% gezond. Maar heb ik rontgen-ogen? Keuren is gewoon een must...

Kayla

Tyrza"]
[quote="Kayla schreef:
Ach de rechter heeft zich ook aan allerlei wetten en jurisprudentie te houden, hij mag niet zelf wat verzinnen Haha!

Dat maakt het er niet makkelijker op...
[/quote]

Tja het is maar net hoe je het bekijkt.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:24

Als je al die problemen hoort vanuit de paarden wereld.
Dan denk je toch: Waarom ben ik niet gaan dammen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:24

Had tie maar een vak moeten leren.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:26

Angeliek schreef:

In de damsport kunnen ze er ongetwijfeld ook wat van, alleen komt dat minder in de publiciteit! Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:27

Wie was ook alweer die crimineel die mensen omkocht in de damsport? Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:29

Dickie"]
[quote="Angeliek schreef:

In de damsport kunnen ze er ongetwijfeld ook wat van, alleen komt dat minder in de publiciteit! Haha!
[/quote]

Ja, haha!
Bij darten is er geen speciale trainingsmethode, je moet gewoon zo'n damstuk verplaatsen, en zo de ander verslaan.
En niet dat de ene zegt: Ah, nee, het moet zo!
En de ander vind weer iets anders.
Geen rechtzaken om een kapot damstuk.
Je koopt gewoon weer een nieuwe en damt vrolijk verder.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:36

Gaat het nu over darten of dammen?
Darten lijkt me nl. levensgevaarlijk, een zo'n pijltje de verkeerde kant op.........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:38

Citaat:
Bij darten is er geen speciale trainingsmethode, je moet gewoon zo'n damstuk verplaatsen, en zo de ander verslaan.

dammen op een dartbord Verward die stenen blijven dan zo rottig liggen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:40

Ja, ik zie het!
Maarja, om half twaalf mag je foutjes maken he?

Maar misschien is dammen op een dartbord best leuk.
Of darten op een dambord...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:44

Angeliek schreef:
Ze worden wel uitgelult hoor!
Ze zeggen dat als je een paard volgens Sjef en Anky in de dresuurhouding wil laten lopen, je de trainingsmethode van Sjef moet hebben.
Met de kin op de borst dus. (om het zo maar even te zeggen)
En ze zeggen bij Nova dat deze methode niet word geaccepteerd in Duitsland.
En Anky zegt dat haar paarden succes hebben in de dressuur, (dat is ook wel) Maar daarom denken ze ook dat deze trainingsmethode HET is.
Maar waarom heeft duitsland dan nog steeds een grote voorsprong op Nederland?

Nogmaals Angeliek:
Waarop heb jij je mening gebaseerd?
Heb jij je al langer verdiept in verschillende trainingsmethodes?
Ik zie namelijk in dit topic verschillende reacties van mensen die nu de hele methode veroordelen op die paar seconden dat Sjef in beeld is geweest...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:49

Sjuimpje"]
[quote="Angeliek schreef:
Ze worden wel uitgelult hoor!
Ze zeggen dat als je een paard volgens Sjef en Anky in de dresuurhouding wil laten lopen, je de trainingsmethode van Sjef moet hebben.
Met de kin op de borst dus. (om het zo maar even te zeggen)
En ze zeggen bij Nova dat deze methode niet word geaccepteerd in Duitsland.
En Anky zegt dat haar paarden succes hebben in de dressuur, (dat is ook wel) Maar daarom denken ze ook dat deze trainingsmethode HET is.
Maar waarom heeft duitsland dan nog steeds een grote voorsprong op Nederland?

Nogmaals Angeliek:
Waarop heb jij je mening gebaseerd?
Heb jij je al langer verdiept in verschillende trainingsmethodes?
Ik zie namelijk in dit topic verschillende reacties van mensen die nu de hele methode veroordelen op die paar seconden dat Sjef in beeld is geweest...
[/quote]

Je hoeft je toch niet in de training methodes te verdiepen om in te zien dat dit een beetje tever gaat, in mijn ogen dan.
Dan moet je het wel heel goed kunnen onderbouwen waarom je dit op deze manier moet, misschien dat ik dan van mening verander.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:51

Dat rond en diep (zoals sjef voordoet op de video) zou ik al niet toepassen in een trainingsproces. Waar is het goed voor?
Om paarden in een perfecte dressuurhouding te laten lopen?
Dat kan ook op een gewone manier.
Maar als Sjef zo zijn doel bereikt, is dat zijn methode.
Maar het kan ook anders.

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:51

Nou de familie van Aalderen heeft wel zijn doel bereikt. Heel kinderachtig, Anky in een kwaad daglicht stellen en zelf de gedupeerde spelen.
Het grootste gedeelte van de niet-paardenliefhebbers die Nova gezien heeft zegt nu 'ahh wat zielig, die paarden worden met hun kin op hun borst getrokken' enz.
Neem mijn vader, absolute paardenleek, het eerste wat hij zei was 'zo die Anky is wel aardig voor haar paarden zeg.'

Denkt dat meisje dat ze zichzelf populair maakt op deze manier ofzo Verward ?

Wat ik me trouwens al heel lang afvraag: Waarom zou Anky haar paarden LDR rijden als het zo slecht zou zijn? Wat heeft zij aan een vergroeid/misvormd paard?
Laatst bijgewerkt door SophieB op 10-12-03 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:52

Ik ben bij veel clinics geweest, en heb vele trainingen gezien.
Maar dit deel van een training, ben ik nog niet tegen gekomen.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:54

Maar ik peer em, want ik moet morgen weer vroeg mn bedje uit.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:54

Ik denk wel dat de reportage wat meer sympatie opwekt voor de fam. van Aalderen dan voor Anky bij de gemiddelde leek. Dat filmpje van Sjef Jansen op dat paard (was dat Krack?) met de kin op de borst vond ik er al niet bepaald prettig uit zien, laat staan een leek.

Ik vind het gewoon jammer dat er zo met modder wordt gegooid, en dat de paardensport zo in een slecht daglicht komt te staan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:55

Ik heb me er dus wel in verdiept en verschillende mensen het systeem horen onderbouwen,
alleen heb ik trainingen irl gezien en zo kan je naderhand de mensen vragen stellen.
Nu zie je dat een aantal mensen hun mening baseren op die paar seconden film, je kan zelf wel nagaan dat ze uit een hele training niet de beste secondes hebben geknipt en dan nog vond ik het er niet slecht uitzien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:55

Ik weet er niet zo veel van (amateurtje he) maar ben er van overtuigd dat je een paard niet naar de absolute top kunt rijden zonder dat je 'onderweg' wel eens iets doet dat niet zo prettig oogt en wellicht ook voor dat paard niet zo prettig is. Het zijn topatleten!
Bij Anky en Sjef zal het misschien dit extreem l-d-r zijn, bij andere mensen/methoden zal het wat anders zijn. Niet echt iets om je nu vreselijk druk over te maken lijkt me.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:59

mdmoiselle schreef:
Ik denk wel dat de reportage wat meer sympatie opwekt voor de fam. van Aalderen dan voor Anky bij de gemiddelde leek. Dat filmpje van Sjef Jansen op dat paard (was dat Krack?) met de kin op de borst vond ik er al niet bepaald prettig uit zien, laat staan een leek.

Ik vind het gewoon jammer dat er zo met modder wordt gegooid, en dat de paardensport zo in een slecht daglicht komt te staan.

ieder z'n mening maar ik vind het juist dat de paardensport in zulk daglicht komt te staan hoe meer hoe beter (misschien wordt men eens wakker), wellicht wordt er dan eens meer aandacht besteed aan het trainen van sportpaardenen dan vooral de manier waarop, ik doel niet op anky maar meer in zn algemeenheid, want er worden wat paarden gekweld tijdens een wat ze dan noemen een training, en daar mag naar mijn mening wel eens onderzoek naar gedaan worden.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:02

Ik geloof toch dat ik het niet helemaal snap.
Is er bewezen dat dit paard is overleden aan een hartafwijking?? Zo niet, waarom dan praten over de gezondheid van dit paard, want op een keuring zou dan toch ook niks gebleken zijn?? En ja soms gaat een dier gewoon onverwacht dood, net als bij mensen eigenlijk.
Zo wel, waarom dan praten over de trainingsmethode, die dan toch niks te maken heeft met de dood van het paard?
Snap de connectie tussen deze twee dus ff niet.

Waar komt de dood nou door, door een gezondheidsprobleem, of door een trainingsmethode??