Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:21

Cayenne schreef:
Maar voor de mensen die wel gezond genoeg zijn om te werken: Van thuisblijven zonder kids of werk aan huis raak je toch niet mentaal en werklustig gestimuleerd en in een sociaal isolement? Ik zou er absoluut niet tegen kunnen. Dan nog liever vrijwilligerswerk. Het lijkt me verschrikkelijk om op de zak van iemand anders te moeten teren en zou me verschrikkelijk lui voelen.

Als ik zonder kinderen thuis zou moeten zitten zou ik toch minimaal 20 uur vrijwilligerswerk zoeken, maar met kinderen werk je gemiddeld toch keihard om er voor te zorgen dat het huis schoon is, je kinderen zich ontwikkelen en alles geregeld is.
Ik ben dan ook wel van mening dat een fulltime werkende man thuis dan vrijwel niets meer hoeft te doen op wat grote klussen na.

Ook nu nog zonder kinderen voel ik me zeker niet lui, ik doe alles in huis met uitzondering van de dingen die ik door de zwangerschap niet kan (kattenbak, zwaar tillen) , spreek af met vriendinnen, haal de boodschappen, regel de financien, enz.

Een sociaal isolement heb je zelf in de hand, er is genoeg te doen zowel met als zonder kinderen, van vrijwilligerswerk tot babyzwemmen je hoeft echt niet de hele dag thuis te zitten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:24

Eh weet niet hoor maar als je het als ouder zijnde bijv. al een dagje niet aan kan om fulltime bij je kinderen te zijn (LEES: ik heb het dan over al moeders uit mijn omgeving die al kinderen hebben maar zwanger zijn van of de 2e of 3e enz. ) ik heb zoiets van (en ja dat klinkt hard misschien maar zo denk ik er nu eenmaal over) je hebt er samen toch echt zelf voor gekozen om nog een bij te nemen.

Mijn 2e zwangerschap begon al bij een 30 weken enorm tegen te zitten, ischias in mijn benen waardoor ik steeds viel. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik bij de pakkeneer ging zitten. Gelukkig had ik zoonlief al vrij snel aangeleerd hoe zelf van de trap naar beneden en/of naar boven te gaan (wel met mij er voor of erachter).

Maar goed, ik zeg ook nergens dat ik ouders die hun kind weg brengen slecht zijn. Begrijp ook echt wel dat er ouders zijn die beiden moeten blijven werken voor het financiële plaatje, maar dat er ook ouders zijn die vaak al lopen te klagen en dat ze liever wat rust willen en dus hun kind(eren) niet om hun heen willen hebben.
Sizzle schreef:
XFiemoX schreef:
Hoor zelfs dat er juist ouders zijn die hun kind(eren) naar opvang brengen terwijl ze zelf een dag vrij zijn :o, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen :o!!!

Hoezo lekker oordelen :n
Misschien moeten mensen elkaar gewoon lekker in hun waarde laten. Als iemand een dagje voor zichzelf wil maakt het diegene echt niet direct tot een slechte ouder, er zitten 7 dagen in een week. Niet iedereen kan het aan om fulltime kinderen om zich heen te hebben, ook al houden ze nog zo veel van ze.

Dumpen is misschien ook een wat te groot woord ervoor :o.
Alleen in mijn ogen vind ik een KDV in mijn ogen niet echt prettig, ben meer en altijd al geweest voor een PSZ daar leren de kinderen nog het meeste en een veel betere voorbereiding voor als ze naar de basisschool toe gaan.
vuurneon schreef:
Ik heb er een hekel aan als mensen het hebben over 'dumpen' van kinderen. Vind ik zo vreselijk negatief klinken. Dat er mensen zijn die hun kind naar de opvang brengen, wil niet zeggen dat ze gedumpt worden :+ gros van de kinderen vindt het nog leuk ook!

VL en ik zijn 10 jaar samen in juni wanneer we ook gaan trouwen en weet zeker dat wij ook echt niet uit elkaar zullen gaan.
Mijn moeder was ook altijd thuisblijf moeder (kom uit gezin van 5) mijn vader werkte hard zodat mijn moeder er voor ons kon zijn als wij van school kwamen enz.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:32

Hier ook een jonge thuisblijf moeder, nu 23 en nr 2 is onderweg.
Vriend werkt meer dan fulltime en is daar erg tevreden mee, na 1 week vakantie verveeld hij zich al zo dat hij weer aan het werk wil.
Door zijn baan komt het hele huishouden en de verzorging van kids en dieren op mij neer.
Het liefst ga ik een paar uurtjes in de week werken, omdat ik het verschrikkelijk vind dat je wereldje zo klein word, maar het geld wat ik zou verdienen zou meteen weer naar de opvang moeten en in dat geval ben ik toch liever thuis bij mijn kindjes.
Daar is vriend het ook helemaal mee eens, die voelt zich ook niet beter omdat hij een betaalde baan heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:36

Ik vind absoluut dat een ieder dat volledig zelf moet bepalen, juist dat is emancipatie inderdaad.
Ik vraag me alleen altijd af waarom dat huishouden zo veel tijd kost. Zonder kinderen kost het me maximaal 2 uur per week :=
Met kinderen vast meer, maar geen 8 uur per dag.
Ik merk wel nu ik met zwangerschapsverlof thuis ben dat de efficientie ook drastisch daalt. Waarschijnlijk voelt het op den duur ook alsof je druk bent terwijl je voorheen 5x efficienter was. Nu ben ik een half uur bezig met de boodschappen, eerst was ik altijd in 10 minuten weer de winkel uit.
Mijn moeder is huisvrouw geweest, als zij het huishouden doet kost het haar ook veel meer tijd. Waar zij een dag aan het poetsen is voor een verjaardag of zo ben ik er in anderhalf uur doorheen.
Hoe dan ook kan ik thuisblijf moeders met kinderen nog goed voorstellen, maar thuisblijven zonder %)
Ik zou me echt nutteloos voelen. Bovendien heb ik 2 paarden, ik kan toch niet iemand laten werken zodat ik een beetje de hele dag mijn dure hobby kan uitoefenen 8)7
Minder werken zal ik dadelijk ook, maar ik wik in iedergeval mijn eigen hobby kunnen bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:38

Ik ben ook jong en zit 'thuis'. Althans, ik ga met m'n vriend mee naar kantoor en doe daar het een en ander voor zijn bedrijven, maar dat is alles bij elkaar een uurtje of 2/3 werk per dag. Wel ben ik de hele dag aanwezig, want alleen thuis zitten vind ik ook niks :+

Ik ben vorig jaar gezakt voor mn toelatingsexamen voor school en werken in een winkel oid zit er nu niet in, omdat ik niet 8 uur op m'n benen kan staan. Ik werk dus vrij weinig, althans niet op papier en niet in loondienst werkzaam maar kan niet wachten tot ik weer naar school kan of weer een dagbesteding heb, want hoewel ik het heel gezellig vind op kantoor, vind ik het ook erg fijn om m'n eigen centen te hebben...

Gucci_: het is leuk dat je veel hebt gespaard, maar zoals iemand anders al zei; als je geen diploma hebt moet je alsnog alles terug betalen, het geld wat je nu hebt opgespaard is dus officieel nog niet van jou... Anders zou iedereen 10 jaar studies starten, stufi opvangen en daarna thuis zitten.

Ik kan er ook niet bij hoor, zo jong en dan thuis willen zitten... Maar wel zeggen dat je het contact met verschillende mensen mist?
Ga vrijwilligerswerk doen, ga een middagje naar een ouderenzorghuis om daar wat oude mensen gezelschap te houden, kom buiten de deur, maar blijf niet zitten! Je mist gewoon wat in je algehele ontwikkeling imo als je zo vroeg al thuis blijft zitten en niks doet. En misschien kom je er dan achter wat voor studie je wel wil doen.

Net als iemand die zegt dat ze niet gaat fietsen als het regent, want dan valt ze?
Idee... Ga sparen voor je rijbewijs! En als je dan moet werken, so be it, en ja, werk is er ook in de regen; je gaat toch ook naar je paard in de regen, en die kost alleen maar geld, werk levert je in ieder geval nog geld op.

Ik ben eigenlijk met verbazing de verhalen van leeftijdsgenoten aan het lezen die eigenlijk zonder doel thuis zitten. Heb je een kind, snap ik dat je thuis blijft zitten want anders werk je idd voor je KDV en dat is gewoon zonde van je uren...
Maar je moet toch wel, als je geen kind hebt en thuis zit met 21 jaar ofzo, iets van een doel stellen aan jezelf? Iets willen bereiken? Ik schrik er een beetje van eigenlijk..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:41

Caesar schreef:
Ik vraag me echt af hoeveel mensen er thuis zitten en dan geheel niets hoeven te doen. Teren jullie geheel op de centen van jullie (hard)werkende man? Geen zin? Wat is dat dan, zeker als je geen kinderen hebt?

Ik werk zelf fulltime, en liefst nog meer. Ik geniet van werken, mijn dagen voldaan afsluiten maar een echte carriere hoef ik niet perse. Wil niet opstaan met de gedachte "Zo, wat kan ik nu eens gaan doen om mezelf te vermaken". Ik denk als ik ooit een man zou vinden en kinderen zou krijgen, dat ik alsnog wel parttime zou willen werken. Ik ben nu bijna 28 maar moet er niet aan denken om geheel afhankelijk te zijn van mijn man. Als je eruit wordt gegooid sta je met lege handen en een arbeidsgat...

Ik (en man ook) zien het niet als teren op zijn zak. Het is nou eenmaal zo dat er iemand voor de kinderen moet zorgen en toevallig ben ik dat. Zo willen wij het graag. Hij werkt en hij is degene die daar toevallig het geld voor krijgt, maar hij ziet dat echt niet als zijn geld. Het is óns geld, voor óns gezin.
De jongste is nu elf, ik zou weer aan het werk kunnen gaan, maar ons leven is zo ingedeeld dat dat niet handig zou zijn. Financieel is het gelukkig niet nodig en we hebben acht honden, die ik gewoon niet uren alleen wil en kan laten.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:48

Leuk kirja! Beetje hetzelfde als bij mij! Hoe gaat het met je :) zwangerschap?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:57

Mijn man kon niet zijn werk uitoefenen als ik niet zo flexibel kan zijn. achter lopen op de arbeidsmarkt dat deed ik ook als ik partime ging werken. In de branche waar ik werkte moest je fulltime aan de bak om bij te blijven (it /financiële/ software) + veel overwerken. Daar ga je aan onder door als je een gezin krijgt. Ging ik dus ook. Ik koos zo bewust voor mijn man en mijn kinderen en sta daar nog steeds met meer dan 100 % achter. Op mijn man zijn zak leven, tegendeel ik bespaar mijn man en de belasting betaler juist geld. Voor mijn kinderen hoeft geen kinderopvang betaald te worden. In tussen tijd ben ik wel een ander vak gaan leren, maar dat was wel zwaar en zonder hulp van mijn omgeving ook niet gelukt. Ik kan nu de tijden dat mijn kinderen op school zitten aan het werk en zo doende kan ik mijn paardje betalen en wat extra's doen.
Maar ik kan ze ook lekker van school halen en lekker tussen de middag een broodje met ze eten. Kinderen kunnen na school met mijn kinderen blijven spelen. Geen stress met naar bed toe brengen en rond etens tijd zitten gezellig op tijd met ze alle aan de eten's tafel. Vanmorgen snel fietsje van de jongste weer gerepareerd. Wie had dit anders moeten doen. De fietsen maker maar dan moet je wel tijd hebben om een langs te brengen en niet naar je werk te hoeven. Nu moet ik vanavond maar wat langer door werken.
Over werk gesproken ik ga wat doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:01

@zissle. ik redde mijn huishouden niet met twee uur per week zonder kids. mijn man en ik hadden samen voor het huishouden, exclusief koken, de was en boodschappen doen, een zaterdagochtend flink doorwerken nodig. dat was alleen het huis. dan moest de tuin ook nog en de paarden met erf en bak/wei/omheining onderhoud. paarden kostte me 2 uur per dag exclusief rijden en de periodieke klussen.(gemiddeld 4 paarden waarvan 1 a 2 van mijzelf)

Met een kind komt er verl meer werk bij. Alleen voor jezelf zorgen kost veel minder tijd dan voor een kind zorgen. Je dagritne draait om de verzorging van je kind. een kind wil niet alleen eten, drinken en ern schone luier maar ook aandacht en dingen beleven en tussendoor probeer je je huishouden te doen. worden ze groter maken ze verl rommel en meer dingen vies.
Mijn man verwoord het zo mooi als hij wil klussen of werken met haar om zich heen. Dat werkt niet lekker omdat ze continue aandacht vragen dus even snel zit er niet in en je wordt steeds uit je ritme en concentratie gehaald. Hij kan daar niet goed tegen.
Aan het einde van een dag met kinderen om je heen ben ik veel vermoeider dan een dag met volwassenen. Ik had dat al toen ik voor de klas stond en nu met een kind thuis is dat hetzelfde. Moet echt eerst bijkomen als ze op bed ligt.

ik werk overigens wel voor mijn paarden. heb er een paar in pension staan en van de stallingskosten onderhoud ik het paardengedeelte en spaar ik voor verbeteringen of aanschaf/vervanging. nu ik vanwege zwangerschapscomplicaties zelf het zwaardere werk niet meer mag doen betaal ik daarmee iemand anders die daar per uur meer aan overhoud dan ikzelf.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-02-14 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:01

Als je de mogelijkheid heb om even een paar jaar full time te moederen zou ik dat ook wel lekker vinden. Persoonlijk zou ik wel in het arbeidsproces willen blijven dus een dag in de week werken. Kan papa fijn een papadag hebben.

mensen die zeggen dat ze nooit uit elkaar gaan: ik ha r ook zo'n relatie. We gingen 100% voor elkaar, hadden een goed leven, konden over alles praten....ideale relatie. Maar na 15 jaar is dat van de ene op andere dag ineens over gegaan. Plots had hij een midlife crisis en is vertrokken met een andere. Ik was gelukkig financieel zelfstandig.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:04

joyce B schreef:
Maar Joke165, heb jij zelf een gezin met kinderen en bijkomend huishouden en partner met meer dan full-time baan die je moet zien te combineren met een stukje leven?
Ik heb ondanks niet werken de afgelopen 4 jaar echt geen tijd meer gehad voor lessen buiten de deur, klim sporadisch op mijn paard om over wedstrijd rijden niet te spreken... de momenten dat mijn man vrij is en ik iets voor mijzelf zou kunnen doen moet verdeeld worden tussen klussen die hij nog moet en wil doen, gezamenlijke tijd voor ons als gezin en voor ons beide blijft er dan heel weinig tijd over voor een moment voor onszelf. hadden we onze hobby's niet grotendeels aan huis kunnen doen dan had ik de paarden niet kunnen houden en mijn man ook minder een uitlaatklep gehad.

Zonder kinderen ziet je leven er echt heel anders uit. en met twee part-time banen ook.

Hoi JoyceB, om even antwoord te geven op je vraag (en ja ik zit op mijn werk dit snel tussendoor te doen ;-)) omdat je een gerichte vraag stelt. Ik ben zelf alleenstaand moeder al 14 jaar en en ik zorg ook al 14 jaar (financieel) voor mijzelf en mijn 2 kinderen vanaf dat ze 1 en 5 waren. En dat heeft altijd betekend veel werken, eerst 24u en langzaam steeds meer naarmate de kids groter werden tot 32u nu. Ze zijn nu 13 en 19. Ondertussen heb ik nog een avond HBO opleiding gedaan zodat ik met 32u werken een fatsoenlijk inkomen kan verdienen. En ja het was zwaar heel zwaar in de beginjaren maar ik ben heel blij dat ik altijd financieel zelfstandig ben geweest. Vandaar dat ik daar ook zo op hamer, want voor je het weet zit je in een andere situatie en moet je jezelf redden zonder man ;(

Door hard werken heb ik me zelfs inmiddels een paard kunnen veroorloven en dat is voor mij een droom geweest die jarenlang heel erg onbereikbaar leek.

Nog steeds moet ik toveren met tijd. Drukke baan, huishouden, kids, paard en een sociaal leven proberen te onderhouden :D . Maar goed het is allemaal zeker de moeite waard!

Stiekem ben ik wel eens jaloers geweest op vrouwen die veel meer thuis kunnen blijven bij de kids en waarvan de man het inkomen genereert want mijn kids hebben wel 2a 3 dagen per week oph het KDV en BSO gezeten. Ik had echter geen keuze.

Goof

_lautje_ schreef:
Ik mag mij denk ik wel (part-time) huisvrouw noemen. Ik werk 3 dagen en ook nog nooit meer dagen gewerkt.
Ik wil echt niet meer werken, hooguit minder. Ik heb twee paarden, besteed daar veel tijd aan en doe verder het huishouden.
Het bedrijf waar ik voor werk is van mijn schoonfamilie. Mijn vriend werkt 7 dagen per week. Ik geloof heilig dat als wij een goede relatie willen houden ik niet fulltime moet gaan werken.
Als er kinderen komen kan het maar zo zijn dat ik volledig stop, of minder ga werken.

Nee joh!
Je weigert meer te werken, je wilt liefst NOG minder werken. Je hebt 2 paarden te onderhouden en je vriend moet dan maar 7 dagen werken?? Even serieus, daar valt echt mijn bek van open.

Kirja

Wat leuk Nuvel, hoe ver ben jij?
Ik ben nu 13 weken, en tot nu is het behoorlijk pittig. Extreme misselijkheid gehad, dat leek 2 weken geleden over maar sinds deze week weer flink last. Verder veel hoofdpijn en al vroeg last van flinke bandenpijn.

Moet trouwens wel zeggen dat ik geen paard wil nu, omdat ik me dan toch wel schuldig zou voelen denk ik.
Al vind vriend dat niet nodig, die vind paarden ook super. Maar ik wil zelf mijn hobby kunnen bekostigen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:08

Boodschappen en koken heb ik niet bij huishouden geteld, maar BS deed ik meestal in de pauze dus dat telde ik voor het gemak niet mee. Koken doet mijn man liever, hij vind mijn creaties nooit zo geweldig :+
Paarden tel ik zeker niet mee in het huishouden.
Afgezien als je er geld mee verdient (dan is het werk) is dat voor mij toch echt hobby.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:19

Waar lees jij dat haar vriend 7 dagen moet werken? Misschien is hij gek op zijn werk en wil hij zeven dagen werken... Of heeft hij een functie in hun bedrijf waarbij hij altijd beschikbaar moet zijn...

Als de 1 een meer dan voltijd baan heeft en die carriere ambieert, moet je dat dan allebei willen? Als papa of mama altijd weg is moet de ander dat dan ook? Zonder kinderen leef je dan al langs elkaar. Maar met kinderen doe je dan in mijn ogen ook nog je kinderen echt te kort. Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen en lekker langs elkaar blijven leven zo lang dat leuk blijft.

Moeten, vanwege tond moeten komen, vind ik een ander verhaal.

Goof schreef:
_lautje_ schreef:
Ik mag mij denk ik wel (part-time) huisvrouw noemen. Ik werk 3 dagen en ook nog nooit meer dagen gewerkt.
Ik wil echt niet meer werken, hooguit minder. Ik heb twee paarden, besteed daar veel tijd aan en doe verder het huishouden.
Het bedrijf waar ik voor werk is van mijn schoonfamilie. Mijn vriend werkt 7 dagen per week. Ik geloof heilig dat als wij een goede relatie willen houden ik niet fulltime moet gaan werken.
Als er kinderen komen kan het maar zo zijn dat ik volledig stop, of minder ga werken.

Nee joh!
Je weigert meer te werken, je wilt liefst NOG minder werken. Je hebt 2 paarden te onderhouden en je vriend moet dan maar 7 dagen werken?? Even serieus, daar valt echt mijn bek van open.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:22

Mijn vriend werkt 40 uur per week en ik iets meer dan 40 uur. Het huishouden doe ik op rustige momenten, moet met 3 vogels en 1 kat ook echt wel om de dag stofzuigen en het is een vrij groot huis. Thuis werken is wat dat betreft lastiger dan op kantoor werken. Voor m'n gevoel ben ik nooit klaar en neem ik mijn werk letterlijk mee naar huis. Mijn vriend kan trouwens ook koken, maar ik vind het leuk om te doen en op die manier ben ik even los van m'n werk. Ik sport ook nog vijf a zes dagen per week. Eigenlijk moet ik het rustiger aan gaan doen, maar ik kan echt niet verplicht stil zitten. Heb zelf ook een paar jaar in de ziektewet/WAO/Bijstand gezeten en werd er helemaal depressief van. Uit 'nood' ben ik toen de nieuwsredactie op bokt gaan doen om maar wat structuur in m'n leven te krijgen en van daaruit ben ik bij m'n huidige baan beland, dus vrijwilligerswerk levert soms echt wel wat leuks op :+ Maar het belangrijkste vind ik dat ik voor m'n gevoel meetel in de maatschappij en m'n eigen centjes verdien. Op die manier voel ik me nuttig :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:41

@zissle, bij paarden/dieren aan huis en een grote tuin hoort de verzorging van de dieren en je erf/tuin er toch echt bij als huishoudelijk werk. als een ander het over moet nemen betasl je die er een uurloon voot. Net aks kinderopvang kosten met zich mee brengt als je door wilt werken tereijl je kinderen hebt. Alleen wordt de kinderopvang dan bij lagere inkomens nog flink gesponsord vanuit de belastingopbrengsten. Bij hogere gezinsinkomens, en vooral wanneer 1 van beiden heel veel verdient en de ander juist een laag uurloon heeft, kan allebei werken financieel niet meer uit als je daardoor de kinderopvang moet betalen en evt nog huishoudelijke hulp.

Als het moet, moet het. maar als je een keuze hebtvis het verstandig om rekening te houden met de balans. En helaas. vooral bij belangrijke functies of een eigen bedrijf zit een papadag ( of mamadag als mama die baan heeft) er vaak niet in.... In get werkgebied van mijn man is full time voor zelfstandigen toch echt nog 40 uur of meer en dat is exclusief de uren die je niet bij je klant doorbrengt en in rekening brengt (administratie, scholing, netwerken, etc.)

Mungbean

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:44

Paarden aan huis is een droom, daarvoor moet ik eerst nog even hard doorwerken :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:48

Goof schreef:
_lautje_ schreef:

Nee joh!

Ooit wel eens stil gestaan bij alle boeren waar het standaard is dat je 24/7 beschikbaar bent :')

Ik verbaas mij echt over de antwoorden van sommigen....
Geen tijd voor het huishouden, financieën en boodschappen als je werkt :+
Ik werk minimaal 40 uur en vaak 60 uur met 1.5 uur reistijd p.d., doe het huishouden, financieën en boodschappen en had er tot twee jaar terug nog een paard bij. En ja, een sociaal leven heb ik ook nog :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:51

Ik ben momenteel helaas weer even werkloos en zwanger (dat niet helaas natuurlijk). Ik verwacht geen werk meer te vinden tot na mijn zwangerschap misschien heb ik mazzel doe wel mijn best.
Aan de ene kant baal ik, want zit me u thuis te vervelen. Aan de andere kant ben ik er nu even niet zo rouwig om, want heb serieus dagen er tussen zitten dat ik me echt beroerd voel en pijn heb dan vind ik het wel even fijn om thuis te zijn.
Straks na mijn zwangerschap, wil ik wel graag weer een paar uurtjes werken denk ik. Ik en mijn vriend hebben het er verder nog niet over gehad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:54

Cayenne schreef:
Maar voor de mensen die wel gezond genoeg zijn om te werken: Van thuisblijven zonder kids of werk aan huis raak je toch niet mentaal en werklustig gestimuleerd en in een sociaal isolement? Ik zou er absoluut niet tegen kunnen. Dan nog liever vrijwilligerswerk. Het lijkt me verschrikkelijk om op de zak van iemand anders te moeten teren en zou me verschrikkelijk nutteloos en lui voelen.

Ik heb wel kinderen maar reageer er toch even op: ik ben eigenlijk eenzamer in mijn werk dan thuis, al is het maar door Bokt en FB (heb ook nog parttime werkende vriendinnen en bij de hobbyclubjes van de kinderen - die anders MIJN hobbyclubjes zouden worden hahaha - zie ik ook veel mensen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:55

Heel leuk! Ik ben 33 weken nu kirja en ook ik ben een wandelend kwaaltje :P Dat misselijke heb ik nu nog ben al ruim 7 kilo afgevallen van het misselijk zijn! Ik heb nog wel paarden maar ben van 28 naar nu nog 7 maar volgende week nog 4 gegaan. Wij hebben dan wel alles aan huis 30 stallen, piste enzo. Ik werk nog wel thuiswerk tot de dag dat ik beval en dan stop ik 6 weken minimaal.

En hoe bevalt het jou al een kindje en dan opnieuw zwanger? Vond weinig jonge mensen in mijn situatie, daarom viel jij gelijk op :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:58

nuvel schreef:
Heel leuk! Ik ben 33 weken nu kirja en ook ik ben een wandelend kwaaltje :P Dat misselijke heb ik nu nog ben al ruim 7 kilo afgevallen van het misselijk zijn! Ik heb nog wel paarden maar ben van 28 naar nu nog 7 maar volgende week nog 4 gegaan. Wij hebben dan wel alles aan huis 30 stallen, piste enzo. Ik werk nog wel thuiswerk tot de dag dat ik beval en dan stop ik 6 weken minimaal.

En hoe bevalt het jou al een kindje en dan opnieuw zwanger? Vond weinig jonge mensen in mijn situatie, daarom viel jij gelijk op :D

Hihi heb je het nou tegen mij of Urielle?
Ik ben in ieder geval zwanger van de eerste.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:07

Sizzle schreef:
Ik vraag me alleen altijd af waarom dat huishouden zo veel tijd kost. Zonder kinderen kost het me maximaal 2 uur per week :=
Met kinderen vast meer, maar geen 8 uur per dag.

Als wij met zijn allen de hele dag weg zijn en het ligt er 's avonds bij zoals het 's ochtends is achter gelaten valt het wel mee. En ik moet zeggen dat ik vanmorgen ook nog niet veel meer gedaan heb dan de badkamer poetsen en dweilen (30 min) en de keuken dweilen (10 min) en boodschappen doen (anderhalf uur), want ben moe van mijn werk gisteren (poetsen <<) ) dus beetje lui en mat vandaag. Maar er moet nog wel speelgoed opgeruimd, living oppervlakken nat afnemen/stofzuigen/dweilen, 3 manden strijk (zondag was alles weggestreken ^) ) en de bovenverdieping is een zootje dus daar moet ik ook echt wat aan doen. Idealiter: ook nog eens alle apparaten poetsen/doorspoelen/ontkalken/aanslag eraf (oven ^) ) en de ramen lappen maar dat komt er niet van vandaag. Zo meteen ga ik nog brood bakken en een cake maar dat is natuurlijk geen must! Ondertussen de honden uitlaten en natuurlijk mijn kleine mannie verzorgen <3
Het leuke: straks is alles voor de kinderen van school gehaald moeten beneden netjes, die komen binnen, vergeten hun schoenen aan de deur uit te trekken (saldo: opnieuw de keuken dweilen), kiepen een bak speelgoed over de grond (opnieuw op te ruimen) en moet ik mijn oudste in haar nek gaan hijgen dat ze huiswerk maakt ipv stiekem tv kijken of met haar Nintendo spelen. _-:(
Tegen de tijd dat het huis opnieuw more or less netjes is, moet ik gaan koken, daarna uiteraard afwassen, kinderen - met schone tanden onder dwang :x - in bed stoppen en dan is het alweer een uur of 8. Hebben vriend en ik als het goed is nog anderhalf uur samen als ik die tijd niet gebruik om de was die NU in de machine zit te strijken ;) en dan is het bedtijd :)
En nu ben ik echt weg want ik moet nog naar de Mediamarkt voor een tosti-ijzer.

EDIT: wemkelover volgens mij tegen jou :) Ik ben niet meer zo jong

wemkelover

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:15

Oooow hahaha ik dacht al,..

Ik heb nog geen kinderen. Ja of zwanger zijn mij bevalt, tsja voel me af en toe zo ziek als een hond dat gedeelte mocht van mij wel overgeslagen worden.
Ik ben voor de rest er niet echt blij mee dat ik nu thuis zit maar ja, als er mensen met vast contract een plaats moeten hebben dan kan ik er niks aan doen dat ze mij die als laatste erbij gekomen is en met uitzendcontract weer wegschoppen. Ik kan dat wel begrijpen al vond ik het wel jammer. Ben nog wel oproepkracht bij een ander bedrijf maar die hebben mij sporadisch nodig. Ik vermaak mij voor de rest wel maar mijn ervaring is (ben wel eens vaker werkloos geweest) dat ik mij op een gegeven moment ga vervelen. Ik ben met huishouden ook wel in twee uurtjes klaar. En de katten die spreken ook niet echt een woord met mij dus dat is wel saai op een gegeven moment.