Cayenne schreef:Maar voor de mensen die wel gezond genoeg zijn om te werken: Van thuisblijven zonder kids of werk aan huis raak je toch niet mentaal en werklustig gestimuleerd en in een sociaal isolement? Ik zou er absoluut niet tegen kunnen. Dan nog liever vrijwilligerswerk. Het lijkt me verschrikkelijk om op de zak van iemand anders te moeten teren en zou me verschrikkelijk lui voelen.
Als ik zonder kinderen thuis zou moeten zitten zou ik toch minimaal 20 uur vrijwilligerswerk zoeken, maar met kinderen werk je gemiddeld toch keihard om er voor te zorgen dat het huis schoon is, je kinderen zich ontwikkelen en alles geregeld is.
Ik ben dan ook wel van mening dat een fulltime werkende man thuis dan vrijwel niets meer hoeft te doen op wat grote klussen na.
Ook nu nog zonder kinderen voel ik me zeker niet lui, ik doe alles in huis met uitzondering van de dingen die ik door de zwangerschap niet kan (kattenbak, zwaar tillen) , spreek af met vriendinnen, haal de boodschappen, regel de financien, enz.
Een sociaal isolement heb je zelf in de hand, er is genoeg te doen zowel met als zonder kinderen, van vrijwilligerswerk tot babyzwemmen je hoeft echt niet de hele dag thuis te zitten.
, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen 
gros van de kinderen vindt het nog leuk ook!
zwangerschap?
) omdat je een gerichte vraag stelt. Ik ben zelf alleenstaand moeder al 14 jaar en en ik zorg ook al 14 jaar (financieel) voor mijzelf en mijn 2 kinderen vanaf dat ze 1 en 5 waren. En dat heeft altijd betekend veel werken, eerst 24u en langzaam steeds meer naarmate de kids groter werden tot 32u nu. Ze zijn nu 13 en 19. Ondertussen heb ik nog een avond HBO opleiding gedaan zodat ik met 32u werken een fatsoenlijk inkomen kan verdienen. En ja het was zwaar heel zwaar in de beginjaren maar ik ben heel blij dat ik altijd financieel zelfstandig ben geweest. Vandaar dat ik daar ook zo op hamer, want voor je het weet zit je in een andere situatie en moet je jezelf redden zonder man
. Maar goed het is allemaal zeker de moeite waard!

) dus beetje lui en mat vandaag. Maar er moet nog wel speelgoed opgeruimd, living oppervlakken nat afnemen/stofzuigen/dweilen, 3 manden strijk (zondag was alles weggestreken
) en de bovenverdieping is een zootje dus daar moet ik ook echt wat aan doen. Idealiter: ook nog eens alle apparaten poetsen/doorspoelen/ontkalken/aanslag eraf (oven
- in bed stoppen en dan is het alweer een uur of 8. Hebben vriend en ik als het goed is nog anderhalf uur samen als ik die tijd niet gebruik om de was die NU in de machine zit te strijken