Is het zo lastig om even 50 minuten niet je telefoon te zien? Bij het wisselen van lokaal kun je alles weer bijlezen..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Slina schreef:Het heerlijke van studeren; het boeit de leraren totaal niet wat je aan het doen bent. Dus zit dan ook non-stop te whatsappen.
Op de middelbare school zat hij in m'n broekzak op trilstand en ik keek dan tijdens leswisselingen/pauzes.
Ik bedoel, op een vervolgstudie zit je als het goed is écht om kennis op te doen die je later goed kan gebruiken. Je kiest nog eens zelf voor die exacte studie ook... Natuurlijk boeit het de leraar niet, hij krijgt zijn salarisstrookje toch wel binnen. Helaas moet je het zélf doen, en niet je leraar...BaileyMix schreef:Slina schreef:Het heerlijke van studeren; het boeit de leraren totaal niet wat je aan het doen bent. Dus zit dan ook non-stop te whatsappen.
Op de middelbare school zat hij in m'n broekzak op trilstand en ik keek dan tijdens leswisselingen/pauzes.
Dit vind ik toch wel erg raar om eerlijk te zijnIk bedoel, op een vervolgstudie zit je als het goed is écht om kennis op te doen die je later goed kan gebruiken. Je kiest nog eens zelf voor die exacte studie ook... Natuurlijk boeit het de leraar niet, hij krijgt zijn salarisstrookje toch wel binnen. Helaas moet je het zélf doen, en niet je leraar...
Daarbij komt ook nog eens dat ik het zo ontzettend ongeïnteresseerd en onvolwassen vind overkomen...Dat is toch hopelijk met 19 jaar niet meer nodig...
moelly schreef:Goh, zitten toch veel mensen stiekem met hun telefoon te pielen, lees ik!
Interesseert de les je dan niet? Waarom ben je er dan?
En, als je toch met je telefoon wilt spelen, waarom dan stiekem?
Sorry, maar die logica snap ik niet helemaal..
Daarnaast heb ik de uitwerkingen van vakken op mijn mobiel staan, dus daarvoor gebruik ik hem ook, dit is ook gewoon toegestaan en wordt zelfs door sommige leraren aangemoedigd. Femek2902 schreef:Bij ons op school zijn ze heel makkelijk wat betreft mobieltjes en eten en drinken. Drinken mag uit een flesje altijd en uit een blikje bijna overal ook. Ook mogen we gewoon in de les eten. Dit doe ik ook echt niet stiekem, wel stil natuurlijk. Ik heb mijn mobiel ook eigenlijk altijd op tafel liggen en kijk er geregeld op om te kijken hoe laat het is, of om iets op te zoeken op google. School heeft ook gewoon gratis wifi voor iedereenDaarnaast heb ik de uitwerkingen van vakken op mijn mobiel staan, dus daarvoor gebruik ik hem ook, dit is ook gewoon toegestaan en wordt zelfs door sommige leraren aangemoedigd.
Ja en natuurlijk zit ik ook wel eens te whatsappen of een spelletje te spelen, maar eigenlijk altijd gewoon in het zicht van de leraar. En dat wordt ook gewoon toegestaan, negen van de tien keer.
Ik denk trouwens wel dat het uitmaakt dat ik in vwo 5 zit dus dan wordt er gewoon van jezelf verwacht dat je de lesstof gaat begrijpen en hoe je dat doet, dat zoek je dan maar uit..
Vind ik overigens ook wel een fijnere sfeer creëren dan wanneer je het zou verbieden, want dan gaan leerlingen het juist wel doen omdat het niet mag. BaileyMix schreef:Femek2902 schreef:Bij ons op school zijn ze heel makkelijk wat betreft mobieltjes en eten en drinken. Drinken mag uit een flesje altijd en uit een blikje bijna overal ook. Ook mogen we gewoon in de les eten. Dit doe ik ook echt niet stiekem, wel stil natuurlijk. Ik heb mijn mobiel ook eigenlijk altijd op tafel liggen en kijk er geregeld op om te kijken hoe laat het is, of om iets op te zoeken op google. School heeft ook gewoon gratis wifi voor iedereenDaarnaast heb ik de uitwerkingen van vakken op mijn mobiel staan, dus daarvoor gebruik ik hem ook, dit is ook gewoon toegestaan en wordt zelfs door sommige leraren aangemoedigd.
Ja en natuurlijk zit ik ook wel eens te whatsappen of een spelletje te spelen, maar eigenlijk altijd gewoon in het zicht van de leraar. En dat wordt ook gewoon toegestaan, negen van de tien keer.
Ik denk trouwens wel dat het uitmaakt dat ik in vwo 5 zit dus dan wordt er gewoon van jezelf verwacht dat je de lesstof gaat begrijpen en hoe je dat doet, dat zoek je dan maar uit..
Zo is het bij ons ook wel jaVind ik overigens ook wel een fijnere sfeer creëren dan wanneer je het zou verbieden, want dan gaan leerlingen het juist wel doen omdat het niet mag.

Yasmine schreef:moelly schreef:Goh, zitten toch veel mensen stiekem met hun telefoon te pielen, lees ik!
Interesseert de les je dan niet? Waarom ben je er dan?
En, als je toch met je telefoon wilt spelen, waarom dan stiekem?
Sorry, maar die logica snap ik niet helemaal..
Kom op, alsof jij je nooit verveeld hebt tijdens die eindeloze schooldagen? En alsof iédere, maar dan ook iédere les je boeide? Je hebt vast wel een keer zitten tekenen of briefjes schrijven naar je buurman/vrouw - dat is ook een vorm van niet opletten. Boeide jouw opleiding je dan ook niet? Je moet ook niet roomser dan de paus zijn![]()
Toen ik vroeger nog in het middelbaar zat (zo'n 8 jaar geleden) waren er misschien nog geen smartphones, maar toen zaten ook veel leerlingen wel een keer stiekem snake te spelen of te sms'en in plaats van op te letten. Leerlingen vinden altijd manieren om zichzelf af te leiden tijdens de les, 30 jaar geleden was dat briefjes schrijven en 3 op een rij spelen op een papiertje, nu zijn dat smartphones. Wat natuurlijk niet betekent dat ik het goedkeur, maar kom op. Je weet zelf ook goed genoeg dat een gemiddelde 16-jarige niet bijster geïnteresseerd is in wiskunde of Duits.
Foundtheone schreef:Mobiel wel opzak maar zeker op stil! Ik wil niet steeds 20 keer moeten opdrukken als ik mijn mobiel check.. (Uniformberoepem opleiding)
Liesjeex schreef:in mn etui, en tijdens de les ga ik altijd snap foto's maken met vriendinnen, zo leuk