Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:19

GeekGirl schreef:
Ik heb geprobeerd het er met hem over te hebben, en het resultaat is dat ik het allemaal kwijt ben :'(

Hij werd kwaad omdat ik insinueerde dat hij in staat zou zijn om zijn vriendin te bedriegen. Hij blijft dus niet slapen, maar het lijkt alsof onze vriendschap ook voorbij is. Hij zei dat het heel anders is nu, ook al heb ik niet gezegd wat ik voor hem voelde. Ik heb enkel gezegd dat ik me afvroeg hoe dit naar zijn vriendin toe zou overkomen. Hij stelde voor om wat meer afstand te nemen, maar uit de manier waarop hij het zei leid ik af dat hij gewoon geen vrienden meer wil zijn.

Achteraf gezien had ik beter mijn mond gehouden, maar daar is het nu te laat voor. Ik heb ineens echt geen zin meer in dat klassenfeestje :(

Je moet het maar zo zien: als hij je echt had gerespecteerd, dan had hij het ook van jouw kant geprobeerd te bekijken.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:52

x_Kaat_x schreef:
Het is dus uiteindelijk zijn keuze of hij iets met jullie vriendschap gaat doen of niet.
Even alles laten bezinken en dan dus afwachten :)

Dat laten bezinken heeft niet eens zo lang geduurd :) hij belde me net op om te zeggen dat het hem spijt dat hij zo heftig gereageerd had, en dat hij toch hoopte dat we vrienden konden blijven.

Ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als dat op een of andere manier zou kunnen. Ik hoop in elk geval dat de sfeer tussen ons in de klas fijn blijft, wat er daarbuiten gebeurt zie ik verder wel.

Of hij ook iets voor mij voelde heeft hij niet in zoveel woorden gezegd, maar ik heb wel begrepen dat hij zijn relatie nog een kans wil geven. Dat is voor mij genoeg duidelijkheid, ik hoef niet te hopen op iets meer maar hij gaf net toch aan dat hij wel belang hecht aan onze vriendschap.

Hij was niet de eerste kerel die ik leuk vond en hij zal heus niet de laatste zijn :). Ik ben vooral opgelucht dat de verwarrende situatie voorbij is...

Ayasha
Blogger

Re: Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:38

Fijn!

Je bent een knappe, verstandige meid met een goed hart, voor jou komt er vast ook nog een lieve jongen !

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:43

Ik heb de andere reacties niet gelezen maar ik kan maar 1 ding zeggen.. houd de boot af en geef je grens aan. Doe het echt niet zolang die in een relatie zit. Ik spreek uit ervaring! Die ervaring heeft in totaal 3 jaar geduurd en ondanks dat het een super leuke tijd was, heb ik er veel luduvudu aan over gehouden..

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:02

Weetje, het Blijft natuurlijk een jongen.. niet slecht bedoelt.

Misschien twijfelt hij juist wel aan wat jij voor hem voelt.

En heeft hij bot weg het idee van, als het niks met ts kan worden blijf ik wel bij men vriendin.

Dat hij nu af tast of ts heen leuk vind. Een dat hij pas stappen zat wanneer hij dat weet.

Ik vind het altijd belangrijk om gewoon open en eerlijk te zijn.
Ze moeten je ma nemen zo als je bent!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:33

LuckyLuna schreef:
Weetje, het Blijft natuurlijk een jongen.. niet slecht bedoelt.

Misschien twijfelt hij juist wel aan wat jij voor hem voelt.

En heeft hij bot weg het idee van, als het niks met ts kan worden blijf ik wel bij men vriendin.

Dat hij nu af tast of ts heen leuk vind. Een dat hij pas stappen zat wanneer hij dat weet.

Hier ben ik het mee eens. TS, je stelt je wel erg mysterieus op hoor, waarom mag de jongen niet weten dat je hem leuk vind?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 10:12

Ik wil vooral vermijden dat het gewoon heel raar wordt tussen ons. En aangezien hij aangeeft dat hij zijn relatie nog een kans wil geven denk ik dat het eenvoudiger is om die gevoelens niet uit te spreken.

Ik kan genoegen nemen met vriendschap, ik wil zijn relatie niet kapot maken ...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:15

GeekGirl schreef:
Ik wil vooral vermijden dat het gewoon heel raar wordt tussen ons. En aangezien hij aangeeft dat hij zijn relatie nog een kans wil geven denk ik dat het eenvoudiger is om die gevoelens niet uit te spreken.

Ik vind dat een nette houding.
Als vriendin moet je hem imo dan idd ook de kans geven om zijn relatie te verbeteren, als jij hem dan over je gevoelens gaat vertellen maakt dat de situatie alleen maar moeilijker.
Er komt heus nog wel een leuke vrijgezelle jongen op je pad, je hebt een goede instelling +:)+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:22

Is het alleen maar vriendschap als er spanning is tussen jullie? Jij hebt de aan en uit knop in je handen....deze vriendschap is, effe afwachten als zij terug komt en het is nog aan tussen hen, want misschien heb ik nog een kans op meer.....

Of de spanning dat het misschien toch nog uit de hand loopt en dat is spannend.....

Jij doet je zelf heel veel aan, je zit in dilemma omdat je niet de mentaliteit hebt om gewoon te doen....bang ben voor gebroken hart, bang bent om het gevoel te krijgen dat je gebruikt bent...

Hij wil wel, playing ligt hem wel...hij heeft of een relatie of niet en niet beiden....

Of de relatie scheef zit en of zij vreemd is gegaan, moet je maar geloven....

Hij is er al vroeg bij met deze stereotype smoesjes om een meisje aan zich te binden om haar het bed in te krijgen.

Jij speelt met vuur en dat weet je.

Op zo een basis is vriendschap niet mogelijk!

Succes met je dilemma, maar je gaat of met hem mee spelen en zie maar....of je loopt van hem weg, vriendschap met optie sex is er niet zonder er mee in te stemmen dat je met elkaar rommelt, waarvan er een een relatie heeft.......tussenweg is er niet...

Gaan jullie zo prive met elkaar om, zullen al snel de naam krijgen met elkaar bezig te zijn..je omgeving zal dan doen wat jij niet wil...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:48

Als je genoegen kunt nemen met zijn vriendschap dan ben je ook niet verliefd genoeg, als je echt hoteldebotel was dan had je hier veel meer moeite mee. Knap hoe je reageert en veel plezier op het feestje.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:36

Heel fijn dat het zo gelopen is meis!
het zal vast de komende dagen (vanavond) misschien allemaal een beetje awkward voelen, maar jij weet nu gewoon waar je staat. Jullie zijn goede vrienden en meer niet (helaas misschien). Hij geeft aan zijn relatie nog een kans te willen geven. Ik denk ook niet dat hij nu nog van dit soort opmerkingen zal maken. En de eerste beste keer dat hij een 'foute' opmerking maak zal ik gelijk tegen hem zeggen; 'ik dacht dat jij een vriendin had?'. Dan ben je daar ook gelijk van af.

Zijn huidige vriendin mag blij zijn met hoe jij hebt gereageerd. Der zijn genoeg mensen die gewoon lekker samen het bed hadden in gedoken, met alle gevolgen van dien. Dit heb jij niet gedaan, ik vind dat je super netjes hebt gehandeld! Heel goed van je!

En nu maar hopen dat je vanavond tegen een onwijs lekker ding aanloopt die vrijgezel is! :)) :') _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:15

GeekGirl schreef:

Dat begrijp ik en is heel nobel natuurlijk. Alleen: voor hetzelfde geld denkt hij dat jíj alleen vriendschap wilt (sommige jongens zijn niet zo goed in hints lezen en spanning aanvoelen) en houdt hij dáárom zijn relatie aan, ook al is het niet veel soeps meer... dat kán natuurlijk ook gewoon de waarheid zijn.

Zul je net zien dat jullie stiekum allebei hoteldebotel zijn maar het niet durven te zeggen... als niemand het ooit zegt ben je zo weer 5 jaar verder zonder vooruitgang.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:10

GeekGirl schreef:
x_Kaat_x schreef:
Het is dus uiteindelijk zijn keuze of hij iets met jullie vriendschap gaat doen of niet.
Even alles laten bezinken en dan dus afwachten :)

Dat laten bezinken heeft niet eens zo lang geduurd :) hij belde me net op om te zeggen dat het hem spijt dat hij zo heftig gereageerd had, en dat hij toch hoopte dat we vrienden konden blijven.

Ik zou het eerlijk gezegd heel fijn vinden als dat op een of andere manier zou kunnen. Ik hoop in elk geval dat de sfeer tussen ons in de klas fijn blijft, wat er daarbuiten gebeurt zie ik verder wel.

Of hij ook iets voor mij voelde heeft hij niet in zoveel woorden gezegd, maar ik heb wel begrepen dat hij zijn relatie nog een kans wil geven. Dat is voor mij genoeg duidelijkheid, ik hoef niet te hopen op iets meer maar hij gaf net toch aan dat hij wel belang hecht aan onze vriendschap.

Hij was niet de eerste kerel die ik leuk vond en hij zal heus niet de laatste zijn :). Ik ben vooral opgelucht dat de verwarrende situatie voorbij is...

OOh wat fijn! :) zie je ! na zo even nadenken, raliseer je je meestal pas hoe dom je klonk of je reactie was. Heb ik ook nogal eens voor helaas :o
fijn dat je je vriendschap toch nog wat kans kunt geven.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:41

Hij zit waarschijnlijk zwaar in de spagaat, hij vind jou meer dan leuk volgens mij, maar vind het moeilijk/is er nog niet aan toe om de relatie met dat andere meisje te beëindigen.
Hij schrikt van zichzelf en wil niet hetzelfde doen wat zijn huidige vriendin deed, en reageerde dat ws op jou af.

Oftewel, hij moet eerst zelf de juiste beslissing nemen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:46

sallandval schreef:
GeekGirl schreef:

Dat begrijp ik en is heel nobel natuurlijk. Alleen: voor hetzelfde geld denkt hij dat jíj alleen vriendschap wilt (sommige jongens zijn niet zo goed in hints lezen en spanning aanvoelen) en houdt hij dáárom zijn relatie aan, ook al is het niet veel soeps meer... dat kán natuurlijk ook gewoon de waarheid zijn.

Zul je net zien dat jullie stiekum allebei hoteldebotel zijn maar het niet durven te zeggen... als niemand het ooit zegt ben je zo weer 5 jaar verder zonder vooruitgang.

Als zijn relatie weinig soeps meer is, staat hem toch vrij daar een einde aan te maken? Is niet verplicht relatie te hebben, dus lijkt mij niet daarvoor afhankelijk is van ts?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:03

Natuurlijk staat 't hem vrij zijn relatie te beïndigen. Maar het is niet allemaal zo makkelijk en zwart wit. Dat is het nooiut natuurlijk. Ik kan er nog wel in komen moest hij nu gevoelens hebben voor ts, of beginnende, maar is het dat waard je (ookal loopt het niet meer super) langere relatie met vriendin te verbreken voor (niet te letterlijk nemen) 'iemand waarvan hij niet zeker weet of ze zelfs gevoelens voor hem heeft' .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 12:57

Ik heb gisteren in elk geval een fijne namiddag/avond gehad! Hij deed nog steeds vriendschappelijk, maar hij respecteerde wel mijn vraag om geen toespelingen of rare opmerkingen meer te maken.
Ik heb een fijn feestje gebouwd met wat goeie vrienden uit de klas :)
Helaas geen leuke jongen leren kennen die single was, maar dat vind ik niet zo erg. Ik ben eigenlijk niet echt op zoek naar iemand, dus ik wacht gewoon tot ik weer eens iemand ontmoet met wie het goed klikt.

Ik denk nog steeds dat de kans bestaat dat hij me wel leuk vindt, maar ik vind dat hij gezien de omstandigheden met zijn vriendin gewoon no-go zone is.
Ik wist trouwens niet hoe lang zijn vriendin nog in het buitenland zou zijn. Daar heb ik ook nooit bij nagedacht, ik wist voor hoe lang ze weg was maar ik wist eigenlijk helemaal niet wanneer ze vertrokken is. Hij vertelde gisteren (niet alleen aan mij, aan de hele klas) dat ze over een aantal weken terug thuis is.

Nu ik dit weet ben ik er nog meer van overtuigd dat het geen zin heeft om hem in een moeilijke situatie te stellen door hem over mijn gevoelens te vertellen. Hij ziet haar over een paar weken weer en moet dan voor zichzelf beslissen of hij die relatie wil aanhouden of niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:00

Ik vind dat een goede instelling. Fijn dat je toch een leuke avond hebt gehad!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:07

fijn dat jullie toch nog als vrienden met elkaar omgaan! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:10

Hoe zou jij je voelen als je zijn vriendin was? En je zou kunnen weten dat daar ergens een andere meid (met weet van jou nota bene) zich net even te veel interesseert in je vriend? Verschrikkelijk toch? Goed dat je duidelijk gezegd hebt dat hij moet ophouden met het rare gedrag. Wie weet kan er uiteindelijk toch iets ontstaan tussen jullie, maar dat hij dan eerst eerlijk is tegen zijn vriendin, dan is het een schone lei.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:05

Ik vind dat je erg goed hebt gereageerd. Knap van je!!
Jij kunt in ieder geval met een schoon geweten gaan slapen. :)

Zoals al eerder gezegd is, als iemand een relatie heeft hoort hij (al dan niet naakt) gewoon niet in bed naast iemand anders te kruipen. En al zeker niet met de toespelingen die hij gemaakt heeft.

Dat hij maar genoegen neemt met zijn vriendin, die hem besodemieterd heeft.