Huiselijk geweld bij de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Huiselijk geweld bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:19

Dan hoop ik dat hij er een treft met haar op de tanden, die hem alle hoeken van het huis laat zien als hij ook maar een vinger naar haar uitsteekt.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:41

poetser schreef:
Voor degene die zeggen dat het mijn eigen schuld is, wat had ik dan moeten doen volgens jullie?

Fijn om te horen dat jullie niet meer zijn lastig gevallen!

Wat ik zou doen doet er weinig meer toe gezien de situatie al gevormd is. Maar ik had me meer afzijdig gehouden gezien je kinderen en hebt en hun veiligheid belangrijker voor mij zou zijn dan die van een voor mij onbekende buurvrouw. Wel zou ik anonieme meldingen maken bij instanties gericht op huiselijk geweld. Het lastige is namelijk dat de vrouw wat ik uit jouw tekst opmaak gewoon werkt en er dus voor kiest om na werk weer naar hem terug te gaan. Wie zegt dat ze niet zoveel van hem houdt dat ze zijn geweld erbij voor lief neemt? Ik snap eerlijk gezegd gewoon niet dat je je eigen gezin in gevaar brengt voor iemand die misschien helemaal niet geholpen wil worden en die je niet kent. Ik zou hier bewondering voor hebben als je geen kinderen had.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:05

Het was toch het huis van de buurvrouw en die vent woont bij haar in? Of het ik verkeerd gelezen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 20:18

Zij is bij hem ingetrokken. Hij heeft vandaag trouwens zijn excuses aangeboden. Hij moest wel, was zijn sleutel vergeten en zijn vriendin was niet thuis.

@missRosanne, ja ze werkt en ja ze kiest er zelf voor om naar huis te gaan na haar werk. Maar als je niet weet welke instanties je kan benaderen en je misschien geen andere plek heb om naar toe te gaan, welke optie blijft dan open? Juist ja, toch weer terug gaan. Ook kom je in een cirkel terrecht, waar je alleen echt niet makkelijk uitkomt.
Als ze geen hulp zou willen, dan gooit ze ook niet alle deuren en ramen open in de hoop dat iemand haar zal horen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:20

Dan direct de politie bellen als ze weer flink aan de gang zijn, kunnen ze het met eigen ogen en oren meemaken wat er gebeurt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 06:26

Ik denk dat de onderbuurvrouw is vertrokken. Heel het weekend hebben we haar niet gezien of gehoord. Hij is zelf ook niet veel thuis geweest, maar mijn vriend heeft een brief gevonden in de gang van hem en hij zal zich waarschijnlijk heel rustig moeten houden. We hebben een vonnis van de rechtbank van hem gevonden, verstopt in onze buggy.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 06:52

Wat een vreselijke verhalen allenaal.
Ts heel veel sterkte en ik hoop dat jullie geen last meer zullen hebben van die man!
Zorg ook maar goed voor jezelf en hoop dat jullie straks in de volgende woning fijn kunnen wonen.

Hoop dat de vrouw ook gaat inzien dat dit geen leven is en dat ze beter verdient.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:29

Wat een positief nieuws!!! Als ze nu maar echt weg is en het niet volgende week weer gaat proberen...
Maar dat er ook daadwerkelijk actie tegen hem is ondernomen vind ik ook super om te horen!!
Begreep ik nu uit een eerder bericht dat jullie een sleutel van hem hebben?? Als dat zo is, zou ik die heel snel terug geven! (als hij weer naar wil, kan hij zo zeggen dat jullie bij hem binnen zijn geweest en weet ik het wat hebben meegenomen...)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:41

Er staat toch dat ts een brief had gevonden? Waar lees jij sleutel? Misschien lees ik er overheen hoor...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:45

Zou die vrouw die brief daar neergelegd kunnen hebben ter info voor jullie?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:47

poetser schreef:
Zij is bij hem ingetrokken. Hij heeft vandaag trouwens zijn excuses aangeboden. Hij moest wel, was zijn sleutel vergeten en zijn vriendin was niet thuis.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:49

anneliesdj schreef:
VivalaVida; het hele drama IS al bij ts binnen, ze horen alles, haar kinderen horen alles, ts durft de trap niet meer op en af en is bang van die kerel. Hoe kun je dan zeggen dat zij het niet in huis moet halen?
Ik zou juist proberen dit zo snel mogelijk te laten stoppen, dus wel voor haar klaarstaan, duidelijk maken dat je weet wat ze meemaakt en dat ze bij jou terecht kan. Dan gaat zij ook inzien dat dit niet normaal is.
Daarnaast structureel de politie bellen, elke keer weer.

Helemaal mee eens.

Goed gedaan ts hopelijk blijft de buurvrouw weg en wordt die schoft, ook mede door jou whulp,aangepakt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:21

Miriam91 schreef:
poetser schreef:

Ah, hier overheen gelezen. Maar dan zou het nog kunnen dat hij de sleutel van de galerijdeur vergeten is en niet zijn huissleutel. Niet logisch dat deze niet bij elkaar zitten maar goed...zou kunnen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 06:40

Hij was inderdaad de sleutel van de buitendeur vergeten. Die zat samen met de sleutel van het appartement aan de binnenkant van de deur, dus het appartement zat niet op slot.

Ik weet niet wie die brief in onze buggy heeft verstopt. Gisteravond is ze wel even bij hem geweest, maar niet lang. Ook geen ruzie geweest gelukkig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:07

Hoe gaat het nu??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:09

Ik ben ook wel benieuwd ja.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 06:55

Ze is definitief vertrokken bij hem. Ze is van het weekend samen met iemand haar laatste spullen komen halen. Er komt waarschijnlijk wel nog een staartje aan. Haar fiets staat nog in de gang met een briefje eraan dat hij de fiets mag houden, omdat zij zijn auto bijhoud.

Enige nadeel is wel dat we nu met een (constant) dronken onderbuur zitten, die zichzelf depressief aan het maken is en nu probeert mijn vriend in te palmen. Te pas en te onpas staat hij hier nu voor de deur (in zijn onderboek), zogezegd om sigaretten te vragen en ondertussen proberen of hij hier niet mag komen zitten. Gisteravond nog, terzijl wij al sliepen, om te vragen of wij nog sterke drank in huis hadden. Klein detailtje, we wonen recht tegenover een nachtwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:21

Mijn hemel wat een achterlijke gladiool.
Wanneer kunnen jullie daar weg?
Ik zou echt zo min mogelijk met hem praten etc. Hij voelt zich straks misschien nog zo thuis dat ie zich bij jullie weer gaat misdragen.
Wat een figuur zeg, onvermoeibaar.

Veel sterkte en succes ts! Hopelijk kunnen jullie daar heel snel weg :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:44

Nou nou, achterlijke gladiool? Lijkt me eerder iemand die dringend professionele hulp nodig heeft.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 08:28

Wij krijgen normaal gezien in mei een huis toegewezen. Dan wonen we 3 jaar in deze gemeente en vanaf dan krijgen we extra urgentie wegens verschillende factoren.

Zijn grootste probleem is zijn arrogantie. Hij weet dat hij er heel goed uitziet en wenst zo ook behandeld te worden (zo voelde hij zich zaterdag te goed om zijn kots van de afgelopen nacht op te ruimen, dat moest ik maar doen. Hij heeft het uiteindelijk toch wel zelf gedaan, nadat mijn vriend op punt stond de huisbaas te bellen). Daar komt dan nog een drank/drugs probleem bovenop waar die agressie vandaan komt. We komen steeds meer over hem te weten en hoe meer er bekend wordt, hoe moeilijker het is om enigzins normaal te doen tegen hem.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:42

Wel heel fijn te horen dat zij zo verstandig is geweest om bij hem weg te gaan!! Maar wat waardeloos dat hij jullie nu steeds opzoekt en zich als een idioot gedraagt. Ik hoop echt dat jullie heel snel naar jullie nieuwe woning kunnen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:52

Cayenne schreef:
Nou nou, achterlijke gladiool? Lijkt me eerder iemand die dringend professionele hulp nodig heeft.

Ja achterlijke gladiool ja.
Iemand die de boel terroriseert is wat mij betreft niets meer waard.
Ik heb zelf zo'n buurman gehad, en steekje los of niet, als je zo'n debiel bent moet je maar ergens in een hutje op de hei gaan wonen, en niet in een complex. Kom nou, hij terroriseert daar de boel volledig. Nee, daar heb ik geen goed woord voor over.
Nogmaals succes ts.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:56

jeetje..fijn voor zijn ex dat zij toch is vertrokken alleen wel erg vervelend dat de buurman nu jullie zo gaat lastig vallen.. :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:59

En de huisbaas, kan die er niets aan doen dat hij zich zo misdraagt?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:52

De huisbaas kan hier niks aan doen. Hij komt hier veel aan de deur, gelukkig alleen als mijn vriend thuis is, maar als wij duidelijk laten merken dat hij op dat moment niet welkom is gaat hij terug naar zijn eigen verdieping. Verder willen we er nu ook niet te veel tamtam rond maken, omdat hij momenteel vrij labiel is.

Als hij echt weer vervelend wordt grijpen we wel in natuurlijk.