Trouwen? Nee echt niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:31

Heb dit ook niet uitgezocht hoor voordat ik ging trouwen :P maar het is mijn vakgebied vandaar dat ik het weet :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:36

Lous schreef:
Trouwen?

Ik zie daar persoonlijk niet de meerwaarde van in.
Het kost een hoop geld, stress en ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan jurken.
Die droomprinsessenjurk kan me gestolen worden. Mijn vriend is ook absoluut geen pakkenman, dus dat komt goed uit.
Natuurlijk vind ik het super om te zien dat een getrouwd stel of een stel dat gaat trouwen zo gelukkig is. Ook vind ik het leuk om aanzoeksverhalen te lezen, want de ene is soms nog geweldiger dan de andere, maar voor mij hoeft het echt niet. :)

Wie heeft hetzelfde, of ben ik echt de enige :D?

Ik heb dat ook altijd gehad.
Toch getrouwd, omdat dat een groot voordeel opleverde.
Trouwen kan ook goedkoop, zonder stress en een jurk :+
En geheel onverwacht is het een heel mooi moment in mijn leven geworden, echt onbetaalbaar wat ik toen voelde en in de ogen van mijn man zag. Het leven daarna was hetzelfde als daarvoor, dat dan weer wel :)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:38

ElCid schreef:
Als je op maandagochtend trouwt kost het niets ( ja, ca. 25,- voor een paar kopietjes) en sta je met een half uur weer buiten!

Wij staan ook met een halfuur weer buiten maar mogen in Amsterdam wel 530 euro aftikken..... makkelijk geld verdienen voor de gemeente :') De gratis huwelijken zitten al volgeboekt voor meer dan een jaar.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:46

Precies de woorden hoe wij hetzelfde erover denken. Alleen wij zijn toch het eens geworden om te gaan trouwen. Maar wij doen dit niet omdat we de liefde dan willen verklaren want houden van doen we toch al wel van elkaar, daar hebben we op zich geen papiertje voor nodig. Maar wij doen het omdat dan toch gelijk alles meteen geregeld is, we hebben twee kinderen, koophuis enz. met een samenlevingscontract heb je helaas toch net niet alles nog even goed geregeld terwijl een samenleving ongeveer net zo duur is als je naar het gemeentehuis toe gaat om te trouwen :?.
Een echt feest doen we niet, we trouwen in gemeentehuis daarna volgt er een fotoshoot van ons gezin samen en daarna nog wat foto's van ons 2en. Dan door naar ons huis waar we een BBQ houden, qua muziek deze stellen we zelf samen en sluiten we de speakers aan op de laptop en je hebt muziek in de tuin zonder enige DJ of wie dan ook.
Ik heb wel een jurk (helaas is deze wel wat duurder als wat we van tevoren in gedachte hadden), de dag dat we trouwen zijn we ook gelijk 10 jaar samen.
Als we groot feest willen doen dan kunnen we evt. altijd de bruiloft nog wel is over doen maar dan zal dat heel veel later zullen zijn (verwachting zo'n 12,5jr getrouwd of pas bij 15jr getrouwd, dat zien we dan wel weer) is een zorg voor later zeg ik dan :D. Als we het al over willen gaan doen dan wordt het in Las Vegas.

ilaan schreef:
Het hoeft ook allemaal niet groots en met jurken ed. Maar begrijp dat mensen zo de liefde willen verklaren, snap alleen zelf niet waarom ik dat zou doen.
Je weet toch zelf wel dat je van mekaar houd en hoeft dat toch niet op een papiertje. Daarbij denk ik dat een samenlevingscontract prima volstaat haha

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:49

Ik ben tijdens vakantie in Venetië in een gondelbootje ten huwelijk gevraagd, compleet met ring....een jaartje of 5 geleden en we zijn nog steeds niet getrouwd :')

Wel hebben we een samenlevingscontract met testament vlak voor de vakantie getekend, vriendlief vond het niet zo nodig maar ik toen wel, wist ik veel dat hij al op ringen jacht was geweest met mijn zus :D kon hij ook niet zeggen natuurlijk.

Nu ben ik blij dat we dat destijds toch gedaan hebben, ondertussen 2 kindjes gekregen en dat netjes via rechtbank papiertjes geregeld.

Misschien ooit nog eens een kleine trouwerij :')

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:57

Ik kan een heleboel teksten quoten, van bokkers die "anti trouwen" zijn. Ze waren allemaal op mij van toepassing! Ook op mijn vriend trouwens.

Maar die bleek dus toch van gedachten verandert, want na 16 jr samen ging hij op een vakantie op zijn knieën. Compleet met ring en champagne. Iedereen maakt er nu nog grapjes omdat ik niet emotioneel werd, maar geschokt riep: Wat doe je nou?! De rest van de vakantie leefde hij op een rose wolk, ik deed mee maar in mijn hoofd moest ik er nog niet veel van hebben. Terwijl ik wel JA gezegd had.
Maar toen we thuis waren van vakantie, moest ik naar de kapper. En daar vertelde ik het en ze werd meteen enthousiast. Kapseltje uitproberen enz. En toen ging bij mij de knop om, en ging ik het vooruitzicht leuk vinden. De jurk uitzoeken was toch wel een van de hoogtepunten! Samen met mijn moeder, schoonmoeder en mijn zusje. Een top ervaring.
We zijn compleet getrouwd: jurk, pak, autootje, fotograaf en feestavond. Zo tegen onze "principes" in. En het was het allemaal waard! En wat nog veel leuker is, zijn de maanden eraan vooraf. Het regelen Je hele familie en vriendenkring is ermee bezig. Het is een intense en mooie tijd, die je met mensen beleefd die dicht bij je staan.
Ik vond het de grootste onzin die je maar kon bedenken, trouwen......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:04

10 jaar geleden, toen ik de leeftijd van TS had, dacht ik er ook zo over. In die 10 jaar zijn dingen veranderd, en trouwen kan daarbij praktisch gezien erg handig zijn.
Dus stappen wij over een aantal maanden ook in dat bootje. Maken niet teveel poespas, bbq-feestje moesten we toch al geven dus dan we dan meteen. Maar alles is vrij informeel (tot grote opluchting van iedereen).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:06

Mij doet het ook helemaal niks, trouwen :n ik houd er sowieso al niet van om in de aandacht te staan, ik houd niet van jurken.. Al dat geregel en dan ook nog eens de kosten.. Nee dank je. Een samenlevingscontract vind ik prima :)
Enige wat ik leuk zou vinden aan getrouwd zijn is dat je ipv 'mijn vriend' 'mijn man' kan zeggen, dat klinkt zo leuk :))

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:15

hier zegt het mij wel wat :o ! Ik hoef geen groot feest of een dure jurk, maar zoals anderen zeggen, dat ik kan zeggen dat het mijn man is, zou ik toch super vinden!!!! En zeker voor de kindjes later ook.

En eerlijk dat aanzoek lijkt mij toch ook wel leuk en spannend. komt het of komt het niet :+ :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:56

dat vind ik dus juist nog weer iets wat me echt tegenstaat... Mijn man zeggen :(
Zo burgerlijk... 8)7

yarrah

Re: Trouwen? Nee echt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:04

Ik wil niet trouwen,..... als je gaat scheiden dan kan me dat toch een ellende geven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:04

tamaramt schreef:
dat vind ik dus juist nog weer iets wat me echt tegenstaat... Mijn man zeggen :(
Zo burgerlijk... 8)7

Toch bekt het op een gegeven moment beter dan "mijn vriend" vind ik persoonlijk
Kan nu ook gewoon zijn zaken regelen (bijv instanties bellen) en dat is met een hard werkende vent wel zo prettig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:14

yarrah schreef:
Ik wil niet trouwen,..... als je gaat scheiden dan kan me dat toch een ellende geven.

Dan moet je ook niet leven want dat dood gaan geeft ook ellende. :?

Of aan een relatie beginnen want maar weinig breuken verlopen soepeltjes

Of een paard kopen want afscheid nemen is ook ellende...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:19

Soms wil ik wel, soms weer niet.
Maar als ik het doe wil ik het jawoord gewoon 's avonds op het feest geven :j
Dus eerst heel kort het formele gedeelte en erna feesten!

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:22

Je kan inderdaad wel van alles zeggen dat het uiteindelijk 'ellende' met zich meebrengt.
Als je zo denkt, kan je niet eens normaal een relatie aan gaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:25

Ik wil juist wel trouwen. En dan niet in het gemeentehuis maar in een kasteel compleet met stunning trouwjurk natuurlijk. Ik heb alles al zowat uitgezocht, vriend hoeft me alleen nog te vragen :')
Maar dat duurt nog een paar jaar gelukkig.
Als je echt denkt dat je voor elkaar bestemd bent vind ik trouwen niet meer dan logisch :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:48

Dus mijn relatie is minder dan die van jou Aranel? Omdat wij alle voors en tegens afwegen en dat tot een goed besluit komen dat trouwen niet noodzakelijk is en zelfs voor meer ellende zorgt dan niet trouwen? Alles is geregeld hoor. Als vriend doodgaat krijg ik alles, zelfs nabestaandenpensioen. Dat hij van mij houdt en voor mij bestemd is, is echt niet afhankelijk van een papiertje met handtekening dat binnen afzienbare tijd ontbonden kan worden. Jammer dat blijkbaar voor de buitenwereld je écht pas van elkaar houdt als je een ring hebt en een andere achternaam..

Zelfde geldt in mijn ogen voor trouwen als met kinderen krijgen, ik denk dat de mensen die dat niet doen er beter over na hebben gedacht dan de mensen die het wel doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:50

Alsof je vent je vriend ineens niet meer is na het huwelijk :oo ik mag hopen van wel toch...

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:50

Ik wilde nooit trouwen, die kermis had ik totaal geen belang bij. Sterker nog, ik was compleet anti, die opgelegde vrolijkheid en al het gedoe eromheen :r Dus heb ik 10 jaar samengewoond en waren we gewoon happy net als een getrouwd stel.
Toen er echter een kink in de kabel kwam, we uitelkaar gingen en ik daarna een nieuwe man ontmoette die mijn wereldje compleet op zijn kop zette, wilde ik niets liever dan zijn vrouw zijn...... :?
Wel was het een hele kleine bruiloft, de kermis eromheen wilde ik nog steeds niet ;) Dus in de tuin bij een lieve vriendin van me, hebben we samen met familie en wat andere vrienden een hapje en drankje gedaan en dat was het.

Nu zijn we al bijna 4 jaar getrouwd en ik vind het ge-wel-dig! Ik heb ook zijn naam aangenomen en als ik mijn nieuwe "geadopteerde" achternaam ergens op moet schrijven ben ik gewoon trots..... Ik weet het, beetje sneu allemaal dit, lol! :D Maar goed het kan dus verkeren ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:53

Haha MissDD het klinkt wel heel schattig :)

Ik ben ook niet anti-trouwen hoor maar op dit moment is het gewoon onpraktisch. Dan moeten er 100blz huwelijkse voorwaarden komen en dat maakt het dan helemaal a-romantisch.

Mocht ik ooit toch trouwen dan is het in Vegas gewoon met z'n tweetjes. Hij als Elvis en ik als Marilyn, gewoon omdat de draak met iets steken wel ons ding is ;)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:00

Hahaha! Ach ja ik weet nog dat mijn beste vriendin zich compleet verslikte in haar thee toen ik met het nieuws kwam en haar eerste reactie na de hoestbui was dan ook : Neeeeeeeee, JIJ toch niet...... :D
Lol!
Enne idd gewoon doen wat goed voelt, dan doe je het nooit verkeerd ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:07

Ik lees hier een hoop dat trouwen zoveel makkelijker zou zijn met kinderen, enige wat wij moesten doen was van te voren kind erkennen en na geboorte via internet met digid ouderlijk gezag aanvragen voor papa
Duurde bij elkaar nog geen 10 minuten, dus zoveel makkelijker lijkt me trouwen niet
Samenlevingscontract hebben we al toen we huis kochten

Wij gaan wel ooit trouwen, maar voorlopig geen zin in! En dan zonder ringen, ik haat ringen, neem wel horloges oid

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:20

Geeft trouwen dan zoveel meerwaarde op het regelen met kinderen dat je het daarvoor doet?

Hoe regelen mensen dat die niet getrouwd zijn. Geeft dan zoveel rompslomp of extra werk?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:30

Nouka schreef:
ElCid schreef:
Als je op maandagochtend trouwt kost het niets ( ja, ca. 25,- voor een paar kopietjes) en sta je met een half uur weer buiten!

Wij staan ook met een halfuur weer buiten maar mogen in Amsterdam wel 530 euro aftikken..... makkelijk geld verdienen voor de gemeente :') De gratis huwelijken zitten al volgeboekt voor meer dan een jaar.

Echt? Wij konden binnen 2 maanden terrecht en hebben echt niets betaald...
Trouwboekje was optioneel, hebben we niet gedaan.

Een ring wilde ik perse wel..........is Titanium geworden (wat leuk bij mijn beroep past gezien bijna alle prostheses en implantaten voor honden ook van titanium zijn).............dussss..... al met al 169 euro geloof ik voor de 2 ringen....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:32

Caesar, als je in het buitenland woont wel, dan is het meer gedoe met paier werk als je een kind krijgt voor zowel moeder als vader :j
Ik denk dat als je in Nederland woont en geboren bent de erkenning net zo snel is.