Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bulck schreef:Ts heeft nergens, laat staan meerdere malen, gezegd waarom haar paard bij de schoonouders gestald staat. (hoeft ook niet)Wel dat het paard eerder ergens anders gestald stond, maar dat dat problemen opleverde (dewelke zijn is ons niet gekend en dus ook suggestief)
bulck schreef:Verder nemen jullie klakkeloos aan dat hij effectief borderline heeft. En dan nog, is dat een excuus om het dan zo te regelen? Ik ken genoeg mensen, die in dergelijke situaties over de rooie zouden gaan, zonder een geestelijke stoornis.
bulck schreef:Als morgen mijn partner beslist om weg te gaan en onze hond (uit voorzorg of whatever) zou meenemen, dan zal er ook een groot probleem zijn. Laat staan als ze dat met mijn paarden zouden doen.
bulck schreef:Maar in die dingen moet je gewoon alles geregeld hebben (rationeel, zakelijk) anders kan dat betwist worden. Als er ook maar bewezen zaken van een gezamelijke rekening naar dat paard zijn gegaan, en ts heeft geen eigendomsbewijs (een aankoopfactuur-contract), heb je al een basis waarop men gemeenschap van goed kan aantonen. Sneu maar helaas wel de waarheid.
Tuurlijk wens ik TS sterkte, uiteen gaan is natuurlijk nooit een leuke ervaring.

Jannepauli schreef:Denk je dat het enig verschil maakt of je nou stiekem of openlijk er vandoor gaat?
Die ellende achtervolgt je sowieso..
Je paard alvast verhuizen naar neutraal terrein, okay.
Zorgen dat je persoonlijke bezittingen die belangrijk zijn (pas, rekeningafschriften, documenten etc.) alvast veilig stellen, okay.
Maar voor het overige?
Misschien moet je contact opnemen met RTL, die gaan een programma maken 'Divorce Hotel'- dan kun je onder begeleiding uit elkaar
SAKKIA schreef:Maar meer dan paard verhuizen en persoonlijke bezittingen veiligstellen doet de TS toch ook niet?

. In c zeg ik net hetzelfde als jullie. regel zaken, maar doe dit wel rationeel en correct. Zelf ook al wat waters doorzwommen, maar nog nooit ben ik 1 dag langer in een situatie blijven zitten waar ik niet in wil zitten. Uiteindelijk de meest belangrijke zaken heb je zo mee. Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm) Jannepauli schreef:SAKKIA schreef:Maar meer dan paard verhuizen en persoonlijke bezittingen veiligstellen doet de TS toch ook niet?
Zoals ik het heb begrepen wil de TS alles voorbereiden en dan zonder kennisgeving vertrekken.
En nadat ze weg is de vriend inlichten. De ellende die ze verwacht als ze het anders doet, zal er op zo'n manier niet minder om zijn.
Lianne86 schreef:Juist omdat ze nog zo veel samen hebben, zou ik het dus anders aanpakken...
Want heel simpel, ga je op deze manier weg, ik ben helemaal niet snel boos of wat dan ook... Maar ik zou me vreselijk genaaid voelen :S Als je daarna niets meer met elkaar te maken hebt, geen probleem... Maar anders... :S
Kun je niet gewoon overleggen met jouw ouders erbij, zijn ouders erbij, eventueel een bemiddelaar? Je kan eventueel wel vast wat persoonlijke dingen veilig stellen, maar zou het niet te extreem doen :S
Het is een heel zwart-wit beeld dat geschetst wordt. Ik snap dat TS van het ergste uitgaat, maar je kan het beter normaal oplossen. Dat is altijd mijn mening. Natuurlijk mag je sommige dingen veilig stellen, maar doe het alsjeblieft reëel...
bulck schreef:LOL als Belg denk ik niet dat ik Ts of de vriend ken
Nee maar ik verbaas me over het feit hoe snel een verhaal zomaar aangenomen wordt, zonder de andere kant of zelfs de feiten te kennen.
Ik ben niet fel richting TS, wel heb ik bedenkingen en hou ik niet van zwart-wit verhalen.
Persoonlijk ken ik ook genoeg gevallen waar soms een relatie niet werkt en mensen eigenschappen toegedeeld krijgen, die eigenlijk totaal niet bij die persoon horen. (situaties doen soms rare dingen bij mensen) Maar er verhalen de ronde gaan, op basis van enkele voorvallen. Die dan tegen een persoon gebruikt worden. (vbv zelf een vriend die plots echt van gedrag veranderde door jaloerse vriendin/aparte familie. Dus wss uit de optiek van die vriendin en diens familie was dat ook een lastig mannetje, terwijl het eigenlijk een rustige, hardwerkende collegiale gast is. Inmiddels is die getrouwd met een ander en heeft twee kinderen ) Ik ga nergens uit van mijn eigen wijsheid, enkel ben ik mss iets te kritisch of te confronterend voor sommigen. In c zeg ik net hetzelfde als jullie. regel zaken, maar doe dit wel rationeel en correct. Zelf ook al wat waters doorzwommen, maar nog nooit ben ik 1 dag langer in een situatie blijven zitten waar ik niet in wil zitten. Uiteindelijk de meest belangrijke zaken heb je zo mee. Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)
bulck schreef:Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)