vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:37

@Bulck
Ze hebben geen gemeenschappelijk deel, alleen het huis/pypotheek en de gemeenschappelijke rekening.
Ze hebben nl geen samenlevingscontract, dus hun (door hun zelf gekochte/ingebrachte spullen) zijn nog steeds van henzelf.

Pas als je afspreekt (trouwt in gemeenschap van goederen of in een samenlevingscontract vastlegt) dat alles gezamenlijk is dan pas is het paard ook van haar vriend.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:42

Als mijn vriend op deze manier bij me weg zou gaan zou ik me behoorlijk gen**id voelen.
Weet je zeker dat je niet op een normale manier weg kan gaan? Zodat je vriend ook de tijd heeft om eraan te wennen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:43

Als mijn partner zo bang voor me was dat hij het nodig vond om op deze manier bij me weg te gaan zou ik me de ogen uit de kop schamen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:57

bulck schreef:
Ts heeft nergens, laat staan meerdere malen, gezegd waarom haar paard bij de schoonouders gestald staat. (hoeft ook niet)Wel dat het paard eerder ergens anders gestald stond, maar dat dat problemen opleverde (dewelke zijn is ons niet gekend en dus ook suggestief)

Wat maakt het uit waarom haar paard bij haar schoonouders staat? Het gaat erom dat het paard van de TS is en alleen van haar en als zij het paard daar weg wil halen alleen zij dat beslist.

bulck schreef:
Verder nemen jullie klakkeloos aan dat hij effectief borderline heeft. En dan nog, is dat een excuus om het dan zo te regelen? Ik ken genoeg mensen, die in dergelijke situaties over de rooie zouden gaan, zonder een geestelijke stoornis.

Wat haar vriend wel of niet mankeert maakt mij in wezen niet zo veel uit. TS geeft aan bang te zijn en vraagt om tips hoe ze dit het beste kan aanpakken.
Verschil met andere mensen die over de rooie gaan in een dergelijke situatie is dat TS weet dat haar vriend onberekenbaar en licht ontvlambaar is. Het is misschien niet netjes. Maar eigen veiligheid voorop lijkt me.

bulck schreef:
Als morgen mijn partner beslist om weg te gaan en onze hond (uit voorzorg of whatever) zou meenemen, dan zal er ook een groot probleem zijn. Laat staan als ze dat met mijn paarden zouden doen.

Ja ik zou niet over de rooie gaan en er zou ook geen probleem zijn. Ik zou vooral heel erg verdrietig zijn. Over onze dieren hebben we heel gemakkelijk duidelijke afspraken gemaakt.

bulck schreef:
Maar in die dingen moet je gewoon alles geregeld hebben (rationeel, zakelijk) anders kan dat betwist worden. Als er ook maar bewezen zaken van een gezamelijke rekening naar dat paard zijn gegaan, en ts heeft geen eigendomsbewijs (een aankoopfactuur-contract), heb je al een basis waarop men gemeenschap van goed kan aantonen. Sneu maar helaas wel de waarheid.
Tuurlijk wens ik TS sterkte, uiteen gaan is natuurlijk nooit een leuke ervaring.

Misschien dat er weleens iets van de gezamelijke rekening voor het paard is betaald. Maar dat zal andersom ook vast zo. Als je heel ver gaat kom je hiermee met een rechter niet ver hoor. De TS kan aantonen dat ze betaald heeft voor de stalling en de rest zal komen in het lijstje: "zo gaat dat nou eenmaal als je samenwoont".

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:58

Denk je dat het enig verschil maakt of je nou stiekem of openlijk er vandoor gaat?
Die ellende achtervolgt je sowieso..
Je paard alvast verhuizen naar neutraal terrein, okay.
Zorgen dat je persoonlijke bezittingen die belangrijk zijn (pas, rekeningafschriften, documenten etc.) alvast veilig stellen, okay.
Maar voor het overige?
Misschien moet je contact opnemen met RTL, die gaan een programma maken 'Divorce Hotel'- dan kun je onder begeleiding uit elkaar :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:59

TS: Ik denk dat je groot gelijk hebt in je manier van aanpak :j

Zoals je het vertelt denk ik dat het heel verstandig is om zelf de touwtjes in handen te houden.
Je wilt sowieso een einde aan de relatie maken begrijp ik. Zelf verhuizen en je paard ook. Dat zijn gewoon jouw keuzes :j

Dan kun je dit naar mijn mening ook beter nu direct doen voordat je de slapende honden wakker maakt en je ineens op allerlei manieren dwars gezeten kan worden.

Ik zou inderdaad eerst het paard verhuizen en al je dierbare / belangrijke spullen veilig stellen zodat je die niet kwijt bent als hij slecht reageert.

Eerlijk gezegd zou ik ook de katten meenemen want dat onvoorspelbare en wensen dat een vliegtuig neerstort enzo, en het feit dat je zelf blijkbaar toch reden hebt om bang te zijn... ik vind dat maar eng voor die beestjes want straks krijgt hij een waas voor de ogen en moeten zij het ontgelden als laatste "middel" waarmee hij jou kan terugpakken -O-

Poezen dus zeker ook meenemen :j

Jammer dan dat dat heel erg raar staat (alhoewel je altijd kan zeggen dat je dacht dat hij ze niet zou willen houden) maar als hij normaal doet en je besluit dat ze bij hem mogen blijven, dan kun je ze altijd nog teruggeven maar ik vind het niet kunnen om die diertjes maar op hoop van zegen achter te laten :(:)

Inderdaad zorgen dat hij geen schulden op jouw naam kan maken met een gezamenlijke rekening of iets.

Gewoon zorgen dat jij de touwtjes in handen hebt, en daarnaast dan wel zo netjes mogelijk handelen, dus niet gaan blaaskaken dat jij alle troeven in handen hebt maar het op een nette manier afhandelen.
Netjes vertellen dat je besloten hebt om ermee te stoppen en dat je het op deze manier hebt gedaan omdat je het rustig wilde afsluiten zonder drama, dat je op een rustige manier je eigen keuzes wilde maken en dat bij deze alles van jouw privé netjes geregeld hebt en de rest, van jullie samen, ook netjes samen in samenspraak met hem af wilt handelen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-01-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:59

Jannepauli schreef:
Denk je dat het enig verschil maakt of je nou stiekem of openlijk er vandoor gaat?
Die ellende achtervolgt je sowieso..
Je paard alvast verhuizen naar neutraal terrein, okay.
Zorgen dat je persoonlijke bezittingen die belangrijk zijn (pas, rekeningafschriften, documenten etc.) alvast veilig stellen, okay.
Maar voor het overige?
Misschien moet je contact opnemen met RTL, die gaan een programma maken 'Divorce Hotel'- dan kun je onder begeleiding uit elkaar :))

Maar meer dan paard verhuizen en persoonlijke bezittingen veiligstellen doet de TS toch ook niet?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:04

ik wilje ff veel sterkte wensen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:04

SAKKIA schreef:
Maar meer dan paard verhuizen en persoonlijke bezittingen veiligstellen doet de TS toch ook niet?

Zoals ik het heb begrepen wil de TS alles voorbereiden en dan zonder kennisgeving vertrekken.
En nadat ze weg is de vriend inlichten. De ellende die ze verwacht als ze het anders doet, zal er op zo'n manier niet minder om zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:05

ik zou toch wel eerst je paard veiligstellen. Een telefoontje is snel gemaakt en een boze zoon haalt meer uit dan een verdrietige ex-schoondochter. Daarnaast als ze nog geld van je krijgen kan je dit altijd later nog brengen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:06

LOL als Belg denk ik niet dat ik Ts of de vriend ken :-)
Nee maar ik verbaas me over het feit hoe snel een verhaal zomaar aangenomen wordt, zonder de andere kant of zelfs de feiten te kennen.
Ik ben niet fel richting TS, wel heb ik bedenkingen en hou ik niet van zwart-wit verhalen.
Persoonlijk ken ik ook genoeg gevallen waar soms een relatie niet werkt en mensen eigenschappen toegedeeld krijgen, die eigenlijk totaal niet bij die persoon horen. (situaties doen soms rare dingen bij mensen) Maar er verhalen de ronde gaan, op basis van enkele voorvallen. Die dan tegen een persoon gebruikt worden. (vbv zelf een vriend die plots echt van gedrag veranderde door jaloerse vriendin/aparte familie. Dus wss uit de optiek van die vriendin en diens familie was dat ook een lastig mannetje, terwijl het eigenlijk een rustige, hardwerkende collegiale gast is. Inmiddels is die getrouwd met een ander en heeft twee kinderen ) Ik ga nergens uit van mijn eigen wijsheid, enkel ben ik mss iets te kritisch of te confronterend voor sommigen :-). In c zeg ik net hetzelfde als jullie. regel zaken, maar doe dit wel rationeel en correct. Zelf ook al wat waters doorzwommen, maar nog nooit ben ik 1 dag langer in een situatie blijven zitten waar ik niet in wil zitten. Uiteindelijk de meest belangrijke zaken heb je zo mee. Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:06

Ze wil inderdaad alles veiligstellen en dan haar vriend vertellen dat ze niet met hem verder wil.
Dit zal ze zoals ik het begrepen heb gewoon in een gesprek, face to face, doen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:08

Juist omdat ze nog zo veel samen hebben, zou ik het dus anders aanpakken...

Want heel simpel, ga je op deze manier weg, ik ben helemaal niet snel boos of wat dan ook... Maar ik zou me vreselijk genaaid voelen :S Als je daarna niets meer met elkaar te maken hebt, geen probleem... Maar anders... :S

Kun je niet gewoon overleggen met jouw ouders erbij, zijn ouders erbij, eventueel een bemiddelaar? Je kan eventueel wel vast wat persoonlijke dingen veilig stellen, maar zou het niet te extreem doen :S

Het is een heel zwart-wit beeld dat geschetst wordt. Ik snap dat TS van het ergste uitgaat, maar je kan het beter normaal oplossen. Dat is altijd mijn mening. Natuurlijk mag je sommige dingen veilig stellen, maar doe het alsjeblieft reëel...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:10

Jannepauli schreef:
SAKKIA schreef:

Zoals ik het heb begrepen wil de TS alles voorbereiden en dan zonder kennisgeving vertrekken.
En nadat ze weg is de vriend inlichten. De ellende die ze verwacht als ze het anders doet, zal er op zo'n manier niet minder om zijn.

Maar dan is er in ieder geval voor gezorgd dat ze zelf veilig is en daar gaat het om. Wij horen het inderdaad alleen van ts maar de beschrijving van het gedrag van haar vriend hoeft maar half zo erg te zijn om op deze manier de zaken aan te pakken. Ze zegt wel dat hij waarschijnlijk borderline heeft maar ook dat hij een narcist is. Narcisten zien alleen hun eigen waarheid en kunnen/willen zich niet inleven in andere mensen. Ook hebben ze het nooit gedaan het ligt altijd bij een ander. En ze zijn gewoon niet te overtuigen dus ts hoeft het niet eens te proberen(alhoewel ze dat wel geprobeerd heeft)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:11

Lianne86 schreef:
Juist omdat ze nog zo veel samen hebben, zou ik het dus anders aanpakken...

Want heel simpel, ga je op deze manier weg, ik ben helemaal niet snel boos of wat dan ook... Maar ik zou me vreselijk genaaid voelen :S Als je daarna niets meer met elkaar te maken hebt, geen probleem... Maar anders... :S

Kun je niet gewoon overleggen met jouw ouders erbij, zijn ouders erbij, eventueel een bemiddelaar? Je kan eventueel wel vast wat persoonlijke dingen veilig stellen, maar zou het niet te extreem doen :S

Het is een heel zwart-wit beeld dat geschetst wordt. Ik snap dat TS van het ergste uitgaat, maar je kan het beter normaal oplossen. Dat is altijd mijn mening. Natuurlijk mag je sommige dingen veilig stellen, maar doe het alsjeblieft reëel...

Met mensen die er een afwijkend gedrag op na houden valt meestal niet reëel te praten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:14

Maar hoe kon je het normaal oplossen met iemand die, ervan uitgaande dat TS de waarheid spreekt, niet normaal is, agressief en manipulatief is??

Waarom de gok nemen dat je paard ingezet wordt als drukmiddel o.i.d. als je het toch op kan lossen.
Als er dan toch ellende komt, ook als je het netjes regelt, ga ik toch echt voor de minder nette manier, maar wel met alles veilig wat IK veilig wilde hebben.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:15

Dit topic is toch niet om de discussiëren over of TS het wel of niet goed aanpakt? Volgens mij is dit topic aangemaakt omdat ze adviezen wilde, niet om te zien of alle bokkers dit wel goedkeuren :roll:

TS, heel veel sterkte! Ik vind dat je het slim aanpakt, en jij kan zelf het beste inschatten wat slim is om te doen.

Edit: Volgens mij hebben sommige mensen hier nog nooit een narcist van dichtbij meegemaakt, want als er iets is wat bij een narcist niet gaat is een redelijk gesprek voeren.
Laatst bijgewerkt door Liekess op 22-01-14 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:17

Bulck, zou je het erg vinden om de discussie te laten? Ik vind het ongepast, onnodig en respectloos. Je trekt het topic op deze manier naar je toe.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:20

bulck schreef:
LOL als Belg denk ik niet dat ik Ts of de vriend ken :-)
Nee maar ik verbaas me over het feit hoe snel een verhaal zomaar aangenomen wordt, zonder de andere kant of zelfs de feiten te kennen.
Ik ben niet fel richting TS, wel heb ik bedenkingen en hou ik niet van zwart-wit verhalen.
Persoonlijk ken ik ook genoeg gevallen waar soms een relatie niet werkt en mensen eigenschappen toegedeeld krijgen, die eigenlijk totaal niet bij die persoon horen. (situaties doen soms rare dingen bij mensen) Maar er verhalen de ronde gaan, op basis van enkele voorvallen. Die dan tegen een persoon gebruikt worden. (vbv zelf een vriend die plots echt van gedrag veranderde door jaloerse vriendin/aparte familie. Dus wss uit de optiek van die vriendin en diens familie was dat ook een lastig mannetje, terwijl het eigenlijk een rustige, hardwerkende collegiale gast is. Inmiddels is die getrouwd met een ander en heeft twee kinderen ) Ik ga nergens uit van mijn eigen wijsheid, enkel ben ik mss iets te kritisch of te confronterend voor sommigen :-). In c zeg ik net hetzelfde als jullie. regel zaken, maar doe dit wel rationeel en correct. Zelf ook al wat waters doorzwommen, maar nog nooit ben ik 1 dag langer in een situatie blijven zitten waar ik niet in wil zitten. Uiteindelijk de meest belangrijke zaken heb je zo mee. Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)

Ik ben het helemaal met je eens.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:20

Volgens mij heeft bulck een eerder topic van ts gelezen en verbaast ze zich nu over hoe de feiten anders gepresenteerd worden en iedereen dat maar klakkeloos voor de waarheid aanneemt. Don't shoot me if i'm wrong.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:23

bulck schreef:
Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)

De politie doet niets omdat dit een civiele zaak betreft, en je zult via de rechter je ex moeten sommeren om jouw toegang tot het huis te verlenen.
Daar gaat (helaas) enige tijd overheen.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:31

Ik heb dit hele forum gelezen en heb geen andere tips voor je. Wil je alleen veel sterkte wensen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:31

ts ik vind het heel sterk van je!!

Ik kan je weinig tips geven alleen heel veel succes wensen!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:32

Als mensen hun idee geven over haar manier van aanpak, is dat ook een vorm van advies geven. Je kan de dingen vanuit een ander perspectief bekijken en dat kan soms toch wel helpen. Ik heb het andere topic niet gelezen.

Ik vind het een moeilijke zaak. Enerzijds is het logisch dat die vriend gaat flippen als je het zo wilt aanpakken. Na een relatie van 7 jaar verwacht je toch wel van je partner dat het uitmaken niet zo "sec" zal verlopen als dat de TS nu wilt doen. Als TS al 7 jaar in een relatie zit waarin ze niet gelukkig is (vooral dieptepunten), is ze daar deels zelf verantwoordelijk voor. Het is een grote periode in je leven en om het dan op deze manier te stoppen... Hij is geen monster, hij heeft problemen. Ondanks zijn fouten, verdient hij nog altijd een zeker respect en hoe respectvol dit is... Daarover valt te discussiëren.
Ik begrijp haar anderzijds ook dat ze bang is, want eigenlijk verlies je gaandeweg het vertrouwen in iemand die je zo behandelt. De katten zou ik absoluut niet zomaar meenemen, hij heeft daar evenveel recht op als jij. Het is niet omdat hij psychisch niet ok is, dat je daarom ook mag beslissen over zaken die ook van hem zijn. Dan geef je een reden om boos te worden en dat zal alleen olie op het vuur zijn. Als je zelf met paard al veilig weggeraakt, zou ik daar vrede mee nemen.
Het paard zou ik misschien ook onder het mom van een smoes verhuizen. Je spullen ongemerkt verhuizen lijkt me erg moeilijk en ik zou ook niets gaan bedenken om hem het huis uit te krijgen die dag, zoals iemand voorstelde. Dan ben je toch zelf niet eerlijk bezig. Beter lijkt mij het gesprek aan te gaan met hem en vervolgens met andere mensen erbij inpakken en verhuizen. Ik zou wel een lijstje maken en dozen of manden voorzien.

Ts, je zegt dat je hem niets verwijt, maar dat begrijp ik niet zo goed. Iemand die jou of je familie kwaad berokkent, mag je gerust iets verwijten hoor. Dat is geen misdaad en zeker menselijk. Anderzijds zal jij ook je fouten gemaakt hebben.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:32

Mijn moeder zegt altijd niet zeggen dat je weg gaat maar het gewoon daadwerkelijk doen :P