akishino schreef:Ik wilde echt geen kinderen.
Maar toch zitten er nu twee kindjes naast mij te tekenen, die negen maanden in mijn buik hebben gezeten. En ik ben zo blij dat ik van gedachten veranderd ben, want dit is het mooiste wat er is! (voor mij)
Door mijn gezondheid ben ik anders naar het leven gaan kijken, zo'n 5 jaar terug.
Alles wat ik daarvoor zo belangrijk vond leek ineens niet meer zo belangrijk. Mijn werk, uitgaan, hobby's...het deed er niet zo veel meer toe. Was het dit?
En toen kwam ook voor het eerst dat ik baby's leuk en schattig vond. Ik wilde ook zo'n prachtig wezentje in mijn armen.
Manlief helemaal blij, want die had wel altijd een kinderwens gehad, maar laten gaan omdat ik die niet had. Dus alles besproken met elkaar. Ons leven zou totaal veranderen, maar het maakte niet uit. Ik wilde een kind!!! en daar wilde ik alles voor opgeven.
En nu zit er dus een kleutermannetje naast me een mooie tekening te maken voor de zieke buurvrouw en een peutermeisje een banaan naar binnen te proppen.
Vanaf het moment dat mijn prachtige kinderen op mijn buik werden gelegd was ik moeder, een onbeschrijflijk gevoel van liefde voor je kind, maar ook de angst of je alles wel goed doet.
De onvoorwaardelijke liefde die voor hun voel is niet uit te leggen, kon ik ook nooit begrijpen toen ik zelf nog geen kinderen had. Maar voor mij bestaat het echt!
Mooie woorden...