Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:44

Das wel makkelijk verdiend voor diegene waar jij het fout naar hebt overgemaakt :(

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:45

Ik lees ook weer mee.

Heb op een adv, gereageerd waar ook een tel.nr bij stond. Betreft een paard waar bij stond dat paard erg sterk zou zijn. I.p.v. opbellen heb ik eerst via MP gereageerd en gevraagd waar dat sterk zijn zich in uitte, want ik wil niet allerlei vragen stellen aan iemand als blijkt dat het paard niet geschikt zou zijn voor mij. Tot op de dag vandaag geen enkele reactie ontvangen, blijkbaar willen ze het paard niet verkopen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:56

Alja schreef:
Das wel makkelijk verdiend voor diegene waar jij het fout naar hebt overgemaakt :(

Ik begrijp niet dat ze het lef had om je nog een keer te laten betalen :oo

Zou het gewoon hebben opgestuurd en daarna met de verkeerde ontvanger aan de slag zijn gegaan !
Haar fout, dus haar probleem :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:49

haha, onder de titel ''beenbescherming'' op bokt markt
zoekt iemand rode of bruine BR pro max beschermers (voor en achter)
voor 12,50 incl. verzenden :oo _O-

ik vind het bijna brutaal :=

Michelle_96

bugpluisje schreef:
Michelle_96 schreef:
Ik irriteer me dood aan mensen die wel betalen maaar als ik vraag om het adres krijg ik al 2 weken niks terug...

Hahahahahaha......dat is ook niet handig nee. Maar denk dat dat wel uitzondering op de regel is alhoewel we hier in t topic ook al iemand hadden die steeds boeken oid verzond maar niet vertelde aan de bokker in kwestke wat het haar kostte. Volgens mij heeft ze het allemaal tegn een heel net prijsje over genomen maar dat vond ik ook een verhaal apart!

Klopt hahah maar is bij mij nu al 3de keer dat ik wel geld heb maar geen adres.. De een heeft nooit meer gereageerd en de andere na 5 weken een keer.. Jaa dat van die boeken had ik inderdaad gelezen ;)

Equisync

romyloverrr schreef:
haha, onder de titel ''beenbescherming'' op bokt markt
zoekt iemand rode of bruine BR pro max beschermers (voor en achter)
voor 12,50 incl. verzenden :oo _O-

ik vind het bijna brutaal :=

Ja dat is wel erruug weinig als je denkt dat zo'n set nieuw rond de 90 euro of meer kost :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:50

Inderdaad :=
wij moeten trouwens nog eens gaan uitrijden hé?
Ik stuur je wel even een PB'tje...

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:20

Alja schreef:

Idd nouja fout ik heb het goed gestuurd bewijzen doorgestuurd omdat ze niks had ontvangen. En zag ze dat het niet klopte. Uit berichten was dan wel het bewijs dat ze het verkeerd had gestuurd.
Is wel niks van de prijs ofzo afgegaan denk dat ik zelfs nog de verzendingskosten heb betaald maar dat weet ik niet meer zeker :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:45

:oo Béláchelijk zeg, dat ze je nog een keer heeft laten betalen!!! Als jij het nu zelf fout overgemaakt had, is het nog wat anders, maar zíj geeft jou het foute nummer door :( Vind het echt schandalig!

Ik houd wel eens iets vast voor iemand. (zonder aanbetaling) Sommige dingen staan al best een hele tijd op MP en dan haalt dat even ook niet meer uit :P Als het dan (helaas) toch voor niets blijkt te zijn, zet ik het er wel weer opnieuw op.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:48

kimz_angel schreef:
Alja schreef:

Idd nouja fout ik heb het goed gestuurd bewijzen doorgestuurd omdat ze niks had ontvangen. En zag ze dat het niet klopte. Uit berichten was dan wel het bewijs dat ze het verkeerd had gestuurd.
Is wel niks van de prijs ofzo afgegaan denk dat ik zelfs nog de verzendingskosten heb betaald maar dat weet ik niet meer zeker :(

Maar wat ik me dan even afvraag:
Ik heb ook wel eens geld overgemaakt naar iemand wat achteraf het verkeerde rekeningnummer bleek te zijn, maar ik kreeg het geld automatisch teruggestort op mijn rekening omdat het rekeningnummer niet correspondeerde met de naam van de begunstigde. Hoe kan het dan dat dat bij jou niet gebeurd is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:55

Dan heb jij echt mazzel gehad! In principe controleren banken daar niet streng op bij bedragen (als ik het goed zeg) onder de 1.250,00.
Maar het gebeurd ook wel hoor! (wij hebben zelf een keer gehad dat ik van mijn rekening een acceptgiro van mijn vriend betaalde. Daarop zijn n.a.w. gegevens ingevuld (die van hem dus) en het rekeningnummer moest je zelf invullen. (die van mij gedaan in dit geval) Toen kregen we hem ook terug dat de gegevens niet klopte :P

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:01

Oke, dat wist ik niet. Dan heb ik inderdaad mazzel gehad denk ik. :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:05

ElfiL92 schreef:

En het verschil dat ik in België zit weet niet als ze hier er zo fel opletten want was maar een bedrag van €75

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:12

kimz_angel schreef:
ElfiL92 schreef:

En het verschil dat ik in België zit weet niet als ze hier er zo fel opletten want was maar een bedrag van €75

Voor zo'n bedrag had ik de bank gebeld en het geld terug laten storten.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:12

ik heb wel eens gehad dat als ik een bedrag probeerde over te maken naar een rekening nr + naam dat ik direct de melding kreeg dat het rekeningnummer en/of naam onjuist was...

Dat is wel super handig

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:13

mmmm, ik gaf eerder aan dat ik zo snel iets verkopen heel fijn vond, maar af en toe kunnen mensen ook overdrijven... :+
Heeft net iemand een bod gedaan via MP. En een minuut later staat er een mailtje of ze het vandaag gelijk op kan komen halen... :') (als het nu een goed bod was geweest, had ik natuurlijk wel gelijk ja gezegd }> )

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:25

kimz_angel schreef:
ElfiL92 schreef:

Ja bij mij was het toen maar € 36,75. Dus aan het bedrag heeft het niet gelegen maar dan zal ik mazzel hebben gehad denk ik!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:55

Of net een oplettende medewerker :D

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:01

Dat kan natuurlijk ook! Ik was er eigenlijk gewoon meteen vanuit gegaan dat het standaard was. Let nu voortaan wel extra goed op als ik een rekeningnummer invoer.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:05

Ik meld me ook.... Ik heb een telefoon te koop staan en staat duidelijk in dat ik niet in het Engels reageer of naar het buitenland verstuur.... En toch dat dat de enige reacties die ik krijg.... <zucht>

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:11

Kentaro schreef:
Dan heb jij echt mazzel gehad! In principe controleren banken daar niet streng op bij bedragen (als ik het goed zeg) onder de 1.250,00.
Maar het gebeurd ook wel hoor! (wij hebben zelf een keer gehad dat ik van mijn rekening een acceptgiro van mijn vriend betaalde. Daarop zijn n.a.w. gegevens ingevuld (die van hem dus) en het rekeningnummer moest je zelf invullen. (die van mij gedaan in dit geval) Toen kregen we hem ook terug dat de gegevens niet klopte :P

Zo heb ik vorige maand 1000 euro op mn rekening gestort gekregen van een onbekende.
Heb het apart gezet, dan kan ik het terug overmaken als de bank contact met mij opneemt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:15

Heb je wel in het Engels vermeldt dat je niet in het Engels reageerd }>

elfil92, ik kopieer het rekeningnummer altijd uit de mail naar telebankieren! Ben ook zo bang om het verkeerde nummer te gebruiken (want je hebt het geld écht niet makkelijk terug als je het verkeerd over maakt -O- ) En als ik zelf m'n nummer geef, check ik die ook tig keer :j

mjetterd, neem jij dan niet zelf contact met de bank op, bij zo'n groot bedrag?? :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:27

Kentaro schreef:
mjetterd, neem jij dan niet zelf contact met de bank op, bij zo'n groot bedrag?? :o

Ik heb 1 keer eerder een bedrag van 600 euro gestort gekregen dat niet van mij was.
Toen heb ik de bank gebeld en nog meer gebeld en nog meer gebeld.

Uiteindelijk was de reactie: Zet het geld aan de kant, wij kunnen ook niets doen, de eigenaar meld zich vanzelf.

2 weken daarna kreeg ik inderdaad een bericht met rekening nummer om het geld terug te storten :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:34

Wat raar zeg! De bank kan toch zo kijken van wie het rekeningnummer van de storter is en daar contact mee opnemen?!
Maar goed, jij hebt vast een makkelijk rekeningnummer dat er vaker verkeerd naar je overgemaakt wordt :+

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:55

Als het een andere bank is..