Lisann__ schreef:....
Om op de vraag te antwoorden waarom carriere maken voor mij belangrijk is: Ik heb altijd geleefd bij ouders die heel hard werkte, maar toch nooit het financieel breed hadden. Ik merkte dat met een slechte financiële situatie veel stress komt kijken. Dit wil ik gewoon niet, ik wil financieel gezien gewoon iedere maand een maand naar Amerika kunnen vertrekken (gaat natuurlijk niet i.v.m. baan) maar gewoon de ruimte hebben, en de wetenschap dat je het wel zou kunnen.
Ik werk ook graag, werk ook hard. Wil mijzelf bewijzen, wat ik kan. Vooruit gaan, waardering krijgen etc. Maar aan de andere kant wil ik ook dolgraag een kind met mijn vriend. Die liefde geven, hem op zien groeien, ik heb altijd al van kinderen gehouden, mijn vriend ook.
Maar onderschat ook niet hoeveel stress er komt kijken wanneer je allebei fulltime werkt
.
* Een telefoontje van de creche dat je kind ziek is en opgehaald moet worden (en dan gebeurt bij zulke kleintjes zo vaak!).Wie haalt het op? Wie heeft de minst belangrijke vergaderingen? Hoeveel vrije dagen heb je nog?
* De vergadering loopt uit of er is een crisissituatie op werk, maar de creche gaat om half 7 dicht.
* Het hele weekend vol met zwemles en sporten, want doordeweeks is daar geen tijd voor.
Als fulltime werkende ouders (daar ga ik even vanuit, want parttime kan je best een leuke baan hebben, maar echt carriere maken niet) ben je altijd aan het rennen en vliegen. Het kan wel, maar ik denk dat je daar kinderen mee tekort doet.
Kinderen hebben ook behoefte aan rust, een dagje niets hoeven en moeten. Als kinderen al een hele dag school hebben gehad is bso daarna soms echt te intensief, daar kan je niet echt tot rust komen omdat er door de hoeveelheid kinderen domweg te veel prikkels zijn.
"Wil mijzelf bewijzen, wat ik kan. Vooruit gaan, waardering krijgen etc. " maar heb je een gevoel van bevestiging van een werkgever daarvoor nodig? Heb je het gevoel dat je aan die bevestiging je bestaansecht ontleent?