Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:22

En nog iets gehoord verder ?

Heb met verbazing zitten lezen bah niet normaal

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:35

Dat het wat later werd, dus we nemen nu morgen contact op.... Ik ben zo benieuwd of hij daadwerkelijk een huis heeft gekocht!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:45

tis echt weer te walgelijk hoe smerig sommige mensen denken om te gaan met hun medemens die ze wil helpen. Ik zeg bel alberto stegeman maar en hart van nederland en het ad

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:55

Jeetje, wat een verhaal. Wat knap dat je nog relatief rustig kan zijn!

Hier in de buurt is een soort gelijk verhaal geweest, mensen konden niets betalen (particulier gehuurd huisje e.d) maar hadden wel de nieuwste spullen. Bleek dat hij heel veel ( en dan bedoel ik heeeul veel) zwart geld verdiende. Daarom moest dat wat hij wél betaalde,contant. Belastingdienst is er uiteindelijk achter aan gegaan. Of de mensen uiteindelijk geld hebben gekregen, weet ik niet.

Ik blijf mee lezen, veel succes en sterkte!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:15

RoosG schreef:
Jeetje, wat een verhaal. Wat knap dat je nog relatief rustig kan zijn!

Hier in de buurt is een soort gelijk verhaal geweest, mensen konden niets betalen (particulier gehuurd huisje e.d) maar hadden wel de nieuwste spullen. Bleek dat hij heel veel ( en dan bedoel ik heeeul veel) zwart geld verdiende. Daarom moest dat wat hij wél betaalde,contant. Belastingdienst is er uiteindelijk achter aan gegaan. Of de mensen uiteindelijk geld hebben gekregen, weet ik niet.

Ik blijf mee lezen, veel succes en sterkte!

Je kan denk ik ook niks anders dan rustig blijven. Wij hadden het er gisteren over tijdens onze avond eten en manlief begon een beetje boos te worden, je zou ze toch wat. Waarop ik zij tja, kun je wel doen maar het heeft geen zin aangezien je er alleen jezelf maar mee hebt.

Maar als hij nu een koophuis kan kopen, dan kan hij jullie toch ook terug betalen? Daarbij hij moest toch een jaar werken om te bewijzen dat hij een hypotheek kan dragen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 10:53

Ja, daarom denken wij ook dat hij niet de waarheid spreekt.

Het gekke is dat hij tegen ons heeft gezegd dat zijn vorige huurhuis verkocht was. Dat klopt dus niet. Hij is zelf gegaan, omdat hij zoveel stookkosten had in die boerderij. Maar dat is toch een prima reden? Waarom dan daar ook over liegen? Ik geloof dus helemaal niets meer.

Hij zei weer dat hij het geld had overgemaakt. En later een sms dat het einde van deze week werd. Ik schat die kans bijzonder klein. Er komt echt niets.

We hopen vandaag meer te weten over zijn 'nieuwe huis'.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:04

Wat een vreemd verhaal zeg! (wordt ook nog steeds vreemder) Hoop echt dat jullie het geld + schade enz op korte termijn terug hebben!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:07

Ik ben er nooit zo voor om labeltjes op iemand te plakken, maar bij dit verhaal krijg ik toch sterk de neiging dat wel te doen bij de wanbetaler. Laten we het er op houden dat die wel erg lijkt te geloven in zijn eigen waarheid.

Ik hoop echt voor jullie dat julle nog geld gaan zien, het liefst alles uiteraard, maar ik vrees dat het er niet van gaat komen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:25

Jeetje wat heftig zeg! Dat is ook echt mijn grootste nachtmerrie omdat we het appartement nu verhuren.
De huurder die er nu in zit is super en de vorige gelukkig ook!

Ik duim voor je dat het een goed eind heeft en je al je geld terug krijgt.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:30

Net een heel verhaal getypt en kwijtgemaakt....
Ten eerste is dit een afschuwelijk verhaal waarvan niemand hoopt dit mee te maken. Maar helaas lopen er mensen rond met minder fraaie bedoelingen, jij zit er mooi mee in je maag.
Voor het geval je ooit je huis weer wilt verhuren: vraag een verklaring van goed gedrag. Woningcorporaties hanteren deze documenten standaard en word ingevuld door de vorige verhuurder(s). Hierin staat oa of een huurder netjes zijn huurbetalingen is nagekomen, geen overlast heeft veroorzaakt, etc. Een particuliere verhuurder kan net zo makkelijk ook zo'n document opstellen als je hierom vraagt. Dit is natuurlijk geen garantie. Maak in elk geval een goede huurovereenkomst en laat dit toetsen door een jurist die bekend is met huurrecht.
Wat je heel goed hebt gedaan is de aangetekende brieven sturen. Je hebt hiermee jouw verhaal gedocumenteerd en wie weer kan dit je helpen bij een eventuele juridische procedure.
Ga je nog verdere stappen nemen om je geld terug te halen? Incassobureau inschakelen? Alle info die je zelf achterhaalt zoals nieuw adres, werkgever etc kunnen van belang zijn.
En ik hoop heel hard voor je dat ze niet in de schuldsanering zitten of komen, dan word het erg moeilijk om een deel van je geld terug te krijgen

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:39

Jeetje wat een verhaal zeg, erg vreemd ook. Ik hoop ontzettend voor jou dat het nog goed komt.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 02:08

En? Weet je al iets meer?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 02:42

Dit verhaal klinkt me helaas heel bekend in de oren. Zo'n 4 jaar geleden bijna exact hetzelfde meegemaakt := Dat gezin bleek achteraf ook enorme schulden te hebben, met verschillende namen te werken, frauderen met uitkeringen en tegemoetkomingen ed. Naar t schijnt zitten ze nu in de schuldsanering, kregen we bericht dat zo'n schuldhulpverlener wilde proberen of er aan mindering oid kon worden gedaan, dat ze nog maar iets van 20% hoefden te betalen.... Ja DOEI! Waren wij en andere schuldeisers het dus niet mee eens.
Maar goed, kun je nagaan, we zijn nu 4 jaar verder, maar wij hebben nog amper een cent gezien...!

Nu zit de moeder van mijn oude buurvrouw er in, die werd wat ouder en hulpbehoevender en kon zo mooi naast haar familie wonen :j Een verademing hoe het nu gaat dus! Die vrouw is ook super precies met schoonmaken, dus alles is tiptop in orde! Zijn we erg blij mee, want die andere mensen hadden een behoorlijke bende en beschadigingen achter gelaten, zijn bijna een maand bezig geweest hun zooi nadien op te ruimen en het huis te herstellen... :oo

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 02:56

_Lorette_ schreef:
Ja, daarom denken wij ook dat hij niet de waarheid spreekt.

Het gekke is dat hij tegen ons heeft gezegd dat zijn vorige huurhuis verkocht was. Dat klopt dus niet. Hij is zelf gegaan, omdat hij zoveel stookkosten had in die boerderij. Maar dat is toch een prima reden? Waarom dan daar ook over liegen? Ik geloof dus helemaal niets meer.

Hij zei weer dat hij het geld had overgemaakt. En later een sms dat het einde van deze week werd. Ik schat die kans bijzonder klein. Er komt echt niets.

We hopen vandaag meer te weten over zijn 'nieuwe huis'.

Eh... vrees dat ik zowat hetzelfde verhaal kan vertellen. Gelukkig niet ons overkomen... maar een stel vrienden van ons. Vorig jaar via een deurwaarder eruit laten zetten. Nooit de huur betaald, voor een boerderij met land en stallen in Friesland.
Misschien dezelfde mensen? Origineel komen ze uit de regio Den Haag!
Als ik me goed herinner is de vrouw toen begonnen met een pensionstal, ze hadden iets met paarden of hadden zelf paarden.
Deze lui... zijn uit die boerderij gegaan, maar hadden ook niet de vaste lasten zoals telefoon/internet, gas, water, licht etc. betaald. Nogmaals een bedrag van duizenden euro's waar de eigenaar voor op kon draaien.
Ze hebben zelfs gedreigd om de boerderij te 'verbouwen' als ze alle schulden niet kwijtgescholden kregen.

Een proces tegen deze mensen aanspannen kost je nog veel meer geld... wijzer was in deze situatie om de hele zaak zo te laten en blij te wezen met hun vertrek!!
Erg he???

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:01

countrygirl schreef:
Een proces tegen deze mensen aanspannen kost je nog veel meer geld... wijzer was in deze situatie om de hele zaak zo te laten en blij te wezen met hun vertrek!!
Erg he???

Ik heb ongeveer dezelfde situatie meegemaakt....

Om een lang verhaal kort te maken ; Na een lang aanslepend proces hebben ze mijn huis uiteindelijk zo achtergelaten :

De achterplaats :
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0933.jpg

De garage :
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0848.jpg

De kelder :
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0827.jpg

Om dan nog maar te zwijgen van alles wat kapot is gevroren en al het vocht/schimmel ed... Helaas zullen wij nooit ons geld terug zien, en hebben wij grote kosten moeten houden om het huis opnieuw leefbaar te maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:10

Wat een vreselijk verhaal. Helaas hoor je het steeds meer tegenwoordig. Wij hebben er ook aan gedacht om ons oude huis te verhuren als het niet verkocht werd. Gelukkig was dat niet nodig en hebben we maar een aantal maanden dubbele lasten gehad. We hadden 3 jaar begroot.

Weet je al wat meer TS?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:49

heftig zeg

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 09:58

Jeetje, wat een verhalen! Verschrikkelijk!

We hebben de nieuwe verhuurders (die al ervaring met ze hadden) gisteren nogmaals gesproken. Hij had een probleem met het overhandigen van het bewijs van de nieuwe woning, want…. De mensen gingen er niet uit!

Jaja, jullie lezen het goed. Hij heeft een huis gekocht, maar kan er niet in en kan geen bewijs overhandigen, want de mensen blijven er nog in zitten.

Hij had de nieuwe verhuurders uitgelegd dat het huis waar hij uit kwam van een arts was. Die was in het buitenland gaan werken en had in de tussentijd zijn woning verhuurd. Die arts zou in het buitenland blijven en daarom was de woning te koop. Het stel had een bod uit willen brengen op de woning, maar de arts kwam toch weer naar Nederland.

Hoe verzint hij het? 8)7

Wij hebben gisteren contact opgenomen met de ouders. De ouders van hem waren er niet, haar vader wel. We hebben hem vannacht aan de telefoon gehad. Hij was behoorlijk ontdaan, want hij wist nergens van. We zijn niet vervelend naar de ouders, zij zijn immers niet verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen. Maar het is wel fijn als ze weten wat er aan de hand is. Dit gezin komt steeds dieper in de problemen en misschien kunnen de ouders ze nog helpen om uit alle narigheid te komen.

Deze vader had overigens van ze gehoord dat ons huis per direct verkocht was wegens financiële problemen en dat ze er daarom uit moesten. Dat is bijzonder, want het huis staat nog gewoon op Funda en blijft daar ook op staan, want het is helemaal niet verkocht. En die financiële problemen komen er inderdaad wel als wij zulke huurders treffen!!

Dus… the story continues.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:00

Jeetje wat een leugens zeg.
Ik vind dat huurders wel heel goed beschermd worden en bijna onkwetsbaar zijn.
Hier zouden andere regels voor moeten komen. Dat uitzetting gewoon sneller mogelijk is.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:07

_Lorette_ schreef:
Dus… the story continues.

Jeetje seg, dat ze nog niet verstrikt zitten in hun eigen leugens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:17

-pakt popcorn- is er geen stream om te kijken?

Maar wat een web van leugens. . Snap dat niet

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:19

Wow, de nieuwe verhuurder is hopelijk wel voorzichtig, want hij zit zo met dezelfde problemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:20

Zie je wel, tegen die ouders wordt gewoon net zo hard gelogen!
Die man zit gewoon met grote verhalen de stoere jongen die het gemaakt heeft uit te hangen tegen iedereen...

Super dat je het de ouders verteld hebt :j

Niet alleen goed om toch zo een beetje hem te kunnen raken ( :o ) , maar ook om die ouders tegen zo'n goede leugenaar te beschermen want als die van niks weten dan maakt hij hen straks ook nog geld afhandig met een mooi verhaal :=

En wie weet kunnen de ouders en schoonouders ze wel een duwtje (of trap) de goede richting op geven om uit dit web van leugens boven water te komen en de problemen op te lossen...alhoewel het maar de vraag is in hoeverre zo'n figuur met zo'n instelling dat gaat doen -O-

Noem mij een slechterik, maar ik hoop dat hij hier een goede knauw door krijgt, dat zijn schoonouders nu de waarheid weten hoe een zielig figuur die "geweldige kerel" nu eigenlijk echt is...

Ga je zijn ouders ook nog bellen? Had de schoonvader echt geen idee, ook nu achteraf geen tekenen gezien nu hij dit weet? En denkt hij dat zijn ouders ook van niks weten / dit heel erg af zullen keuren?

En de oude-nieuwe verhuurders, gaan die met hem door nu ze dit weten?

Heb je geen problemen gehad om geloofd te worden door deze mensen en de ouders trouwens?
Als die al jaren niks anders horen dan mooie verhalen en geen enkel teken zien dat het wel eens niet waar zou kunnen zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze in eerste instantie jouw verhaal maar heel raar vinden -O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:21

Vroeg of laat lopen ze echt wel tegen de lamp want zo'n verhalen kun je niet blijven verzinnen.

Ja huurders zijn tegenwoordig veel te goed beschermd en als verhuurder kan je geen kant op.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:33

petraaken schreef:
Ja huurders zijn tegenwoordig veel te goed beschermd en als verhuurder kan je geen kant op.

Al helemaal wanneer er kinderen in het spel zitten, dan krijg je ze er nog moeilijker uit...

Ik heb alle begrip voor mensen die het niet kunnen betalen oid, maar leef dan niet boven je stand. Geef je geld uit aan de noodzakelijke dingen (zoals je huur), en niet aan alle prullen die je kunt bedenken. Wij vonden bv. kerstballen (enkel de dozen helaas -O- ) met certifikaatnummer, ik weet uit ervaring dat die van den Aldi even goed zijn hoor... Nee, brrr... Het borreld weer op nu ik er opnieuw aan denk.